ProCeed
2018->heden
Alles over de Kia ProCeed vind je hier
150 topics in dit forum
-
- 52 antwoorden
- 18,6k weergaven
Hallo allemaal, 2 juni heb ik mijn proceed kunnen ophalen, wachttijd was eigenlijk maar een weekje in deze deluxe white 1.4 uitvoering dus dat was uniek blijkbaar bij dit merk. Nu maakte het voor mij nou niet echt uit hoe lang ik er op moet wachten want de tijd vliegt toch wel snel. Na 2 jaar in mijn vorige Toyota C-HR 1.2-T te hebben gereden en 46.000 km was voor mij een omslagpunt om misschien al over te stappen op een andere auto. Had zelf nooit verwacht dat het een Kia zou gaan worden, de nieuwste modellen spreken mij en mijn vriendin erg goed aan bovendien rijd het nog eens fantastisch ook! Met het uiterlijk van een Panamera en verbruik van een …
Laatste antwoord door Vibravis, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Goedenavond, Heeft iemand enig idee hoe/of je de mistlamp units los kan maken, dus niet alleen de lamp maar dat hele gedeelte. Het doel is om de chrome lijst die daar zit zwart te maken, doordat de mistlamp tegen die lijst zit kan de wrapper daar niet goed bij. Die chromestrips lijken gelijmd te zitten, daardoor durven wij er geen kracht op te zetten. Iemand een idee, spuiten is geen optie. Thnx, Sander
Laatste antwoord door its GriffX, -
- 11 antwoorden
- 4,1k weergaven
Voor mijn oude Ceed sw had ik 16" winterbanden. Voor komende winter moeten daar weer nieuwe banden op. Nu zat ik wat te spelen op internet, maar voor de proceed kom ik steeds uit op minimaal 17" als ik op mijn type of zelfs de 1.0 selecteer. Zijn er hier toevallig mensen met meer kennis hierover of ervaring ermee. Als ik velgen kies voor de ceed3 sw kan ik trouwens wel voor 16" kiezen.
Laatste antwoord door pdakkerman, -
Wie van jullie ervaren ook dat de Proceed moeilijk in de achteruit wil , ook als de auto koud is vrij stug schakelen? ben benieuwd , alvast bedankt voor jullie reacties
Laatste antwoord door Mirved, -
- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
Na 3000 km zaterdag de tot nu toe langste rit gereden. Limburg- Zeeland en visa versa. overal max. snelheid + 4km extra. Verbruik kwam uit op 1/17. Zeer tevreden mee. had lager verwacht gezien zwaardere motor en gewicht ten opzichte van de vorige Proceed 1.0 120pk. daar was ik denk ik op max 1/15 uitgekomen, boven 110 nam het verbruik daar snel toe. Voordeel zal denk ik in lagere toerentallen en breder verdeeld en hoger koppel liggen. hoe dan ook minder verbruik is toch mooi meegenomen ondanks de algehele groei
Laatste antwoord door LC88, -
Balen ! Gisteren steen op de voorruit. 1,5 maand oud Net op de verkeerde plek uiteraard. Wordt vrijdag vervangen. Ruit komt nog via KIA omdat de Aftermarket ruiten er nog niet zijn. Misschien maar beter ook dan.
Laatste antwoord door JaapW, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Op de website Motor-talk.de staat in het topic "Proceed Mj2020 ? erste infos?" de vernieuwde Proceed folder. Ik vind het nieuwe instrumentarium er mooi uitzien, en ben benieuwd naar alle mogelijkheden van de UVO APP. 772191-kia-germany-proceed-brochure.pdf
Laatste antwoord door Nick de dycker, -
- 6 antwoorden
- 3,6k weergaven
Vandaag de (afneembare) trekhaak laten monteren op de Proceed. Is inmiddels dus leverbaar. (En heeft de garage als compensatie voor het hiervoor terug moeten komen de kabel van mijn dashcam netjes weggewerkt ) Zit er keurig onder, geen geboor en geslijp in de diffuser. Bovenkant kogel zit 6 cm hoger dan bij de Niro. Fijn voor de drempels Oow ja... geen gepiep vanwege de parkeersensoren bij het achteruit rijden... voor wie weten hoe het er uit ziet bij deze ook wat foto’s.
