Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
20 uur geleden, 8.3 zei:

Je kan nu ook abrp gebruiken in combinatie met Mijnkia.

Dus geen OBD2 dongle nodig.

https://github.com/TheBazeman/MijnKia

Dit is natuurlijk een prachtig initiatief, maar hoe pak je zoiets nou het eenvoudigste aan? Is het niet wat overdreven om apart daarvoor een Raspberry Pi te laten draaien? Ik heb er wel eentje hier draaien voor Home Assistant, maar ben niet kundig genoeg om dit stukkie code daar op een geschikte manier bij in te zetten.

Zijn er alternatieven die ook haalbaar zijn voor hen die iets minder vergaande kennis van de IT hebben?

Inmiddels heb ik een suggestie voor uitbreiding van de functionaliteiten op basis van bovenstaande link bij ABRP neergelegd. Ik ben benieuwd hoe ze daarop reageren en of dat opgepakt wordt.

Geplaatst
8 minuten geleden, Hippe lip zei:

Dit is natuurlijk een prachtig initiatief, maar hoe pak je zoiets nou het eenvoudigste aan? Is het niet wat overdreven om apart daarvoor een Raspberry Pi te laten draaien? Ik heb er wel eentje hier draaien voor Home Assistant, maar ben niet kundig genoeg om dit stukkie code daar op een geschikte manier bij in te zetten.

Zijn er alternatieven die ook haalbaar zijn voor hen die iets minder vergaande kennis van de IT hebben?

Inmiddels heb ik een suggestie voor uitbreiding van de functionaliteiten op basis van bovenstaande link bij ABRP neergelegd. Ik ben benieuwd hoe ze daarop reageren en of dat opgepakt wordt.

denk gewoon even afwachten ik verwacht dat abrp de koppeling zelf wel gaat maken zoals ze ook bij tesla hebben gedaan . 

Geplaatst
5 uur geleden, Bram E-Niro zei:

denk gewoon even afwachten ik verwacht dat abrp de koppeling zelf wel gaat maken zoals ze ook bij tesla hebben gedaan . 

Dat lijkt me in dit geval niet logisch: die login van Tesla is voor álle Tesla’s bruikbaar, het hierboven genoemde scriptje werkt alleen voor de Nederlandse e-Niro’s MY19.

Dus áls ABRP iets voor de e-Niro gaat maken lijkt het me logisch dat ze dat doen voor de login van de UVO Connect. Vandaar dat ik het expliciet aan ABRP heb voorgesteld. Dat vergroot de kans dat dit gaat lukken (al acht ik de kans niet heel groot).

Geplaatst
Op 15-3-2020 om 13:47, Bram E-Niro zei:

Een paar dagen geleden heb ik ze er bij ABRP op attent gemaakt. En na wat correspondentie kreeg ik contact met een ontwikkelaar die er wel interesse in had. Dus wie weet kunnen de NL-e-Nirorijders straks hun gegevens in ABRP invoeren zodat de real-time rijgegevens automatisch bij ABRP terechtkomen? Dat was mijn doel namelijk (maar dat snapte je vast al).

• Like 1
Geplaatst
2 uur geleden, Hippe lip zei:

Een paar dagen geleden heb ik ze er bij ABRP op attent gemaakt. En na wat correspondentie kreeg ik contact met een ontwikkelaar die er wel interesse in had. Dus wie weet kunnen de NL-e-Nirorijders straks hun gegevens in ABRP invoeren zodat de real-time rijgegevens automatisch bij ABRP terechtkomen? Dat was mijn doel namelijk (maar dat snapte je vast al).

Wauw, mocht het echt zover komen dan zou dat echt helemaal top zijn.

Crossed fingers..........

• 1 maand later...
Geplaatst

Heb de auto binnen dus dacht eens gaan testen met ABRP heb ik de dongel in mijn oude auto laten zitten ( die verkocht is ) . Maar weer wachten op een nieuwe dongel dan .

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• 4 weken later...
Geplaatst
Op 9-5-2020 om 13:53, Bram E-Niro zei:

Heb de auto binnen dus dacht eens gaan testen met ABRP heb ik de dongel in mijn oude auto laten zitten ( die verkocht is ) emoji35.png. Maar weer wachten op een nieuwe dongel dan .

nieuwe v gate dongel binnen gekregen en meteen even getest ev notify op de iphone en abrp ook op de iphone . werkt perfect . 

