Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik heb een paar lange ritten achter de boeg en je begrijpt het al; de hele voorkant en de ruit zit vol met vliegen etc.

Hoe krijg je deze , zonder de beschermlaag te beschadigen, weg?

Groet,

martin

Geplaatst

In de wasstraat zijn ze doorgaans wel verdwenen.

Om te voorkomen dat het weer gebeurd:auto vooraf in de bijenwas zetten,doen ze met het paleis op de Dam ook,spuit je ze er zo af.

Als het helpt tegen grafity,dan ook tegen vliegen.

Geplaatst

Bij mijn wasstraat gaan ze niet weg.

Nog iemand een idee?

Ik wil voorkomen, dar de waslaag aangetast wordt rn ik denk als je de auto nu al met was gaat behandelen, dat dat niet goed is.

Geplaatst

Nog iemand een idee?

Ik wil voorkomen, dar de waslaag aangetast wordt rn ik denk als je de auto nu al met was gaat behandelen, dat dat niet goed is.

Probeer het eens met een (vliegen)sponje van de AC Tion.

Kost bijna niks en werkt uitstekend, en je lak wordt daarbij niet beschadigd.

Wel veel water gebruiken.

Grtz.

Specialmade

• Like 1
Geplaatst

Probeer het eens met een (vliegen)sponje van de AC Tion.

Kost bijna niks en werkt uitstekend, en je lak wordt daarbij niet beschadigd.

Wel veel water gebruiken.

Grtz.

Specialmade

Met een oude panty kous

Gr.Jan

• Like 1
Geplaatst

Nog iemand een idee?

Als je de waxoil bedoeld,die blijft wel zitten.

Heb in het eerste jaar mijn auto maar 2 keer hoeven wassen,het vuil regende er gewoon af.

Nu na bijna 2 jaar amper minder geworden.

Laatste keer wasstraat is bijna 3 maand geleden en de auto glanst nog als een spiegel,ik neem aan dat dat nog van de waxoil is die er bij aflevering op is aangebracht.

Waxoil is niet goedkoop,maar als het je 20 keer wassen scheelt in 2 jaar,betaald het zichzelf ruimschoots terug.

Geplaatst

Met een oude panty kous

Gr.Jan

Kan inderdaad ook met een oude maar ook met een nieuwe panty of panty kous  :-)  :-)

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Bij onze witte Picanto was dit ook altijd een vervelend iets. Tot een half jaar geleden gebruikte ik Valma insectenverwijderaar maar hiermee kreeg je niet alles weg totdat ik in de garage Dasty ( ja, die van de Wibra) zag staan. Erop gedaan en een 5-tal minuten laten intrekken. Daarna met een autospons de auto gewassen en vrijwel alles was weg. Bijkomend voordeel is dat dit ook gelijk die vervelende oliesporen van voorliggers verwijderd! En dat allemaal voor maar €2 per flacon

post-4353-0-44730800-1431857524_thumb.jpg

• Like 1
Geplaatst

Heel simpel. Shampoo op spuiten. Laat het 5 minuten ff zijn werk doen. Afspuiten en klaar. Als het nog niet af is kun je het beste een ontvetter op spuiten en dan zijn ze zeker weg. Simpel en effectief.

• Like 1
Geplaatst

en als het dan nog niet weg is .......heel hard achteruit rijden in de hoop dat ze loslaten , dus de omgekeerde weg hoe ze erop zijn gekomen . :-)  :-)  :-)

• Like 2
Geplaatst

en als het dan nog niet weg is .......heel hard achteruit rijden in de hoop dat ze loslaten , dus de omgekeerde weg hoe ze erop zijn gekomen . :-)  :-)  :-)

Haha leuk hoor. Kan natuurlijk nooit werken. De G-krachten tijdens accelereren zijn simpelweg te klein om de adhesie tussen auto en die ellendelingen te overwinnen.

Wat wel een optie kan zijn: spiegelen en als er niemand achter je rijdt vol in de ankers, remmen doen de meeste KIA's immers super :wink: .

Tip: kijk wel voor je anders worden de beestjes definitief tussen een obstakel en de auto gefixeerd :tt2: .