Laatste antwoord door Proceed Frankie, -
- 8 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo allemaal. Telkens ik mijn Proceed start, dien ik steeds een melding te bevestigen op het infotainment scherm. Dit omdat hij altijd opstart met een gedeeld scherm navigatie en radio. De melding gaat over het voorzichtig zijn tijdens het rijden en dergelijke... Bij mijn vrouw haar Rio heb ik dit kunnen aanpassen door het radio scherm als standaard te nemen, zodoende verschijnt die melding dan enkel wanneer je naar navigatie gaat. Nu heb ik (denk ik) elke setting die kan worden aangepast geprobeerd, maar het wil mij niet lukken... Iemand een gouden raad ? Alvast bedankt
Laatste antwoord door LC88, -
- 11 antwoorden
- 4,2k weergaven
Ik heb zojuist eindelijk mijn review kunnen maken over de eerste ervaringen met mijn Proceed. Review even klikken op de link: http://www.autoweek.nl/reviews/artikel/kia-proceed-1-4-t-gdi-gt-line-2019-2/ Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Nick de dycker, -
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
Goedemorgen, Ik ben sinds ruim een week de trotse bezitter van een Kia ProCeed 1.4 T-GDI DCT7 GT-Plusline. Nu is het mij opgevallen, dat ik vanaf de bovenkant (buitenkant) van de auto de dakbekleding zie zitten via het panoramische dak (zie foto). Mij lijkt me dit niet helemaal de juiste afwerking en ik vroeg mij af of mede-forumleden met een Kia (Pro)Ceed met panoramisch dak dit ook hebben? Alvast bedankt voor de reactie(s).
Laatste antwoord door Joey-Rio, -
Navigatie
door Gast Boanvdv- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
In het navigatiescherm verschijnen telkens rood omrande gele bolletjes. Eerst dacht ik dat het de aanduiding was voor de hectometerpaaltjes, maar dat blijkt niet zo te zijn. Ik kan, in de summiere, handleiding niets vinden over de functie van de bolletjes of hoe ik dit kan uitschakelen. Heeft iemand een idee van de betekenis van deze bolletjes? Verder valt mij op dat het spraakgestuurde systeem erg slecht reageert op commando's. Navigeren middels gesproken opdrachten, is dramatisch. Het meeste wordt niet begrepen, niet in het Twents en niet in het Hooghaarlemmerdijks
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Sinds twee weken mag ik rond rijden in een Kia Proceed GT-PlusLine automaat. Ik heb deze auto als nieuwe lease wagen besteld en na 6 weken wachten was het zover ik mocht hem ophalen. Nu vraag ik mij af hoe poetsen jullie de piano lak dashboard delen? Ik had namelijk na de eerste keer poetsen met een vochtige microvezel doek al krassen...
