Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Grappig,

Ik heb hem al eerder gepost, maar ben hem  kwijt.

Nieuwe Kia's hebben boordcomputers.

Je kunt daar bekijken wat je gemiddelde snelheid is over een periode.

Dat kan zijn tankperiode of trip-B langere periode.

Ik kwam deze tegen en dat lijkt me nogal hoog:

Bij mijn Canta+ is de compu 13 jan gewist en ik kom na een maand op een gemiddelde snelheid van 37km/h. :wink:  (best vlot, haha !)

Met mijn SP3 in 2011 kwam ik met volop werk in de randstad etc. op 49km/h; standplaats Utrecht.

Met de Canta+ kwam ik voor de reset ook uit op een ca 47 km/h Utrecht/randstadverkeer.

Laat eens weten wat jullie gemiddelden zijn over bijv. 5000km en meld daar ook je regio bij.

Kan leuk worden want het heeft ook alles te maken met de verbruikscijfers.

Geplaatst

ik heb pas 3500 kilometer op de teller staan dus kan niet zoals van mij gewend nuttige informatie aanleveren, en ik wist al helemaal niet dat de BC dat ook al in de gaten hield ?

Geplaatst

Helaas; de Picanto heeft deze niet.

Vreemd, aangezien afstand EN tijd beide worden bijgehouden.

Hoe moeilijk kan het zijn die even op elkaar te delen en weer te geven?

Geplaatst

Boekje Jack,

RTFM...

Misschien hebben niet alle Kia's dit.

Maar vaak een A en B registratie; kun je zelf instellen dus bijv. A km/tank en B km/ tot reset.

Mijn Canta+ heeft dit, mijn SP3 had dit zeker en SP2 weet ik niet meer.

• Like 1
Geplaatst

Helaas; de Picanto heeft deze niet.

Vreemd, aangezien afstand EN tijd beide worden bijgehouden.

Hoe moeilijk kan het zijn die even op elkaar te delen en weer te geven?

komt waarschijnlijk omdat de picanto een auto voor snelle jongens is die het uit hun hoofd uit kunnen rekenen, en die andere modellen door een andere leefdtijd categorie gebruikt wordt :P

die hebben waarschijnlijk ook een ledje die naar de handgreep van de deur wijst zodat ze weten hoe ze uit moeten stappen ?

Geplaatst

Heb inmiddels 6200 km met de Carens gereden.

De gemiddelde snelheid over die afstand is 69 km/u

Zal waarschijnlijk zo hoog zijn omdat we al 2 keer op en neer naar Neurenberg zijn gereden en dat is voor ons

625 kilometer autobahn

• Like 1
Geplaatst

computers bepalen tegenwoordig ons leven, maar wat is de meerwaarde om te weten wat je gemiddelde snelheid is op bijvoorbeeld 5000 kilometer ? ik probeer het te begrijpen ?

zo vind ik eigenlijk ook de BC wat gebruik betreft soms onzinnig, dit is mijn eerste auto waar het inzit, voorheen reed ik er gewoon lustig op los in mijn Twingo en als de tank leeg was gooide ik die weer vol, zonder ergens over na te denken of door elektronica er aan herinnerd te worden, moet zeggen dat het wel relaxter reed, nu gaan de auto's ons effe duidelijk maken dat we helemaal niet kunnen rijden:P

Geplaatst

Jack,

omdat mensen eindeloos kunnen neuzelen over hun verbruik.

Als je gemiddelde snelheid 15-30 km/h per 5000km is en je klaagt over een enorm verbruik is dat ineens verklaarbaar..

• Like 1
Geplaatst

ik heb wel eens stukjes 15 tot 30 km per uur gereden maar dan gaan die rollator mobiel babes zitten tuuteren omdat ze er langs willen :P en geloof me die zijn erg heur

Geplaatst

Serieus BW. Mijn gemiddelde snelheid is nu 74 km/h (heb net nog gekeken).

En deze meter heb ik, samen met de rest, al meerdere keren gereset.

Doordat ik veel snelweg rijd zal de gemiddelde snelheid zo hoog zijn.

Geplaatst

Kilometerstand is nu 24200 km, alleen gereset bij de 6000 km om dat de koppelingsplaat werd vervangen en de gemiddelde snelheid sinds die stand is 48 km/u en het verbruik schommelt tussen 5,8 en de 6,0. Ik ben wel een flinke doorrijder dus ondanks dat vind het wel netjes. Rij dagelijks IJmuiden - Amsterdam

Geplaatst

Boekje Jack,

RTFM...

Mot ik s wah Engelse gebruike... zoas PO/PO ... Vinkies en waarschuwingspunte zijn niet van de lucht... Schrijf ik n vies woord... dan word dat gauw-gauw en stiekem verbeterd. Jaja ... ech wel gezien hoor!

Wie wijst die Bigwade ... (OEPS! alweer Anglicaans!) nou eens terecht dat RTFM ech niet kan? Ik ben hiero pas n paar maande... post-13373-0-36939100-1392591606.gif

En dan nu .. terug On Topic. (Weer verontschuldigingen (geen sorry, dus), voor dit alweer Anglicaanse woord)

Ik heb t akelige gevoel dat die boordkomputer ALLES bijhoud want mijn gemiddelde snelheid is precies mijn leeftijd: 64. Daaruit concludeer ik dat de gemiddelde snelheid gekoppeld is aan leeftijd; maar dat hoeft niet perse die van jou te zijn want als mijn echtgenootje stuurt staat daar niet haar leeftijd maar de mijne! Lang leve de boordkomputer, zoas Jacky al zei....

