Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat heb ik nu aan mijn fiets (Kia) hangen?

De Kia Internationale Wegenhulp (KIW) is door Kia Motors Nederland stiekem uitgekleed !

Gisteren een mail (link) ontvangen van Kia over de KIW en wat blijkt:

De KIW die eerder zonder kosten voor de klant automatisch met een jaar werd verlengd bij een onderhoudsbeurt die je bij je officiële Kia dealer liet uitvoeren is vervallen. Wat je nu nog bij een onderhoudsbeurt hebt is niet meer Internationaal maar alleen voor hulp in Nederland! En ook hulp in je eigen woonplaats wordt niet meer uitgevoerd!

KIW is dus KW geworden!

Tot 30 juni gold de verlengde KIW voor de hele wereld maar nu word je alleen nog maar geholpen door Kia binnen Nederland en ook hulp in eigen woonplaats is er meteen maar even uitgehaald! Deze geheel uitgeklede “Kia mobiliteitsgarantie” die wordt verlengd tijdens onderhoud heet nu “Basis”. Wil je toch een dekking voor hulp in eigen woonplaats dan moet je vanaf nu 19,95 extra betalen. Maar dan word je nog steeds niet geholpen in het buitenland! Wil je ook hulp in het buitenland, bijvoorbeeld tijdens je vakantie, dan moet je nu 29,95 bijbetalen.

Nu begrijp ik als ex-ondernemer best wel dat niet alles eindeloos is en dingen soms veranderd moeten worden onder druk van de winstgevendheid. Soms worden dingen duurder en de bijbetaling voor extra service is ook niet eens het punt. Maar ik het meest ergerlijke is de manier waarop Kia Motors Nederland denkt dit aan haar klanten mee te moeten delen.

De Kia importeur brengt deze voor de klanten negatieve  verandering als “voordelig maatwerk”. Zo staat het er echt! Klinkt mooi maar is natuurlijk onzin en een misleidende marketing truck.

Tot voor kort had je de volledige mobiliteitsgarantie KIW genoemd (let op de "I") en vanaf nu wordt die beperkt en kun je individueel de "I" bijkopen. Dit wordt marketingtechnisch bij de “domme” klanten (ook wij allemaal van de Kia Club dus) gebracht dat je bijna gaat denken dat het een verbetering is voor de Kia-klanten. Kia probeert haar klanten daarmee op het verkeerde been te zetten echter het is gewoon een ordinaire prijsverhoging van zo’n 300%. Dat kan, maar wees daar dan eerlijk over en vertel dit ook gewoon. Wijs er bijvoorbeeld op dat Kia de kwaliteit van een goede KIW wil blijven waarborgen maar dat dit helaas geld kost. En ga dan ook voor de kwaliteit. De Kia klanten die doorgaans echt niet dom zijn kunnen dit dan best begrijpen. Dit soort doorzichtige misleidende marketing trucjes werken al lang niet meer, meneer KIA!

Voor alle duidelijkheid, dit heeft niets met de kwaliteit van de auto's zelf noch met de Kia-dealers te maken. Die geven allemaal prima service (petje af) en zijn zeer klantgericht in tegenstelling tot Kia Motors Nederland die vanuit hun ivoren dit weer eens naar de dealers over de schutting gooit. KMNL brengt een mooiweer verhaaltje in de pers en de dealers mogen aan de klanten uitleggen hoe het echt in elkaar steekt. Typisch KMNL.

Een waarschuwing dus voor elke Kia-rijder. Je wordt vanaf nu met je standaard verlengde “KIW” niet meer geholpen in het buitenland bij pech en ook niet meer in je eigen voornplaats als je niet vooraf extra je portemonnee trekt! Verlengde KIW is dus KW geworden. Pas na extra betaling wordt het weer KIW.

Je zou er toch maar overheen gelezen hebben en met pech ergens in het buiten land staan. Heb je misschien geen corona maar toch een groot probleem!

Geplaatst
2 uur geleden, Murcielaygo zei:

Bedankt voor de tip.
Misschien toch maar weer eens lid worden van de ANWB of een andere pech hulp organisatie...

Kijk even bij je autoverzekering; die bieden soms vergelijkbare service als anwb
Dochter heeft dat bijv. bij Allsecur/Allianz.

