Marinus 22 Geplaatst 25 Mei, 2022 Geplaatst 25 Mei, 2022 Mag ik vragen wat jou dealer je vertd heeft? Quote
Geer00 Geplaatst 25 Mei, 2022 Geplaatst 25 Mei, 2022 Ze zijn afhankelijk van transport, personeelstekort van derden, kentekenaanvraagverdeling door importeur. Harman Kardon wordt niet genoemd. Chassisnummer is nu bekend en verwachte levering in december. Quote
Marinus 22 Geplaatst 25 Mei, 2022 Geplaatst 25 Mei, 2022 10 minuten geleden, zei Geer00: Ze zijn afhankelijk van transport, personeelstekort van derden, kentekenaanvraagverdeling door importeur. Harman Kardon wordt niet genoemd. Chassisnummer is nu bekend en verwachte levering in december. Er is wel een bericht geweest vanuit Kia dat de GT-Plusline slechter leverbaar doordat de audio leverancier (Harman Kardon) niet aan de leveringen kan voldoen. Hieronder een stukje uit dat betreffende dealerbulletin: Quote
BarneyRubble Geplaatst 25 Mei, 2022 Geplaatst 25 Mei, 2022 23 uur geleden, zei Geer00: Het heeft deels ook te maken met restricties vanuit de importeur wat betreft de uitgifte van kentekens (CO2-verhaal). Hoe dan ook, en wat er ook van zei ........................ we (en specifiek ik in dit geval) moeten toch gewoon maar lijdzaam toezien en afwachten. Vanmiddag mijn PHEV opgehaald, ik vertelde over jou levertijd, hij was stom verbaasd en liet mij zien hoelang zijn bestellingen van de Sportage zijn en dat was allemaal rond de 3 maanden, welke versie ook. Quote
Geer00 Geplaatst 25 Mei, 2022 Geplaatst 25 Mei, 2022 Dank voor de moeite. Maar nu jouw PHEV. Viel bitter tegen zeker? Rijdt voor geen meter? Allemaal afbestellen hier? Quote
Smollie Geplaatst 25 Mei, 2022 Geplaatst 25 Mei, 2022 Dank voor de moeite. Maar nu jouw PHEV. Viel bitter tegen zeker? Rijdt voor geen meter? Allemaal afbestellen hier? Quote
Ed van der Ende Geplaatst 25 Mei, 2022 Geplaatst 25 Mei, 2022 Het verhaal over het chassisnummer vind ik vreemd. Op mijn aankoopovereenkomst (januari 2022) staat het chassisnummer al vermeld. Is dus gekoppeld aan je aankoopovereenkomst. Op dat moment gaat dus in mijn optiek de fabricage van de auto van start, de auto wordt trouwens maandag geleverd. Ook de link naar de kentekens loopt achter de feiten aan. Mijn kenteken eindigt al op RZ Quote
Rick Geplaatst 25 Mei, 2022 Geplaatst 25 Mei, 2022 11 minuten geleden, zei Ed van der Ende: Het verhaal over het chassisnummer vind ik vreemd. Op mijn aankoopovereenkomst (januari 2022) staat het chassisnummer al vermeld. Is dus gekoppeld aan je aankoopovereenkomst. Op dat moment gaat dus in mijn optiek de fabricage van de auto van start, de auto wordt trouwens maandag geleverd. Ook de link naar de kentekens loopt achter de feiten aan. Mijn kenteken eindigt al op RZ Huh, hier zeggen ze dat een chassisnummer pas kan zodra de auto geproduceerd is... dus nog geen beschikbaar nu ? Quote
Marinus 22 Geplaatst 25 Mei, 2022 Geplaatst 25 Mei, 2022 58 minuten geleden, zei Rick: Huh, hier zeggen ze dat een chassisnummer pas kan zodra de auto geproduceerd is... dus nog geen beschikbaar nu ? Het chassisnummer wordt vrijgegeven wanneer alle spullen die op die nieuwe auto komen ook daadwerkelijk op voorraad zijn. Dan wordt de planning gemaakt in welke week de auto in elkaar gezet gaat worden, en wordt er een chassisnummer aan gekoppeld. De dealer krijgt hier elke 21 dagen een update van, maar als het chassisnummer bekent is, is het voor 90 % zeker dat hij in die week in productie gaat. 