Laatste antwoord door JaapW, -
- 8 antwoorden
- 5,4k weergaven
Op dit moment ben ik in een vergevorderd stadium om mijn Audi A3 te vervangen, en een Kia Proceed te gaan rijden. Ik vind het een geweldig mooie auto, en kan haast geen punten in het ontwerp benoemen die mij storen. Op 1 ding na... De 'uitlaten' op de non-GT uitvoeringen die nep zijn storen mij enorm. Op de GT komt de uitlaat er netjes in uit, maar bij de GT-Line zal de einddemper ergens los achter de bumper uitkomen, compleet losstaand van de uitlaatopeningen. Aan dit soort designfratsen, niet uniek bij Kia, stoor ik mij enorm. Heeft iemand een idee wat de mooiste manier is om de openingen minder zichtbaar te maken? Ik zat zelf te denken een hoogglans zwarte wrap of…
Laatste antwoord door Wutroe, -
Proceed subforum 1 2
door pdakkerman- 1 volger
- 45 antwoorden
- 5,2k weergaven
Wordt het mss tijd om voor de proceed een subforum te maken? Dus onder c'eed1, c'eed2 en ceed3
Laatste antwoord door Starry, -
- 14 antwoorden
- 4,9k weergaven
Heeft iemand enig idee wat het olie verbruik is met een nieuwe motor? Mijn km stand is momenteel 2200. Ik ben vanaf dag 1 naar zuid italie gereden en ben met nu aan het voorbereiden op de terugreis. Het viel mij op dat ik al een halve liter moest bijvullen. Nu is het wel zo dat de auto volle bepakking de bergen over is geweest en dan ook flink heeft moeten werken. Al schrik ik wel van de halve liter. Ik heb dit bij geen enkele nieuwe auto gehad namelijk. Waten wel allemaal diesels maar ik weet niet of dat verschil maakt. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
In mijn nieuwe ceed sw executive line 2019 uitvoering brand het motormanagement lampje weer. De auto ( diesel automaat ) komt eerst moeilijk voorruit en vervolgens gaat dat lampje branden. Twee keer een dag bij de dealer geweest en niets gevonden. Een reset gedaan en na twee dagen weer t zelfde liedje. Nog maar 2500 km gereden en nu al vaker bij de dealer geweest dan ooit te voren. Iemand een idee wat dit kan zijn
- 1 volger
- 11 antwoorden
- 4,6k weergaven
Zo, de kogel is door de kerk. Zojuist een bestelling laten plaatsen door mijn leasemaatschappij van mijn volgende (lease) auto; een Proceed 1.4 T-GDi DCT7 GT-PlusLine - Dark Penta Metal. Mijn shortlist was als volgt: - Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid full options > uiteindelijk wist mij de CVT niet te overtuigen evenals het interieur. Verder wel een mooie auto die redelijk goed reed en veel waar voor je geld is - Skoda Karoq 1.5 DSG Sportline > totaal ander type auto, best een mooie kar om te zien in de sportline trim en veel ruimte. Qua opties (gelijk aan de proceed) liep het al gauw in de papieren en het sportieve rijgedrag was hier een stuk minder (lo…
Laatste antwoord door Renzo4000, -
- 1 volger
- 16 antwoorden
- 4,6k weergaven
Ik zat net een Engels filmpje te kijken over de Proceed. Tot mijn schrik werd er verteld dat er geen 12v aansluiting in de kofferbak zat!! Klopt dit echt? Ik zie dit nu ook op de verschillende brochures : alleen 12v voor!!! Dat er geen thv de achterbank zat vond ik al erg achterhaald. Maar het ontbreken in de kofferbak is echt een gemis. Ik had juist al een 2meter verlengkabel gekocht en ik en kinderen waren hier erg blij mee. Deze loopt netjes vanuit de koffer en komt uit onder de achterbank in het midden. Ik: geen zeurende kinderen over lege telefoons of tablets en geen wirwar van kabels vanuit de middenconsole naar achteren Kids: alt…
- 19 antwoorden
- 4,3k weergaven
in bestelling; Proceed 1.4 T-GDi DCT7 in GT-PlusLine uitvoering. Kleur Infra Red. Enkele veranderingen laten doorvoeren; - michelin crossclimate banden - 12V aansluiting achter in de middenconsole laten maken voor de achter passagiers - Mistlampen voor in LED laten uitvoeren. Kentekenverlichting in LED laten uitvoeren. Zelf ga ik in het interieur de verlichting van make-up lampjes, dashboardkastje en kofferbak nog wijzigen naar LED. Zo is alle verlichting van de auto in LED uitgevoerd! Auto 5 april besteld, 8 juni aangekomen in Nederlandse haven, 27 juni binnen bij de dealer, 9 juli geheel gereed voor aflevering. I.v.m. lo…
Laatste antwoord door Vlokkie, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Yesss Afgelopen week is mijn auto afgeleverd bij de dealer! (Besteld 1e week mei, zou eerst 22 juli komen, werd tussentijds 2 weken eerder) Vanmiddag de afspraak gemaakt. Komende woensdagmiddag ga ik hem ophalen! Klein probleempje is er wel; er is namelijk nog steeds geen trekhaak beschikbaar voor de Proceed. Die zal dus naderhand nog een keer gemonteerd moeten worden als ze wel beschikbaar zijn. ik zal voor de liefhebbers proberen de topic met enige regelmaat aan te vullen met wat foto’s en ervaringen. To be continued...
