Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Wie heeft er een Proceed in bestelling?

Ga naar de oplossing Opgelost door Renzo4000,

Aanbevolen Berichten

• 1 maand later...
Geplaatst

Ondertussen heeft de dealer gebeld dat de wagen binnen is, me happy! :)  

Misschien eind deze week of begin volgende week kan ik de wagen ophalen, alvast super tevreden.
Die 7 jaar garantie sticker gaat er nog wel vanaf, alsook ga ik de chrome onderdelen naar glans zwart wrappen.

IMG_2709.jpg

IMG_2710.jpg

Geplaatst
1 uur terug, matter zei:

Ondertussen heeft de dealer gebeld dat de wagen binnen is, me happy! :)  

Misschien eind deze week of begin volgende week kan ik de wagen ophalen, alvast super tevreden.
Die 7 jaar garantie sticker gaat er nog wel vanaf, alsook ga ik de chrome onderdelen naar glans zwart wrappen.

IMG_2709.jpg

IMG_2710.jpg

Mooi hoor! 

Vraag me trouwens af wat het beleid omtrent die 7 jaar stickers is. Bij mijn e-Niro zat deze er niet op en de dealer gaf ook aan dit nooit te doen. Blijkbaar is jouw sticker er al eerder op gekomen. Ik neem tenminste niet aan dat de dealer bij binnenkomst eerst een sticker plakt, voordat de andere folies eraf zijn ;)

Geplaatst

Onze eerste Kia Proceed is in bestelling
Nu hebben wij een Opel Astra 2017 in ons bezit.

Fotos als voorbeeld! Opties kloppen wel6bf35761cd6ac332c15de0701232d75e.jpg
d871e5f175f32218a914f8361e616d0b.jpg
7a0a4e4a8e05e5eddcf65d73ee6d93e4.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

@CrutzZz Zeker ook een mooie kleur!
Al bekend wanneer je de dealer hem voor je kan leveren?

Mijn ProCeed (GT PlusLine in Penta Metal) had eerst een levertijd van 4 maanden (week 48). Maar kreeg eergister een telefoontje van de dealer dat het een maand eerder gaat geworden. Eind deze maand mag ik hem dus al ophalen. :clap:

Geplaatst
[mention=21852]CrutzZz[/mention] Zeker ook een mooie kleur!

Al bekend wanneer je de dealer hem voor je kan leveren?

Mijn ProCeed (GT PlusLine in Penta Metal) had eerst een levertijd van 4 maanden (week 48). Maar kreeg eergister een telefoontje van de dealer dat het een maand eerder gaat geworden. Eind deze maand mag ik hem dus al ophalen. default_set1_b_clap.gif

De oude zakelijke lease is pas in Februari afgelopen. wilde hem eerder afkopen maar dat werd een duur grapje. Dus wel al besteld maar nu even geduld hebben. Gaat om een GT PlusLine DCT7.

Geplaatst
De oude zakelijke lease is pas in Februari afgelopen. wilde hem eerder afkopen maar dat werd een duur grapje. Dus wel al besteld maar nu even geduld hebben. Gaat om een GT PlusLine DCT7.  

Net contact gehad met Kia Dealer.

Er gaat dit jaar een motorblokwissel komen in November ook voor de Proceed.

Wij krijgen ipv de 1.4T-GDi DCT7 een 1.5T Hybrid automaat. Meer konden ze nog niet zeggen erover

• 2 weken later...
Geplaatst
Dat zal de 1.5 tgdi mHEV (mild hybrid) zijn.
8d2a56d52760f89dc7633d2d23ca7fae.jpg

Daar lijkt het wel op. Waar heb je deze info gevonden?

Helaas is mijn order geannuleerd. Omdat er ook een facelift komt en ik op de nieuwe prijslijst moet wachten. Eind oktober begin november

Geplaatst

Deze info komt bij Hyundai uit de prijslijst. Die leveren deze aandrijflijn al in de i30 wat natuurlijk dezelfde auto is in de basis als de Ceed reeks.

Geplaatst
On 10/5/2020 at 4:01 PM, CrutzZz said:

Net contact gehad met Kia Dealer.

Er gaat dit jaar een motorblokwissel komen in November ook voor de Proceed.

