Ga naar inhoud

Waxoyl en wassen


Marcello75

Aanbevolen Berichten

En nou ben ik niet zo van de poetserige. Een auto is voor mij een gebruiksvoorwerp, geen siervoorwerp :lol:

Dus iets dat er makkelijk op aan te brengen is en toch een goede bescherming biedt heeft mijn voorkeur....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op ‎3‎-‎3‎-‎2019 om 17:33, Hippe lip zei:

Hoe doen jullie dat toch zo netjes, die nummerborden helemaal geel maken? Lijkt me zoveel werk, of......

Waarom zou je het kenteken willen verbergen? Gelijk het mooie van de foto weg...………………...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 uur geleden, Hippe lip zei:

Hmm jongens, jullie brengen me aan het twijfelen over nut en noodzaak van die waxbehandeling door de dealer. Het staat wel in mijn order, maar ik ga toch eens kijken of dat er nog vanaf mag. Zelf in de wax zetten is best te doen en er komt binnenkort weer meer mooi weer aan. 

Wat zijn de opties om zelf te doen met een tesultaat dat vergelijkbaar is met dat wat de dealer doet?

Ik weet niet wat de Waxoil behandeling exact kost bij de dealer maar het goedje op zich kost maar net aan € 10,00. Dit is de reinste geldverspilling wanneer je het laat doen, zeker wanneer je de auto regelmatig met een shampoo wast of door de wasstraat ermee gaat. Gewoon ff een paar uurtjes uit trekken om het zelf doen met de topproducten van Chemical Guys.

Link naar reactie
Delen op andere sites


13 uur geleden, Sigmasailor zei:

Kan ook, ik ben gevallen voor Poorboys World. Ook in het zonnetje blijft dat spul gewoon makkelijk verwerkbaar.

ik vind het heerlijk om op de zaterdag ochtend een paar uurtjes lekker buiten bezig te zijn.

Klopt. Ook ik heb Waxoil geweigerd en vervolgens goede ervaringen met Poorboys World producten. Veel goedkoper dan het dure Waxoil wat voornamelijk een marketing product is. En je, een ochtendje poetsen bij goed weer is ook wel leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ga denk ik nog een een Poorboys wax bestellen in plaats van dat Collinite, goed spul maar het laat een wat witte waas achter op kunstof onderdelen, eens zien wat PBW in de aanbieding heeft. Het fijne van al dat spul is dat uitpoetsen gewoon heel makkelijk gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


10 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Ik ga denk ik nog een een Poorboys wax bestellen in plaats van dat Collinite, goed spul maar het laat een wat witte waas achter op kunstof onderdelen, eens zien wat PBW in de aanbieding heeft. Het fijne van al dat spul is dat uitpoetsen gewoon heel makkelijk gaat.

Nou, dan ben ik erg benieuwd. Dat ik van de hier (Van Mossel in Apeldoorn) aangeboden Waxoyl niet teveel moet verwachten is me nu wel duidelijk.

Op het forum van Carclean probeer ik een wat genuanceerd advies te krijgen voor iemand die geen poetsliefhebber is, maar wel graag de lak zo goed mogelijk conserveert en een enkele keer door de wasstraat gaat. Met name om die laatste reden lijk ik daar met de nek aangekeken te worden. Helaas is men daar alleen ingesteld op fanatieke poetsers en willen (kunnen?) ze zich niet verplaatsen in iemand die het minder fanatiek doet, zo lijkt het.

Ik vind het niet erg om eens per jaar een paar uurtjes te besteden aan het opnieuw met de hand in een beschermlaag (wax, sealant, of wat ook) te zetten. Die wasstraat bezoek ik ook echt niet zo vaak; in het verleden behaalde resultaten geven hier wel een goed beeld van de toekomst 8).

@Sigmasailor, ik hoor graag je ervaringen met die PBW en of dat beter te verwerken is en een robuustere bescherming is dan die Collinite. Heb je dat al in gebruik?

aangepast door Hippe lip
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het nieuwe PBW spul, speciaal voor donkere auto's, besteld (ze hebben een speciale variant voor rode!). Dat Collinite werkt goed. Ik ben ook erg tevreden over de PBW velgen was; je velgen worden daarna heel makkelijk weer schoon bij gewoon wassen. Twee keer per jaar even handen uit de mouwen en het blijft gewoon mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank je voor de toevoeging over dat velgenspul. En ben benieuwd om straks te horen of je voorkeur uitgaat naar Collinite of PBW.

