Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik leg 's avonds na een rit op de motor een kletsnatte handdoek op het scherm en de kuip. Volgende dag veeg ik alle vliegenlijken e.d. er zo van af.

Geplaatst

Ik leg 's avonds na een rit op de motor een kletsnatte handdoek op het scherm en de kuip. Volgende dag veeg ik alle vliegenlijken e.d. er zo van af.

Bij de Sorento heb je dan wel een XXXXXXXXL handdoek nodig :-)

Geplaatst

Hallo,

Ik heb een paar lange ritten achter de boeg en je begrijpt het al; de hele voorkant en de ruit zit vol met vliegen etc.

Hoe krijg je deze , zonder de beschermlaag te beschadigen, weg?

Groet,

martin

Een microvezel doekje met water en wat poets doet wonderen

Geplaatst

Bij de AC-Tion (in sommige plaatsen heet het ook wel Action) is gewoon een vliegenspons te koop voor (jawel!) € 0,39!!

Geplaatst

Bij de AC-Tion (in sommige plaatsen heet het ook wel Action) is gewoon een vliegenspons te koop voor (jawel!) € 0,39!!

Bedoel je dit ?

Schermafbeelding%202015-05-29%20om%2022.

• Like 3
Geplaatst

Dat is 'm.....voor de matte laag of rvs(look) geborsteld.

Je bent ook zo'n schoonmaakmiep hé.....?

daily_picdump_1609_640_08_zpsbuf69cng.jp

• Like 3
  • 2 weken later...
Geplaatst

Persoonlijk zou ik die agressieve zooi zoals HG of al die andere die ik voorbij heb zien komen nooit gebruiken!

Het allerbeste is: eerst de auto (met de hand en redenlijk warm water) goed wassen vervolgens pak je een zacht T-shirt dus niet een vezeldoek...aangezien deze vergeleken met een t shirt minder contact maken...en hier komt de truc....

Pak een wax...maakt niet uit wat voor gooi een klodder hiervan op je t-shirt en maak een bal van het tshirt (egaal voor op de auto aan de onderkant van de bal dus geen naden en dergenlijken) en blijf lekker rondjes draaien tot je het geluid hoort...een soort piep dan is die brand en brand schoon en gelijk supergoed gewaxt wat het verwijderen de volgende keer weer makkenlijker maakt...

Voor echte hardnekkige zooi zoals bijvoorbeeld teer... gebruik dan een Pre-wax cleaner...daarmee is het zo weg! belangerijk is wel dat je het erna wel weer moet waxen..maar goed je lak blijft er perfect door! 

Belangerijkste tip...op spullen voor je velgen na geen goedkope ramptamp weet ik veel rotzooi gebruiken...dit is veel minder ontwikkeld om de lak te beschermen en/of niet aan te tasten dan bijv meguirs en chemical guys (als voorbeeld) je zou je kind toch ook niet wassen met dreft of iets...?? het maakt allebij schoon...maar het 1 is gewoon niet zo goed als het andere...

je kan het wel gebruiken...en het werkt wel alleen tast het je blanke lak na verloop van tijd aan..en dat doen de duurdere spullen dus juist niet.

Beste is zoals ik al voorbij zag komen....Zo snel mogenlijk weghalen zodat het niet kan inbijten in de lak! Pas ook op met de lijken van insecten op je doek...deze kunnen krassen maken als je pech hebt

Gast Vitara 2
Geplaatst

Geloof mij (kleine demo gegeven op de meeting) inspuiten met GC speed wipe en met een goede vezeldoek afvegen en klaar is klara.
Speed wipe is ook te gebruiken voor waterloos wassen en kan ook gebruikt worden op glas.

Eerst met warm water wassen en dan nog een keer met wax op een Tshirt.....pffffff.

Dus als ik snel even mijn auto schoon wil maken ( vliegen insecten vuil) gebruik ik altijd Speed wipe. 

Flesje speed wipe neem je onderweg namelijk ook makkelijker mee dan een emmer warm water :-)

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Bedoel je dit ?

Schermafbeelding%202015-05-29%20om%2022.

Ha,ha,ha, dan heb je wel wat grove swirls na het poetsen

Geplaatst

Hahahahahaha Ben je wel gelijk hip met die matte look :D

@ lourens ik snap wat je bedoelt, het is meer werk..maar het is wel veiliger dat is meer mijn punt hier in..best is zoals ik iemand al zag zeggen zo snel mogenlijk eraf halen voor het zich in kan bijten..

maar dit is ook een beetje zoals koken...iedereen heeft wel zijn eigen recept toch :D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...