Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
57 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Ik heb het met TX 817 N en XJ 387 X geprobeerd maar het lukt daarmee niet iets te vinden bij Doei Doei (die lijkt ook aantrekkelijk).

Let je wel op bij dit soort maatschappijen? Ten eerste is elke offerte individueel; zelfs als je buurman met hetzelfde inkomen en schadevrije jaren (om maar wat te noemen) een offerte aanvraagt kan die een heel ander voorstel krijgen.

Verder is bekend dat er -met name nieuwere- maatschappijen zijn die je eerst lokken met een heel fraaie premie, maar dat die premie daarna rap omhoog gaat. Dat heb je dan niet altijd in de gaten (ja, alle premies gaan immers omhoog), maar het verschil met andere verzekeringen kan dan wel eens omslaan in nadeel.

Verder wil ik zeker niet op prijs gaan selecteren. Reputatie vind ik eigenlijk veel belangrijker. En dan heb ik het niet over tevredenheidscijfers van mensen die nog nooit een schade bij dat bedrijf hebben gehad. Die weten niet of ze coulant zijn of niet. En welke uitsluitingen zijn er bij de kleine lettertjes? Daar kom je soms pas echt achter als je ermee te maken krijgt. Tja, dan kun je niet meer veranderen (voor dát schadegeval)....

Geplaatst

Dat is de reden dat ik de Carmeleon verzekering ga doen, bij schades moet je via de dealer repareren en niet een door de verzekeraar aangewezen partij. Een aanspreekpunt voor aankoop, onderhoud en schades, makkelijk en goed voor beiden aangezien de dealer bij schade ook aan je verdient. En omdat er een goede nieuwwaarderegeling is, en een bijtellingsbeschermer.

Geplaatst (aangepast)

Zeg ehhh, ben ik nou gek of willen jullie allemaal veel teveel betalen.....

Dit is wat de ANWB geeft op zijn site. Juiste type auto, nog géén extra's ingevuld (inzittendeverzekering of zo), geen lidmaatschap van de ANWB (15,50 per jaar). Ik ben 62 en heb 30 schadevrije jaren.

Klopt dit niet of zijn die andere verzekeraars zo duur?

1870954064_Schermafbeelding2019-02-01om11_22_52.thumb.png.dccb7ec41add5f969981c9cd5936245d.png

aangepast door Hippe lip
Geplaatst

Rare club dat Allsecur. Vorig jaar bij de Leaf (op type) een mooie scherpe aanbieding gekregen. Toen ik hem (nu met kenteken) wilde afsluiten was het ineens bijna twee keer zo duur.

Geplaatst
1 minuut geleden, Sigmasailor zei:

Rare club dat Allsecur. Vorig jaar bij de Leaf (op type) een mooie scherpe aanbieding gekregen. Toen ik hem (nu met kenteken) wilde afsluiten was het ineens bijna twee keer zo duur.

Zie, DAT bedoel ik nou....

Daarom ga ik liever naar een wat degelijkere aanbieder waarbij je (hopelijk) voor wat minder verrassingen komt te staan. Dat het misschien iets meer kost dan de goedkoopste heb ik er dan graag voor over. 

Je kent vast wel dat rijtje: Good quality, high speed, low price. Pick any two.....

Geplaatst
5 minuten geleden, Hippe lip zei:

Zie, DAT bedoel ik nou....

Daarom ga ik liever naar een wat degelijkere aanbieder waarbij je (hopelijk) voor wat minder verrassingen komt te staan. Dat het misschien iets meer kost dan de goedkoopste heb ik er dan graag voor over. 

Je kent vast wel dat rijtje: Good quality, high speed, low price. Pick any two.....

Precies, vandaar ook: Doei(4x).

Geplaatst
8 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Is denk ik postcode afhankelijk? Wel een stuk goedkoper dan Allsecur:

2019-02-01_114731.jpg

Maar ook voor jouw postcode dus zéér interessant. Dit zijn prijzen die een stuk lager liggen dan wat ik verder hier voorbij zie komen....

Geplaatst

Yep, een kandidaat die ik zeker ga onthouden. Heb ze net even gebeld. Ze kennen geen kilometer restricties en accepteren ook zakelijke auto's als die 'privé' gebruikt worden. Ik verwacht dat wij dat allemaal doen; let op: sommige verzekeraars willen alleen particulieren als klant. Bij ANWB gaat de premie nog omlaag omdat ze de auto ex. BTW kunnen verzekeren.

Lijkt tot nu toe goede keus. Als je aantoont een nette rijder te zijn (OBD2 dongle en later App) krijg je nog 10% - 30% extra korting. Koud kunstje in een BEV denk ik. Maakt het nog leuker om je best te doen zuinig te rijden.

