Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Na een korte zoekactie op onderstaande site uitgekomen. Tja oke, Nederland staat er (nog) niet bij maar dat vertellen jullie zelf al.
Als je op "België" klik krijg je wat meer info.

KIA CHARGE

• Like 1
Geplaatst

Ik ontving gisteren deze mail

Beste Kia klant:

Hierbij informeren wij u dat de Kia Public Charging-app en het door Plugsurfing mogelijk gemaakte online gebruikersportaal niet meer beschikbaar zullen zijn na 5 september 2021. Op deze datum wordt uw account gedeactiveerd en heeft u geen toegang meer tot de Kia Public Charging app en het gebruikersportaal.

Als u tegoed op uw account heeft staan,  gebruik dit dan voor 5 september. Na die datum kunt u geen gebruik meer maken van dat tegoed.

Als u in Nederland geabonneerd bent op het maandelijkse Kia- abonnement, is augustus de laatste maand dat het abonnement beschikbaar is.

Als u een zakelijk account heeft en na 5 september toegang wilt krijgen tot de Fleet-service, bieden we u graag de Plugsurfing Fleet oplossing aan. Stuur hiervoor voor 5 september een e-mail naar (email adres verwijderd)

Eind augustus is er een nieuwe Kia-app voor u beschikbaar en ontvangt u een bericht van Kia met meer informatie.

Nog vragen? Neem op elk gewenst moment contact op via de bovenstaande e-mail of via de chat in onze app.

elektrische groeten,
Uw Plugsurfing-team

Geplaatst (aangepast)
25 minuten geleden, Wiz zei:

Ik ontving gisteren deze mail

Is hier al uitgebreid besproken.

Eerst ff lezen voordat je post? ;-)

aangepast door Hippe lip
  • Like 1
Geplaatst
Op 6-7-2021 om 16:14, Michel_1970 zei:

Na een korte zoekactie op onderstaande site uitgekomen. Tja oke, Nederland staat er (nog) niet bij maar dat vertellen jullie zelf al.
Als je op "België" klik krijg je wat meer info.

KIA CHARGE

Als de belgische tarieven een indicatie zijn voor Nederland, dan is de nieuwe Kia Charge oplossing een flinke achteruitgang ten opzichte van de huidige deal.

Van 10 euro per maand + 24ct per kwh naar 7 euro per maand + 33ct per kwh.

Dat verschil van 3 euro minder abonnementskosten heb je na een halve laadsessie alweer verloren aan de (veel) hogere kWh-tarieven.

Ik hoop dat de NL-deal een stuk beter is, maar ik ben er bang voor...

Geplaatst
2 uur geleden, dsmarty zei:

Als de belgische tarieven een indicatie zijn voor Nederland, dan is de nieuwe Kia Charge oplossing een flinke achteruitgang ten opzichte van de huidige deal.

Van 10 euro per maand + 24ct per kwh naar 7 euro per maand + 33ct per kwh.

Dat verschil van 3 euro minder abonnementskosten heb je na een halve laadsessie alweer verloren aan de (veel) hogere kWh-tarieven.

Ik hoop dat de NL-deal een stuk beter is, maar ik ben er bang voor...

Ja helemaal als je die Ionity-prijzen ook nog in ogenschouw neemt. 10 euro er nog weer bij. 

Geplaatst

Overal zie ik de laadprijzen omhoog gaan. De markt begint volwassener, serieuzer te worden en dus vragen ze er meer voor?

Geplaatst
53 minuten geleden, Hippe lip zei:

Overal zie ik de laadprijzen omhoog gaan. De markt begint volwassener, serieuzer te worden en dus vragen ze er meer voor?

53 minuten geleden, Hippe lip zei:

Ik zie (nog) niks.

Geplaatst
7 uur geleden, Hippe lip zei:

Nu ik met een schitterende aanbieding overgestapt ben van een, als maar duurder wordende benzine prijzen, HEV naar de E variant moeten ze niet direct de laadprijzen gaan verhogen.
Ik zie het nog gebeuren dat men dadelijk de benzine niet meer aan de man kunnen slijten en dan voor een habbekrats in de verkoop gaan.
Zitten wij massaal met onze milieu vriendelijke voertuigen........en dan komen we erachter dat we beter bij de oude techniek hadden moeten blijven.
Denk het niet hoor.......:tt2:

Geplaatst

Neuh, het duurt nog wel ff, maar met een transitie is de nieuwe technologie (laadpalen in diverse soorten en maten) maar beperkt beschikbaar. Dat wordt al steeds beter.
Tegen het eind van de transitie zul je zien dat er steeds minder benzinepompen zijn en moet je straks 40-50 km rijden naar de dichtstbijzijnde pomp. En die zal niet goedkoop zijn, want die moet voor steeds minder klanten in leven gehouden worden….

Geplaatst

Ben toch benieuwd wat er, buiten de deur dan, betaald wordt. Ik betaal bij AC laders zo'n 35 cent per kWh, bij DC laders in Amsterdam 36 à 37 cent, in Hoofddorp 32,5 cent bij de enige snellader daar (Orange).

Geplaatst
Op 6-7-2021 om 14:21, Connos zei:

Dit kreeg ik net te horen via de chat met Kia.nl:

In augustus 2021 zal deze samenwerking worden overgezet naar het Europese platform van Kia: Kia Charge.
Kia Charge heeft een eigen laadkaart met een eigen mobiele smartphone app. Meer informatie over deze laadkaart en de nieuwe Kia Charge app zal in de komende periode worden gedeeld. Je zult hierover per e-mail of per post op de hoogte worden gesteld.