Geplaatst

Heb er alleen een paar korten ritten mee gereden viel met wel op dat ev notify soms even geen data binnen kreeg ( oranje ) en dan later weer wel ( groen )

Zal de eerste volgende lange rit nog eens proberen .

Geplaatst

Net even wat langer gereden . Als je EV notify op de iphone draait gaat de display inderdaad ondanks dat je “ keep display active “ aan hebt staan toch na een tijd uit en dan stopt de app inderdaad de verbinding met de dongel .

Nu had ik al het vermoeden dat dit een ios dingetje was . Dus op de terug weg een android telefoon met EV notify de verbinding met de dongel laten maken. Hierbij bleef de display wel netjes aan en bleef ook de verbinding met de dongel actief . Hierdoor bleef abrp ( op de iphone ) ook netjes de data binnen krijgen en up to date .

Dus als ik abrp ga gebruiken ( bij lange ritten ) mag de android ook mee en mooi de data van de dongel doorgeven aan abrp via EV notify .

a4782ff75478cdf0750549b7292d3d24.jpg

Geplaatst
Niet twee keer SoC, maar een keer SoC (State of Charge) en een keer SoH (State of Health). Die staat bij ons allemaal ws nog op 100%. 

Staat toch echt 2 x de soc . 1 van de bms en 1 van de display deze verschillen iets .

Zie dat het al uitgelegd is .

Geplaatst
Net even wat langer gereden . Als je EV notify op de iphone draait gaat de display inderdaad ondanks dat je “ keep display active “ aan hebt staan toch na een tijd uit en dan stopt de app inderdaad de verbinding met de dongel .

Nu had ik al het vermoeden dat dit een ios dingetje was.

Dat ligt dan ook (deels) aan de app; ik heb op mijn iPhones diverse apps die de display-lock succesvol uitschakelen wanneer de app actief is...
Geplaatst

Dat ligt dan ook (deels) aan de app; ik heb op mijn iPhones diverse apps die de display-lock succesvol uitschakelen wanneer de app actief is...

ABRP lukt het inderdaad ook om de display actief te houden als je route loopt .

Wie weet dat het in de toekomst wel goed op ios gaat werken .

Geplaatst
13 uur geleden, korsowito zei:

Ja dat heb ik ook. Denk zoals HippeLip al eens aangaf dat evnotify in slaapstand gaat oid. En dan houdt de dongel er ook mee op

Dat heb je goed onthouden. Het moet aan de app liggen, zoals @Bram E-Niro en @Murcielaygo hierboven al aangeven.

Als iedereen nu in de beoordeling van die app feedback geeft, dan maken we misschien een kans dat dit aangepakt moet worden, want op deze manier heb je er nix aan...

Geplaatst
8 uur geleden, Hippe lip zei:

Dat heb je goed onthouden. Het moet aan de app liggen, zoals @Bram E-Niro en @Murcielaygo hierboven al aangeven.

Als iedereen nu in de beoordeling van die app feedback geeft, dan maken we misschien een kans dat dit aangepakt moet worden, want op deze manier heb je er nix aan...

Dat is de beste manier.

De bouwer van EV Notify Is trouwens bezig met een visuele update en het zou dus een goed moment moeten zijn dit en bij de reviews te schrijven in de App Store.

Geplaatst

Ter inspiratie voor anderen: ik heb de volgende tekst in mijn beoordeling gezet.

Falls asleep and is therefor worthless

This is potentially a nice app that I would love to use it.  The only problem is that the app after a short time falls asleep.  The switch in the app that prevents this does not work. Then the communication with the OBD plug is lost which then also stops.  This is of no use to you. 
TO THE DEVELOPER OF THE APP: 
PLEASE MAKE SURE THE APP WILL NOT FALL ASLEEP DURING USE!

Geplaatst

Ik vind dat niet te veeleisend moet zijn bij het gebruik van een gratis app die volgens mij zelfs nog beta is .

De ontwikkelaar op fouten wijzen is natuurlijk prima .

Maar mag best een tandje minder en zonder hoofdletters .

