Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
620 topics in dit forum
-
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 427 weergaven
Goedenmiddag beste collega rijders, In onze e-Niro (MY20) heb ik de memory functie van de electrische bestuurderstoel ingesteld op <1=ikzelf> en <2=mijn partner.> Ook zijn er 2 aparte gebruikersprofielen ingesteld in het infotainment systeem. Nu is de vraag of het ook mogelijk is de sleutel te koppelen aan een gebruiker/persoon? Zodat als je met de ene sleutel ontgrendeld/instapt en de auto start dat dan de stoel naar deze gebruiker ingesteld gaat worden. Want nu moet je alsnog op de memory knop drukken als je instapt voor je eigen stoel instelling.
Laatste antwoord door Tim Zwekars, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 435 weergaven
Goedenmiddag beste Niro rijders, Ik heb gisteren mijn e-Niro (MY20) opgehaald en zie in het scherm dat er in november de laatste keer is bijgewerkt (update). >zie foto< De vraag -> Is er op dit moment geen nieuwe update beschikbaar? Hoe kom ik erachter of dit de laatste update is. Ik heb al wel via de website een update op een usbstick gezet. Maar weet niet of dit dan nog nodig is om op te auto te installeren..
Laatste antwoord door HenkM, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 419 weergaven
Jongens, het einde van mijn e-Niro-tijdperk is aanstaande. Ik bestelde een aantal maanden geleden een neefje: de Hyundai IONIQ 5. Die heeft net een facelift gehad en de nieuwe specs spraken me wel aan. Ik vond die IONIQ destijds toen die op de markt kwam al wat, maar ja, als je dan net een e-Niro hebt gekocht, dan krijg je van de directie thuis geen goedkeuring. Woensdag 5 februari gaat-ie geleverd worden en de rode e-Niro (MY19, 120k km) wordt dan ingeruild (tenzij er (hier?) voordien nog iemand z’n vinger opsteekt). Daarna zal ik hier vast nog wel eens om de hoek kijken, maar dit topic dan toch niet meer zo vaak bezoeken, verwacht ik. Dat was de laatste maanden…
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 639 weergaven
Goedenavond, Ik laad mijn KIA Niro EV uit 2023 dagelijks op tussen 23.00 uur en 06.00 uur. Hiervoor heb ik in de Kia Connect App een laadschema ingesteld. Sinds vorige week woensdagavond kan het laden niet gestart worden (ook niet handmatig in de app), wanneer er een laadschema geactiveerd is in de app. Zodra ik het laadschema in de app deactiveer, kan ik het laden handmatig in de app aanzetten of via een laadschema in de App van de lader zelf (Wallbox). Iemand een idee waar dit probleem vandaan komt? Het heeft ruim een jaar prima gewerkt.
Laatste antwoord door iMike, -
- 2 antwoorden
- 392 weergaven
Zou graag eens vernemen hoe het verbruik is van andere deelnemers van een Niro EV, zal twee voorbeelden geven : 1 Geladen vlgs app 440 km, starten nog 360 ( alles uit ), moest 220 km rijden, bij aankomst nog 40 km over, snel een laadstation moeten zoeken gevonden ( 25 Km nog 2% over neem van mij, je zit niet prettig in de auto. 2 gisteren geladen volgens app 407 km , is al weer ruim 30 km minder onder de zelfde omstandigheden ??, auto losgekoppeld nog 337 over met alles uit, al met al een een verlies wat er voor zorgt dat je met temperaturen niet geconfronteerd moet worden met een plotseling vertrek naar wat dan ook, want je haalt het niet, en als je moet laden aan een o…
Laatste antwoord door Breeze, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 364 weergaven
Hallo, Ik rij nu 2 weken in mijn nieuwe PEV en het valt mij op dat Apple Carplay met, met bv Apple maps, alleen te horen is op de linker speaker, voor. Raar, want in mijn vorige wagen (Skoda Octavia) klonk het over alle speakers. Vanavond een poos bezig geweest met het doornemen van handleiding en de settings in de Niro, maar helaas.. Iemand misschien hetzelfde probleem?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
Mijn. KIA is geleverd in september 2019 Deze KIA mocht geen aanhanger trekken. De huidige uitvoeringen wel namelijk 750 kg Volgens mij zou alleen een software update noodzakelijk zijn. De carrosserie en de aandrijving en remsystemen zijn immers gelijk gebleven. Op een paar cosmetische aanpassingen na. wie weet hier meer over?? Volgens mij zouden vele rijders van het eerste uur hier eg mee geholpen zijn.