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 25 Mei, 2022 Geplaatst 25 Mei, 2022 2 uur geleden, zei Smollie: Ik ga nu de Foto's plaatsen op de Topic, me zoon was er niet meer uit te slaan vanavond, hij wilde vooral de 265PK wel eens meemaken, dus de Sportage op Sportstand en vliegen naar de 180km/pu en dan als tegenoversteling een lekker stukje alleen op Accu rijden Wat vooral opviel is dat het hier nu knap hard waait maar in de Kia voelde je nu echt helemaal niets er van, mag ook wel met een gewicht van 1805 Kilootjes. Ik ga zo de Kia Connect App Connecten en de Sportage vanavond onder de lader zetten.verder zal ik tijdens mijn vakantie de rijervaring en evt bijzonderheden op de topic daarvoor zeker plaatsen. 2 Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 27 Mei, 2022 Geplaatst 27 Mei, 2022 Was vanmiddag toevallig bij de dealer in Groningen. Die had verrassing in petto. Levering van nieuwe hybride Dynamicplus Sportage (experience green) zou in week 29 plaatsvinden, maar wordt nu waarschijnlijk week 24 of 25. Half april besteld. Lekker snel dus. Quote
Anne Lorraine Geplaatst 31 Mei, 2022 Geplaatst 31 Mei, 2022 Vanochtend gebeld door de dealer! Nadat ik het geboortekaartje had ontvangen, werd ik blij verrast met de mededeling dat de Sportage gearriveerd is en ik een afspraak kon maken voor aflevering! Kenteken en trekhaak worden nog gemonteerd en vanaf week 24 is de aflevering. Een hele verrassing nadat ze eerst oktober hadden opgegeven als leverdatum. BLIJ! Quote
A-Kia Geplaatst 31 Mei, 2022 Geplaatst 31 Mei, 2022 Vanochtend gebeld door de dealer! Nadat ik het geboortekaartje had ontvangen, werd ik blij verrast met de mededeling dat de Sportage gearriveerd is en ik een afspraak kon maken voor aflevering! Kenteken en trekhaak worden nog gemonteerd en vanaf week 24 is de aflevering. Een hele verrassing nadat ze eerst oktober hadden opgegeven als leverdatum. BLIJ!Goed om te horen! Welke uitvoering heb je besteld?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Geer00 Geplaatst 31 Mei, 2022 Geplaatst 31 Mei, 2022 1 uur terug, zei Anne Lorraine: Vanochtend gebeld door de dealer! Nadat ik het geboortekaartje had ontvangen, werd ik blij verrast met de mededeling dat de Sportage gearriveerd is en ik een afspraak kon maken voor aflevering! Kenteken en trekhaak worden nog gemonteerd en vanaf week 24 is de aflevering. Een hele verrassing nadat ze eerst oktober hadden opgegeven als leverdatum. BLIJ! Nou dat lijkt me zeker een verrassing. Gaaf hoor! Quote
Petri Geplaatst 31 Mei, 2022 Topic Starter Geplaatst 31 Mei, 2022 Heerlijke verrassing spannende dagen voor je. En plezier zul je hebben als je hem ontvangt en de eerste kilometers gaat rijden. Veel succes. Quote
Mave Geplaatst 31 Mei, 2022 Geplaatst 31 Mei, 2022 Op 25-5-2022 om 21:11, zei Marinus 22: Het chassisnummer wordt vrijgegeven wanneer alle spullen die op die nieuwe auto komen ook daadwerkelijk op voorraad zijn. Dan wordt de planning gemaakt in welke week de auto in elkaar gezet gaat worden, en wordt er een chassisnummer aan gekoppeld. De dealer krijgt hier elke 21 dagen een update van, maar als het chassisnummer bekent is, is het voor 90 % zeker dat hij in die week in productie gaat. Ik heb mijn Hev GT plus besteld in januari, geen chassisnummer helemaal niets, zelfs nog geen bericht. Quote
Geer00 Geplaatst 31 Mei, 2022 Geplaatst 31 Mei, 2022 Merkwaardig zeg. Heb je er al wel naar gevraagd? Quote
Anne Lorraine Geplaatst 31 Mei, 2022 Geplaatst 31 Mei, 2022 3 uur geleden, zei A-Kia: Goed om te horen! Welke uitvoering heb je besteld? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk De Kia Sportage 1.6 T-GDi Hybrid GT-Line AT6 5D 169kW Black Pearl Metallic incl afneembare trekhaak Bedankt allemaal! Ik hpop dat de rest die nog wacht ook snel zijn auto in ontvangst mag nemen. Quote
