Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik wil vanuit de meterkast (3 fasen aanwezig) een nieuwe groep aanmaken en een kabel trekken vanuit de meterkast door de kruipruimte (4 meter) naar de buitenmuur en die kabel aan een Mennekes CEE342 wandcontactdoos bevestigen. Voor het opladen van de Kia Niro wil ik een KHONS mobiele lader aanschaffen. Wie heeft met deze manier van opladen ervaring? De offertes die ik kreeg aangeboden voor een laadstation aan de muur varieerden van 1900,00 tot 2400,00. De oplossing die ik voor ogen heb kost qua materiaal 825,00, dan moet een installateur eea nog aansluiten. 

Geplaatst

Beste @Siebren, mocht je hier naar willen kijken, het is dat ik geen eigen parkeergelegenheid maar anders was dit het geworden voor bij mij aan de buitenmuur.
Tel hierbij een paar honderd € erbij op en je komt niet in de buurt van de bedragen die jij noemt.
Wallbox Pulsar

Geplaatst

Dank je Michel. Ik zie dat deze wallbox 850,00 kost, dan komen er nog kosten voor 4 meter kabel bij en een aparte groep in de meterkast, dat is plm 135,00. Dan zijn de kosten 985,00. 

De offertes  met die hogere bedragen die ik noemde zijn inclusief de installatie en load balancing, installatie varieert van 345,00 tot 565,00, load balancing 240,00  Bij sommigen kwam er nog een mnd abonnement bij van 5,95 ex BTW.

Geplaatst

ALS je toch kiest voor een mobiele lader met krachtstekker, laat dan een stopcontact met interlock plaatsen, of een vergrendelbare.

Anders kun je de stekker er onder volle belasting uit trekken en dat is niet goed voor alle delen van de installatie. Maar die zijn vaak prijzig, dan kun je net zo goed een vaste wallbox nemen.

Bovendien kan iedereen zomaar inpluggen op jouw kracht-aansluiting, bij een wallbox moet je die nog vrijgeven met je RFID-tag...

Geplaatst

En ben je niet en beetje appels en peren an het vergelijken? In het ene geval heb je load balancing, met de oplossing die je nu wil niet. Of lees ik het verkeerd?

En voor grofweg 500 tot 600 euro heb je ook al een wallbox. meteen met een laadkabel van 5 meter er aan.

• Like 1
Geplaatst

Ik denk dat je hier snel spijt van gaat krijgen. Je moet dan namelijk telkens bij het laden de lader achter uit je auto halen en aan twee kanten aansluiten. En na het laden de soms vieze of natte kabel weer achterin mikken. Dat is veel meer werk dan gewoon de vaste kabel van je laadpaal inprikken. Het lijkt mss mee te vallen, maar na een paar keer heb je daar ws schoon genoeg van. Zie de reacties hier op het forum bijvoorbeeld als iemand vraagt of hij bij zijn laadpaal moet kiezen voor een vast snoer of niet…

• Like 2
Geplaatst (aangepast)

Ik denk dat de meesten hier wel een afweging hebben gemaakt in de vele keuzes. 

Voor mij is het een ratio solarbox geworden met een extra tussenmeter in de meterkast (ivm zakelijke aanschaf). 

Waarom? 

- loadbalancing;

- mogelijkheid om alleen op eigen zonne-panelen te laden;

- geen gedoe met apps of abonnementen;

- Nederlands product.

Installatiekosten waren duidelijk hoger dan wat ik hierboven zie, maar wij moesten ook de complete meterkast vervangen ivm overstap naar 3-fase en uitbreiding van groepen. 

De vaste kabel zou ik overigens niet willen missen. Wat een gedoe om steeds een kabel uit de kofferbak te moeten pakken.

aangepast door JohanGM
  • Like 2
Geplaatst

Ik mag wel een beetje jaloers zijn op een ieder met een eigen parkeerplek en eventueel zonnepanelen.......:(

• Like 1
Geplaatst (aangepast)
10 uur geleden, Hippe lip zei:

Ik denk dat je hier snel spijt van gaat krijgen. Je moet dan namelijk telkens bij het laden de lader achter uit je auto halen en aan twee kanten aansluiten. En na het laden de soms vieze of natte kabel weer achterin mikken. Dat is veel meer werk dan gewoon de vaste kabel van je laadpaal inprikken. Het lijkt mss mee te vallen, maar na een paar keer heb je daar ws schoon genoeg van. Zie de reacties hier op het forum bijvoorbeeld als iemand vraagt of hij bij zijn laadpaal moet kiezen voor een vast snoer of niet…

Ik heb 5 jaar een Outlander gereden en nu ruim 2 jaar een e-niro en nog nooit spijt gehad van het feit dat het geen vast snoer is. Dat het wat meer werk is geef ik toe maar dat valt ook allemaal wel mee. Vuil en nat gebeurt sporadisch. De paal staat zo'n beetje ter hoogte van de kofferbak dus ik moet toch al om de auto heen lopen.

aangepast door HenryV
Geplaatst
Op 28-7-2021 om 05:51, Hippe lip zei:

Dit ligt m.i. aan hoe vaak je de auto moet opladen vs. gemak/esthetische look van je huis ;-) 

Ik heb bewust voor een wallbox zonder vaste kabel gekozen zodat de blik op mijn huis 'rustig' overkomt. Zo'n permanente kabel vlak bij mijn voordeur komt ook slordig/onrustig over. Daartegenover staat dat ik de auto misschien maar 1x per week hoef op te laden. Ik heb de kabel standaard in de garage hangen en heb dus ook geen last van extra 'gesjouw' naar achterklep auto.   Mocht het zo zijn dat ik een lange rit moet maken en een extra laadsessie onderweg verwacht dan neem ik de kabel uiteraard wel mee in de auto.

Geplaatst (aangepast)

Ik heb de laadpaal besteld zonder snoer, :blush: en daar heb ik nu toch wel een beetje spijt van. Maar het ziet er inderdaad wel netter uit vanaf de straat.

En ik heb inmiddels de (Oostenrijkse) frunk geplaatst, dus de kabel ligt voorin.:)

Ik laad zoals het er nu uitziet toch al niet vaker dan één, hooguit twee, keer per week, en als ik me er ernsig aan ga ergeren koop ik er wel een kortere laadkabel bij.

aangepast door Peter-036
  • Like 1
Geplaatst (aangepast)

@Xelanc Het is inderdaad een kwestie van hoeveel waarde je hecht aan esthetiek ten opzichte van gebruiksgemak. Ik vind een opgerolde vaste kabel, netjes op een houder opgerold dus, netjes genoeg. Het hoeft van mij niet allemaal helemaal perfect te zijn; ik heb geen showroom maar een huis waarin ik woon en dat ik naast 'schoonheid' ook veel inricht naar praktische bruikbaarheid.

Smaken verschillen dus. Nix mis mee. :cowboy:

aangepast door Hippe lip
  • Like 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...