Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zelfde materiaal als een rechthoekige kaart; alleen de omtrekvorm is anders: in druppelvorm. Vandaar dat-ie vaak zo genoemd wordt.

• 2 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Gisteren bij afleveren ook zo'n Kia-druppel gekregen. De dealer vergat 'm bijna mee te geven omdat die los op haar buro lag. Kennelijk komen ze langs een andere weg bij de dealer dan bij de levering van een nieuwe auto. Hij zit dus niet standaard in het pakket papieren (boekjes en zo) van de auto.

En een abonnement is niet nodig. Wel moet je 'm koppelen aan een betaalmiddel om 'm te kunnen gebruiken.

Waar bewaren jullie alle laadpassen overigens? Gewoon in het handschoenenvakje? Of heb je ze steeds op zak? Lijkt me zo'n bult worden....

aangepast door Hippe lip
Geplaatst (aangepast)

Wij hebben 4 laadpassen:

* 2 druppels, 1 per sleutelbos (1 voor hem, 1 voor haar)

* 1x Maingau, in de armsteun

* 1x Deutsche Telekom, idem.

Mochten ze gejat worden meld ik ze gewoon af, daarnaast gebruik ik Plugsurfing en dat gaat ook via de app, maar zoals eerder vermeld, de druppels/passen zijn backups voor als we niet thuis kunnen laden ivm te ver van huis, en dat is nu in 3 maanden tijd pas 2 a 3 x gebeurt naast twee oefensessies.

aangepast door Ton van Hout
  • 2 maanden later...
Geplaatst (aangepast)

Is Eins bij iedereen hier bekend? Laden met die app (of kaart) kost (nu nog?) 5 euro per laadbeurt. Lijkt op de beginprijs van Maingau. Zal wel zijn om zieltjes te winnen.

https://www.eins.de/privatkunden/elektromobilitaet/

Ik ga 19 augustus een weekje naar Luxemburg en ga 'm dan proberen. Da's mijn eerste echt lange rit met de e-Niro. Tot nu toe nog nooit buitenshuis hoeven laden....

aangepast door Hippe lip
Geplaatst
44 minuten geleden, Hippe lip zei:

Is Eins bij iedereen hier bekend? Laden met die app (of kaart) kost (nu nog?) 5 euro per laadbeurt. Lijkt op de beginprijs van Maingau. Zal wel zijn om zieltjes te winnen.

https://www.eins.de/privatkunden/elektromobilitaet/

Ik ga 19 augustus een weekje naar Luxemburg en ga 'm dan proberen. Da's mijn eerste echt lange rit met de e-Niro. Tot nu toe nog nooit buitenshuis hoeven laden....

Swisscharge ook even nemen via de app.

Dan laad je voor € 0,08 per minuut bj snelladers.

Geplaatst (aangepast)
4 minuten geleden, Petertenboer zei:

Swisscharge ook even nemen via de app.

Dan laad je voor € 0,08 per minuut bj snelladers.

Klopt, maar dan moet je er ook ff bij vermelden dat daar (sinds vandaag) eenmalig een kleine 10 euro gevraagd wordt voor de pas. Ik laad bijna nooit buiten de deur, dus voor mij niet echt interessant.

aangepast door Hippe lip
Geplaatst
9 minuten geleden, Hippe lip zei:

Klopt, maar dan moet je er ook ff bij vermelden dat daar (sinds vandaag) eenmalig een kleine 10 euro gevraagd wordt voor de pas. Ik laad bijna nooit buiten de deur, dus voor mij niet echt interessant.

Dat hoef ik niet te vermelden omdat je geen laadpas hoeft aan te vragen en je alles met hun app kunt afhandelen.

De app downloaden van swisscharge charge, account aanmaken, betaalwijze toevoegen en gaan voor slechts € 0,08 per minuut door heel Europa. Wat wil een mens nog meer?

Geplaatst
1 minuut geleden, Petertenboer zei:

Dat hoef ik niet te vermelden omdat je geen laadpas hoeft aan te vragen en je alles met hun app kunt afhandelen.

De app downloaden van swisscharge charge, account aanmaken, betaalwijze toevoegen en gaan voor slechts € 0,08 per minuut door heel Europa. Wat wil een mens nog meer?

Heb je dat nu (=vanmiddag) geprobeerd? Wordt die SFR 10 alleen voor de pas gevraagd, of is dat voor het aanmaken van een account? Het is dus echt vandaag gewijzigd, hè.....

• 2 weken later...
Geplaatst
Op 28-4-2019 om 12:15, Ton van Hout zei:

Ik denk dat het van de importeur afkomt maar dat de dealer dit niet wist. Vraag het Kia Nederland anders even, anders bestel je zelf een Plugsurfing dongeltje. Wij hebben er ook twee (1 van Kia gekregen, 1 zelf besteld) zodat we altijd buiten de deur kunnen laden indien noodzakelijk.