Ik moet maar eens een boodschappenlijstje voor die club gaan maken en de handleiding die me daar gegeven is uitprinten, anders weet ik het straks echt niet meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kwam deze link op het forum van Carclean nog tegen: veel info over de verschillende producten: https://forum.carclean.com/threads/volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4265/

Je kan het net zo mooi (en moeilijk) maken als je wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kweenie, je kunt maar één keer een nieuwe auto in de wax (of wat dan ook) zetten. Als dat het niet is moet dat eraf en ik zie op carclean.com wel dat het heel wat werk is en er veel spullen nodig zijn om dingen bij te werken als het niet goed is gegaan of zo. Dat gaat bij mij niet werken. Het zal in één keer goed gedaan moeten worden. 

Zo bekeken is het dan mss toch veiliger om de dealer die Waxoyl erop te laten zetten ......(?)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na 3-6 maanden is de Waxoyl er helemaal (of grotendeels) weer af en moet je alsnog aan de slag. Je moet er iets voor over hebben om een auto echt netjes te houden. Hoeft niet hoor; elke week door de wasstraat kan ook. Keuzes, keuzes. Ik heb al gekozen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is af en toe de auto door een professionele poetser laten doen niet de beste oplossing dan? Ik zet mijn auto's niet graag in de was - al 8jaar niet meer gedaan - en maak de auto wel met de hand schoon, alhoewel slechts 2 a 3 keer per jaar. 

Auto's zijn om mee te rijden... Poetsen is niet aan mij besteed.

Link naar reactie
Delen op andere sites


16 uur geleden, Hippe lip zei:

Dank je voor de toevoeging over dat velgenspul. En ben benieuwd om straks te horen of je voorkeur uitgaat naar Collinite of PBW.

Ik moet maar eens een boodschappenlijstje voor die club gaan maken en de handleiding die me daar gegeven is uitprinten, anders weet ik het straks echt niet meer. 

Ik ben overgegaan naar PoorBoys naar aanleiding van de informatie van de poetsgroep op dit Kia forum: "Alles over het poetsen en schoonhouden (schoonmaken) van je Kia". Even zoeken maar daar vind je veel informatie van Kia rijders.

En ben heel tevreden over PoorBoys. Speciale poets voor witte lak gebruikt (mijn Niro is metallic wit) en ga gemiddeld 1 x per maand door de wasstraat.

 

aangepast door Derrek
Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, ik vind dit ook een groot dilemma. Ik ben tot nu toe geen poetser en ik vraag me hardop af of daar verandering in gaat komen. Mijn huidige Citroen C5 die ik ruim 12 jaar geleden nieuw kocht had ook zo’n behandeling, maar als ik nu terugkijk denk ik dat ik het ding gemiddeld 1x per jaar heb gewassen. Poetsen is niet mijn hobby en mijn kwaliteiten (en geduld) liggen elders.

Misschien ligt het ook aan de kwaliteit van de lakken tegenwoordig. De Alfaatjes van vroeger roestten al in de folder en Renault kon er ook wat van. Dat ouwe  bakbeest van mij dat in die 12 jaar dus mss 12x gewassen is heeft nog geen spatje roest, dus waar doe je het voor?:D

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


In tegendeel; als je het te lang laat liggen moet je het flink schudden voor gebruik. Die laatste weekjes zijn zo om. Kennelijk zijn de eerste rode er ook?

EXP Pure Sealant :
Natty's Paste Wax Black en
QD+ Quick Detailer Plus.

PBW wax vriendelijke Shampoo (met wax) heb ik nog, de eerste twee zijn voor het beschermlaagje en gaan er direct op. De derde is voor direct na het wassen. Je hebt dan geen last van witte 'opdroogplekken'  en het vult het beschermlaagje weer aan. Je kunt ook nog met klei en glaze aan de gang; dat gaat mij te ver (het is nog een nieuwe auto).

 

aangepast door Sigmasailor
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, dat las ik ook. Volgende week ga ik naar mijn dealer om de order wat aan te passen. Dan zal ik ook eens vragen op welke boot mijn rode staat. 

En waarom die twee weekjes wachten? Jij roert en schudt graag begrijp ik? :whistling:

aangepast door Hippe lip
Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, Hippe lip zei:

Dus de kleur van je auto maakt voor jou niet uit?

Niets is een groot woord, ik zie mijn auto graag schoon en glimmend maar als ik de afweging maak om de auto te wassen en ik zie hoeveel in mijn agenda staat kan ik zeggen dat dit geen prioriteit is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...