Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

e-Niro - Hoe ver kan je er mee rijden?

Ga naar de oplossing Opgelost door Gast MileB,

Aanbevolen Berichten

• 1 maand later...
Geplaatst (aangepast)

Vanmorgen nieuw persoonlijk record: na laden tot 80% een range van 482 kilometer. Volgende week eens zien of ik eindelijk de 600 bij 100% eens kan aantikken

aangepast door Sigmasailor
  • Like 1
  • Thanks 1
Geplaatst
Op 23-8-2022 om 22:14, zei Nick_2019:

Dat moet lukken bij deze stand!

Helaas, weer niet gelukt. Maar 596, dat ritje, gisteren, van 230 kilometer over voornamelijk rijkswegen, heeft het weer verpest.🤢🤢

• Haha 1
Geplaatst (aangepast)

Ik lees wat dingen uit in Home Assistant, waaronder zaken van de auto en laadpaal (Zappi 2).

Gisteren voegde ik een grafiekje toe met ‘Maximaal bereik’. Daarbij deel ik het huidige bereik (volgens de auto) door de laadtoestand van de accu (in %%, dus 0,76 bij 76% accu).

Ik ben benieuwd wat dit op langere termijn voor beeld gaat geven, zeker in langere tijd van nu, warm weer, naar de winter met koud weer.

Hieronder de eerste praktijkdag. We reden vandaag zo’n 420 km op één lading (dus zonder bijladen). Had ‘m voor de gelegenheid eens tot 100% geladen. Grappig om te zien hoe accupercentage zich verhoudt tot range. Ze lijken een behoorlijk consistent beeld te geven!

61925EF4-B085-486F-ACEC-BBA0CCFC84C8.jpeg

aangepast door Hippe lip
  • Like 1
Geplaatst
Op 3-9-2022 om 19:15, zei Nick_2019:

Bijna....

Net weer terug van een tripje naar het Lakedistrict met de e-Niro. Van Hillegom (via IJmuiden) met de boot naar Newcastle. Van daar naar Appleby (bagage gedropt op start adres) en naar eindpunt (Arnside) gereden. Met de taxi terug naar Appleby om via de Westmorlandway weer terug te wandelen naar onze Kia. Week over gedaan en via Keswick weer terig naar Newcastle en met de boot via IJmuiden naar Hillegom. Alles bij elkaar bijna 500 km gereden. We kwamen aan met 7% (30 kilometer) op de GOM.

Alles gereden op Hillegomse zonnestroom, geen last van laadstress omdat de Kia dit gewoon kan zonder tussendoor opladen.

Net weer opgeladen, die bergjes zijn niet zo goed voor het gemiddelde: 436 kilometer op de GOM bij 80% vol.

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...