Mave Geplaatst 31 Mei, 2022 Geplaatst 31 Mei, 2022 30 minuten geleden, zei Geer00: Merkwaardig zeg. Heb je er al wel naar gevraagd? Zeker merkwaardig, ik heb er zeker naar gevraagd en ben 2 wkn terug nog in de garage geweest, men kon nog geen termijn noemen, zo gauw wij iets weten dan wordt je gebeld. Dit heb ik ook bij Kia Nederland neergelegd, zelfde reactie, telefoontje dealer afwachten. Bij de aankoop in januari werd mij gezegd, levering in juni. Dat is het nog niet . Op zich zal het wel zo zijn, de garage heeft mijn Niro Excecutief van juli 2021 ingeruild op de Sportage, ik neem aan dat ook zij de deal snel rond willen ivm de nieuwe Niro en de verkoop van mijn Niro. Quote
Geer00 Geplaatst 31 Mei, 2022 Geplaatst 31 Mei, 2022 Dat een chassisnummer wordt gegeven op het moment dat alle onderdelen voorhanden zijn, zou er in mijn specifieke geval (GT-Plus Hybrid besteld op 30-03, en inmiddels voorzien van een chassisnummer) op wijzen dat de Harman Kardon speakers kennelijk dus toch geen probleem vormen. Onbegrijpelijk is dan dat mijn levering nog steeds op nov/dec staat. Nog veel onbegrijpelijker is dat Mave, die hetzelfde type in januari heeft besteld nog helemaal niets heeft gehoord en kennelijk ook nog geen chassisnummer is toegewezen. Wat klopt hier niet ..................... Quote
Mave Geplaatst 31 Mei, 2022 Geplaatst 31 Mei, 2022 24 minuten geleden, zei Geer00: Dat een chassisnummer wordt gegeven op het moment dat alle onderdelen voorhanden zijn, zou er in mijn specifieke geval (GT-Plus Hybrid besteld op 30-03, en inmiddels voorzien van een chassisnummer) op wijzen dat de Harman Kardon speakers kennelijk dus toch geen probleem vormen. Onbegrijpelijk is dan dat mijn levering nog steeds op nov/dec staat. Nog veel onbegrijpelijker is dat Mave, die hetzelfde type in januari heeft besteld nog helemaal niets heeft gehoord en kennelijk ook nog geen chassisnummer is toegewezen. Wat klopt hier niet ..................... Geer00, klopt geen chassisnummer, helemaal niets. Juni is aan mij medegedeeld bij aankoop, staat ook op de rekening. Quote
Marinus 22 Geplaatst 1 Juni, 2022 Geplaatst 1 Juni, 2022 21 uur geleden, zei Mave: Ik heb mijn Hev GT plus besteld in januari, geen chassisnummer helemaal niets, zelfs nog geen bericht. Je moet dit aan de dealer vragen, hij kan een leverdata zien. Zodra alles van het bouwpakket van de auto binnen is kan er een chassisnummer en definitieve productie week gemaakt worden. Quote
Marinus 22 Geplaatst 1 Juni, 2022 Geplaatst 1 Juni, 2022 18 uur geleden, zei Geer00: Dat een chassisnummer wordt gegeven op het moment dat alle onderdelen voorhanden zijn, zou er in mijn specifieke geval (GT-Plus Hybrid besteld op 30-03, en inmiddels voorzien van een chassisnummer) op wijzen dat de Harman Kardon speakers kennelijk dus toch geen probleem vormen. Onbegrijpelijk is dan dat mijn levering nog steeds op nov/dec staat. Nog veel onbegrijpelijker is dat Mave, die hetzelfde type in januari heeft besteld nog helemaal niets heeft gehoord en kennelijk ook nog geen chassisnummer is toegewezen. Wat klopt hier niet ..................... Hallo Geer00, Zie onderstaand afbeelding deze kregen alle dealers en is eigenlijk niet voor klanten. Quote
Geer00 Geplaatst 1 Juni, 2022 Geplaatst 1 Juni, 2022 Dit was al bekend en geeft geen antwoord op mijn vraag in relatie tot het verschil in de omstandigheden tussen Mave en mij. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.