Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Bij iOS direct koppelen met EVNotify. Apple weigert namelijk devices als OBD-2 dongles te pairen vanuit het settingsmenu. https://www.amazon.com/Vgate-Bluetooth-Scanner-Android-Compatible/dp/B06XGB4873?currency=EUR&language=en_US

Nog even gechecked of de updates van ABRP nu wel werken met live data, maar ik heb nog geen resultaat; zowel voor Android als voor iOS was er een update van de app. Mogelijk moeten we daar nog even op wachten.

Edit: nog even gechecked, maar in de browser doet hij het dus nog steeds perfect met de live data. Zag ook op het forum van ABRP een melding dat het niet werkte, dus we zullen nog even geduld moeten hebben.

aangepast door Fralamjo
Geplaatst (aangepast)

Het feit dat ABRP met een app is gekomen vind ik al heel mooi. Ik ga ervan uit dat ze die niet zomaar maken om dan te vergeten, maar dat er in de komende weken (maanden?) flink aan gesleuteld wordt om ‘m serieus werkend te krijgen.

Met een beetje geduld plus feedback van ons zal er komende zomer vast een mooi werkende app zijn.

aangepast door Hippe lip
Geplaatst
2 uur geleden, Hippe lip zei:

Het feit dat ABRP met een app is gekomen vind ik al heel mooi. Ik ga ervan uit dat ze die niet zomaar maken om dan te vergeten, maar dat er in de komende weken (maanden?) flink aan gesleuteld wordt om ‘m serieus werkend te krijgen.

Met een beetje geduld plus feedback van ons zal er komende zomer vast een mooi werkende app zijn.

Op de website van ABR staat ook dat dit een eerste versie is zonder alle features. 

"We are proud to present a new generation user inteface for ABPR, which will enable a bunch of new features in the coming months. Most importantly, we have iOS and Android apps out there for you! This is an early release which does not yet contain all features of ABRP, but we will continuously build the feature set and improve."

• Like 1
Geplaatst

@Fralamjo Ik heb hier twee OBD-pluggen (via Ali) die met BT4 zouden moeten werken. Met geen van beide kan ik vanuit EVNotify koppelen. Bij de instellingen staat in blauw de regel “Not listed? Pair a new device here”. Wanneer ik daarop tik verschuift het beeld een stukje naar beneden, maar koppelen of iets wat daartoe kan leiden lukt niet.

En ook als ik op de regel “OBDII-Device” tik kom ik niet verder dan een leeg vakje.

Doe ik iets verkeerd? Vergeet ik iets in te stellen? Of zijn dit gewoon de symptomen van een plug die gewoon niet met iOS samenwerkt?

C3CBC855-2787-4FAA-936C-B5DC2E500FCF.thumb.png.065d85ee1e0d023e5ae2e1336293b407.png

Geplaatst

Ik krijg na even wachten meestal de iOS-vlink device te zien; mogelijk heet die bij jou anders. Auto moet aan staan, anders koppelt EVNotify niet, maar moeilijker dan dat was het niet. Redelijk plug & play.

Geplaatst
28 minuten geleden, Fralamjo zei:

Ik krijg na even wachten meestal de iOS-vlink device te zien; mogelijk heet die bij jou anders.

Wáár krijg je dat te zien? Kun je een screenshot geven?

Geplaatst (aangepast)

Bij de OBDII-Device. Die moet niet leeg zijn, maar gewoon de OBD II plug laten zien. Dus waar jij een leeg vakje hebt op je scherm staat bij mij 'iOS-Vlink'. Zal dadelijk eens een screenshot maken.

aangepast door Fralamjo
Geplaatst (aangepast)

Bij deze de screenshot en niet te vergeten op de save icon te drukken rechtsboven om de configuratie op te slaan. (btw: screenshot ipad mini 4)

IMG_0107.PNG

aangepast door Fralamjo
Geplaatst

Ah dank. Nu weet ik hoe het eruit hoort te zien.

En die OBD-plug laat de app vanzelf zien als hij die ziet? Daar hoef ik nix voor te doen, niets voor te bereiden?

Geplaatst

Nee, niks voorbereiden. Inpluggen, auto aan en dan even geduld hebben. Zodra je op OBDII-Device drukt dan heb je of kans dat die al verschijnt en anders krijg je de mogelijkheid om een item toe te voegen. Mogelijk vraagt die om een pin-code voor BT en dat is vaak of 0000 of 1234. Mogelijk staat dat op een kleine handleiding bij de dongle (bij mij zat er zo'n klein papiertje in met wat instructies om het werkend te krijgen). Succes!

Geplaatst

Met interesse aan het mee lezen , heb deze besteld zodra hij binnen is een gaan testen in de E Niro 2019 van mijn broer .

€ 10,22 29% Off | Vgate iCar Pro Bluetooth 4.0/3.0/WIFI OBD2 Scanner Voor Android/IOS Auto Elm 327 Diagnostisch hulpprogramma voor auto'sCodelezer ELM327 V2.1 Codelezer
https://a.aliexpress.com/4BwmVkNJV

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Maar of die werkelijk gaat werken weet je pas als je km in je vingers hebt en probeert. Met name i.c.m. iOS is het maar de vraag. Ik heb hier een ander model via Ali en die zou ook met iOS moeten werken. Maar helaas....