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 2 antwoorden
- 654 weergaven
Sinds eind aug 2024 rijd ik een Kia Niro EV. Hij rijdt fantastisch. Nu in de winterperiode gaf de app plotseling een oranje waarschuwing bij het icoontje 12 volt accu. Mijn conclusie was in eerste instantie, dat het aan het aantal korte ritten is geweest, waarbij de accu niet voldoende oplaadt. Later na wat meer langere ritten veranderde nl. de waarschuwing in OK. Opgelost dus, maar mijn vraag is welke accessoires/hulpmiddelen/"luxe snufjes" maken gebruik van de 12 volt accu ? In de (uitgebreide) handleiding is daar over niets te vinden 😅. Wie weet daar mee over te vertellen ?
Laatste antwoord door Kiaap, -
- 3 antwoorden
- 526 weergaven
Achterklep Niro EV -3 jaar oud - ging tijden slecht dicht. Nu blijft hij op slot wat ik ook doe. Wie weet er een trucje?
Laatste antwoord door PieterKia, -
Slaapmatras
door Hannelore- 1 volger
- 0 antwoorden
- 264 weergaven
Heeft iemand ervaring met overnachten in de auto (Kia e-Niro). Welke matras raden jullie aan?
Laatste antwoord door Hannelore, -
- 1 volger
- 11 antwoorden
- 672 weergaven
Hallo, Heb heel wat doorgelezen maar nog niet echt een keuze kunnen maken. Ik wil graag ledlampen vanwege beter zicht met het druilerige weer wat we hebben. Ik heb een Niro hev uit 2018 business line. Wie heeft een betaalbaar type voor mij. Fijne feestdagen. Groet André
Laatste antwoord door Blijmetkia, -
kontakten lijst
door ArnoldKia- 1 antwoord
- 323 weergaven
Hoe krijg ik de kontakten van mijn android mobiel in die van de kia zonder de koppeling met een snoer.
Laatste antwoord door Evert Mulder, -
- 15 antwoorden
- 5,2k weergaven
Ik heb gisteren mijn e-Niro opgehaald bij de dealer. Ik ben niet zo van de spuitbussen om een lekke band te repareren maar ik heb nog een thuiskomer liggen die er ws wel op past. Deze auto wordt echter zonder krik afgeleverd maar daar is natuurlijk wel aan te komen. Maar als ik onder de auto kijk, zie ik geen duidelijk punt waar de krik geplaatst moet worden. Ik heb de garage al gebeld maar daar kreeg ik een vaag antwoord van. Heeft iemand enig idee wat dan de bedoeling is?
