Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
609 topics in dit forum
-
- 15 antwoorden
- 4,9k weergaven
Ik heb gisteren mijn e-Niro opgehaald bij de dealer. Ik ben niet zo van de spuitbussen om een lekke band te repareren maar ik heb nog een thuiskomer liggen die er ws wel op past. Deze auto wordt echter zonder krik afgeleverd maar daar is natuurlijk wel aan te komen. Maar als ik onder de auto kijk, zie ik geen duidelijk punt waar de krik geplaatst moet worden. Ik heb de garage al gebeld maar daar kreeg ik een vaag antwoord van. Heeft iemand enig idee wat dan de bedoeling is?
Laatste antwoord door PieterJ, -
- 2 volgers
- 3 antwoorden
- 980 weergaven
Kreeg vanmorgen mijn maandelijkse afrekening (september 2024) van mijn laadsessies van de Kia Charge Laadpas. Tot mijn stomme verbazing stonden er zogenaamde "fair use fee"en/of "session fee" op de factuur. Nu heb ik een Kia e-Niro uit 2019 en die laad dus 1 fase. Een gemiddelde laadduur van 8 - 90% duurt, afhankelijk of er nog iemand staat, ongeveer 10 uur. Na het laden heb ik maximaal 1 uur bij die laadpaal gestaan en van de laadsessie ad. 18,3376 euro moet ik nu 19,46 euro extra betalen, kennelijk vanwege bovenstaande fee. Dit bleek dus geen vast bedrag te zijn, want bij een andere laadsessie op dezelfde publieke laadpaal (Allego) bleek naast 24,30 euro laadkoste…
Laatste antwoord door Platinum K, -
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Na bijna een jaar elektrisch te hebben gereden en altijd de Kia Charge pas te hebben gebruikt, kom ik erachter dat bij de meeste openbare palen die ik gebruik het laden met Kia charge bijna 60% duurder is! Ik heb sinds kort een ANWB laad druppel omdat ik dat handiger vindt, en ik dacht altijd dat de prijzen door de aanbieder van de paal bepaald werden. Nou dat blijkt niet helemaal zo te werken. ik woon in Amsterdam en gebruik alleen maar openbare laadpalen. Gemiddeld zo’n 175 euro per maand. Voel me redelijk bekocht zullen we maar zeggen. Maar ja, prijzen staan in de app dus achteraf gezien had ik het moeten vergelijken. Maar wees gewaarschuwd d…
Laatste antwoord door Durk, -
Climate control
door Kianist- 2 volgers
- 14 antwoorden
- 4k weergaven
Wonderlijke storing: Sinds drie weken ben ik in het bezit van de Niro EV DL. Dealer Kai Naarden. Zeer tevreden, maar: afgelopen vrijdagavond had ik voor het eerst Climate Control gebruikt. Toen ik na 10 minuten de Niro instapte, was de temp. in orde. Maar tot mijn verbazing kon ik de auto niet meer starten. Hij was geblokkeerd. Pas nadat ik op de Kia connect app alles had uitgeschakeld, kon ik de Niro weer starten. Heeft iemand dit misschien ook al meegemaakt? Ik ben in afwachting van een reactie van de dealer.
Laatste antwoord door Benas, -
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
Beste forumleden, Ik zoek een waardige opvolger voor mijn huidige en probleemloze hybride auto maar dan volledig elektrisch. Na zoek en speurwerk ben ik tot een korte lijst gekomen van auto's waar ik een proefrit in ga maken. En één daarvan is de e-nero exclusiveline. Maar hoe herken in dat er een warmtepomp (noem je dat zo dat ding wat de accu kan verwarmen?) in de auto aanwezig is? Sommige, volgens mij de modellen tot maart 2020, kunnen niet 3 fase laden. Hoe herken in dat? Zijn die dan niet uitgerust met een CCS combo stekker? Heeft de e-nero ook een functie om de accu slijtage te controleren (ik geloof dat dit SOH heet)? Vanaf welke …
Laatste antwoord door Leader98, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 274 weergaven
Ik heb gisteren mijn Niro EV geladen ( ik weet met dit weer ), maar toch na het laden geeft de app aan 440 km, na los koppelen en de auto geparkeerd te hebben, geeft de auto aan 378 km, hedenochtend staat de app nog op 437 km, auto nog niet gecontroleerd, is dit een normaal fenomeen , of is de app echt niet te vertrouwen ?
