Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Op 11-8-2019 om 11:51, Hippe lip zei:

Vergeet niet dat je bij lange ritten rekent met laden vanaf 20% tot maximaal 80%. Dat betekent dat je 60% van je range ter beschikking hebt. Als je rekent met een verbruik van 17-18 kWh/100km bij 120-130 km/h, dan heb je een bereik van 355-375 km. 60% daarvan is ca. 215-225 km.

Dat verklaart de afstand tussen de laadstops. Bovendien is dat een heel geschikte afstand voor het houden van gezonde pauzes.
Langzamer rijden verlaagt weliswaar het verbruik, maar de praktijk is dat je daarmee meer tijd verliest, dan dat je wint door minder vaak te hoeven laden,.

Nou, ik ben eruit, ga het gewoon niet doen...
linksom of rechtsom ben je minimaal 19 uur onderweg als je overal direct kan laden, zonder problemen of wachtende voor je.
Met een normale auto doe je er 13 a 14 uur over, vind het verschil te fors.

Geplaatst

En zo blijkt hoe iedereen zijn eigen voorkeuren heeft. Er zijn je al heel wat mensen voorgegaan op zo'n lange rit en die hebben allemaal wat verrassingen onderweg gehad, maar daar hadden ze zich op ingesteld. Het is vakantie en die begint bij het thuis wegrijden. Vanaf daar is het rust en die rust nemen ze dan ook onderweg.

Jij overbrugt liever zo snel mogelijk de afstand tussen thuis en je vakantiebestemming. Nix mis mee, het is gewoon een persoonlijke keuze.

• Like 1
Geplaatst

Als je met meer dan één chauffeur aan boord bent is dat wel beter te doen, maar ook de bijrijder heeft zijn/haar rust nodig. Die doe je niet echt op als je slaapt tijdens het rijden. Dus idd: op tijd je rustpauzes tussendoor houden.

• Like 1
Geplaatst

Net als de schoorsteenveger die nog nooit van het dak gevallen is heeft TS nog nooit een ongeluk gehad wegens gebrek aan concentratie of oververmoeidheid.  Er zijn niet voor niets spelregels opgesteld. Een kwartier rust na 2 uur rijden is er zo eentje. Het is altijd te hopen dat het goed gaat en dat als het fout gaat ik net niet op de stoep loop waar die schoorsteenveger onderweg naar beneden is :-|.

• Like 3
  • 4 maanden later...
Geplaatst
1 uur terug, Hippe lip zei:

Update: ABRP heeft een iOS-app!

En eentje voor Android.

De iOS app crasht meteen als ik op settings klik. Zowel op m’n iPhone XR als m’n IPad.

hoop dat er idd CarPlay ondersteuning is, dat zou het dan echt nuttig maken.

Geplaatst
7 minuten geleden, korsowito zei:

Ff de app helemaal afsluiten en opnieuw openen.. of je phone of ipad rebooten, that did the trick for me!

Hier niet. Naja zal tzt wel een verbeterde versie komen.

Geplaatst (aangepast)
21 minuten geleden, jwv zei:

De iOS app crasht meteen als ik op settings klik.

Dat deed ‘ie bij mij ook, totdat ik eerst inlogde (icoontje linksboven). Nu werken de settings wel. 

aangepast door Hippe lip
Geplaatst
21 minuten geleden, Hippe lip zei:

Dat deed ‘ie bij mij ook, totdat ik eerst inlogde (icoontje linksboven). Nu werken de settings wel. 

Ah dat was het. Inloggen, dan nog een keer crash, dan app afsluiten en weer starten, nu werkt het :)

Geplaatst

Morgen maar eens testen of de iOS-app samen kan werken met een van de OBD-pluggen uit de verzameling die ik langzamerhand heb opgebouwd...

Geplaatst (aangepast)

Gelijk even uitgeprobeerd in de auto. Helaas nog geen CarPlay ondersteuning.