Geplaatst
2 uur geleden, GEERTHENDERIK zei:

MET EEN PRIVATE LEASE AUTO...

Daar hebben de Engelsen een heel goed spreekwoord voor:

“Two wrongs don’t make a richt”!

Geplaatst
3 uur geleden, Derrek zei:

Een waarschuwing dus voor elke Kia-rijder. Je wordt vanaf nu met je standaard verlengde “KIW” niet meer geholpen in het buitenland bij pech 

Ik kan me een verhaal herinneren van een Niro-rijder op vakantie in Italië.
Daar werd ook al een hoop niet gedekt.
Conclusie was toen dat je goed naar de dekkingen van de pechhulp moest kijken.
Beetje krenterig dat Kia zo met de KIW om gaat.
ANWB of je verzekering zijn goede alternatieven.

Geplaatst
24 minuten geleden, bigwade zei:

Ik kan me een verhaal herinneren van een Niro-rijder op vakantie in Italië.
Daar werd ook al een hoop niet gedekt.
Conclusie was toen dat je goed naar de dekkingen van de pechhulp moest kijken.
Beetje krenterig dat Kia zo met de KIW om gaat.
ANWB of je verzekering zijn goede alternatieven.

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Maar wat me dus vooral stoort is dat Kia haar klanten een rad voor ogen wil draaien door het op een slinkse marketing wijze als een verbetering presenteert terwijl het een verslechtering is. En zo klanten die er gemakkelijk overheen lezen mee in de problemen kan brengen.

Ze zijn niet duidelijk en daarom niet eerlijk. Vertel de klanten dat het allemaal niet meer gratis kan en dat de mobiliteitsgarantie daarom versoberd wordt. En dat je het weer op het oude niveau terug kan krijgen door in het vervolg € 29,95 bij te betalen. Simpel, duidelijk en eerlijk.

Geplaatst

A.U.B. precies lezen:

Is jouw Kia Internationale Wegenhulp (K.I.W.) afgelopen? Verlengen is voortaan voordelig maatwerk.

K.I.W. is nog altijd da!

Geplaatst
3 uur geleden, Gerd Bartels zei:

A.U.B. precies lezen:

Is jouw Kia Internationale Wegenhulp (K.I.W.) afgelopen? Verlengen is voortaan voordelig maatwerk.

K.I.W. is nog altijd da!

Heb je mijn betoog al precies gelezen?

Geplaatst (aangepast)

Heb jij een geldige KIA-Family-Card en doe jij 1x in de jaar een service beurt by KIA, heb jij een verlenging van K.I.W. zonder kosten ...

Die extra kosten zijn voor  afgelopen K.I.W. ..

aangepast door Gerd Bartels
Geplaatst
13 uur geleden, Gerd Bartels zei:

Heb jij een geldige KIA-Family-Card en doe jij 1x in de jaar een service beurt by KIA, heb jij een verlenging van K.I.W. zonder kosten ...

Die extra kosten zijn voor  afgelopen K.I.W. ..

Ja, ik heb een family-Card. Die heeft toch elke KIA-rijder?

Als het goed is dan regelt je dealer de kaart bij aankoop van een nieuwe Kia en als je de Kia verkoopt dan is de Family-card overdraagbaar naar de nieuwe eigenaar.

Maar wat bedoel je exact met “afgelopen KIW”?

Na de eerste 3 jaar is de KIW afgelopen. Bij een onderhoudsbeurt met Family-card en bij een Kia dealer wordt de KIW inderdaad verlengd.

Maar de vraag is nu: waarmee?

In de mailing staat dat je naast de 7 jaar garantie ook nog eens 3 jaar gratis Kia Internationale Wegenhulpgarantie (K.I.W.) krijgt. Als voorwaarde voor de KIW geldt dat “jouw Kia elk jaar zijn periodieke onderhoud geeft bij de Kia-dealer”. Dit geldt dus ook in die eerste 3 jaar.

Vervolgens staat er dat je na deze eerste 3 jaar kun de K.I.W. kunt verlengen en dat je vanaf 1 juli 2020 (afgelopen woensdag dus) daarbij kunt kiezen uit 3 verschillende dekkingen:

Basis, Plus en Pro.