Laatste antwoord door Ron met Kia Niro EV, -
- 21 antwoorden
- 3,4k weergaven
Het valt ons al zolang we de Niro EV 2023 hebben dat de temperatuur in de cabine niet constant is, gedurende het rijden merk je een warme luchtstroom en dan weer een koude luchtstroom enz. Hebben jullie hier ook last van en is iemand al eens met deze klacht bij de garage geweest? Wij hebben geen warmtepomp in de auto. Met vriendelijke groet, Walter Been
Laatste antwoord door Williams, -
Het leek me handig om een apart draadje te hebben voor het gebruik van ABRP en zo ervaringen en handigheidjes uit te wisselen. Mijn rode monster mag ik 15 mei in ontvangst nemen en goed een week later gaan we naar Papenburg. Omdat daar achteraan nóg een langere rit zit en er weinig tijd tussen die twee zit wil ik die reis goed plannen. Wat voeren jullie bij het verbruik als reële waarde in? Het gaat dus om de waarde van de 'Reference Consumption' in 'Wh/km at 110 km/h". Ik kan daar wel wat invullen, maar ik heb liever een waarde die, na ervaringen van andere e-Niro-rijders, bij deze auto past.
Laatste antwoord door Weert495, -
- 2 antwoorden
- 619 weergaven
Wellicht dat ik helemaal abuis ben maar ik kan in het navigatiesysteem van mijn Kia Niro EV niets terugvinden over Tesla supercharger. Als ik een zoekopdracht plaats in het navigatiesysteem wordt deze niet herkend. Beetje vreemd?
Laatste antwoord door Jos Bruin, -
- 1 volger
- 47 antwoorden
- 5,6k weergaven
Het viel mij van de week op dat mijn rijbereik bij 100% lading wat lager was dan ik gewend was. normaal was dat tussen de 405 en 420 bij 100%, Maar nu niet meer boven de 400. Tot ik me bedacht dat er afgelopen vrijdag andere velgen en banden onder gekomen waren (de originele) als ik terug kijk in de verbruiks historie, klopt dat ook.... precies op die dag is het verbruik hoger geworden. Met de andere velgen eronder was mijn gemiddelde rit verbruik steeds rond de 16.5 en 17.5 kw/h per 100km... (deze velgen, uiteraard met zomerbanden https://webshop.kia.nl/accessoires/winterwielen/0/Q4400ADS07GRTGW/ ) Met de originele velgen/banden eronder zit dat ruim 1km…
Laatste antwoord door Shailin, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 536 weergaven
De instelling van de regeneratie-setting (1-2-3) die normaal onthouden wordt, moet ik nu aan het begin van elke rit met de flipper opnieuw instellen. Het metertje op het display dat het geregenereerde aantal kWh weergeeft bij het afremmen is verdwenen. Dat is al een keer eerder gebeurd, en toen ik onlangs de 12V accu losgekoppeld had was alles weer normaal. En nu is sinds een paar dagen het probleem weer terug... Weet iemand de oplossing?
