Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Voor mij was de prijs vooral een obstakel. Zeker nadat ik ook een proefrit had gemaakt in de Ioniq.  Met de zomeraanbieding erbij gewoon 5K verschil. De body vd Niro is weliswaar wat stoerder maar vd rest kon de Ioniq wat mij betreft de vergelijking prima doorstaan. Voorlopig voor mij dus even geen Kia..

Geplaatst
3 uur geleden zei Sportage 2:

Voor mij was de prijs vooral een obstakel. Zeker nadat ik ook een proefrit had gemaakt in de Ioniq.  Met de zomeraanbieding erbij gewoon 5K verschil. De body vd Niro is weliswaar wat stoerder maar vd rest kon de Ioniq wat mij betreft de vergelijking prima doorstaan. Voorlopig voor mij dus even geen Kia..

Bij elk merk is de SUV - Cross over duurder dan zijn evenknie. Bij mij won de hogere instap het. De Ioniq is nooit in beeld geweest. Het is een prima auto maar gewoon niet mijn ding.

Geplaatst

De Ionic is ook een prima auto en rijdt net zo lekker (ik heb een Niro en m'n maat een Ionic). Ze hebben ook dezelfde aandrijflijn. 

De Niro is een stuk groter/ruimer en ook netter (vind ik) afgewerkt. Dat maakt de prijs inderdaad hoger dan de Ionic. Het is een keuze wat je wilt en wat je nodig hebt. Daarbij 2 jaar langer garantie bij de Kia en de inruilprijs zal wat hoger liggen. Dat maakt de Kia wel duurder. 

Tevens is het een kwestie van wat je meer aanspreekt. Een laag sprotief hatchback model of een hoger stoerder model.

Maar zowel Hyundai als Kia zijn heel betrouwbare (want Aziatische) auto's. Ter vergelijk, volgens het jaarlijkse statistisch pechonderzoek van ANWB en Consumentenbond van afgelopen november heb je met bijv. een Volkswagen of Audi ruim 2x zoveel kans om pech te krijgen. En dat vinden we "Duitse degelijkheid"? 

Veel plezier met je Ionic.

• Like 1
Geplaatst

Gek genoeg is de Niro nogal goedkoper dan de Joendaai in de privat lease, dacht ik.

Geplaatst
Gek genoeg is de Niro nogal goedkoper dan de Joendaai in de privat lease, dacht ik.

Klopt, ik heb nu private lease met de Niro. Ik wist dat het bestveel scheelde tov Hyundai private lease prijzen

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst (aangepast)
16 uur geleden zei HenkM:

Boeken???? Het is 2018. Eeen tablet past prima ;)

En waar laat ik mijn Shell stratenboek dan?:???: Ik moet de weg toch kunnen vinden in een vreemde plaats.

aangepast door PeterD
Geplaatst

Diepe zucht.

Geplaatst
Op 31-5-2018 om 10:05 zei bigwade:

Zonder private lease is hij nog goedkoper....

Geplaatst

@Sportage 2Ik vergeleek eind vorig jaar de Niro business line met de Ionic Comfort +leer +stoel en stuurverwarming en kwam toen ongeveer 900 Euro hoger uit bij de Niro. Ik heb wel appels met appels vergeleken. Omdat in de Niro iets mooier en handiger vond ben ik daar gaan onderhandelen en kreeg ik korting waardoor ik circa 1900 Euro goedkoper was dan bij de Ionic. Ik ga er van uit dat ik dat overigens bij de Ionic ook voor elkaar had gekregen.

Maar 5000 Euro lijkt mij een heel groot verschil. Ook al omdat de auto's technisch exact hetzelfde zijn.

Geplaatst

Dat eerste is een kwestie van smaak en je tweede opmerking zie ik vooral als een pluspunt.

€5000 is idd een groot verschil. En dan is ook het uitrustingsniveau vd Ioniq uitgebreider. Zo heb ik bijvoorbeeld Xenon verlichting maar ook adaptieve cruise control. Hyundai is op een missie. Ook met de electrische kona doen ze een serieuze aanval in dat deel vd markt en dan komen ze in augustus ook nog met de Nexo op waterstof. Als Hyundai qua degelijkheid ook maar enigzins de verglijking met Kia kan doorstaan ben ik zeer tevreden.

Geplaatst
7 uur geleden zei Sportage 2:

De Ioniq Hybrid Comfort met de Niro Dynamicline.

Maar dan begrijp ik je opmerking over een prijsverschil van 5000 Euro niet. Het werkelijke verschil is toch ongeveer 1.100 Euro? Waar komt die resterende 3.900 Euro dan vandaan?