Laatste antwoord door Wutroe, -
Dakdragers Proceed
door Wutroe- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik ben mij op dit moment aan het oriënteren op een nieuwe (lease)auto, de Proceed is daarbij een zeer serieuze optie. Ik heb vandaag met de auto gereden en werd alleen maar enthousiaster :-) Mooi afgewerkt, goed rijdend, schitterend ontwerp. Precies wat ik zoek. Nu vraag ik mij af of op een Proceed dakdragers gemonteerd kunnen worden, niet in de laatste plaats vanwege het schuif/kanteldak. Ik zie geen vinkje in de accessoireprijslijst staan bij de Proceed als het om dakdragers gaat, maar wie weet is er wel iets mogelijk via aftermarket o.i.d.?
Nieuwe Proceed ontvangen
door Gast Boanvdv- 21 antwoorden
- 3,6k weergaven
Vrijdag de 24e mei, de nieuwe Kia Proceed GT-Line DCT 7, kleur luxe White opgehaald. 12 km op de teller. Wat prachtige auto! Erg mooi in het wit waardoor de lijnen en de accenten mooi geaccentueerd worden. We twijfelden tussen een rode (onze eerste keuze), maar na het zien van witte demo waren we meteen overtuigd. Wat mij tijdens de rit huiswaarts opviel was dat de auto ietwat zenuwachtig stuurde en erg reageerde op hobbels. De reden was snel ontdekt, de bandenspanning. 3,8 Bar ipv 2,2 Bar! Na de correctie stuurde ie lekker direct en zwaar, wat ikzelf erg prettig vind. Ook het veercomfort is met sprongen vooruit gegaan. Vandaag, zondag een goede 200 km gereden. Wat een …
Laatste antwoord door Proceed Frankie, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Heb mijn Proceed besteld met trekhaak. Werd een weekje later gebeld door de dealer. Klein probleempje, even geduld aub...Er is nog geen trekhaak leverbaar voor de Proceed... een kleine troost, de importeur was in bespreking met Thule volgens de dealer... Nou duurt de aflevering nog een week of 6 a 7. Benieuwd of er dan wel een is en onder zit....
Laatste antwoord door DeluxZ, -
- 9 antwoorden
- 4,8k weergaven
Goedendag, Na vele merken als lease auto te hebben gehad ben ik nu zeker aan het overwegen voor een Kia. Doordat ik tevens van werkgever ga switchen per 1 april heb ik de mogelijkheid om per 1 mei een nieuwe auto te gaan bestellen. Even mijn autohistorie: Skoda Octavia Station - Was een hele ruime auto, was gelukkig een tijdelijke auto. De bekende ketting problemen gehad Renault Megane Estate - Tja was een auto uit de pool, was blij dat ik de km's eerder had bereikt dan einde contractovereenkomt. Teveel elektronische problemen Volvo V40 D2 R-Design - Heerlijke auto, 3,5 jaar gereden zonder een probleem of mankement Mercedes Benz CLA Shooting Brake - He…
Laatste antwoord door Praveen,