Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste allen, is dit mogelijk de laatste nieuwe versie Gen5_Wide (210817)??

Hierbij de link en alles staat in het duits en dat is niet mijn sterkste kant ;-)
https://www.motor-talk.de/forum/navi-update-fuer-10-25-modelle-vom-17-08-2021-t7155275.html

Geplaatst

Mooi, nu alleen een keertje downloaden en 40 min ervoor uitrekken om de boel te updaten.
Mijn NIRO is afgelopen 18 aug afgeleverd met een naar mijn alweer een "verouderd" systeem.
DE_E_20.EUR.5SW_L.001.001.210623 - foto volgt vanavond.

Geplaatst

Bijna 24 uur later......🤭 maar dan toch de foto.
Volgens mij verdient dit systeem wel een update.

20210914_163753.jpg

Geplaatst
21 uur geleden, Michel_1970 zei:

Bijna 24 uur later......🤭 maar dan toch de foto.
Volgens mij verdient dit systeem wel een update.

20210914_163753.jpg

Dat ziet er bij mij anders uit, snap nog niet helemaal hoe het opgebouwd is maar het lijkt dat die van jou nieuwer is dan degene die vorige week door de dealer er bij de mijne is opgezet bij de aflevering.

zou het ook nog mogelijk zijn dat de Duitse versies generieke zijn voor meerdere modellen Kia ofzo ?

1C17A853-7333-40A2-AC8D-6D0C575B065D.jpeg

AD501B76-A67D-4E64-A00D-ECE7C0E28604.jpeg

Geplaatst

Beste @Erwin Pixel, dan zou je het beste nog maar even terug kunnen gaan naar de dealer en vragen waarom jou versie, nadat zij het geupdate hebben, toch ouder is dan mijn versie (afgeleverd op 18-08). Zo te zien is jouw versie van maart 2021 en de nav app van 2020 met een kaart uit .......?

ps. het pakket is gisteravond op USB gezet, nu nog even de tijd ervoor nemen om hem in het systeem te uploaden.

• Like 1
Geplaatst

Na update zou het volgens onderstaand plaatje eruit moeten zien.

fetch?id=1455519&type=small

ps. dit plaatje is NIET na mijn update, die moet nog komen ;-)

Geplaatst
Op 24-9-2021 om 12:54, Michel_1970 zei:

Beste @Erwin Pixel, dan zou je het beste nog maar even terug kunnen gaan naar de dealer en vragen waarom jou versie, nadat zij het geupdate hebben, toch ouder is dan mijn versie (afgeleverd op 18-08). Zo te zien is jouw versie van maart 2021 en de nav app van 2020 met een kaart uit .......?

ps. het pakket is gisteravond op USB gezet, nu nog even de tijd ervoor nemen om hem in het systeem te uploaden.

Hmm, binnenkort maar eens even bellen waarom ze oude software erop hebben gezet.

Nadeel is dat het gelijk 2 uur kost, heen/weer rijden en update, hoop dat ze een goeie reden hebben ervoor.

Geplaatst
Op 24-9-2021 om 13:36, Michel_1970 zei:

Na update zou het volgens onderstaand plaatje eruit moeten zien.

fetch?id=1455519&type=small

ps. dit plaatje is NIET na mijn update, die moet nog komen ;-)

Al enige info NA Update van de door jou gemelde update van augustus ???

Ben benieuwd of deze okee is .......

Geplaatst

De update is nog niet uitgevoerd en wacht liever maar even op de volgende gezien in deze versie ook de "bug" van de achteruitrijcamera niet is opgelost.
Ik hou verder nog 4 forum site in de gaten wat daar speelt en verteld wordt (leuke uitdaging / bezigheid).
Ook verwachten ze in de volgende update het kunnen kantelen van het beeld naar onder, want dat schijnt voor de E varianten nog wel een ding te zijn.

Geplaatst

Gisteren een update gehad. Blijkbaar heeft de dealer nog niet de meest recente versie op een usb-stick bij de hand gehad.ea596ae299070132bb7e2a796346b362.jpg

Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk

Geplaatst

Ook ik heb gisteren een update gehad. Wat me opvalt is, dat de kaart niet echt up to date is. Anderhalf jaar geleden is hier een rotonde vervangen door een kruispunt en een ander kruispunt vervangen door een rotonde, daarnaast heeft deze weg een ventweg gekregen, dit is allemaal niet in de kaart verwerkt. Lijkt mij niet dat dit aan de kaartleverancier (TomTom) ligt, deze had de wijzigingen in de update van september 2020 al verwerkt in zijn eigen kaarten.

Geplaatst

Beste @Michiell, het systeem van KIA wordt niet ondersteund door de kaartleverancier TomTom maar door Here Maps.
Kijk maar even via onderstaande link of jouw aangegeven rotonde / ventweg daar wel op staan, ik ben bang van niet.

https://wego.here.com/?map=51.8306,4.96903,14,normal

Geplaatst

Volgens de dealer komen de kaarten van TomTom 🤔.

Ik heb je link gechecked, de rotonde die vervangen is door een kruispunt staat niet op de kaart, maar de kruising die vervangen is door de een rotonde, alsmede de ventweg, staan er wel op! 

