Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Er zijn wel al rijders die de onderste kunststof bak achteruit gehaald hebben en die gebruiken als frunk. Je kunt die bak gewoon op de pijlertjes van de (verwijderde) sierkap duwen.

• Like 1
Geplaatst

img_thermal_1555791914820.thumb.jpg.4bc45af5fdc2cd59a7f53965ac7b6f60.jpg

Onder die kap zit de ac/dc converter.  Foto is genomen na een kwartiertje laden.

Na een uur loopt de temperatuur al op naar 53 graden.

Persoonlijk zou ik daarom hier niets anders op monteren als je met AC aan het laden bent.

• Like 2
Geplaatst

Ah, dat is dan een verwarmingskastje ... im Winter goed voor handschoenen ... :-)

Geplaatst

Een auto die in de zomer in de zon staat wordt ook 50 graden van binnen. Dan gaan we er zelfs zelf inzitten.

Die 50 graden zal misschien wel kloppen, maar het is niet zo dat de Frunk daar rechtstreeks contact mee maakt.

Mijn idee is dat het niet veel kwaad kan. Je moet alleen niet die ruimte gebruiken om ijstaarten mee te vervoeren.

• Like 1
  • Haha 1
  • 4 weken later...
Geplaatst

Ik heb de frunk gekocht en gemonteerd. Ik moet zeggen dat het is een stuk makkelijker om de kabel te pakken en op te bergen. Ook handig voorin, bij de aansluiting.  Die piepschuimen bak achterin vind ik niet echt prettig. De frunk is iets groter en de kabel glijdt er makkelijker in. Ook is er voldoende ruimte voor de oma kabel.

Ik zal na een lange rit of na een tijdje snelladen eens voelen hoe warm de kabels worden.

De verlengkabel voor de oma kabel gaat achterin. Die gebruik ik toch niet zo veel. 

Groet

Leo

• Thanks 1
Geplaatst

Omdat ik 9 van de 10 keer alleen in de auto zit (en 99 van de 100 met zijn tweetjes) ligt mijn laadkabel (ik heb een BMW kabel voor in de auto die mooi strak en uit zichzelf rond blijft liggen) gewoon voor het grijpen achter de middenconsole. Kunnen er zonder gedoe zelfs nog twee extra passagiers mee. Wel leuk zo'n frunk, maar voor mij geen toegevoegde waarde. Ik ben het er helemaal mee eens dat die piepschuimbak lastig te bereiken is. Daar liggen dan ook de spullen die je zelden nodig zult hebben. Misschien ook maar gewoon thuis laten liggen?

Geplaatst

Maar er is ook best wel wat voor te zeggen om die (onderste) piepschuim bak van achteren naar voor te verhuizen. Kost nix extra en is in een wip gemonteerd!

Geplaatst
46 minuten geleden, Steeck03 zei:

Maar waarom zou je die bak weghalen. Bij een verlaagde vloer past hij er gewoon onder.

Om een (gratis) frunk te creëren? Daar hadden we het toch over?

• Like 1
  • Haha 1
Geplaatst

Frunk temperatuurstijgingen zijn miniem na 2 uur rijden en uren laden met 16A.

Morgen, onderweg naar Parijs, zal ik eens voelen bij snelladen.

Geplaatst

Na 2,5 uur rijden en een half uur aan de 135kW lader werd de opbergruimte nauwelijks warm. Ik maak mijn geen zorgen over de temperatuur van de Frunk. :winkiss:

Het rijden naar en van Parijs kostte nauwelijks meer tijd dan met mijn vorige (benzine) auto. Halverwege een korte pauze voor laden en lunch. Laden in Parijse parkeergarage was vrijwel gratis. 51kwh voor Euro 0,7

• Like 3
  • 8 maanden later...
Geplaatst

voor de E-soul wil ik deze mogelijk toch bestellen. Maar zat een beetje in over de garantie. Kia geeft dit als antwoord:

De garantie op de auto komt niet te vervallen als je dit laat monteren, maar alle mogelijke gebreken als gevolg van deze inbouw zijn niet gedekt door garantie en komen derhalve voor eigen rekening. Als er derhalve iets aan de auto stuk gaat wat met deze inbouw te maken heeft, dan zijn dit kosten eigen rekening.

Moet ik me toch maar bedenken? Bij een beurt oid kun je hem er natuurlijk wel uithalen, maar stel dat toch iets beschadigd of smelt, kun je het misschien toch herleiden naar zo'n frunk

Geplaatst

Formele, te verwachten,  reactie van KIA.

Wij zijn zeer tevreden over de kabels in de frunk. Bij de eerste onderhoud beurt heb ik de bak gewoon laten zitten. Geen opmerking van de garage gehad. Ik kan mij niet voor stellen dat die constructie enig probleem kan opleveren.

Geplaatst

Psies, dat is de formele reactie van Kia. En die geldt voor álles wat je met die auto doet. Zodra een mankement het gevolg is van wat jij ermee of eraan doet, dan is het eigen schuld dikke bult. 

Niet om onaardig te zijn, maar had je anders verwacht?

• 7 maanden later...
Geplaatst

Misschien denk ik te simpel, maar zojuist even gekeken onder de kap van mij Niro uit 2019, en de uitstekende “bolkopbevestigingen” waar de plastic afdekkap op geklikt wordt zitten gewoon met een boutverbinding vastgeschroefd.