Laatste antwoord door PieterJ, -
- 2 volgers
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
Kreeg vanmorgen mijn maandelijkse afrekening (september 2024) van mijn laadsessies van de Kia Charge Laadpas. Tot mijn stomme verbazing stonden er zogenaamde "fair use fee"en/of "session fee" op de factuur. Nu heb ik een Kia e-Niro uit 2019 en die laad dus 1 fase. Een gemiddelde laadduur van 8 - 90% duurt, afhankelijk of er nog iemand staat, ongeveer 10 uur. Na het laden heb ik maximaal 1 uur bij die laadpaal gestaan en van de laadsessie ad. 18,3376 euro moet ik nu 19,46 euro extra betalen, kennelijk vanwege bovenstaande fee. Dit bleek dus geen vast bedrag te zijn, want bij een andere laadsessie op dezelfde publieke laadpaal (Allego) bleek naast 24,30 euro laadkoste…
Laatste antwoord door Platinum K, -
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Na bijna een jaar elektrisch te hebben gereden en altijd de Kia Charge pas te hebben gebruikt, kom ik erachter dat bij de meeste openbare palen die ik gebruik het laden met Kia charge bijna 60% duurder is! Ik heb sinds kort een ANWB laad druppel omdat ik dat handiger vindt, en ik dacht altijd dat de prijzen door de aanbieder van de paal bepaald werden. Nou dat blijkt niet helemaal zo te werken. ik woon in Amsterdam en gebruik alleen maar openbare laadpalen. Gemiddeld zo’n 175 euro per maand. Voel me redelijk bekocht zullen we maar zeggen. Maar ja, prijzen staan in de app dus achteraf gezien had ik het moeten vergelijken. Maar wees gewaarschuwd d…
Laatste antwoord door Durk, -
Climate control
door Kianist- 2 volgers
- 14 antwoorden
- 4,2k weergaven
Wonderlijke storing: Sinds drie weken ben ik in het bezit van de Niro EV DL. Dealer Kai Naarden. Zeer tevreden, maar: afgelopen vrijdagavond had ik voor het eerst Climate Control gebruikt. Toen ik na 10 minuten de Niro instapte, was de temp. in orde. Maar tot mijn verbazing kon ik de auto niet meer starten. Hij was geblokkeerd. Pas nadat ik op de Kia connect app alles had uitgeschakeld, kon ik de Niro weer starten. Heeft iemand dit misschien ook al meegemaakt? Ik ben in afwachting van een reactie van de dealer.
Laatste antwoord door Benas, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Beste forumleden, Ik zoek een waardige opvolger voor mijn huidige en probleemloze hybride auto maar dan volledig elektrisch. Na zoek en speurwerk ben ik tot een korte lijst gekomen van auto's waar ik een proefrit in ga maken. En één daarvan is de e-nero exclusiveline. Maar hoe herken in dat er een warmtepomp (noem je dat zo dat ding wat de accu kan verwarmen?) in de auto aanwezig is? Sommige, volgens mij de modellen tot maart 2020, kunnen niet 3 fase laden. Hoe herken in dat? Zijn die dan niet uitgerust met een CCS combo stekker? Heeft de e-nero ook een functie om de accu slijtage te controleren (ik geloof dat dit SOH heet)? Vanaf welke …
Laatste antwoord door Leader98, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 338 weergaven
Ik heb gisteren mijn Niro EV geladen ( ik weet met dit weer ), maar toch na het laden geeft de app aan 440 km, na los koppelen en de auto geparkeerd te hebben, geeft de auto aan 378 km, hedenochtend staat de app nog op 437 km, auto nog niet gecontroleerd, is dit een normaal fenomeen , of is de app echt niet te vertrouwen ?
Laatste antwoord door Ron met Kia Niro EV, -
- 21 antwoorden
- 3,6k weergaven
Het valt ons al zolang we de Niro EV 2023 hebben dat de temperatuur in de cabine niet constant is, gedurende het rijden merk je een warme luchtstroom en dan weer een koude luchtstroom enz. Hebben jullie hier ook last van en is iemand al eens met deze klacht bij de garage geweest? Wij hebben geen warmtepomp in de auto. Met vriendelijke groet, Walter Been
Laatste antwoord door Williams, -
Het leek me handig om een apart draadje te hebben voor het gebruik van ABRP en zo ervaringen en handigheidjes uit te wisselen. Mijn rode monster mag ik 15 mei in ontvangst nemen en goed een week later gaan we naar Papenburg. Omdat daar achteraan nóg een langere rit zit en er weinig tijd tussen die twee zit wil ik die reis goed plannen. Wat voeren jullie bij het verbruik als reële waarde in? Het gaat dus om de waarde van de 'Reference Consumption' in 'Wh/km at 110 km/h". Ik kan daar wel wat invullen, maar ik heb liever een waarde die, na ervaringen van andere e-Niro-rijders, bij deze auto past.