De oude (verlengde) KIW bestond uit “Basisdekking” en “Uitgebreide dekking” (bijbetaling € 9,95)

Per 1 juli (afgelopen woensdag) is er dus iets veranderd:

Basis is gratis (alleen NL zonder woonplaats).

Plus is inclusief woonplaats en kost € 19,95

Pro is als de oude KIW inclusief de optie “uitgebreide” dat € 9,95 kostte en kost nu € 29,95.

De vraag is nu krijg je met je Family-Card een Basis (uitgeklede) versie of een “Pro” (beter dan de oude situatie).

Ik help het jullie hopen dat ik het allemaal niet goed zie.

Maar mocht binnenkort gaan blijken dat het wel zo is dan zijn jullie het ultieme bewijs dat Kia de klanten onduidelijk voorlicht en klanten hiermee op het verkeerde been zet.

Geplaatst

Ik ben even in de chat geklommen en inderdaad heeft Derrek gelijk.

Chat started on 04 Jul 2020, 11:26 AM (GMT+0)

(11:26:53)

*** Visitor 60048063 joined the chat ***

(11:26:54)

Welkom: Kan ik u helpen?

(11:27:31)

Visitor 60048063: Goedemiddag

(11:27:33)

*** xxxxx joined the chat ***

(11:27:37)

xxxxx: Goedemiddag, waarmee kan ik u van dienst zijn?

(11:28:11)

Visitor 60048063: Zijn de voorwaarden voor de KIW in combinatie met de family card veranderd?

(11:29:28)

xxxxx: Dat klopt inderdaad. De KIW is voortaan alleen de eerste 3 jaar gratis.

(11:30:51)

Visitor 60048063: Waarom staat op de website bij de family card dat bij een onderhoudsbeurt de KIW verlengd wordt, zonder enige restrictie?

(11:31:42)

xxxxx: De website moet helaas nog geupdated worden.

(11:32:04)

xxxxx: Als u de voorwaarden leest staat het wel in vermeld.

(11:32:16)

Visitor 60048063: Waarom doet men dat niet voordat de nieuwe regels ingaan?

(11:32:47)

xxxxx: Daar ben ik het met u eens.

(11:34:56)

Visitor 60048063: Bedankt voor de info en zeg tegen de directie dat dit niet chique is

(11:35:06)

Visitor 60048063: Bedankt voor de info

(11:36:09)

xxxxx: Graag gedaan, ik wens u nog een fijne dag toe!

(11:38:49)

*** Visitor 60048063 left the chat ***

• Like 1
Geplaatst
Op 4-7-2020 om 10:19, Derrek zei:

Maar mocht binnenkort gaan blijken dat het wel zo is dan zijn jullie het ultieme bewijs dat Kia de klanten onduidelijk voorlicht en klanten hiermee op het verkeerde been zet.

.............

Geplaatst (aangepast)

Vandaag is mijn "leen" Picanto naar de garage geweest.

De K.I.W Pro kost inderdaad 29,95.

Volgens de dame achter de balie heeft Kia alle klanten een mail gestuurd over dit onderwerp.

In mijn omgeving zijn 2 Kia rijders die geen mail hebben ontvangen.

aangepast door Beos
Geplaatst

:lol::lol::lol:........ m'n auto op 26 juni voor beurt gebracht.....alles nog verlengd....geen mail gehad overigens. Misschien wel omdat ik nog aan de goeie kant van 1 juli zat.

Geplaatst

Ook hier geen e-mail. Terwijl ik met regelmaat mails kreeg...
Maar dat kan ook liggen aan de doorstart van "mijn" dealer...
M'n gegevens staan IIG correct in MijnKia.

Geplaatst
20 uur geleden, Beos zei:

Volgens de dame achter de balie heeft Kia alle klanten een mail gestuurd over dit onderwerp.