Ik lees hier dat iemand 1 druppel/tag/laadpas van Kia heeft gekregen en daarnaast er een heeft bij besteld via plugsurfing. Kan je een willekeurige druppel van plugsurfing kopen en registreren in de Kia charging app?

Geplaatst (aangepast)

Nee, als je een druppel van Plugsurfing aanvraagt dan registreer je die bij Plugsurfing. Voor zover ik weet is die niet bij Kia te registreren.

Nooit geprobeerd overigens. Ik heb overigens én de Plugsurfingdruppel (en daar geregistreerd) én de Kiadruppel (nog niet geregistreerd).

aangepast door Hippe lip
Geplaatst

Dank. Ik vraag het omdat ik een EV ga kopen, en het nog niet zeker is dat het een Kia wordt, maar wil graag de Kia laadsleutel met abonnement. Ik heb al een account in de Kia app en kan een abonnement aanvragen. Alleen de laadsleutel ontbreekt nog..

Geplaatst (aangepast)

Weet iemand of de CCS-aansluiting op de Allegopaal bij vd Valk aan de zuidkant van Eindhoven het weer doet? Die was uit dienst, maar ik heb ‘m vrijdagavond nodig als ik daar ga eten onderweg van Luxemburg naar huis. 

En hoe kom je daar achter, anders dan door ervaringen van anderen?

aangepast door Hippe lip
  • 1 jaar later...
Geplaatst

Hallo allen,

ik krijg binnenkort mijn e-niro en ben nu benieuwd hoe het precies zit met het laden. Ik zag dat dit topic na 2019 niet meer besproken is hier, maar vroeg me af of er nog ontwikkelingen zijn en hoe ver ik kom met de druppel van Kia. Is dit voldoende of moet ik nog andere passen aanvragen? Ik kan namelijk in eerste instantie niet thuis laden.

Gr. DZ14

Geplaatst (aangepast)
1 hour ago, DZ14 said:

Hallo allen,

ik krijg binnenkort mijn e-niro en ben nu benieuwd hoe het precies zit met het laden. Ik zag dat dit topic na 2019 niet meer besproken is hier, maar vroeg me af of er nog ontwikkelingen zijn en hoe ver ik kom met de druppel van Kia. Is dit voldoende of moet ik nog andere passen aanvragen? Ik kan namelijk in eerste instantie niet thuis laden.

Gr. DZ14

Druppel van Kia is een prima deal, mits je het abo van €10 erbij neemt. Dan laad je voor 24ct/KwH bij reguliere laadpalen (11/22KW)   Abo kun je per maand opzeggen.

Maingau erbij nemen voor snelladers. 

aangepast door Connos
Geplaatst (aangepast)
27 minuten geleden, Connos zei:

Druppel van Kia is een prima deal, mits je het abo van €10 erbij neemt. Dan laad je voor 24ct/KwH bij reguliere laadpalen (11/22KW)   Abo kun je per maand opzeggen.

Maingau erbij nemen voor snelladers. 

Nice, thanks!

Edit (even later): Klopt het dat je zonder die 10 euro te betalen ook geen starttarief ofzo hebt, maar dat je dan gewoon het tarief betaalt wat aan de paal geldt? Dus als ik een paal in de buurt heb waar ik voor 24 ct kan laden, is dat alles wat ik betaal?

aangepast door DZ14
Geplaatst

Volgens de site van Kia (https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/nl/nl/assets/contents/utility/brochure/Kia-Netherlands-laadoplossingen.pdf?1)

betaal je pay as you go (dus zonder abonnement) voor ac laden  €0,35 per kwh, en voor dc snelladen €0.60.

Heb je wel een abonnement, dan betaal je voor ac €0,24 per kwh en voor dc €0.53 per kwh. Er wordt niet gesproken over een start tarief, het verschil zit in de prijs die je per kwh betaalt. Er staan voetnotes bij dat dit een gemiddelde prijs is en de actuele prijzen kan je in de kia laad app zien per paal. In de app staat mijn lokale laadpaal op €0.37, met abonnement €0.24.

Je moet dus even een prognose maken van hoe vaak je ac gaat laden en of het dan loont om een abonnement te nemen. Je betaalt 10 euro, en dan krijg je €0,11 korting per kwh. Dan zou dat vanaf 90 Kwh voordeel op leveren (€10/€0.11). Dus als je maandelijks meer dan 90 kwh nodig hebt is een abonnement voordeliger.