Laatste antwoord door Weert495, -
- 2 antwoorden
- 707 weergaven
Wellicht dat ik helemaal abuis ben maar ik kan in het navigatiesysteem van mijn Kia Niro EV niets terugvinden over Tesla supercharger. Als ik een zoekopdracht plaats in het navigatiesysteem wordt deze niet herkend. Beetje vreemd?
Laatste antwoord door Jos Bruin, -
- 1 volger
- 47 antwoorden
- 5,7k weergaven
Het viel mij van de week op dat mijn rijbereik bij 100% lading wat lager was dan ik gewend was. normaal was dat tussen de 405 en 420 bij 100%, Maar nu niet meer boven de 400. Tot ik me bedacht dat er afgelopen vrijdag andere velgen en banden onder gekomen waren (de originele) als ik terug kijk in de verbruiks historie, klopt dat ook.... precies op die dag is het verbruik hoger geworden. Met de andere velgen eronder was mijn gemiddelde rit verbruik steeds rond de 16.5 en 17.5 kw/h per 100km... (deze velgen, uiteraard met zomerbanden https://webshop.kia.nl/accessoires/winterwielen/0/Q4400ADS07GRTGW/ ) Met de originele velgen/banden eronder zit dat ruim 1km…
Laatste antwoord door Shailin, -
- 1 antwoord
- 618 weergaven
De instelling van de regeneratie-setting (1-2-3) die normaal onthouden wordt, moet ik nu aan het begin van elke rit met de flipper opnieuw instellen. Het metertje op het display dat het geregenereerde aantal kWh weergeeft bij het afremmen is verdwenen. Dat is al een keer eerder gebeurd, en toen ik onlangs de 12V accu losgekoppeld had was alles weer normaal. En nu is sinds een paar dagen het probleem weer terug... Weet iemand de oplossing?
Laatste antwoord door Evert Mulder, -
- 0 antwoorden
- 385 weergaven
Hi allemaal, Ben nieuw op het forum, omdat ik vorige week vrijdag mijn Niro Ev uit 2022 heb ontvangen. Het betreft het nieuwe model met 6500 km op de teller. Vandaag heb ik de Niro voor de tweede keer opgeladen en ik hoorde toen een gorgelend/ waterval geluid. Ik kreeg de melding: controleer het elektrische systeem. Morgenochtend kan ik bij een dealer terecht. Echter, de auto maakt nu (een paar uur na het laden) nog dit geluid. Zie daarvoor de video. Heeft iemand hier ervaring mee? Zal het veilig zijn om de auto vannacht op de oprit te laten? Alvast bedankt. Video van het geluid
Laatste antwoord door Jumpsteady, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 728 weergaven
Sind oktober 2024 rijd ik een e-Niro uit '20. Even wennen na de oerdegelijke BMW i3 die voor ons een te kleine accu had. De Niro voelt iets lichter aan. Als je de deur van de i3 sloot, voelde dat als een soort kluis. Iets meer blik in de e-Niro, maar ... ik ben er heel blij mee. Maar toch: Vraag: zijn er meer mensen die de achteras nadrukkelijk horen tussen 70-110. Ik hoor dan een soort licht oscillerend 'centrifugegeluid', net alsof er iets met de lagers is, wat raar zou zijn voor een auto met 65K op de teller. Ik ga er binnenkort mee naar de garage om het even te laten horen, maar ... zijn er anderen die dat geluid 'normaal' vinden? Volgens mij moet je een achteras he…
Laatste antwoord door Chiel Broerse,