Laatste antwoord door Evert Mulder, -
- 0 antwoorden
- 336 weergaven
Hi allemaal, Ben nieuw op het forum, omdat ik vorige week vrijdag mijn Niro Ev uit 2022 heb ontvangen. Het betreft het nieuwe model met 6500 km op de teller. Vandaag heb ik de Niro voor de tweede keer opgeladen en ik hoorde toen een gorgelend/ waterval geluid. Ik kreeg de melding: controleer het elektrische systeem. Morgenochtend kan ik bij een dealer terecht. Echter, de auto maakt nu (een paar uur na het laden) nog dit geluid. Zie daarvoor de video. Heeft iemand hier ervaring mee? Zal het veilig zijn om de auto vannacht op de oprit te laten? Alvast bedankt. Video van het geluid
Laatste antwoord door Jumpsteady, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 637 weergaven
Sind oktober 2024 rijd ik een e-Niro uit '20. Even wennen na de oerdegelijke BMW i3 die voor ons een te kleine accu had. De Niro voelt iets lichter aan. Als je de deur van de i3 sloot, voelde dat als een soort kluis. Iets meer blik in de e-Niro, maar ... ik ben er heel blij mee. Maar toch: Vraag: zijn er meer mensen die de achteras nadrukkelijk horen tussen 70-110. Ik hoor dan een soort licht oscillerend 'centrifugegeluid', net alsof er iets met de lagers is, wat raar zou zijn voor een auto met 65K op de teller. Ik ga er binnenkort mee naar de garage om het even te laten horen, maar ... zijn er anderen die dat geluid 'normaal' vinden? Volgens mij moet je een achteras he…
Laatste antwoord door Chiel Broerse, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 544 weergaven
Een leerzame ervaring met een bijna lege accu in mijn nieuwe e-Niro die ik graag deel. Vorige week had ik voor het eerst dat ik dacht: "dat moet de accu wel halen". Terugrijdend uit Den Haag naar 020 kwam het aantal restkilometers zo goed als overeen met de af te leggen afstand. Had ik beter niet kunnen doen, maar ik ben blij dat ik de ervaring op zak heb. Wat gebeurt er namelijk? Aan de rand van Amsterdam, vlak voor de A10, had ik nog 15 kilometer ruimte (ruim voldoende om het thuishonk te halen), maar plots waren die kilometers weg. De snelheid zakte in en er verscheen een schildpadsymbool in beeld. "Nou zal je het hebben", dacht ik. Ik heb de auto pas een paa…
- 1 volger
- 7 antwoorden
- 805 weergaven
Ik heb u mijn Kia Niro EV bijna 7 maanden, van de zomer gaf hij aan 550 km bij een volle accu perfect ondanks de 460 kw volgens het boekje , nu laad hij max 430 km, vervolgens na een nacht staat is er weer 30 km vanaf zonder een meter te rijden, vandaag ( 20/11 ) geeft hij aan 27 kw per 100 km en dat bij 67 kw, dan kom je niet ver, al met al voel ik me een beetje bekocht en toch wel spijt mijn hybriede ingeruild te hebben, ik ervaar ik dat alleen ??. Gr Ron
Laatste antwoord door Chiel Broerse, -
- 3 volgers
- 14 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hoi, Sinds een weekje of 2 trotse eigenaar van een Kia e-Niro BJ2019. Tot nu toe heel veel plezier aan gehad maar met het laden gaat iets niet helemaal lekker. Bij openbare laadpalen haal ik maar 3.4kW. Hier heb ik vervolgens op ingelezen en ontdekt dat de e-Niro maar 1 fase laad en dat 3.4kW bij een 11kW paal dus volledig te verwachten is. Alleen heb ik 'm ook aan een 22kW paal gehangen (waar geen andere auto aan hing) en daar haalde die ook maar 3.5kW Vervolgens ben ik gewoon om te testen naar een snellader gereden. Eerst een Shel recharge van 175kW en daar piekte die op 52kW. Vervolgens heb ik ook een Fastned 300kW geprobeerd en daar piekte die o…
Laatste antwoord door Sebastian, -
- 0 antwoorden
- 281 weergaven