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Bij onze witte Picanto was dit ook altijd een vervelend iets. Tot een half jaar geleden gebruikte ik Valma insectenverwijderaar maar hiermee kreeg je niet alles weg totdat ik in de garage Dasty ( ja, die van de Wibra) zag staan. Erop gedaan en een 5-tal minuten laten intrekken. Daarna met een autospons de auto gewassen en vrijwel alles was weg. Bijkomend voordeel is dat dit ook gelijk die vervelende oliesporen van voorliggers verwijderd! En dat allemaal voor maar €2 per flacon

Fantastisch. :-) :-)

We hebben ooit een Kia poetsclinic gehad.

Na een uitgebreide en boeiende uitleg over hoe je je kia mooi kan houden met de beste produkten kwam er iemand met het verhaal dat hij de beste resultaten haalden met Dreft.

Die cursusleider is afgevoerd in een spanlaken en loopt nog in therapie geloof ik. ha,ha,ha,ha

Hier de link naar het verhaal

Maar als je dasty gebruikt wel weer in de was zetten hoor

Geplaatst

Gebruikte vroeger altijd Dasty als velgenreiniger en motorreiniger.

Inmiddels wat betere middeltjes ontdekt maar deze kosten dan ook heel wat meer.

Belangrijk is idd je lak weer een goede beschermlaag te geven nadat je Dasty hebt gebruikt

Overigens gebruik ik gewoon de goedkope insectenreiniger van de kruidvat.

flink insprayen voor het wassen. Bij het wassen met met warm water en autoshampo krijg ik het altijd dan wel redelijk makkelijk schoon.

Vandaag toevallig nog gedaan na een weekje flink wat vakantiekilometers.

Het beste is natuurlijk het zo snel mogelijk schoonmaken. Heb daarom in de zomermaanden meestal zo'n flesje insectenreiniger in de auto.

Als het nodig is stop ik gewoon bij een tankstation en maak het ergste even schoon. Kost je hooguit een paar minuten.

Maar goed hierboven inmiddels genoeg andere tips van andere forumgenoten. Volgens mij staat er genoeg bruikbaars tussen.

Geplaatst

Tast de insektenreiniger van Kruidvat niet de was laag die vanuit de fabriek er op zit (Blijft 3 jaar werken) aan?

Ik ben er heel voorzichtig mee.

Gast Vitara 2
Geplaatst

Ik gebruik speed wipe van CHEMICAL GUYS. Deze detailer kan je ook gebruiken voor waterloos wassen en tast de wax niet aan.

Ik spuit een beetje op de vliegen / insecten en met een microvezeldoek is het er dan zo vanaf.

Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat mijn Rio 4 x per jaar in de Collinite 845 gaat en dan hecht vuil zich sowieso moeilijk aan de lak.

Tipje: zet je velgen ook goed in de wax.  je hoeft dan nooit meer velgenreiniger te gebruiken (is namelijk best agressief spul)

Beetje water of Speed wipe er op spuiten en met een microvezel doekje haal je zo de aanslag weg.

P.s. Ik heb niet zoveel  vertrouwen in de 3 jaar van Waxoyl, zeker na een rondje wasstraat is er niet veel meer van over  :no:

Zie ook : http://forum.carclean.nl/forum/handleidingen-tutorials-reviews-en-tests/reviews-en-tests/9423-test-waxoyl-100-lakpantser

en natuurlijk http://www.kiaclub.nl/topic/9946-wax-oil-wax-oyl-waxoyl-doen-of-laten/

Gast Vitara 2
Geplaatst

Hoeveel denier moet deze panty dan zijn om het beste resultaat te krijgen. ;)

Gast Warmentuuter
Geplaatst

oke sorry,wilde alleen eenbruikbare tip geven

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk

Een hele bruikbare tip. :-)

En het krast niet!!

Geplaatst

Beetje laten weken, desnoods met een beetje Dreft of Klok, en dan wrijven met oud (gewassen) T-shirt werkt ook.

Ik (zelfs ik) zou dasty nou niet direct op lak gebruiken.

Eg Nie.

Geplaatst

Ik Gebruik dit HG insecten verwijderaar is dit probleem snel en doeltreffend opgelost. Dit product verweekt de vastgekoekte, uitgedroogde insecten, waardoor ze heel gemakkelijk loslaten

11265570_676840445760888_389636059862536

Geplaatst

Deze vraag vandaag ook bij de dealer neergelegd.

Deze vertelde mij dat je beslist niet met een nylonkaas op een zwarte auto moet poetsen.

Hij adviseerde mij om de plekken eerst met sop en warm water te deppen, even in laten werken en dan de auto wassen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...