• Like 1
Geplaatst

Het gaat hier om het gemiddelde over langere afstand, ik heb wel sinds

ik mijn ScanGauge weer in de auto heb een gemiddelde per tank...

Misschien een keer de moeite nemen alles op te tellen en te delen :P

Geplaatst

Het gaat hier om het gemiddelde over langere afstand, ik heb wel sinds

ik mijn ScanGauge weer in de auto heb een gemiddelde per tank...

Misschien een keer de moeite nemen alles op te tellen en te delen :P

ScanGauge ... zuch ... alweer Anglicaans ennuh .. wattis t eigelijk voor n ding? Zoon wieltje wat achter je auto meehobbelt met een km opnemer dr in? post-13373-0-26443800-1392732643.gif

Geplaatst

Aad, met Google had je je antwoord al gehad.

Een ScanGauge is een klein computertje dat je aansluit op je OBD2-poort, waardoor je diverse motorgegevens kunt uitlezen en weergeven.

Ik gebruikte deze in mijn Aygo als boordcomputer, bij gebrek hieraan.

In de Picanto laat ik de SG2 dingen weergeven die de auto zelf niet weergeeft of tegelijk kan weergeven zoals boordspanning en koelwatertemperatuur.

Geplaatst

ik krijg links en rechts om mijn oren geknald dat ik niet duidelijk schrijft ... dat geld dan ook voor mede-forummers die SCANGAUGE en een paar antwoorden trug RTFM bezigen. Dat gezuch ... van mij is niet voor niets, realiseer je je dat niet iedereen die woordkennis heeft en wees in ene keer duidelijk zonder die moeilijke woorden... aub. kDenk niet dat t de bedoeling is om naast dit forum ook Google ope te houde   :online2long:  ... behalve voor Raad je Plaatje.  :?:

• Like 1
Geplaatst

ik krijg links en rechts om mijn oren geknald dat ik niet duidelijk schrijft ... dat geld dan ook voor mede-forummers die SCANGAUGE en een paar antwoorden trug RTFM bezigen. Dat gezuch ... van mij is niet voor niets, realiseer je je dat niet iedereen die woordkennis heeft en wees in ene keer duidelijk zonder die moeilijke woorden... aub. kDenk niet dat t de bedoeling is om naast dit forum ook Google ope te houde   :online2long:  ... behalve voor Raad je Plaatje.  :?:

agg ik kan het wel leezuh horr wat je schrijf

Geplaatst

Die ScanGauge heet nou eenmaal zo, daar kan ik niks aan doen, dat is een merk en een heel specifiek ding.

Moet ik het dan omschrijven als een "OBD-diagnose-apparaatje-dat-je-ook-kunt-gebruiken-als-boordcomputer"?

OBD en Computer zijn trouwens van oorsprong geen Nederlands.

RTFM is een aardig bekende forum/internet-term, net als bijv. IMHO en LOL of ROFLMAO...

Dit zijn echter wel allemaal afkortingen of termen uit bestaande talen en geen pogingen een dialect uit te schrijven, waarbij je dus eerst alles fonetisch moet lezen, in de hoop dat je dat dialect dan ook nog verstaat...

Daar bovenop is er ook al vaker op gewezen dat gebruik van deze fantasie-taal je berichten onvindbaar maakt wanneer men zoekt op een onderwerp. Ik heb namelijk een auto, geen oto, om maar een voorbeeld te noemen.

Zullen we nu maar weer verder discussiëren over get daadwerkelijke onderwerp van dit "topic"?

Geplaatst

Op jouw manier zijn hits bij google denk ik nogal vaag, tog ?

Je heb dr geen idee van hoe snel Google bijleert. 

agg ik kan het wel leezuh horr wat je schrijf

Tuurlijk doe jij dat! Jouw hart leg toch bijna in Rottugdam?

Die ScanGauge heet nou eenmaal zo, daar kan ik niks aan doen, dat is een merk en een heel specifiek ding.

Moet ik het dan omschrijven als een "OBD-diagnose-apparaatje-dat-je-ook-kunt-gebruiken-als-boordcomputer"?

OBD en Computer zijn trouwens van oorsprong geen Nederlands.

RTFM is een aardig bekende forum/internet-term, net als bijv. IMHO en LOL of ROFLMAO...

Dit zijn echter wel allemaal afkortingen of termen uit bestaande talen en geen pogingen een dialect uit te schrijven, waarbij je dus eerst alles fonetisch moet lezen, in de hoop dat je dat dialect dan ook nog verstaat...

Daar bovenop is er ook al vaker op gewezen dat gebruik van deze fantasie-taal je berichten onvindbaar maakt wanneer men zoekt op een onderwerp. Ik heb namelijk een auto, geen oto, om maar een voorbeeld te noemen.

Zullen we nu maar weer verder discussiëren over get daadwerkelijke onderwerp van dit "topic"?

Een dialect is ook n bestaande taal ... En die afkortinge zijn ook verzonne door mense en overgenome door andere mense als vorm van dialect. Amerikanen zijn daar erg sterk in. Zo word een dialect namelijk gecreeerd, puur op menselijk taalgevoel. Ik merk wel dat diverse mede-forummers dit wel aardig vinde en er n beetje in meegaan, tog?

En dan nu .. weer "on topic" ... och ... wat schrijf ik nu weer anglicaans ... :mad:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...