Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo, ik rij sinds 2 weken een E-Niro Executive Line met dus een JBL Sound System. Nou valt mij eigenlijk de geluidskwaliteit een beetje tegen, ik had er meer van verwacht. Nou komt de vraag: weten jullie of je ook wat meer geavanceerde instellingen kunt doen m.b.t. het geluid? Bijv. de speakers bovenop het dashboard (tegen het voorraam aan zeg maar) zachter en die in de deuren wat harder? Ik kom tot nu toe niet verder dan de algemene instellingen. Ik bedoel dus niet het verplaatsen van het middenpunt van het geluid naar achteren maar echt instellingen per speaker.

Verder bevalt de auto hartstikke goed, dik tevreden. Als de stoelen nog 1cm lager konden, dan helemaal... :)

• Confused 1
Geplaatst

Het zal zeker niet het beste op de markt zijn, maar toch zeker beter dan de standaard boxen die je meestal mee krijgt.

Ik denk niet dat je per box echt instellingen kan gaan doen.

Geplaatst

Ik ben erg benieuwd wat je vindt tegenvallen?

Zelf rij ik ook een kleine 2 weken de e-Niro en best tevreden over de JBL set die erin zit. Heb de bass en treble wel iets lager gezet dan de standaard 0.

Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen smaak maar wat @cobalt al aangeeft ik vind ze ook beter dan menig (standaard) set uit mijn vorige auto's.

Zover ik weet is het niet mogelijk om de boxen apart in te stellen. Nergens is dit terug te vinden in de menu's van de setup.

• Like 1
Geplaatst
44 minuten geleden, Zoef de Haas zei:

Ik ben erg benieuwd wat je vindt tegenvallen?

Zelf rij ik ook een kleine 2 weken de e-Niro en best tevreden over de JBL set die erin zit. Heb de bass en treble wel iets lager gezet dan de standaard 0.

Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen smaak maar wat @cobalt al aangeeft ik vind ze ook beter dan menig (standaard) set uit mijn vorige auto's.

Zover ik weet is het niet mogelijk om de boxen apart in te stellen. Nergens is dit terug te vinden in de menu's van de setup.

Ook ik ben er erg tevreden mee. Ik vind het vooral heel helder geluid.

In vergelijking met mijn vorige auto (Audi A3) is het in ieder geval veel beter.

• Like 1
Geplaatst

Ik vind het ook een heel helder geluid, maar wat mij betreft had het wat 'voller' gemogen. Het lijkt alsof er verhoudingsgewijs teveel geluid uit de kleine speakers bovenop het dashboard komt. Ik had dat graag wat zachter gehad, vandaar mij vraag/wens om de speakers apart te kunnen regelen... De subwoofer doet wel mee maar hoor ik ook niet zo goed, ondanks dat ik de bas wat hoger had gezet. Het zit 'm in de details dus... 

• Confused 1
Geplaatst
Op 25-7-2020 om 22:30, rikjan zei:

Ik vind het ook een heel helder geluid, maar wat mij betreft had het wat 'voller' gemogen. Het lijkt alsof er verhoudingsgewijs teveel geluid uit de kleine speakers bovenop het dashboard komt. Ik had dat graag wat zachter gehad, vandaar mij vraag/wens om de speakers apart te kunnen regelen... De subwoofer doet wel mee maar hoor ik ook niet zo goed, ondanks dat ik de bas wat hoger had gezet. Het zit 'm in de details dus... 

Ik zou proberen om de positie meer naar achter te verplaatsen en de bas en middentonen wat hoger in te stellen, volgens mij kom je dan een heel eind.

De speakers in de achterdeuren zijn hetzelfde als die in de voordeuren, dus als je dat de focus iets van de voorkant af haalt, denk ik dat je gaat bereiken wat je wilt.

• Like 1
Geplaatst

Ik had hiervoor een Ford Focus met een B&O surround systeem en persoonlijk vond ik deze ook beter dat de JBL set in de E-niro. Vooral de locatie van de sub is hierin bepalend denk ik. In de ford zal de sub op de plek van het reservewiel en op een of andere manier komt het geluid dan toch beter naar "voren".

Misschien zijn we dan wel weer te verwend. De JBL klinkt nog altijd een stuk beter dan het standaard geluidssysteem van menig auto.

• Like 1
Geplaatst
1 uur terug, LordWian zei:

Ik had hiervoor een Ford Focus met een B&O surround systeem en persoonlijk vond ik deze ook beter dat de JBL set in de E-niro. Vooral de locatie van de sub is hierin bepalend denk ik. In de ford zal de sub op de plek van het reservewiel en op een of andere manier komt het geluid dan toch beter naar "voren".

Misschien zijn we dan wel weer te verwend. De JBL klinkt nog altijd een stuk beter dan het standaard geluidssysteem van menig auto.

Precies. Zoals ik al aangaf. Het standaard systeem in mijn vorige Audi A3 was echt een stuk minder dan het JBL systeem van de e-Niro. Dus ik klaag niet

Geplaatst
19 uur geleden, EJA zei:

Gebruik ipv spotify, Tidal en je hebt een veel betere kwaliteit.

klopt, ook de equalizer van Spotify gebruiken kan helpen.

• Haha 1
  • 4 maanden later...
Geplaatst

Ik heb mijn Kia e-Niro nu 1,5 week en ben ook iets teleurgesteld in de audio kwaliteit van het systeem. Hiervoor had ik een Renault Megane Bose en was dus behoorlijk verwend. Vraag is of iemand weet of je wellicht een versterker kunt laten inbouwen zodat het geluid een upgrade krijgt. Hoor graag jullie ervaringen.