Nope: ik heb geen aandelen in de ANWB (ben ook geen lid, geeft ook 10% korting).

Geplaatst

20.000-30.000 km/jaar.

Zakelijk verzekerd in mijn woonplaats Zuid-Beijerland. (blijkbaar is dit mogelijk).

Geplaatst
  • Auto: Kia e-Niro Executive lijn
  • Verzekerd bedrag: 45500 (inclusief BTW)
  • Geslacht verzekerde: M
  • Leeftijd verzekerde: 64
  • Provincie verzekerde: ZH
  • Kilometers per jaar: Onbeperkt
  • Aantal schadevrije jaren verzekerde (Roy-data): 12
  • Naam verzekeraar: ANWB
  • Polisvorm: (all risk, inzittenden, rechtshulp, storm-, brand-, natuurschade, ruitschade, WA): All-Risk, inzittenden, rechtsbijstand, 3 jaar nieuwwaarde
  • Eigen risico in €: geen
  • Premie per maand in €:  (per jaar 621 of) 55 per maand
  • Nieuwwaarde beschermer specificaties: 3 jaar (extra)
  • Andere: 10% ANWB lid korting, 10-30% nette rijder korting. ANWB accepteert zakelijke auto's: dan gaat de premie omlaag omdat ex. BTW verzekerd wordt
Geplaatst
16 uur geleden, Veefer zei:

Is dat allrisk? Lijkt me wel erg weinig?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

inderdaad all risk, heb er nu 2 verzekerd de niro en kona

Geplaatst
16 uur geleden, Veefer zei:

Vul trouwens net mijn eigen kenteken in bij doei doei, kennen ze niet....rij toch al 3 weken rond. Ben trouwens wel benieuwd naar de postcode van de lage offerte.....

In de Randstad betaal je behoorlijk meer dan in het andere voorbeeld Overijssel.

264x ..  de premie is inderdaad afhankelijk van de postcode, als je dichter bij de rijkswegen zit ben je duurder uit.

Geplaatst
2 minuten geleden, e-niro zei:

264x .. 

Dat lijkt me nou weer wat overdreven, tweehonderdvierenzestig keer zo duur... :tt2:

2 minuten geleden, e-niro zei:

als je dichter bij de rijkswegen zit ben je duurder uit.

Als je dichter bij Rutte zit.....? :death:

Geplaatst
2 uur geleden, Veefer zei:

Let op bij Allsecur wat de volledig casco dekking is. Bij volledig casco staan nog géén EV auto's. Kan me voorstellen dat voor EV's er óók extra eisen aan een alarm gesteld worden. Als je die kosten meerekent, dan is het ineens niet zo goedkoop meer. Mijn verzekering neemt genoegen met de standaard SCM startonderbreker. Ik zou daar dan nog specifiek naar vragen.

Bij de voorwaarden staat dit:

Uitzonderingen:
Mitsubishi Outlander Hybride, Audi Q5, Audi A5 Sportback en Mercedes-Benz CLA-klasse jonger dan 5 jaar en minder dan €50.000,00 of ouder dan 5 jaar tot € 75.000,00 VbV/SCM startonderbreker met eigen authorisatie i.c.m. VbV/SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie.

Ik heb hem op kenteken verzekerd, geen rechtsbijstand wel ar en 15000 kilometer, dus dan weten ze dat het een ev is, en  alarm klasse 1 had nog geprobeerd of klasse 4 goedkoper was maar dat maakte niet uit. Dus ik ben wel tevreden, mijn premie kon nog lager maar moest postcode van de zaak gebruiken omdat auto op de zaakadres staat

Geplaatst (aangepast)

Let op bij die ANWB verzekering: je krijgt wel een usb stick die je in je auto moet plaatsen. Xi Ping als partijbons van de ANWB geeft je vervolgens een sociale score en op basis daarvan wordt je premie berekent. Als jij dus een paar keer in sport mode lekker te keer gaat, dan ben je stout en moet je meer betalen... nou dan betaal ik wel wat meer :twisted: Nee, de ANWB heeft respect voor je privacy... maar bepaalt of je wel of niet veilig rijdt... zo'n lage premie: als het te goed is om waar te zijn, dan is het ook zo ;)

Nog een review van de consumentenbond: https://www.consumentenbond.nl/autoverzekering/anwb-veilig-rijden

uitleg:

aangepast door Fralamjo
Geplaatst
24 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Oeps; gevalletje  als het te mooi klinkt is dat ook zo?