Geplaatst

Het is idd precies dezelfde dongle die ik via Amazon heb gekocht en het was de dongle die EVNotify aanraadde op de github pagina; alleen werkt de link naar Amazon niet meer. Maar in de github fora is nog terug te vinden dat dit de dongle is die EVNotify adviseert en werkt met iOS. Trouwens, iOS ondersteuning in EVNotify is nog redelijk in een experimenteer/ontwikkel fase en is nog niet op het niveau van de Android app. iOS hanteert wat meer restricties op de BT connectie.

Geplaatst (aangepast)

Wat ik bedoelde met mijn opmerking is dat een aantal (veel?) van de artikelen bij Ali die 100% lijken op producten die we kennen, zijn dat niet. Ja, het ziet er precies hetzelfde uit en ze maken een kloon van de firmware die erin zit, maar of het lukt om de hardware 100% gelijk werkend te krijgen is maar de vraag. Je vindt er ‘iPhones’ voor een habbekrats, maar tja....

Een enkele keer kom je terecht op een product dat wél echt hetzelfde is als wat je hier koopt; mogelijk komt het dan ook gewoon uit die zelfde fabriek. Maar dan kost het soms zelfs nét iets meer dan wanneer je het hier koopt. Maar zónder de service van hier natuurlijk.

De BT 4.0 versie kost er nu 14,78 en voor dat bedrag ga ik het mss wagen.

aangepast door Hippe lip
Geplaatst
Op 6-1-2020 om 21:21, Hippe lip zei:

Wat ik bedoelde met mijn opmerking is dat een aantal (veel?) van de artikelen bij Ali die 100% lijken op producten die we kennen, zijn dat niet. Ja, het ziet er precies hetzelfde uit en ze maken een kloon van de firmware die erin zit, maar of het lukt om de hardware 100% gelijk werkend te krijgen is maar de vraag. Je vindt er ‘iPhones’ voor een habbekrats, maar tja....

Een enkele keer kom je terecht op een product dat wél echt hetzelfde is als wat je hier koopt; mogelijk komt het dan ook gewoon uit die zelfde fabriek. Maar dan kost het soms zelfs nét iets meer dan wanneer je het hier koopt. Maar zónder de service van hier natuurlijk.

De BT 4.0 versie kost er nu 14,78 en voor dat bedrag ga ik het mss wagen.

het belangrijkste bij kopen op ali is de reviews goed lezen . als een product veel verkocht is en 4,5 of meer sterren heeft zit het meestal wel goed  . 

Geplaatst (aangepast)
Op 30-4-2019 om 20:26, Hippe lip zei:

Even voor diegenen die niet weten wat ABRP is (vergeten in de OP te zetten):

A Better Route Planner

Kijk op ev-database.nl daar zie je vrij aardig wat het verbruik is onder diverse omstandigheden .

aangepast door Cabjo
Typo
Geplaatst

Hee, dat ziet er goed uit!

Weet je ook hoe het met de leverproblemen van OVMS is? Ik las pas nog dat iemand tegen backorders aanliep en al een tijdje wachtte....

Geplaatst

Ik denk dat de pcb's voor OVMS in kleine batches gemaakt worden.

Moest een half jaar geleden zelf ook een paar weken wachten alvorens ik het kon bestellen bij fasttech.

Kreeg een automatisch bericht dat ze weer te bestellen waren.

Ik zie bij https://shop.openenergymonitor.com Expected Stock 20th Jan 2020

Geplaatst
1 uur geleden, 8.3 zei:

Ik denk dat de pcb's voor OVMS in kleine batches gemaakt worden.

Moest een half jaar geleden zelf ook een paar weken wachten alvorens ik het kon bestellen bij fasttech.

Kreeg een automatisch bericht dat ze weer te bestellen waren.

Ik zie bij https://shop.openenergymonitor.com Expected Stock 20th Jan 2020

Expected Stock 20th Jan 2020 staat op de website dus goed te doen . 

Geplaatst

https://shop.openenergymonitor.com/

Dit bedrijf zit in Engeland,  vooralsnog vrij verkeer van goederen tot aan de Brexit.

Fasttech zit in China, je kan dus te maken hebben met extra kosten als de douane je pakje er uit pikt.

Ik heb het risico genomen en had geen extra kosten.

Invoerrechten betaal je alleen als je boven de € 150 zit.

Geplaatst
Op 6-1-2020 om 21:21, Hippe lip zei:

De BT 4.0 versie kost er nu 14,78 en voor dat bedrag ga ik het mss wagen./ 

Morgen komt mijn vgate bluetooth 4.0 binnen zal hem dan eens testen met mijn iphone en als het werk wat screenshots maken van het aanmelden  . Heb je er ook een besteld of nog niet ? 

Geplaatst
3 uur geleden, Bram E-Niro zei:

Morgen komt mijn vgate bluetooth 4.0 binnen zal hem dan eens testen met mijn iphone en als het werk wat screenshots maken van het aanmelden  . Heb je er ook een besteld of nog niet ? 

@Bram E-Niro Ja, op 6 jan besteld en hij geeft nu aan dat-ie in NL is. Ongewoon snel voor Ali!

Ik heb ‘m bij OBD FOX Store besteld voor 14,77. En jij?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...