Voor DC zou ik zoals DZ14 al aangaf even kijken of dat niet goedkoper kan. 

Ikzelf heb een mtc pas van de zaak, en als reserve heb ik de kia laadpas, en ik heb nog een ANWB laadpas, Op zowel de ANWB als de Kia pas heb ik geen abonnement omdat dit alleen gebruikt gaat worden als er iets mis gaat met mijn zakelijke pas.

Geplaatst
1 uur geleden, Wiz zei:

Volgens de site van Kia (https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/nl/nl/assets/contents/utility/brochure/Kia-Netherlands-laadoplossingen.pdf?1)

betaal je pay as you go (dus zonder abonnement) voor ac laden  €0,35 per kwh, en voor dc snelladen €0.60.

Heb je wel een abonnement, dan betaal je voor ac €0,24 per kwh en voor dc €0.53 per kwh. Er wordt niet gesproken over een start tarief, het verschil zit in de prijs die je per kwh betaalt. Er staan voetnotes bij dat dit een gemiddelde prijs is en de actuele prijzen kan je in de kia laad app zien per paal. In de app staat mijn lokale laadpaal op €0.37, met abonnement €0.24.

Je moet dus even een prognose maken van hoe vaak je ac gaat laden en of het dan loont om een abonnement te nemen. Je betaalt 10 euro, en dan krijg je €0,11 korting per kwh. Dan zou dat vanaf 90 Kwh voordeel op leveren (€10/€0.11). Dus als je maandelijks meer dan 90 kwh nodig hebt is een abonnement voordeliger.

Voor DC zou ik zoals DZ14 al aangaf even kijken of dat niet goedkoper kan. 

Ikzelf heb een mtc pas van de zaak, en als reserve heb ik de kia laadpas, en ik heb nog een ANWB laadpas, Op zowel de ANWB als de Kia pas heb ik geen abonnement omdat dit alleen gebruikt gaat worden als er iets mis gaat met mijn zakelijke pas.

Oh ja wow als je het zo bekijkt is het maar 2x een volle "tank" om het uit te laten kunnen. Of dan misschien toch bijvoorbeeld die van Engie. Dan betaal je het normale tarief van de paal +31 cent per laadbeurt. Dat is dan goedkoper dan de Kiadruppel. Of zie ik dat verkeerd?

Hele nieuwe wereld dit!

Geplaatst

Hoi @DZ14, ik zit met precies dezelfde uitdaging (ben ook afhankelijk van een openbare laadpaal). Over een week of 4 zal de E-niro uitgeleverd worden. En dan laden anders komen we niet ver ;-) .
Ik zal niet veel rijden (15K / jaar) en dus is het een verrassing hoe vaak de auto aan de laadpaal hangt.
Tot mijn schrik zie ik via "Laadpastop10" ergens (op blad 5 om precies te zijn) de pas van ENGIE ertussen staan met een bedrag van €65 / 200kWh (geen abo en geen starttarief) maar waar betaal je die € 65 dan voor.
Gelukkig heb ik nog 4 weken om dat uit te zoeken.

Geplaatst
54 minuten geleden, Michel_1970 zei:

Hoi @DZ14, ik zit met precies dezelfde uitdaging (ben ook afhankelijk van een openbare laadpaal). Over een week of 4 zal de E-niro uitgeleverd worden. En dan laden anders komen we niet ver ;-) .
Ik zal niet veel rijden (15K / jaar) en dus is het een verrassing hoe vaak de auto aan de laadpaal hangt.
Tot mijn schrik zie ik via "Laadpastop10" ergens (op blad 5 om precies te zijn) de pas van ENGIE ertussen staan met een bedrag van €65 / 200kWh (geen abo en geen starttarief) maar waar betaal je die € 65 dan voor.
Gelukkig heb ik nog 4 weken om dat uit te zoeken.

Das apart, bij mij stond hij op blz 1 (plek 5 ofzo). Alleen een starttarief van 31ct per laadbeurt en verder gewoon de normale kosten van de laadpaal.

Geplaatst

Alleen wat mij wel opvalt is de dekking van de laadpassen. Zo heeft bijvoorbeeld ENGIE geen dekking in Frankrijk of Denemarken.

Geplaatst (aangepast)

Na een volgend zoekactie der passen kom ik bij ENECO uit (verder nog geen definitieve beslissing genomen) en geven zij aan een goeie dekking te hebben en voor € 0,22 / kWh (incl. BTW) "lekker" aan prijs te zitten.
Wel betaald je voor de kaart een abo van € 3 / maand (dit is ook nog te overzien).
Update:
Blijkt dat de meeste met starttarieven werken maar bij ENECO is dit €0.

aangepast door Michel_1970

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...