Daar gaat het nu juist om. De klanten die wel de mail hebben ontvangen en gelezen hebben zijn door Kia op een zodanige wijze verkeerd voorgelicht dat je leest dat het een verbetering is van de service van Kia, maar feitelijk is het een uitkleden van de service die je dan weer met bijbetaling kan aanvullen tot de oorspronkelijke service. Het is dus gewoon een prijsverhoging. Dat kan, maar licht je klanten hierover dan ook gewoon in. Is ook niets mis mee en veel respectvoller naar je klanten. Kia doet het echter liever in een vorm van "psychologische marketing". Mensen het ene laten denken terwijl het in werkelijkheid heel wat anders is.

Let wel, psychologische marketing komt komt meer en meer voor, niet allen bij Kia. Hoe breng je slecht nieuws als goed nieuws... Dat is geleerd aan die goedbetaalde juppies die HBO marketing of HBO communicatie gestudeerd hebben en bij bedrijven aan het werk gaan om ons, domme klanten, er weer eens lekker in laten trappen, Voorbeelden hierboven.

Geplaatst

Even voor de duidelijkheid, ik ben er niet ingetrapt, heb er bewust voor gekozen.

Altijd nog veel goedkoper dan de ANWB of verzekeringsmaatschappijen.

Geplaatst (aangepast)
30 minuten geleden, Beos zei:

Even voor de duidelijkheid, ik ben er niet ingetrapt

Dat bedoelde ik ook niet hoor. 

Nogmaals, het gaat mij er niet om dat het duurder wordt, dat kan gebeuren, maar om de misleidende wijze waarop de gladde jongetjes van Kia Nederland dat vanuit de ivoren toren in de mail aan ons meedeelt waarna de dealers het echte verhaal moeten vertellen......

Ik stoor me daar aan (moet ik niet doen natuurlijk!)

Vind het gewoon misselijk.:(

aangepast door Derrek
Geplaatst (aangepast)

Blij dat me auto nog maar 1 jaar oud is en de vorige met wegenhulp precies uitkwam tot nu. Nooit nodig gehad in de 159k km's en heel Europa doorgeweest.

Evengoed is 30€ n schijntje en betaal dat graag. 

Heb ook kia autoverzekering voor 330€ per jaar, ook n schijntje vergeleken met de rest.

En nee wist hier niks van tot ik deze topic las.. beetje crap informatie voorziening.

aangepast door Da_JoJo
Geplaatst

Inderdaad, €30,- is een schijntje. Alhoewel het risico om met een Kia onderweg pech te hebben minimaal is. Kia's zijn zeer storingsvrije auto's (zoals alle Aziaten overigens). Dat geven de ANWB statistieken ook aan.

Maar daar ging het dus niet om.

• Like 1
  • 3 weken later...
Geplaatst
On 7/6/2020 at 8:52 PM, Beos said:

Vandaag is mijn "leen" Picanto naar de garage geweest.

In mijn omgeving zijn 2 Kia rijders die geen mail hebben ontvangen.

Ook geen mail ontvangen en ook niets gehoord toen ik wegging na de beurt van mijn auto afgelopen dinsdag. Zelfs niet gevraagd of ik niet een upgrade wilde kopen (niet echt commercieel van de dealer). Ach, voor mij was het een extraatje want ik heb altijd ANWB (vooral handig aangezien wij vaak naar Duitsland gaan en de ADAC daar oppermachtig is). Toch wel jammer dat zoiets niet beter wordt gecommuniceerd.

• 7 maanden later...
Geplaatst

Deze week bij een beurt bij mijn dealer hoorde ik pas voor het eerst van de uitgeklede KIW. Nooit een mail hierover ontvangen. Niet alleen de manier van introduceren van de prijs van KIW is marketingtechnisch uiterst merkwaardig te noemen, zoals ik boven las, maar misschien nog wel meer hoe het merk Kia zich hiermee anders positioneert. Voorheen wilde men uitstralen dat het merk Kia zo degelijk was dat men met gemak deze gratis internationale pechhulp kan bieden, mits de auto volgens het schema onderhouden wordt. Andere Aziatische merken, zoals Mazda en Toyota doen dit ook. 
Nu ontstaat er marketingtechnisch een trendbreuk. Kia laat nu zien de betrouwbaarheid van het eigen merk iets minder hoog in te schatten. Kosteloze pechhulp kan er i.t.t. andere merken niet meer vanaf. Weliswaar is het nog goedkoop, maar toch......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...