Tarieven zijn nog niet bekend.

Reken er maar dat dit een verdienmodel van Kia is.

Geplaatst

Ik liep gisteren als voorbereiding op onze reis naar Zweden, ca. half augustus al mijn laadpasaccounts door (online of via de app van de kaart) en merkte dat ik nix meet kon met mijn Kia-laaddruppel. Niet meer inloggen in de app en online weet ik niet meer hoe je bij dat account komt. Het lijkt wel of ze nu al de stekker eruit hebben getrokken.

Kunnen jullie er nog bij?

Geplaatst
1 uur geleden, Hippe lip zei:

Ik liep gisteren als voorbereiding op onze reis naar Zweden, ca. half augustus al mijn laadpasaccounts door (online of via de app van de kaart) en merkte dat ik nix meet kon met mijn Kia-laaddruppel. Niet meer inloggen in de app en online weet ik niet meer hoe je bij dat account komt. Het lijkt wel of ze nu al de stekker eruit hebben getrokken.

Kunnen jullie er nog bij?

Ik kan er nog gewoon bij, account gegevens, laadgeschiedenis

• 1 maand later...
Geplaatst

Inmiddels zijn de nieuwe prijzen van de nieuwe KIA charge laadpas bekend :

https://kiacharge.com/web/kia-nl/tariffs

Met abonnement 25 cent

• Like 1
Geplaatst

Heb inmiddels van Kia (ongevraagd) de nieuwe laadpas ontvangen. Moet nog wel geactiveerd worden. Ga ik voorlopig niet doen, heb andere pas van de zaak.

Geplaatst

Heb ik inmiddels ook gekregen. Wilde activeren, ging iets mis (verkeerde rekening gekoppeld) en kon dat daarna niet corrigeren. Contract geannuleerd om het opnieuw aan te maken, maar dat gaat niet, want de opzegging duurt tot eind september!

Ze moeten nog wel wat bijschaven aan dat systeem. Let dus op dat je het bij activatie in één keer goed doet!

• Like 1
Geplaatst

Ook hier de nieuwe laadpas binnen. De tarieven zijn inderdaad wat minder gunstig. Bij het activeren voorde optie zonder abonnement gekozen. De KIA laadpas is vanwege de tarieven de reserve voor het geval de andere pas het ergens laat afweten. NB: om de pas te activeren gebruiken moet je een creditcard (Visa of Mastercard, andere kaarten worden niet geaccepteerd) of een PayPall account hebben.

Geplaatst
3 hours ago, DirkJan said:

Ook hier de nieuwe laadpas binnen. De tarieven zijn inderdaad wat minder gunstig. Bij het activeren voorde optie zonder abonnement gekozen. De KIA laadpas is vanwege de tarieven de reserve voor het geval de andere pas het ergens laat afweten. NB: om de pas te activeren gebruiken moet je een creditcard (Visa of Mastercard, andere kaarten worden niet geaccepteerd) of een PayPall account hebben.

Vind het tarief voor AC laden prima. Voor €120 per jaar ga ik geen laadpaal thuis neerzetten en de KWh prijs van 25 cent is hetzelfde als privé. 

Geplaatst

De kWh prijs hier thuis is 21,7 cent/kWh, maar het verschil naar die 25 cent/kWh zal inderdaad pas na heel veel kilometers 'betalen' voor je laadpaal.

Ik vind het gemak van die paal op de oprit de prijs wel waard, ook omdat ik dus de auto zo lang aan die paal kan laten staan als mij uitkomt.

Geplaatst

Bij 20.000 km, een gemiddeld verbruik van 15,6 kWh per 100 km, bespaar ik al €1.435,- per jaar op de kWh prijs. Met het abonnement erbij bespaar ik al €1.555,- per jaar. Zo heb ik de laadpaal er heel snel uit. Hoe hoger het verbruik - ik rijd 90% autosnelweg - zal het break-even-point nog sneller gehaald worden.

(Gerekend met daltarief 20,4 cent per kWh)

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

• Like 1
Geplaatst

Deze berekening snap ik niet. Met 20,4 cent per kWh ben je thuis voor 20000 km per jaar zo'n € 636,46 kwijt. Met het abonnement ben je € 900,- kwijt aan de laadpaal. Je bespaart dus € 263,54 per jaar t.o.v. de laadpaal met abonnement als je thuis laadt. Hoe kom je aan € 1555,- besparing? Volgens mij mis ik iets.

Geplaatst
Deze berekening snap ik niet. Met 20,4 cent per kWh ben je thuis voor 20000 km per jaar zo'n € 636,46 kwijt. Met het abonnement ben je € 900,- kwijt aan de laadpaal. Je bespaart dus € 263,54 per jaar t.o.v. de laadpaal met abonnement als je thuis laadt. Hoe kom je aan € 1555,- besparing? Volgens mij mis ik iets.
Je hebt gelijk. Een nul te weinig in de berekening

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

• 2 weken later...
Geplaatst

Heeft al iemand ervaring met de nieuwe Kia charge pas in combinatie met het  Advanced abonnement ?

als ik op het kaartje zoek naar laadpalen in mijn omgeving (allemaal Allego) dan geeft ie zowel mèt als zonder abonnement 0,40 € per kWh aan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...