• 2 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Ik denk dat het een beetje subjectief is, omdat iedereen hier zijn eigen beleving zal hebben. Ik vind het persoonlijk een beetje onder de maat (heb hiervoor 5 jaar in een Outlander gereden met een Rockford fosgate upgrade) Daarvoor had ik een Renault Megane station GT line met Bose upgrade. De Outlander had een meer krachtige subwoofer welke ook nog eens apart regelbaar was van de bas (dus een regelaar voor bas en voor intensiteit subwoofer). De aparte regeling van de subwoofer mis ik in de Niro. Verder neigt het hoog van de JBL richting het schelle.  Daarbij vind ik de versterking een beetje under-powered.  Grappig is dat ik recent een Kia Xceed als vervangende wagen had toen mijn onboard charger werd vervangen. Hierin zit dezelfde installatie maar vond ik de bas een stuk beter klinken met dezelfde settings.... 

Samenvatting vanuit mijn persoonlijke perspectief: het is zeker niet slecht, maar vind het ook zeker niet goed of premium te noemen.

aangepast door electric knight
  • Sad 1
Geplaatst

Ik kom van een Lexus CT200h en daar was het geluid een stuk evenwichtiger dan met de JBL in de E-niro. Bij sommige nummers mis ik gewoon een frequentie gebied aan de onderkant. Dingen die ik in de Lexus en met een headset wel hoorde ontbreken compleet in de E-niro. Ik ben echt wel een muziekliefhebber en dat is ook meteen het enige wat ik echt ruk vind aan de E-niro. (en de achteruitrijcamera)  

Voor de rest is het een geweldige auto. Iemand enig idee waar die subwoofer verstopt zit?

Geplaatst
4 uur geleden, Chojin zei:

Ik kom van een Lexus CT200h en daar was het geluid een stuk evenwichtiger dan met de JBL in de E-niro. Bij sommige nummers mis ik gewoon een frequentie gebied aan de onderkant. Dingen die ik in de Lexus en met een headset wel hoorde ontbreken compleet in de E-niro. Ik ben echt wel een muziekliefhebber en dat is ook meteen het enige wat ik echt ruk vind aan de E-niro. (en de achteruitrijcamera)  

Voor de rest is het een geweldige auto. Iemand enig idee waar die subwoofer verstopt zit?

Als die sound ZO belangrijk voor je is kun je misschien daarop je auto uitzoeken? :roll:
En je weet dat er zoiets als een equalizerregeling in zit? Dan kun je die lage tonen wat opschroeven.

En de subwoofer zit linksachterin, tegen de zijkant, achter het achterwiel.

• Like 1
Geplaatst

Soms is gewoon de speakers vervangen al een serieuze update het is niet omdat er een merk opstaat dat er topspul inzit . 

Haal ze er eens uit zie je direct wat je hebt gekregen meestal very low end speakers zie je van ver. 

Is maar wat ze ervoor over hebben voor een Burgmeister betaal je ook.

Geplaatst
22 uur geleden, Hippe lip zei:

Als die sound ZO belangrijk voor je is kun je misschien daarop je auto uitzoeken? :roll:
En je weet dat er zoiets als een equalizerregeling in zit? Dan kun je die lage tonen wat opschroeven.

En de subwoofer zit linksachterin, tegen de zijkant, achter het achterwiel.

Nee, het is een leaseauto. Dan spelen andere dingen een rol. 

De equalizer had ik gevonden maar als de frequenties niet worden weergegeven omdat de speakers dat niet kunnen dan houdt het op he? 

Ga eens kijken of die subwoofer wel goed functioneert. Best kans dat de crossover niet goed is ingesteld. 

2 uur geleden, oldie zei:

Soms is gewoon de speakers vervangen al een serieuze update het is niet omdat er een merk opstaat dat er topspul inzit . 

Haal ze er eens uit zie je direct wat je hebt gekregen meestal very low end speakers zie je van ver. 

Is maar wat ze ervoor over hebben voor een Burgmeister betaal je ook.

Ik wist wel dat het minder zou zijn. JBL is nu eenmaal niet echt een topmerk maar zo slecht had ik ook niet verwacht ondanks dat er zelfs een subwoofer in zit. Dat zat zelfs niet in mijn Lexus en mijn alfa ervoor ook niet. Toch klonken die beduidend beter. 
Het is een leasebak dus ga er geen andere speakers inzetten. Het is niet anders zal er aan moeten wennen.  Hoe moet die dynamic dan wel niet klinken.......

• 1 maand later...
  • 1 maand later...
Geplaatst

Het geluid in mijn 15 jaar oude Saab 93 klinkt ook beter als de geluidsinstallatie van mijn huidige Niro HEV en daar zit niet eens het JBL systeem in. In die Saab zat standaard een forse versterker en 13 speakers en daar heb ik alleen de twee dashboard speakers van vernieuwd omdat die defect waren. De HEV Niro uit 2018 heeft de standaard installatie en daar heb ik behoorlijk aan de instellingen zitten klooien voordat het acceptabel was. Geweldig is anders maar da's ook maar net wat voor eisen je stelt en hoe diep je portemonnee is. Ben wel benieuwd of in mijn bestelde e-Niro exact dezelfde geluidsinstallatie zit als mijn huidige.

• 4 weken later...
Geplaatst
Op 21-1-2021 om 15:30, Chojin zei:

<knip>

Het is een leasebak dus ga er geen andere speakers inzetten. Het is niet anders zal er aan moeten wennen.  Hoe moet die dynamic dan wel niet klinken.......

<knip>

Die klinkt eerlijk gezegd prima. Maar smaken verschillen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...