Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wij gaan onze tweede auto verkopen, omdat hij echt bijna niet gebruikt wordt en omdat ik met de trein naar mijn werk ga.

We rijden nu met mijn Rio max 10.000km per jaar (dit jaar slechts 8000) en die van mijn vrouw heeft afgelopen jaar 1500km gereden, dat is zonde...

nu zijn we op zoek naar manieren om te verkopen.

Wat zijn jullie ervaringen? Particulier of toch bij een garage verkopen?

Geplaatst

Ik denk dat je particulier het meeste zult vangen.

Via Marktplaats met mooie foto's en een goede en duidelijke wervingstekst moet potentiële kopers overhalen de auto te kopen.

Zo niet, bied ik blind € 1.500,00.......Ford Ka toch?

Geplaatst

Mooie foto's moet lukken, wassen en shooten...

ieder jaar zijn onderhoud gehad, prima ding, geen roest.. tja waar vind je ze nog?

Ja Ford Ka, 1500 euro... :P

Nadeel van Marktplaats zijn de kosten, 7 dagen is 10 euro, is dit voldoende tijd om hem dan te verkopen?

Geplaatst

Ik heb recentelijk de auto van mijn schoonmoeder verkocht. Ik heb de auto op MP en op Autoscout24 (gratis) gezet. De meeste (serieuze) reacties heb ik via Autoscout24 gekregen en uiteindelijk (na 2 maanden) ook verkocht. Marktplaats is duur en het aantal reacties van, laat ik het aardig zeggen, ''randdebielen'' is werkelijk niet te geloven. Daar heb je haast een dagtaak aan.. :-)  Een rondgang langs een aantal garages/handelaren leverde een bod op van €3750 - €4500. Uiteindelijk verkocht voor €4900 particulier.

(Peugeot 107, 2011 10.000 km)

Geplaatst

Ik heb recentelijk de auto van mijn schoonmoeder verkocht. Ik heb de auto op MP en op Autoscout24 (gratis) gezet. De meeste (serieuze) reacties heb ik via Autoscout24 gekregen en uiteindelijk (na 2 maanden) ook verkocht. Marktplaats is duur en het aantal reacties van, laat ik het aardig zeggen, ''randdebielen'' is werkelijk niet te geloven. Daar heb je haast een dagtaak aan.. :-)  Een rondgang langs een aantal garages/handelaren leverde een bod op van €3750 - €4500. Uiteindelijk verkocht voor €4900 particulier.

(Peugeot 107, 2011 10.000 km)

Was dat inclusief je schoonmoeder? :wink:

Geplaatst

lol..

Bedankt Jeroen!

Ik ga ook autoscout gebruiken, prijzen vind ik altijd lastig in te schatten, pak je de dagwaarde van de verzekering of..?

Geplaatst

Ik vind Marktplaats toch duidelijk de betere site om als particulier je auto te verkopen, AS24 is toch meer voor autobedrijven. Zelfs bij ons worden de "tweedehandjes" op MP gezet, je hebt daar duidelijk een breder publiek. Kost een geeltje maar ik heb daar nog nooit een auto opgezet die niet binnen 2 weken weg was. Wat betreft de prijsbepaling, kijk gewoon eens rond op verkoopsites of je iets gelijkwaardigs vind qua uitvoering en kilometerstand, heb je in ieder geval een goede indicatie wat realistisch is voor de verkoop. 

Edit typo

• Like 3
Geplaatst

Zitten volgens mij ook haken en ogen aan. Je bent dan verplicht de auto af te leveren. Ik zou eerst goed de voorwaarden doorlezen bij ikwilvanmijnautoaf.

Geplaatst

Niet verkopen via ikwilvanmijnautoaf.nl

Dikke boeven zijn dat

Uit eigen ervaring meegemaakt !!!!!!!!

Probeer autoscout maar bevalt mij het beste geen flauwekul bieders zoals op marktplaats

Geplaatst

ik heb hem voor 2 weken op marktplaats, dat probeer ik.. wordt het niks gaat die verder via de andere sites... staan nu op alle drie..

Geen haast, in mei APK nodig, liefste wel voor die datum maarja, 19,95 euro is ook niet extreem veel... :P

Via marktplaats krijg ik veel onzin biedingen tot dus ver.. das jammer.

Gast e49memling
Geplaatst

Mogelijk verandert het gebruik van je auto(s) door de geboorte van je zoontje. Misschien iets om rekening mee te houden?

• Like 2
Geplaatst

..........je kunt hem ook nog even hier in het te koop form deel zetten (kost niets extra)

Inderdaad, een Ka mist maar één letter....!

• Like 1
Geplaatst

Heb zelf een aantal alternatieven geprobeert. Ik kon zakelijk in de Sportage gaan rijden maar moest van een Ford Focus uit 2003 af. Marktplaats heb ik 4 weken geprobeert maar begonflink geld te kosten, ze bleven maar geld afschrijven. Op Autoscout kreeg ik met name biedingen uit Polen en Rusland, zat ik ook niet echt op te wachten. Hoogste bod trouwens E 2.300. Ik heb de Kia dealer ook gevraagd maar die kon alleen een inkoopprijs geven omdat de leasemaatschappij al korting kreeg? Werd een bod van 1800 euros. Toen hoorde ik op radio ikwilvanmijnautoaf.nl daar ook eens aangemeld, was gratis dus ik denk wie niet probeert... Uiteindelijk de Focus weten te verkopen voor 2250, werd volgende dag al afgehaald en cash afgerekend. Dus op zich wel goede ervaring mee. Je moet de auto echter wel eerlijk omschrijven. Intussentijd rijdt de Sportage echt geweldig, hoge zit bevalt me goed.

Geplaatst

De auto is vandaag verkocht voor 100 euro minder dan wat wij ervoor wilden hebben en wat qua waarde goed was!

Blij, scheelt een hoop geld per maand.

450km per jaar rijden met een auto is gewoonweg te weinig......

komt ook nog is bij dat de airbag niet uit te schakelen is bij de Ka en dat is met onze kleine nu niet goed.

• Like 2
Gast e49memling
Geplaatst

450km per jaar rijden met een auto is gewoonweg te weinig......

Absoluut, je kan beter een taxi nemen, komt goedkoper uit. Goed dat het zo snel gelukt is.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...