Op de website van EV notify word ook alleen over de android app gesproken wat er op wijst dat de ontwikkelaar nog niet tevreden is over de ios app . Geef de beste man de tijd hij doet waarschijnlijk in zijn vrije tijd zonder er iets aan te verdienen .

Geplaatst
14 minuten geleden, Bram E-Niro zei:

Ik vind dat niet te veeleisend moet zijn bij het gebruik van een gratis app die volgens mij zelfs nog beta is .

Ik eis toch nix? Ik vraag netjes (please) om ervoor te zorgen dat zijn app niet in slaap valt tijdens gebruik. Ik maak 'm zelfs eerst een compliment dat dit een mooie app is die ik graag zou gebruiken. Maar ik wil hem mijn verzoek wel heel duidelijk maken.

Geplaatst

Je bestempeld de app als waardeloos . Hoewel hij niet perfect werkt is hij op 1 puntje na gewoon werkend en doet wat hij moet doen .

Daarnaast gebruik je op het einde hoofdletters wat als stem verheffen over komt .

Ik zou het bij je compliment houden met de opmerken dat er nog 1 punt ter verbetering is . Dit uit waardering voor de gratis service .

• Like 1
Geplaatst
27 minuten geleden, Bram E-Niro zei:

Je bestempeld de app als waardeloos . Hoewel hij niet perfect werkt is hij op 1 puntje na gewoon werkend en doet wat hij moet doen .

Daarnaast gebruik je op het einde hoofdletters wat als stem verheffen over komt .

Ik zou het bij je compliment houden met de opmerken dat er nog 1 punt ter verbetering is . Dit uit waardering voor de gratis service .

Wat dat eerste puntje betreft verschillen we van mening. Ja, de app werkt, maar juist het feit dat hij al na betrekkelijk korte tijd in slaap valt maakt hem in de praktijk onbruikbaar. Maar je hebt gelijk, waardeloos is de verkeerde term. Ik heb er unusable (onbruikbaar) van gemaakt en de rest van de tekst ook wat aangepast. Dank voor je tip.

De hoofdletters zijn niet om te schreeuwen maar om de aandacht van de ontwerper te trekken. Dat heb ik ook aangepast; wel iets laten staan, maar het merendeel van die tekst in gewone letters.

Falls asleep and is therefor unusable

This is potentially a nice app that I would love to use it. The only problem is that the app after a short time falls asleep. The switch in the app that prevents this does not work. Then the communication with the OBD plug is lost which then also stops.  This makes the app unusable in practice.

TO THE DEVELOPER OF THE APP:
Please make sure that the app doesn’t fall asleep during use! 

Geplaatst
5 uur geleden, Hippe lip zei:

Wat dat eerste puntje betreft verschillen we van mening. Ja, de app werkt, maar juist het feit dat hij al na betrekkelijk korte tijd in slaap valt maakt hem in de praktijk onbruikbaar. Maar je hebt gelijk, waardeloos is de verkeerde term. Ik heb er unusable (onbruikbaar) van gemaakt en de rest van de tekst ook wat aangepast. Dank voor je tip.

De hoofdletters zijn niet om te schreeuwen maar om de aandacht van de ontwerper te trekken. Dat heb ik ook aangepast; wel iets laten staan, maar het merendeel van die tekst in gewone letters.

Idd veel netter zo weet zeker dat dat de ontwikkelaar meer aanzet er wat aan te doen . Zou heel mooi zijn natuurlijk . Maar ik zelf heb er niet zon probleem mee om een android telefoon mee te nemen bij de paar lange ritten per jaar waarbij ik abrp nodig ga hebben. 

Al met al is het natuurlijk geweldig wat voor technieken er op deze manier samen komen dmv dit soort koppelingen. ( en kost je bijna niks + / - 15 euro voor de dongel )

• 1 maand later...
Geplaatst
Op 14-3-2020 om 16:45, 8.3 zei:

Je kan nu ook abrp gebruiken in combinatie met Mijnkia.

Dus geen OBD2 dongle nodig.

https://github.com/TheBazeman/MijnKia

Ik heb de code bekeken, althans de aantekeningen....twee vraagjes:

1.Dit is voor de MY2019, werkt dit hetzelfde voor de MY2020?

2.Deze code is gemaakt voor een Ubuntu VM op een pc. Zou dit ook zonder draaien op een Synology diskstation met de Python plugin?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...