Geplaatst
Op 1-6-2018 om 09:31 zei bigwade:

Ik vond em wel grappig..

Maar wat is dat, een tablet? Ik heb leren navigeren met een sextant en gebruik nu het Shell stratenboek. Of loop ik nu wat achter:mellow:

En om het weer on-topic te maken, ik heb ook wat gevonden om te zeuren. Als je de zonneklep omlaag doet en het schuifje van de spiegel opent gaat het lampje erboven niet branden. Dat moet je met een schakelaar aandoen. Dat is toch niet meer van deze tijd. ;-)

Toen we de auto net hadden dacht ik wel eens:" hee, dat was in de Carens iets ruimer of makkelijker"  Maar nu weet ik eigenlijk al niet meer wat dat was. Ik ben na 8 maanden en 12.000 km nog steeds zeer tevreden.

Geplaatst
20 uur geleden zei Brat Pit:

Maar dan begrijp ik je opmerking over een prijsverschil van 5000 Euro niet. Het werkelijke verschil is toch ongeveer 1.100 Euro? Waar komt die resterende 3.900 Euro dan vandaan?

Zomeractie Hyundai die liep tot 31 mei jl. een upgrade twv €3500 en €1000 korting. Stijf uitverkocht tot half juni nu de Ionic Comfort daarmee. 

Geplaatst
3 uur geleden zei Sportage 2:

Zomeractie Hyundai die liep tot 31 mei jl. een upgrade twv €3500 en €1000 korting. Stijf uitverkocht tot half juni nu de Ionic Comfort daarmee. 

Verwacht je bij een Niro geen korting te krijgen? Hyundai moet ook wat. De Niro wordt 4 keer zoveel verkocht. En daar is nog geen elektrische uitvoering van. Ik zie de Ioniq niet als een concurrent van de Niro maar van de Prius.

Geplaatst

Qua aandrijflijn en schakelbak zijn ze identiek. De Niro heeft een wat stoerdere koets, de Ioniq oogt wat saaier, miner uitgesproken. Ik rij graag zo voordelig mogelijk en geef me geld liever uit aan ‘leuke dingen’.  Inmiddels heb ik via MP mijn Sportage ook voor een mooi prijsje verkocht dus voorlopig was dit mijn laatste bijdrage op het kia forum. Wellicht tot ziens!

Geplaatst
33 minuten geleden zei Sportage 2:

Qua aandrijflijn en schakelbak zijn ze identiek. De Niro heeft een wat stoerdere koets, de Ioniq oogt wat saaier, miner uitgesproken. Ik rij graag zo voordelig mogelijk en geef me geld liever uit aan ‘leuke dingen’.  Inmiddels heb ik via MP mijn Sportage ook voor een mooi prijsje verkocht dus voorlopig was dit mijn laatste bijdrage op het kia forum. Wellicht tot ziens!

Voor het stoere uiterlijk zou ik een Sportage genomen hebben, maar die vond mijn wederhelft te stoer:?

Veel mensen vinden een hogere instap gewoon fijn. En dat zijn echt niet alleen ouderen. Ik zag een aantal weken geleden een vrij jonge man met zichtbare moeite ut zijn Audi klimmen. Daar heb je in de Niro dus geen last van. Daarnaast is de zitruimte groter en heeft de Niro weer andere zaken die een Ioniq niet heeft. Wat dacht je van grotere wielen, een reservewiel, half leren bekleding, Dakrails en de mogelijkheid om 1300 kilo te trekken? En last but not least: als je de Niro inruilt krijg je er ook meer voor terug. De Niro zou zo maar de goedkopere deal kunnen zijn Goedkoop in aanschaf betekent niet perse dat je er ook voordeliger mee rijdt. Soms is een dure koop uiteindelijk de beste deal.:no:

• 2 weken later...
Geplaatst

Mijn eerste 1000 km met de Ioniq comfort zitten er op en vooralsnog neemt mijn enthousiasme slechts toe... Die auto rijdt bijna vanzelf. Het is alleen maar comfort met een hoofdletter C. De key less entry, de automatische xenon verlichting, regensensor, automatisch dimmende binnenspiegel, adaptive cc, laks, bandenspanningsmeter, multi media installatie enz, enz. En dat allemaal voor iets meer dan 24k inclusief afleveringskosten en mica lak. Ik snap niet waar die Koreanen het van doen en al helemaal niet waarom ik niet veel meer Hyundai’s zie rijden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...