Wanneer ik een stemopdracht geef, heeft dat meestal betrekking op de navigatie. Veel andere opdrachten worden meestal gevolgd door de opmerking dat dit niet wordt ondersteund. Toen ik probeerde de temperatuur bij te stellen met de opdracht 'interieurtemperatuur één graad lager' gaf de dame keurig antwoord: 'temperatuur interieur ingesteld op 19 graden' . Dat was wat ik wilde. Maar helaas, een fijn antwoord, maar verder niks, geen bijstelling van de temperatuur. Ik las dat dit wel kan in de EV, dus dat zal de verwarring misschien verklaren. Weet iemand hier iets over? Omdat mijn rechterhand wat minder kan door een zenuwaandoening, zou ik graag willen dat dit we…
Laatste antwoord door Luidspreker, -
- 2 volgers
- 2 antwoorden
- 493 weergaven
Sinds oktober rijd ik in een e-Niro uit 2020. Fijne auto met alle opties, maar: vanaf het begin heb ik last van mijn rug en vooral rechterschouder. In de vorige auto nergens last van. Al gespeeld met alle instellingen van de elektrische bediening, ook ervoor gezorgd dat de stoel niet ventileert, maar blijf die zenuw- en spierpijn houden. Kan 's nachts zelfs niet op mijn rechterzij slapen dus ... dit is echt een vervelend 'dingetje'. Omdat het ongemak steeds weer opnieuw begint als ik na een paar dagen niet-rijden, weer rijd, is mijn conclusie dat het aan iets in de elektrische autostoel ligt. Iemand een tip wat je in zo'n geval kunt/moet doen? Klinkt als een kl…
Zodra ik mijn E-Niro heb ontvangen wil ik op zoek naar een eenvoudige trekhaak voor mijn pro-user fietsenrek. Kennelijk hoeft er geen aparte trekhaak van een afwijkend type meer onder maar kan er ook een simpelere versie onder met een normale haak. Weet iemand of dit klopt en waar ik die het beste kan laten monteren. ik woon in Noord Brabant.
Laatste antwoord door JVG, -
remote klimaat
door Ronsky10- 1 antwoord
- 430 weergaven
Hallo Ik ben sinds oktober in het bezit van een kia niro ev 2024 en dus nieuw hier Ik heb geprobeerd om de klimaat regeling via kia connect naar de auto te sturen. Op zich lijkt dat te lukken echter geeft de app de melding oplaadschema naar auto verzonden???? Als ik in de ochtend dan bij de auto kom is de auto niet opgewarmt. Wat doe ik fout?
Laatste antwoord door Lourens, -
- 3 antwoorden
- 366 weergaven
Komt het bekend voor dat als ik wil uitparkeren dus in stilstand mijn stuur draai er gekraak geluid is te horen?
Laatste antwoord door Nick28, -
- 0 antwoorden
- 350 weergaven
Beste Niro rijders, Wij hebben in een parkeergarage een behoorlijke schade gereden aan de voorbumper waardoor de zwarte onderspoiler, blauwe accent en grill zijn beschadigd, alsmede een stuk van de voorbumper. Dit laten maken komt neer op 2500 euro, wat me net even teveel is. Nu heb ik op Marktplaats reeds een zwarte onderspoiler gevonden, maar ben ik nog op zoek naar het blauwe gedeelte en de grill. Ik heb het blauwe gedeelte ook gevonden op marktplaats, maar volgens de verkoper is het een andere kleur blauw/groen dan mijn auto. Ik vraag mij af of dit kan, want volgens mij is dit er maar in een kleur? Of komt dit misschien uit het buitenland en hebben ze d…
Laatste antwoord door Timpel, -
- 1 antwoord
- 315 weergaven
Vraagje, Kun je navigatie Niro EV 2024 echt op 3D zetten. Blijkbaar wel de gebouwen maar ik blijf alles "plat" zien.
Laatste antwoord door Lourens, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo ik heb in januari 2024 een NIRO EV besteld, basis, rood. Iemand enig idee hoe ik levertijd kan consulteren? nig idee wat de huidige levertijd is, bij aankoop werd meegedeeld juni 2024. het enige wat ik nu weet dat hij nog niet in de productie ingepland is. nb, mijn excuus als ik dit op een foute paalt post, maar ben nieuw in dit forum Rudy Belgie
Laatste antwoord door Rudy Mahieu, -
- 31 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo, Sinds gisteren in het bezit van een Niro EV. Bij de dealer werd Kia connewct verbonden met de auto. Ik had thuis al een account aangemaakt. Na het uitzetten van de auto is ook de app "disconnected". Dat betekent dat ik op afstand nitks kan doen. Ik krijg het niet voor elkaar. Wat zie ik over het hoofd of doe ik verkeerd?
Laatste antwoord door ElectricKia,