Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lees het garantiebookje en praat vriendelijk met de dealer over dit verhaal ...

Geplaatst

Ik heb inmiddels vervangend vervoer, dus dat is prima, het was alleen jammer dat ik er zelf zoveel moeite voor heb moeten doen en de eerste weken zelf kosten heb moeten maken.

De dealer heeft daarmee 90,- verdiend en de kans op positieve reclame verloren. Naar mijn idee dom, had de dealer direct vervangend vervoer geregeld dan had ik het bedrijf aanbevolen bij vrienden, nu zal ik dat niet doen...

Geplaatst
Op 18-4-2020 om 22:48, Gerd Bartels zei:

Met de KIA Family Card heb jij K.I.W. = KIA International Wegenhulp, zoiets als ANWB met vervangend voertuig ...

en dat kost niets extra, zit in de jaarlijkse servicebuurt.

Volgens mij zit vervangend vervoer niet in die KIW, toch?

Geplaatst

Is dat niet uitsluitend van toepassing als je met pech onderweg strandt? Of staan er nergens in de voorwaarden beperkingen genoemd?

Geplaatst

Uit de KIW:

Basis K.I.W. pechhulpverlening in
Nederland
Het maakt niet uit waar u strandt in Nederland,
ook mechanische of elektronische pech in
de eigen woonplaats is gedekt. Indien uw
pechgeval niet ter plaatse verholpen kan
worden, wordt uw voertuig vervoerd naar de
dichtstbijzijnde Kia-dealer/reparateur. Wanneer
uw voertuig niet binnen 8 uur kan worden
gerepareerd, dan wordt er samen met u naar
één van de volgende oplossingen gezocht:

• U en uw reisgezelschap kunnen naar gelang
de situatie meerijden met het transport
van het voertuig, of kunnen per openbaar
vervoer of per taxi vervoerd worden naar huis.
• U krijgt voor uzelf en uw reisgezelschap een
bijdrage in de noodzakelijk te maken hotel
kosten van maximaal € 100,- per persoon
per nacht voor maximaal 1 nacht.
• U krijgt de beschikking over een vervangende
auto, zo nodig en indien beschikbaar met
trekhaak, voor de duur van de reparatie met
een maximum van 4 kalenderdagen.
De vervangende auto is een auto maximaal
uit klasse B (bijv. Kia Rio).

Geplaatst
2 uur geleden, Gerd Bartels zei:

Uit de KIW:

<snip>
[...] met
een maximum van 4 kalenderdagen.

Dat is dus niet veel, als je motor (of accu) vervangen moet worden en ze doen daar een week of langer over.

En als de reparatie binnen een dag is mag je er ook Op wachten (de hele dag), of je moet zelf een leenauto betalen.

Geplaatst
1 uur geleden, Sigmasailor zei:

Kwestie van bij aanschaf een goede deal maken met je dealer. Ik heb nog nooit betaald voor een leenauto.

Mijn indruk is dat dit meer aan de dealer dan aan de deal ligt. Bij mij viel er in geen enkel opzicht te praten over wat dan ook voor afwijkende of extra zaken, anders dan het model en de kleur kiezen en het contract tekenen. :no:

Geplaatst

Klopt, maar de keuze in de dealer heb je. Ik kwam eerst in Hoofddorp terecht (dealer met Amsterdamse inslag die overal een verdienmodel in zag), ik heb uiteindelijk zaken gedaan in Noordwijkerhout (echt familiebedrijf waar de klant nog koning is). 

Geplaatst

@Sigmasailor Klopt, op dit moment heb je vrijheid in het kiezen van de dealer. Destijds, eind 2018, wist ik niet hoe dingen werkten bij de voorintekening. Ik had ingetekend als geïnteresseerde voor een e-Niro en werd door de dealer in Apeldoorn gebeld. Geen idee of ik toen voor een andere dealer had kunnen kiezen met behoud van mijn plaats in de voorintekenlijst...

• Like 1
Geplaatst

Ik heb niet het idee dat de Kia Family card bedoeld is voor zulke situaties. Volgens mij is het echt bedoeld voor vervangend vervoer bij pech onderweg, geen reparatie als de deze.

