ProCeed
2018->heden
Alles over de Kia ProCeed vind je hier
150 topics in dit forum
-
- 1 volger
- 7 antwoorden
- 1,3k weergaven
Goedenavond Forumleden, Ik heb een hele mooie proceed (MY2022) op het oog. we zijn toe aan een ruimere auto ivm gezinsuitbreiding (1e). ik rij nu in een focus hatchback. nu rijst de vraag. Is het een goede auto voor een gezin met 1 kind en wellicht in de toekomst 2 kinderen? Past het goed allemaal als je op vakantie gaat? (Zowel een autovakantie als een reis naar het vliegveld waar je een aantal koffers mee moet nemen) Is het goed te doen qua kinderwagen en dan evt nog boodschappen erbij vervoeren? Hoe is de ruimte achterin qua base voor maxicosi etc? (Dit neemt nogal wat in) ook ivm de aflopende daklijn. Hoe is …
Laatste antwoord door marijn.hak, -
Proceed GT ervaring 1 2
door Sniperjp- 35 antwoorden
- 12,2k weergaven
Nu mijn Proceed GT er bijna is wil ik hier starten met het bijhouden van een log. Ik heb tijdens mijn aankoop veel vragen niet beantwoord kunnen krijgen omdat er veel info over de GT niet voorhanden is. Dealers hebben er vaak geen staan omdat er minder vraag naar is, de meeste gaan voor de gt line. En omdat ze er niet veel verkopen zijn er ook minder bestuurders die er iets over kunnen vertellen. Mocht dit niet de juiste plaats zijn op het forum hoor ik het graag, als het een topic is wat niet is toegestaan mag ie weg
Laatste antwoord door Sniperjp, -
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
In het glas van m’n voorruit zit een verwarmingselement (aanname). Normaliter zit de knop om dit aan/uit te zetten naast de stoel verwarming, echter heeft mijn auto stoel koeling en is deze knop niet aanwezig, weet iemand hoe ik deze optie kan aanzetten? IMG_4754.dng IMG_4753.dng
Laatste antwoord door Frankz1994, -
Extra set velgen
door Fps Doug- 1 antwoord
- 611 weergaven
Op mijn Proceed ligt een vrijwel nieuwe set zomerbanden van een degelijk merk. Op termijn wil ik over naar 4-seizoensbanden, aangezien ik weinig zin heb om steeds te wisselen. Deze winter staat een trip naar het buitenland gepland en dat ga ik niet op de zomerbanden doen. Wisselen op dezelfde velg naar winterbanden is vrij kostbaar, dus ik had het idee een extra set velgen te kopen en deze weer te verkopen op het moment dat mijn zomerbanden versleten zijn en ik er 4-seizoens op laat leggen. Maar het lijkt erop dat de Proceed een behoorlijk specifieke maat heeft qua steek/et/etc. Tweedehands worden originele sets weinig te koop aangeboden. Is iemand van jullie …
Laatste antwoord door Fps Doug, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 788 weergaven
Wellicht een domme vraag: waar exact ligt het reservewiel en/of reparatieset bij een Proceed GT uit 2020? Uiteraard heb ik het instructieboekje doorgeplozen, maar dit is echt heel erg generiek. Ik kan niet terugvinden of ik een thuiskomer/reservewiel of zo'n spuitsetje heb in mijn auto en ook niet waar ik het exact terug kan vinden. Moet je de bakken onder de "bodem" van de kofferbak weghalen en zo ja, welke is het dan? Het lijkt erop dat deze allemaal vastgeschroefd zijn. Weet het liever van tevoren voor het geval ik toch een keer langs de weg sta en dan de halve auto moet demonteren op zoek naar een krik en wiel die er misschien niet in zitten. …
Check tpmn
door Jos85- 1 volger
- 4 antwoorden
- 650 weergaven
Ik heb afgelopen week 1 band moeten vervangen wegen. Nu blijft het lampje van check tpmn branden ook na meerdere keren resetten ben bij de dealer geweest die zegt dat er 4 nieuwe banden op moeten in verband met ongelijk afgesleten banden. Nu is mijn vraag heeft iemand een andere oplossing hiervoor?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 7 antwoorden
- 2,8k weergaven
Goededag allemaal, In november een nieuwe Kia Proceed 1.5 besteld. Deze zou 160 pk hebben maar nu blijkt dat de 2024 modellen met 20 pk zijn verlaagd. Zowel van de 1.0 als de 1.5 versie. Weet iemand van jullie wat hiervan de reden is? Want als je kijkt naar buitenlandse Kia’s dan blijven ze gebruik maken van de hogere pk versies. groet Tom
Laatste antwoord door Erasmus, -
- 3 antwoorden
- 824 weergaven
Sinds een poosje de bezitter van een Kia Proceed GT uit 2020. Tot nu toe reuze tevreden. Er zit een hoop electronica op (ook spul wat ik niet had verwacht), maar hetgene wat ik wel had verwacht zit er of niet op, of ik ben de instelling nog niet tegengekomen. Ik bedoel een controlelampje in je spiegel wanneer iemand in je dode hoek rijdt. Ik had verwacht dat dodehoekdetectie standaard aanwezig zou zijn op een auto uit dit bouwjaar. Klopt het dat de Proceed GT uit 2020 dit moet ontberen?