Maar het lukt me ook niet om de route te delen naar een andere navigatie app zoals Waze. Dat ging wel vanuit de browser. Er is trouwens ook een nieuwe browser app: https://new.abetterrouteplanner.com/  Deze lijkt veel op de iOS app maar daarin werkt de share knop bij mij ook niet...

aangepast door Nirotto
Geplaatst (aangepast)
5 minutes ago, Hippe lip said:

Morgen maar eens testen of de iOS-app samen kan werken met een van de OBD-pluggen uit de verzameling die ik langzamerhand heb opgebouwd...

Keep us posted! Benieuwd of er eindelijk een obd plug is die werkt met ios 

aangepast door korsowito
Geplaatst (aangepast)
12 minuten geleden, Nirotto zei:

Gelijk even uitgeprobeerd in de auto. Helaas nog geen CarPlay ondersteuning.

Maar het lukt me ook niet om de route te delen naar een andere navigatie zoals Waze. Dat ging wel vanuit de browser.

Nee, dat had ik ook nog niet verwacht. ABRP zal eerst een stabiel werkende app maken en heeft mogelijk wel al bij Apple aangevraagd om met CarPlay samen te mogen werken, maar dat schijnt een lastige en langdurige procedure te zijn. Eerst maar een zien hoe deze app zich houdt.

Binnen de gebruikersgroep van OVMS wordt inmiddels ook al gesproken over een koppeling met ABRP. Er zijn daar een paar mensen bezig (met de voorbereiding) om de data van die OVMS-plug direct te koppelen met de server(s) van ABRP, met gebruikmaking van je eigen login daar uiteraard. Als dat lukt heb je helemaal geen koppeling tussen een OBD-plug en je telefoon meer nodig. De OVMS-plug, die in de OBD-aansluiting zit, geeft je data via het internet door aan je account en het resultaat zie je op je telefoon of tablet.

Die OVMS-plug kan overigens al meer dan onze beperkte eigen app: die kan op afstand de deuren ver- en ontgrendelen. Voorverwarming of -koeling lukt helaas nog niet. :-(

aangepast door Hippe lip
  • Like 1
Geplaatst

@jwv Volgens mij krijg je bij de eerste keer de keus om een auto te selecteren voordat je naar settings gaat. Bij mij crashte die ook elke keer, maar toen heb ik eerst de auto ingevuld en daarna kon ik probleemloos naar settings.

Morgen eens uitproberen op zowel Android als iOS. Op beiden zit nu EVnotify en kijken of het werkt. OBDII dongle is een Vgate BLE4.0 en ik weet dat die onder beiden goed werkt, maar nu kijken of de synchronisatie goed wil werken.

Geplaatst

Resultaat zover: Status van de auto via EVNotivy werkt prima en ABRP pakt het in de webbrowser netjes op (ABRP haalt de waarde op via de website van EVNotify), maar in de app (zowel iOS als Android) blijven onveranderd. Heb bij beiden de app ook een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds hetzelfde resultaat. Waardes worden niet opgehaald in de apps. Misschien mis ik nog wat, maar het gekke is dat het dus in de browser op de PC wel werkt (sync staat dus wel goed qua account ingesteld). Grappig dat in iOS in Firefox ik wel de juiste data krijg te zien via de website. Denk dus dat er nog wat fout gaat in de synchronisatie tussen EVNotify en ABRP voor de app.  Tot zover de status bij mij.

Geplaatst
Op 25-12-2019 om 22:52, Fralamjo zei:

Morgen eens uitproberen op zowel Android als iOS. Op beiden zit nu EVnotify en kijken of het werkt. OBDII dongle is een Vgate BLE4.0 en ik weet dat die onder beiden goed werkt, maar nu kijken of de synchronisatie goed wil werken.

Begrijp ik goed dat jij een OBD-dongel hebt gevonden die goed samenwerkt met iOS?
Waar heb je die vandaan?

En koppel je de dongel via de Bluetoothsettings van iOS of koppel je ‘m alleen in EVnotify?

Mij is het nog niet gelukt om ook maar één dongel met een Apple-apparaat samen te laten werken....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...