yvdhaak Geplaatst 24 April, 2020 Geplaatst 24 April, 2020 Een tijdje terug kwam ik dit bericht va Hyundai tegen over de Kona Electric. Blijkbaar hebben ze bij Hyundai de WLTP range van de Kona 64Kw kunnen vergroten door het monteren van andere banden: https://hyundai-pers.nl/extra-actieradius-voor-verbeterde-kona-electric/ Gaat dit bij Kia ook gebeuren? En ligt het wellicht in de lijn der verwachting dat ook de MY2020 e-Niro's met deze banden worden geleverd? Wie weet er meer? Quote
Simon Kay Geplaatst 24 April, 2020 Geplaatst 24 April, 2020 ik denk de Niro zat al op de goede banden. Quote
Murcielaygo Geplaatst 24 April, 2020 Geplaatst 24 April, 2020 Ik meen me te herinneren (geen zin het op te zoeken) dat Hyundai nu dezelfde banden monteert als Kia, dus die winst HEB je al... Quote
JohanGM Geplaatst 24 April, 2020 Geplaatst 24 April, 2020 Volgens mij staat de E-niro op Michelin Primacy 3 en de laatste Kona's op Michelin Primacy 4. Of daar veel verschil in zit? Geen idee. Quote
Hippe lip Geplaatst 24 April, 2020 Geplaatst 24 April, 2020 (aangepast) Dat onderwerp is hier al ergens eens aan de orde geweest. Dat is ook de reden dat de e-Niro een hogere WLPT-range heeft (had?) dan de Kona, die op goedkopere banden stond. Nix mis met die Michelin Primacy’s. Uitstekende banden! Ik rijd er al tientallen jaren op. 24 April, 2020 aangepast door Hippe lip Quote
JohanGM Geplaatst 24 April, 2020 Geplaatst 24 April, 2020 1 minuut geleden, Hippe lip zei: Dat onderwerp is hier al ergens eens aan de orde geweest. Dat is ook de reden dat de e-Niro een hogere WLPT-range heeft (had?) dan de Kona, die op goedkopere banden stond. Nix mis met die Michelin Primacy’s. Uitstekende banden! Ik rijd er al tientallen jaren op. De Kona stond hiervoor op Nexens (?) en door de Primacy inderdaad een flink verbeterde WLPT. Of de stap van Primacy 3 naar 4 voor de E-niro ook een verbetering brengt? Quote
yvdhaak Geplaatst 24 April, 2020 Topic Starter Geplaatst 24 April, 2020 (aangepast) 16 minuten geleden, Hippe lip zei: Dat onderwerp is hier al ergens eens aan de orde geweest. Dat is ook de reden dat de e-Niro een hogere WLPT-range heeft (had?) dan de Kona, die op goedkopere banden stond. Nix mis met die Michelin Primacy’s. Uitstekende banden! Ik rijd er al tientallen jaren op. Ik ben nog niet zo thuis op het forum, excuus. De Niro had inderdaad een grotere WLPT range, maar nu dus niet meer. Kona zit op 484 nu. 24 April, 2020 aangepast door yvdhaak Quote
Oplossing yvdhaak Geplaatst 24 April, 2020 Topic Starter Oplossing Geplaatst 24 April, 2020 (aangepast) 6 minuten geleden, JohanGM zei: De Kona stond hiervoor op Nexens (?) en door de Primacy inderdaad een flink verbeterde WLPT. Of de stap van Primacy 3 naar 4 voor de E-niro ook een verbetering brengt? Misschien wel, maar de vraag is of ze dit ook laten testen en opnieuw de WLPT laten bepalen. 24 April, 2020 aangepast door yvdhaak Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.