Proceed GT
door Wero- 0 antwoorden
- 523 weergaven
Na een lange tijd afwezig te zijn geweest , weer terug op dit forum. Afgelopen vrijdag de KIA Proceed GT opgehaald .
Laatste antwoord door Wero, -
- 2 volgers
- 8 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik heb sinds kort een mooie Kia Proceed GT Line, en deze auto bevalt me fantastisch. Er zit alleen een rammel in de kofferbak, en ik lees meer daarover omtrent de achterklep. Ik heb de twee rubberen pootjes al uitgedraaid, maar dat verhelpt het niet. De klep staat eigenlijk alleen maar onder spanning als je hem open klikt. Voordat ik naar de dealer rij, wie heeft hier de oplossing van paraat? De YouTube video’s die wel eens gelinkt zijn doen het niet meer. Bedankt alvast!
Laatste antwoord door Rob18, -
Carwrap Proceed
door Haico- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Binnenkort ga ik mijn Kia Proceed GT Line een carwrap even. De sideskirts, achter- en voorkant krijgen de GT look. Het eindresultaat zal ik later met jullie delen. Wie heeft zijn Proceed nog meer laten wrappen. Benieuwd naar de resultaten.
Laatste antwoord door Haico, -
Wie heeft er een Proceed in bestelling? Wanneer heb je de Proceed besteld? Wanneer wordt jou Proceed afgeleverd?
Laatste antwoord door Wouter Hoogland, -
Digitaal dashboard
door Yann- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hi allemaal! Sinds 3 maanden rij ik een Kia Proceed GT Plusline. Bouwjaar januari 2023. Afgelopen weekend zag ik een advertentie van ook een Proceed '23, maar een andere 'modus' van het digitale dashboard. Weten jullie hier meer van? Ben erg benieuwd:)
Laatste antwoord door Jelle Knevel, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 878 weergaven
Hallo, Ik heb een vraag met de automaat van de proceed. Ik heb sinds 2 weken een proceed en geen ervaring met automaat rijden. Ik weet niet of het hoort maar bij het schakelen geeft de automaat bij het schakelen eerst even een soort tussengas waardoor het toerental hoger wordt zonder te versnellen. Dit duurt niet lang en misschien hoort het maar ben er niet helemaal zeker van. Schakelen gaat verder wel perfect en vloeiend... ik hoor graag wat jullie bevindingen zijn. Auto is van december 2021 en heeft 31000 km gereden. Groet Pascal
Laatste antwoord door marijn.hak, -
Verdamper stuk
door feye- 0 antwoorden
- 899 weergaven
Hallo Ik heb een vraag: heb sinds 3 weken een kia proceed 1.4 t gdi plusline uit 2020 nu ben ik er achter gekomen dat de verdamper van de airco stuk is, hebben meerdere mensen hier last van? De kia dealer wist me namelijk te vertelen dat een bekend probleem is bij deze modellen omdat schijnbaar het bochte werk van de verdamper te kort zou zijn. En waat zit de verdamper precies kun je dat zelf doen? Gr w
Laatste antwoord door feye, -
- 22 antwoorden
- 9k weergaven
Wellicht wat decadent, maar sinds vandaag m'n 2e Proceed opgehaald. (Ivm minder km'ers is m'n diesel doorgeschoven naar een collega) Deze keer in de kleur Dark Penta Metal. White deluxe vind ik nog steeds erg mooi, maar het gezin wilde een andere kleur. En deze was toch wel mijn favoriet. Vandaag ong 200km gereden en die bevielen heel goed. De 160pk is goed voelbaar en krijg je netjes gedoseerd tot je beschikking. Veel zaken zijn zoals ik al kende. Toch mis ik wel wat zaken. - bandendruk in Bar op je display - temperatuur van je versnellingsbak (geen idee waarom je die nodig hebt, maar toch) - het instellingen menu tussen d…
Laatste antwoord door pdakkerman, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 973 weergaven
Ik heb vorige week een 2e hands Kia Ceeed gekocht en bij de 1e tankbeurt had ik al een probleem. Ik kan mijn tank alleen met "kleine slokjes" vullen. Dit is hoogst irritant em het duurt op deze manier bijna een half uur om de tank vol te krijgen. Ik heb van alles geprobeerd, vulpistool een stuk terug halen, vulpistool iets gedraaid in de vulopening plaatsen etc. etc. Telkens slaat de pomp af en pas daarna kan ik weer "een slokje benzine" bijvullen. Hoe kan dit, wat is er aan de hand en hoe kan ik dit oplossen. Tanken is al niet leuk (gezien de brandstofprijzen), maar dit maakt het nog vervelender. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een oplossing. …
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Hallo, Sind paar weken Kia Proceed van Jan '22 de 204PK. Is import auto vanuit BE en zit nog 5 jaar garantie op. Is het mogelijk om chiptuning te doen en heeft iemand met zelfde model er ervaring mee
Laatste antwoord door Tameroro, -
Ik ben heel benieuwd of iemand van jullie al een mede 'Proceed berijder' in het wild heeft gespot en waar. Ik zal aftrappen: Vanochtend toevallig eentje voorbij gereden op de A2.