Nee, bangmakerij. Gewoon zeggen dat je je rijstijl NIET wilt delen. Maak het niet moeilijker dan het is.....

IMG_0338.thumb.jpeg.51273f5daa049cbb64cf702c83bda728.jpeg

Geplaatst (aangepast)
2 uur geleden, Fralamjo zei:

Let op bij die ANWB verzekering: je krijgt wel een usb stick die je in je auto moet plaatsen. Xi Ping als partijbons van de ANWB geeft je vervolgens een sociale score en op basis daarvan wordt je premie berekent. Als jij dus een paar keer in sport mode lekker te keer gaat, dan ben je stout en moet je meer betalen... nou dan betaal ik wel wat meer :twisted: Nee, de ANWB heeft respect voor je privacy... maar bepaalt of je wel of niet veilig rijdt... zo'n lage premie: als het te goed is om waar te zijn, dan is het ook zo ;)

Ga jij je eens snel in een hoekje staan schamen! Dit slaat echt helemaal NERGENS op. Niemand bij de ANWB die jou zegt dat je een dongel of wat dan ook in je auto moet hebben als je dat niet wilt. Als dat gebeurt is dat toch écht omdat je er ZELF voor kiest!

En als je de boel zwart wil maken dan ga dat maar ergens anders doen maar niet hier!

Zo, dat moest ik ff kwijt.....

aangepast door Hippe lip
  • Like 1
Geplaatst

Misschien zeg ik het in te sterke bewoording, maar bezin eer gij begint om mee te doen met dit soort programma's als consument. Jij kan ook met de GDPR/AVG wetgeving in de hand nooit controleren of ze al jouw gegevens hebben weggegooid, ook van de backups e.d. na beëindiging van de polis en op jouw verzoek. En je gooit een hele hoop data naar de ANWB/Unigarant en heb je het stuk van de consumentenbond gelezen over de voorwaarden? Daar wordt ik iig niet vrolijk van.

En zonder dat veilige rijders programma denk ik dat je de voorwaarden heel moet gaan nalopen bij de ANWB/Unigarant: de prijs wijkt zodanig af... zie al wel dat de nieuwprijs bescherming korter lijkt te zijn dan bij andere verzekeringen. ANWB 1 jaar, en bij anderen al snel 2 of 3 jaar en nog niet achterhaald wat het eigen risico is (ook dat is een sterke factor op de premie) Dus het is goed om alle voorwaarden te checken en dan te zien of ze nog steeds zo goedkoop zijn. Het komt uit de lengte of de breedte, ze werken allemaal op algemene basis met dezelfde ongevallen statistieken. Uiteindelijk zitten ze op dezelfde bandbreedte qua premie; Verzekeraars en banken zijn geen liefdadigheidsinstellingen, het is gewoon harde business met krappe marges.

Geplaatst
Ik heb hem op kenteken verzekerd, geen rechtsbijstand wel ar en 15000 kilometer, dus dan weten ze dat het een ev is, en  alarm klasse 1 had nog geprobeerd of klasse 4 goedkoper was maar dat maakte niet uit. Dus ik ben wel tevreden, mijn premie kon nog lager maar moest postcode van de zaak gebruiken omdat auto op de zaakadres staat
Ja, 15000 km, dan sta ik de helft van het jaar stil en heb de pech dat mijn bedrijf vlak langs de A13 ligt in de Randstad. En ik heb rechtsbijstand verzekering en inzittenden. Scheelt daarom behoorlijk.

Geplaatst

Nog ff over de ANWB, echt bedankt voor de waarschuwing. Ik was het die (onwetend) de optie in de strijd gooide (misschien ga ik het (nu wetend) nog doen ook). Ik heb de wilde haren direct met ingang van het EV tijdperk toch wel achter me gelaten.  En, je hoeft inderdaad de optie niet te kiezen.  De 1 jaar nieuwwaarde had ik ook al gezien, voor een paar euro maak je er 3 van. 

Ik ben benieuwd naar andere concrete voorstellen op dit forum.

Geplaatst

Ik las trouwens dat de ANWB op auto's vanaf 45k (dus de Executive line) een SCM klasse 2 alarm eist? Daarmee gooien ze wel wat hun eigen glazen in. De Carmeleon begint toch aantrekkelijk te worden.

Geplaatst
4 uur geleden, Sigmasailor zei:

Ik las trouwens dat de ANWB op auto's vanaf 45k (dus de Executive line) een SCM klasse 2 alarm eist? Daarmee gooien ze wel wat hun eigen glazen in. De Carmeleon begint toch aantrekkelijk te worden.

En is het alarm dat Kia biedt van de juiste klasse?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...