Wij krijgen ipv de 1.4T-GDi DCT7 een 1.5T Hybrid automaat. Meer konden ze nog niet zeggen erover

Hold up.. er komt een nieuwe facelift aan? Ik heb de mijne (1.4T-GDI DCT7 Gt line) eind Augustus besteld en de Dealer zei dat er een 12-14 weken levertijd was. Alleen de productie datum is nog niet eens bekend .. Mijn huidige lease contract loopt af eind november. Dus ik hoop echt dat ik snel wat nieuws hoor. Ik heb de auto namelijk wel nodig in December. Maak me een beetje zorgen. Als er een vertraging in zit dan koop ik liever een voorraad auto ( ja ik ben ongeduldig aangezien ik in een Hyundai i20 rond rij ) 

Geplaatst
32 minuten geleden, Luxata zei:

Hold up.. er komt een nieuwe facelift aan? Ik heb de mijne (1.4T-GDI DCT7 Gt line) eind Augustus besteld en de Dealer zei dat er een 12-14 weken levertijd was. Alleen de productie datum is nog niet eens bekend .. Mijn huidige lease contract loopt af eind november. Dus ik hoop echt dat ik snel wat nieuws hoor. Ik heb de auto namelijk wel nodig in December. Maak me een beetje zorgen. Als er een vertraging in zit dan koop ik liever een voorraad auto ( ja ik ben ongeduldig aangezien ik in een Hyundai i20 rond rij ) 

Er komt inderdaad een motorwissel zowel voor de benzine als de diesel begreep ik. Maar een facelift betwijfel ik aangezien auto pas zijn 2e jaar ingaat. 

Geplaatst
Just now, Yuanes said:

Er komt inderdaad een motorwissel zowel voor de benzine als de diesel begreep ik. Maar een facelift betwijfel ik aangezien auto pas zijn 2e jaar ingaat. 

Ah ok dan is dat ok denk ik. Dan hoop ik dat mijn order niet gecancelled word ivm de motor wissel. Al zou ik het best ok vinden als ik de nieuwe motor zou krijgen. We gaan het zien ! 

Geplaatst

Klopt, er komt inderdaad een nieuwe motorblok. De 1.4 gaat eruit en komt een 1.5 MHEV voor in de plaats. Ik heb ook geen offerte kunnen aanvragen.
Ze zijn wel 'leverbaar' als actiemodel. Hier zit dan een GT line edition op. Dus veel minder opties, maar wel een bijzonder kleurencombo voor het interieur. Heb hem afgelopen vrijdag nog bereden in 1.0 variant, wel met GT line edition dus.

Ik wacht even op de definitieve tabelletjes. Deze zouden medio november kenbaar gemaakt worden, waarop ik dan wèl een GT line kan bestellen icm met de 160 PK 1.5.

Overigens heb ik niets gehoord over een facelift..

Geplaatst
Klopt, er komt inderdaad een nieuwe motorblok. De 1.4 gaat eruit en komt een 1.5 MHEV voor in de plaats. Ik heb ook geen offerte kunnen aanvragen.
Ze zijn wel 'leverbaar' als actiemodel. Hier zit dan een GT line edition op. Dus veel minder opties, maar wel een bijzonder kleurencombo voor het interieur. Heb hem afgelopen vrijdag nog bereden in 1.0 variant, wel met GT line edition dus.
Ik wacht even op de definitieve tabelletjes. Deze zouden medio november kenbaar gemaakt worden, waarop ik dan wèl een GT line kan bestellen icm met de 160 PK 1.5.
Overigens heb ik niets gehoord over een facelift..

Nee klopt. Er komt geen facelift aan.
Ook maar wachten dat ik de GT Plusline weer kan bestellen

• 2 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Afgelopen week een beetje aan het spelen op de Kia website. 

Over 1,5 jaar (ik weet het dat is nog ver weg) mag ik weer kijken voor een opvolger van mij huidige Proceed.

Wat blijkt er is momenteel geen diesel meer voor de kia Ceed range. 

Ivm een samenwerking heb ik alleen de keuze uit Kia , Kia of Kia 

Met 60.000 per jaar zou ik ( en m'n baas) toch liever dieselen.

Afwachten maar

Edit

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/kia-ceed-tijdelijk-niet-als-diesel-beschikbaar/

Gelukkig

aangepast door pdakkerman
  • 4 weken later...
Geplaatst

On 10/14/2020 at 10:02 AM, Luxata said:

Een update: Mijn huidige hyundai gaat naar de lease maatschappij terug daar het contract afgelopen is. Donderdag lever ik hem in. Kia heeft nog steeds niet de productie datum bevestigd dus ik denk dat ik nog wel een maandje of 2 moet gaan wachten. However: de kia dealer heeft voor mij een tussentijdse vervanger geregeld. Die kost per maand minder dan mijn huidige auto en heeft service, winterbanden, verzekering alles erbij. Daar ben ik wel heel erg blij mee. Helaas is het een renault clio maar goed is beetje het zelfde als de i20. 