Is er een reden waarom ik niet gewoon de opbergbak met een paar draadeinden op die punten kan monteren? Uiteraard niet los te klikken dan, maar met 5 minuten ook verwijderd, en volgens mij veel steviger. En de hoogte van de bak is perfect te stellen.

Dan ben je met wat moertjes en ringen klaar…

Geplaatst

het lijkt mij nogal een gedoe. Motor kap open, dan die met de standaard open laten staan, kabel eruit, of hem vast houden en met die kabel lopen hannessen. Motor kap weer dicht. Als er nou gewoon struts in zouden zitten dat je die kap met een hand kan openen en dan de kabel eruit halen, dan begint het ergens op te lijken. Ik heb mijn laadkabel gewoon onder de vloer in de achterbak liggen in het bovenste vak. Is ook niet ideaal, maar goed je moet toch wat. Op vakantie gooi ik de laadkabel wel op de achterbank want om nou de hele kofferbak eerst te moeten leegruimen om je kabel te pakken dat lijkt me ook geen fijn plan.

Tuurlijk kan je aftermarket struts kopen, maar dat alles om je kabel kwijt te raken lijkt mij allemaal iets te veel van het goede.

Geplaatst

Ja, het is niet ideaal natuurlijk, maar ik gebruik de kabel nooit. Heb een laadpaal met vaste kabel. En ik zou er spullen van mijn werk ingooien die ik ook bijna nooit nodig heb maar wel mee moet slepen. En die liggen anders in de kofferbak. Maar ieder moet natuurlijk zelf weten of t hndig is in zijn/haar situatie.

Het ging mij vooral om de oplossing om geen dure frunk oplossing te gebruiken maar draadeinden. Ik heb nog nergens op internet deze oplossing gevonden. Dus òf ik ben de eerste die deze optie heeft ontdekt (wat ik me haast niet kan voorstellen), òf er is een reden het niet zo te doen. Ik zie alleen voordelen, maar wellicht zie ik iets over het hoofd  :)

Geplaatst (aangepast)

Ik heb ook de Oostenrijkse Frunk 'gemonteerd'. Het monteren kostte me niet meer dan 2 minuten en daarna passen beide laadkabels er makkelijk in. Het is nu ff wat gedoe om de laadkabel te pakken, omdat het met een lege kofferbak makkelijker is om de kabel daarvandaan te pakken. Zodra er wel iets in de kofferbak ligt, wordt het al vervelender, ook al omdat ik laatst de laadkabel nat en vies in de kofferbak zou moeten gooien. Nu gooide ik hem gewoon in de kunststof frunk en wordt er verder niets vies.

Tegen de tijd dat ik een eigen oplaadmogelijkheid heb, zijn die kabels alleen voor noodgevallen onderweg en zal ik ze waarschijnlijk alleen maar met vakantie nodig hebben en dan wil je ze juist niet in de kofferbak hebben liggen. Ook merkte ik in het begin dat de kabel al snel niet meer netjes onder de laadvloer werd gelegd, maar los in de kofferbak. Daar lag hij de hele tijd te schuiven en dus was ik heel blij met de frunk. Hij past precies onder motorkap en er valt niets uit. Ook wordt het er niet (te) warm, dus het lijkt me een veilige oplossing. Ben ook niet van plan de frunk eruit te halen als de auto voor onderhoud moet, alhoewel dat alles bij elkaar nog geen 5 minuten werk zou zijn.

Duur, maar ik vind het het waard en wat is nou €200,- op het bedrag van de auto.

aangepast door Rokil
Geplaatst
Het ging mij vooral om de oplossing om geen dure frunk oplossing te gebruiken maar draadeinden.

Alleen maar lezend, dus zonder verdere ervaring kan ik bedenken dat het vlak waarin de bolkoppen liggen misschien niet precies parallel loopt aan de bovenkanten van de boutgaten. Met die bolkoppen kun je dat opvangen, met draadeinden zul je dan misschien de bodem van je bak moeten vervormen.
Geplaatst

voor die kabel die vies wordt heb ik een ev cablehook gekocht. Mijn kabel raakt de grond niet. En in de kofferbak heb ik een doekje voor als de kabel nat is. Zo hoop ik hem schoon te houden.

ev-cablehook.jpg.e86eb0be9caee71da488069732e51595.jpg

Maar ik ga niet lopen hannessen met een Frunk, voorlopig doe ik het wel zo.

• Like 1
  • 1 maand later...
Geplaatst

Voor € 25,-- zo'n eurobox aangeschaft en met wat omgebogen aluminium hoekprofielen en de nodige huisvlijt deze frunk in elkaar gezet. Erg blij mee op vakantie! Ik heb thuis laadpunt met vaste kabel, gebruik deze kabels dus zeer zelden en zo altijd bereikbaar.

IMG_6747.jpeg

IMG_6748.jpeg

• Like 6
Geplaatst (aangepast)

@blb Dat ziet er netjes uit! Dat moet ik dan ook maar eens gaan doen.

Welke maat heb je en waar heb je die gekocht?

En als ik toch aan het uithoren ben ;-), ik zie dat je voor je grannylader een verloopstekker hebt; dat ding met blauw. Waar komt die vandaan? Die ben ik al een tijdje van plan erbij te kopen.

aangepast door Hippe lip
  • Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...