Laatste antwoord door pdakkerman, -
Hallo, leek me leuk om een topic te starten over Modifcaties / DIY projecten etc. Ik zal aftrappen met de bekleding van het dashboardkastje. Heb ik al eens eerder gedaan bij een Seat Leon dus was niet zo moeilijk: Eerst malletjes maken van papier (gewoon A4 print papier) en dan uitknippen van zelfklevend Vilt/velours, verkrijgbaar bij de hobby/handwerzaak. . Happy met het resultaat ! geen OEM uiteraard maar VEEL beter dan het kale plastic. Dashboardkasje verwijderen is ook heel simpel: links en rechts de grote knoppen verwijderen, de demper stang aan de rechterkant loswippen en de scharnierpinnen aan de achterkant eruit drukken.
Laatste antwoord door Christiaan94, -
Hoi, Ik heb onlangs de nieuwe Kia Proceed GT-PlusLine besteld, nu gaf de dealer destijds aan dat het nog niet mogelijk was om via Kia dakdragers voor dit model te bestellen. Gezien de auto echt net op de markt was stond ik daar niet van te kijken maar inmiddels begin ik te twijfelen of dit uberhaupt wel mogelijk gaat zijn vanwege het glazen dak. Thule heeft op hun website de Proceed toegevoegd maar wel onder de volgende definitie: "KIA 2019 Proceed 5-dr Estate 2019- Vaste bevestigingspunten zonder glazen dak" Bij de Kia dealer(s) geven ze alleen aan dat ze er niet zijn, verder weten ze helaas niks. Thule klantenservice geeft aan dat de oplossing niet p…
Laatste antwoord door KHdV, -
- 6 antwoorden
- 4,5k weergaven
Volgens mij hebben wij deze mogelijkheid niet op onze digitale dashboard in Nederland, of ik heb het nog niet gevonden Foto is van een Duitse Proceed. Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Laatste antwoord door Thijs_ProCeed_GT, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Mijn Kia Proceed uit 2021 gaat niet meer uit. De motor blijft draaien. Deze auto wordt geleased door mijn werkgever en ik kom er net achter dat mijn kenteken niet bij de pechhulp bekend is en ze mij dus ook niet kunnen helpen. Mijn wagenparkbeheerder kijkt nu wat hij voor mij kan betekenen, maar wellicht dat iemand op dit forum weet wat er aan de hand zou kunnen zijn. Wellicht is er iets wat ik zelf kan doen nu. Ik hoor het graag!!
- 6 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hoi, Was even benieuwd, heb nu kleine week nieuwe telefoon met USB-C. Nu heb ik paar keer telefoon geplugged aan USB-C poort in auto voorin, echter reageert hij helemaal niet(laad alleen op) maar krijg geen melding voor Apple Carplay of iets dergelijks. Werkt Apple Carplay alleen bij de normale USB met lightning? Want bij mijn iPhone 14 heb ik nooit problemen gehad.
Laatste antwoord door Rick O, -
- 7 antwoorden
- 1,5k weergaven
Goedemiddag allemaal. We hebben nu onze Kia Proceed 2021 ongeveer 2 jaar. Nu het volgende: We zijn al +/- 1,5 jaar bezig met een probleem aan de auto. - stuur staat een beetje naar links uit het midden. - bij rechtdoor trekt de auto naar rechts. Dealer Kia Kerres heeft al met smoesjes geprobeerd dat het aan ons ligt. - banden niet op de juiste bandenspanning - dat het aan de weg kon liggen Kerres heeft uiteindelijk de auto elders laten uitlijnen. Rapport gezien alle waardes waren erna ook weer netjes. Toch blijft het probleem. Weet iemand misschien waar het nog aan kan liggen????
Laatste antwoord door CrutzZz,