Overmorgen met de trein dus naar de dealer toe, en die komt me zelf ophalen met de auto vanaf het treinstation dus dat is weer super goed geregeld. Al met al , Kia denemarken is helemaal top. Nu hopen dat ik de Proceed verdorie een beetje snel krijg.. ik word ongeduldig ! 

Geplaatst

Een clio voor even is zo gek nog niet,  die rijden toch wel als een van de beste in het b-segment. Bedenk maar zo, als de Proceed er is, is de stap alleen maar groter ;)

Geplaatst
30 minutes ago, Renzo4000 said:

Een clio voor even is zo gek nog niet,  die rijden toch wel als een van de beste in het b-segment. Bedenk maar zo, als de Proceed er is, is de stap alleen maar groter ;)

Haha ja inderdaad! Ik heb zelf nooit clio gereden maar zie ze vaak rond rijden hier. Ook wel een kek karretje. Als hij maar Apple carplay heeft of android auto. Schijnt ook wel iets zuiniger te zijn dan de hyundai. ... Ik denk dat ik woensdag toch nog even om een kort proefritje ga vragen in een proceed haha het is al weer TE lang geleden ... 

Geplaatst (aangepast)
22 minutes ago, Lejavh said:

Speciaal lid geworden omdat ik dit bericht zag:

https://www.autoblog.nl/nieuws/kia-ceed-krijgt-grotere-motor-met-meer-dan-159-pk-190343

Wellicht iets voor de twijfelaars :)

Nice! Al weten de dealers hier in Denemarken er nog niets vanaf. Is nog geen officieel bericht vanuit KIA naar de Deense dealers gekomen. Ik kom vanochtend van mijn Dealer af om de vervangende auto op te halen en hij heeft nog niets gehoord over mijn bestelling. Hij gaat er vanuit dat mijn auto sws een MY21 gaat worden. 

Ik wordt een beetje naar van KIA af en toe :-|

aangepast door Luxata
  • 3 weken later...
Geplaatst
8 minuten geleden, pdakkerman zei:

Worden de huidige Proceed s nog steeds afgeleverd met Michelin pilot sport 4?

Ik heb 2 weken geleden mijn Proceed in ontvangst mogen nemen en zaten inderdaad Michelin pilot sport 4 banden onder.
Wel met de 18” Kimhae velgen

Inmiddels al verwisseld voor winterbanden.

Geplaatst

Nou we hebben een update van onze dealer , vanwege Corona en de wisseling van de motor van 1.4 naar de mhev 1.5 leveren ze mijn bestelling niet meer uit .... want ze maken mijn model niet meer my20 1.4 gt line 7dct :(. Heel zuur maar mijn dealer is net zo teleurgesteld.

Ons werd verteld dat ze wel wat auto’s op voorraad hebben staan waar we uit kunnen kiezen
- proceed my20 1.0 gt line
- Ford Focus st in meerdere varianten (onze dealer is Kia, Ford , Renault )
- andere Kia modellen ? Misschien interessant
- proceed GT my20

Nu zit ik toch erg te twijfelen of ik niet gewoon voor de gt moet gaan . Ja het is wat meer qua kosten maar ik rij nu ik een Renault als tussen auto en daar wil ik zsm uit . Wat een rampenbak haha !

Ik vroeg me af of mensen hier beetje ervaringen hebben met het banden geluid in de GT aangezien deze op 18” rijdt ? Ik wil namelijk wel een beetje comfort als ik op de snelweg rij en niet de radio op 10 moet zetten ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

De GT maakt niet heel veel meer geluid. Er zit een wat sportievere brom in de uitlaat.  Als je hem in sportmodus zet wordt er via een speakertje onder de motorkap kunstmatig meer geluid gemaakt zodat het allemaal "sportief" moet klinken. Er zijn een hoop gt rijders die deze module onklaar hebben gemaakt iig ;). Verder heb je wel wat extra voordelen natuurlijk:

- meer vermogen 

- parkeersensoren voor (met parkassist)

- rode accenten (moet je van houden)

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...