Geplaatst

Net even flink het www afgestruind en gevonden dat TomTom AmiGO wordt ondersteund door Android Auto.
Komende dagen maar even downloaden en installeren op de mobiel en dan kijken wat het infotainment van KIA laat zien.
Wordt vervolgt.......

Geplaatst

Ik gebruik Sygic al jaren en nu ook op Android Auto. Heeft offline kaarten maar is niet gratis.
Google Maps wordt ook gebruikt maar verbruikt vooral in nieuwe gebieden nogal wat data.

Android Auto heeft wel een goede kabel verbinding nodig. Ik gebruik hier een kort kabeltje voor en leg de telefoon onderin bij de USB poorten. Ik ben hem hierdoor al vaak vergeten mee te nemen uit de Niro.

Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk

• Like 1
Geplaatst
9 uur geleden, NIro'18 zei:

Android Auto heeft wel een goede kabel verbinding nodig. Ik gebruik hier een kort kabeltje voor en leg de telefoon onderin bij de USB poorten. Ik ben hem hierdoor al vaak vergeten mee te nemen uit de Niro.

Heel herkenbaar, daar je telefoon wegleggen en dan vergeten.

Wat betreft kaart updates,heel slecht ! Jaren geleden heeft de gemeente mijn straat tijdelijk éénrichtingverkeer gemaakt. Nu iedere keer de melding ;" Let op ! Onjuiste rijrichring ,raadpleeg de kaart !"Pffff

• Like 1
Geplaatst
Op 6-10-2021 om 17:31, Ary-66 zei:

Heel herkenbaar, daar je telefoon wegleggen en dan vergeten.

Wat betreft kaart updates,heel slecht ! Jaren geleden heeft de gemeente mijn straat tijdelijk éénrichtingverkeer gemaakt. Nu iedere keer de melding ;" Let op ! Onjuiste rijrichring ,raadpleeg de kaart !"Pffff

Yep, hier is ook zo een straat zelfde melding.

Geplaatst
Op 5-10-2021 om 22:26, Michiell zei:

Volgens de dealer komen de kaarten van TomTom 🤔.

Ik heb je link gechecked, de rotonde die vervangen is door een kruispunt staat niet op de kaart, maar de kruising die vervangen is door de een rotonde, alsmede de ventweg, staan er wel op! 

Er is nog al eens wat misvatting over wel of niet de kaarten van tomtom. Vaak staat dat de live services van tomtom worden gebruikt, en dat is dus o.a. file informatie. Dat zegt nog niets over de kaarten. 
en hier: https://www.kia.com/nl/service/onderweg/navigatie-updates/

Disclaimer

7 jaar kaartupdates
Het programma geldt alleen op nieuwe Kia voertuigen die gekocht zijn na 1 september 2013 met LG Navigatie. Er kunnen arbeidsuren berekend worden bij het servicepunt voor het updaten van het systeem. Het 7 jaar kaartupdates programma biedt zes kaartupdates, omdat alle Kia voertuigen vanuit de fabriek zijn uitgerust met de laatste update. De garantie van het navigatiesysteem wordt niet beïnvloed door dit programma. Kia is niet verantwoordelijk voor de kwaliteit van de kaartgegevens door leverancier Navteq.
Geplaatst
Op 24-9-2021 om 12:54, Michel_1970 zei:

Gisteren even gebeld met de dealer, lukte niet eerder vanwege omstandigheden.

Men heeft dus bewust de 13.* versie er op gezet en niet de nieuwste omdat het klachten regende sinds de nieuwe versie vanwege de navigatie zoek opdracht en de kleuren.

Ik moet zeggen dat ik het prima vind op dit moment, ik wacht de volgende update wel af en kan dan altijd nog even langs rijden.

Overigens ook nog even melden dat we het een hele fijne auto vinden, alles voelt degelijk aan en ik ben zelf erg blij met de ACC enzo.

• 5 weken later...
Geplaatst
Op 8-9-2021 om 09:59, zei Zoef de Haas:

Helaas is de bug bij mij aanhoudend. Ik heb het probleem elke keer als ik hem in zijn achteruit zet.

Als ik op het instellingen tandwiel druk en terugkeer dan zijn de sensoren er wel. Als ik de auto daarna uit zet en kort daarna weer een ritje ga maken dan is alles goed. Staat de auto voor langere tijd stil en ga ik dan weer rijden dan is de bug helaas weer terug.

Mbt de camera topview.

Ik denk dat het verschil wellicht zit in het modeljaar. Ik zie dat jij een MY21 rijdt, ik heb het model MY20. Misschien een kleine upgrade in het nieuwere model?

Is bij jou de bug van de splitscreen en achteruit opgelost? Ik heb vorige week de augustus versie van de firmware gekregen en nog steeds zit de bug bij mij er in. Mijn broer heeft een 2 maanden jongere Ceed met dezelfde firmware en hij heeft geen problemen. Het is om gek van te worden. De dealer geeft aan dat hij het niet kan oplossen.

• 3 maanden later...
Geplaatst (aangepast)

Na update in oktober komt het spraakgeluid van de navigatie van mijn Kia Niro bouwjaar juni 2020 alleen uit de luidspreker aan de bestuurders zijde. Het geluid van de Radio of USB stick komt wel uit alle luidsprekers

aangepast door Pek

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...