Toen ik de auto bestelde in 2019 kon ik helaas niet kiezen van dealer. Ik had Den Haag ingevuld bij de reservering, terwijl ik in Voorburg woon. Ik kon daarom niet eens bij de dealer om de hoek terecht (in Voorburg), gezien de reservering niet overgezet kon worden. Ik moest dus wel bij de dealer in Den Haag bestellen. Ook al had dat qua service uiteindelijk niet uitgemaakt (is dezelfde keten).

Het onderhoud kan ik wel gewoon laten doen in Voorburg, maar die garage was te klein om dit type onderhoud aan de auto uit te voeren. Zoals aangegeven heeft ook deze garage speciaal gereedschap moeten bestellen om überhaupt de reparatie uit te kunnen voeren.

Uiteindelijk bleek het apparaat dat alle accucellen op dezelfde spanning moet krijgen kapot. Vandaar dat het zo lang duurde. Inmiddels is het gelukt en heeft mijn auto weer een stuk meer bereik. Het staat nu op zon 390 km, maar ik moet nog de nodige ritjes maken om er zeker van te zijn wat het bereik in de praktijk is.

Helaas heeft de garage nu door deze reparatie de laatste update van de software weer teruggezet naar fabrieksinstellingen (vermoed ik). Want de nieuwste update had wat nieuwe functies zoals de spiegels die automatisch naar beneden gaan bij het achteruit rijden, wat de auto nu opeens niet meer heeft :P . Dus ik moet waarschijnlijk nog een keer terug...

Wel ben ik bang voor de rijders die ook accuproblemen hebben, maar waar het probleem veel kleiner is. In mijn geval was het duidelijk dat 240 km bereik niet normaal was, maar ik vermoed dat het best lastig je gelijk krijgen is als het verschil veel minder groot is. Voor nu ben ik in ieder geval blij dat ik weer kan rijden, want de e-Niro rijdt toch wel een stuk fijner dan een Hybride of schakel die ik in de tussentijd als leenautos heb gekregen. Elektrisch rijden blijft wat dat betreft een verademing.

Geplaatst
16 uur geleden, KiaMetMia zei:

Helaas heeft de garage nu door deze reparatie de laatste update van de software weer teruggezet naar fabrieksinstellingen (vermoed ik). Want de nieuwste update had wat nieuwe functies zoals de spiegels die automatisch naar beneden gaan bij het achteruit rijden, wat de auto nu opeens niet meer heeft :P . Dus ik moet waarschijnlijk nog een keer terug...

De instelling voor de spiegelkast met de knop voor de spiegelverstelling. Waarschijnlijk staat deze nu in het midden en moet je hem naar links of rechts (maakt niet uit) zetten

• Like 1
  • Thanks 1
Geplaatst
Op 23-4-2020 om 21:22, Hippe lip zei:

Dat is dus niet veel, als je motor (of accu) vervangen moet worden en ze doen daar een week of langer over.

ehh............'s ochtends brengen, 's middags halen :) 

Geplaatst
Op 26-4-2020 om 17:23, KiaMetMia zei:

Uiteindelijk bleek het apparaat dat alle accucellen op dezelfde spanning moet krijgen kapot. Vandaar dat het zo lang duurde. Inmiddels is het gelukt en heeft mijn auto weer een stuk meer bereik. Het staat nu op zon 390 km, maar ik moet nog de nodige ritjes maken om er zeker van te zijn wat het bereik in de praktijk is.

Ik heb hem net voor 70% geladen (doe ik meestal zo; eens per maand naar de 100%) en kom al op 363 km; die 390 (ik neem aan dat dat bij 100% was?) moet echt nog omhoog kunnen als alles nu echt in orde is.

Geplaatst
On 4/27/2020 at 9:45 AM, HenryV said:

De instelling voor de spiegelkast met de knop voor de spiegelverstelling. Waarschijnlijk staat deze nu in het midden en moet je hem naar links of rechts (maakt niet uit) zetten

Thx, dat was het probleem :p, misschien toch eens het boekje lezen ;).

Inmiddels weer 420km bereik bij 100%, daar zijn we blij mee. Groot verschil met de 240 eerst.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...