ProCeed
2018->heden
Alles over de Kia ProCeed vind je hier
152 topics in dit forum
-
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik heb binnenkort een kia proceed Gt uit 10/ 2019 ( Facelift model) Deze heeft standaard jbl maar vind het geluid niet zo helder. Nu heeft een kia Stinger Harman en Kardon audio erin zitten. Is het mogelijk om de tweaters van een stinger in een kia proceed te zetten? Of de gehele audio harman kardon set uit de stinger in een proceed?
Laatste antwoord door Jeffreyvdb, -
"zagend¨ rijden
door Gast Boanvdv- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Al enige tijd ondervond ik problemen met het rijden op constante snelheid. De auto hield in en gaf gas bij, zogenaamd zagend rijden. Heel extreem in de sportstand, maar ook in de normale rijmodus. Afgelopen vrijdag 9 oktober, is de auto naar de dealer geweest. Mijn ervaring bleek een bekend probleem te zijn, waar inmiddels ook een software-update voor beschikbaar is en geïnstalleerd werd. Mijn eerste, voorlopige, ervaring is positief. Hij rijdt een stuk vloeiender. Dus mocht het een herkenbaar probleem zijn, afspraak maken!
-
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Mijn Proceed heeft een neerklapbare achterbank 60:40. Niet handig voor het vervoer van Ski's (en kinderen). Iemand ervaring met het achteraf inbouwen van een 40:20:40 bank of maken van een skiluik in de bestaande zitting? Sta open voor suggesties! Vincent
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik heb nu een tijd de kia procceed en de auto is al naar 2 dealers geweest en volgens hun komt het door het onderstel maar ik geloof het niet. Als ik boven de 100 km/h rijdt en dan rem dan trilt het stuur gigantisch. Zodra ik 100 rijdt is het weer weg. Hierbij het filmpje. je moet goed naar het stuur kijken anders zie je het niet. Hebben andere mensen dit ook? Ik had in het filmpje mijn stuur los maar normaal voel ik het gewoon door heel mijn armen. VID_20211120_124433.mp4
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Weet iemand toevallig hoe de speakers in het dashboard uitgebouwd kunnen worden ? Ik heb namelijk het idee dat de linker tweeter in tegenfase staat met de rechter. Als ik midden in de auto luister klinkt het raar, alsof ze dus in tegenfase staan. Ik heb inmiddels een goeie set interieur tools (spatels etc) en ik kom er wel tussen. maar ik durf er niet alte veel kracht op te zetten. Het zijn wel losse dekseltjes/paneeltjes , maar OF ze zitten gewoon erg strak geklemd OF ze zitten ook nog vanaf de onderkant nog geschroefd. Hartelijk dank alvast.
Laatste antwoord door olivierdemoustier@gmail.co, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Mijn dashboard komt los aan de rechter voorkant
Laatste antwoord door Machlo, -
- 4 antwoorden
- 4,4k weergaven
Misschien een hele stomme vraag en sommige zullen me voor gek verklaren maar zijn er opties om het geluid wat zachter te krijgen van de uitlaat... Hartstikke leuk zo sport uitlaat maar soms vind ik hem wel iets ..te als die niet in sport stand staat... Beetje te schel/blikkerig
Laatste antwoord door Ledie416, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Ik rijd mijn proceed nu iets meer dan 1 maand. Er zijn toch wel wat opties die waarbij kia toch wel even verder over na had kunnen denken. Ik wist dit van te voren wel voor dat ik hem bestelde maar zeker op de gt-plus line mogen de volgende opties toch niet onderbreken vind ik. Hud Parkeersensoren voor(origineel af fabriek) Stroom voorzieningen achterbank(zelf nooit nodig) en kofferbak. Het zakken van de spiegels wanneer je hem in zun achteruit zet. Verwarmde voorruit. Jullie nog ideeën(die voor deze prijsklasse zouden passen)
Laatste antwoord door pdakkerman, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Vandaag Kia proceed gehad. Hele fijne auto. Alleen ik mis een scherm voor bandenspanning in de proceed waar ik in proef gereden heb stond dat er wel volgens mij of in ieder geval waardes. Weet iemand of het ook mogelijk is in het digitale dashboard die menuschermen te laten verdwijnen tenzij je op die knop drukt(dus het scherm voor rijassitentie etc) Als ik met spotify mijn muziek via bluetooth afspeel dan is op het stuur het pijltje naar boven om een nummer terug te gaan en het pijltje naar beneden om het volgende nummer af te spelen. Dit is best irritant. Hebben meer mensen dit probleem? Op mijn andere Ceed 3 uit 2019 was het precies andersom en veel logische…
- 23 antwoorden
- 4,5k weergaven
Goedemorgen Kia rijders/ liefhebbers, Ik heb een vraag over de tankmeter van mijn Kia ProCeed modeljaar 2020. Het is ons opgevallen dat de tankmeter erg onnauwkeurig is. Gisteren had ik hier een mooi voorbeeld van. Ik stap in de auto en volgens de board computer kon ik nog 135km. Ik rijd van Beek naar Ede en van Ede naar Elten. Dit is ongeveer 105km. Ik zou dus nog ongeveer 30km kunnen rijden met de tank. Maar bij het tanken ging er niet meer dan 40 liter in. Ik tank altijd door na het afslaan voor een mooi rond getal. Dit is dus 10 liter minder dan de tankinhoud van 50 liter. De dealer heeft dit niet eerder gehoord, vandaar dat ik hier even informeer. Ik vind dit ve…
Laatste antwoord door OwN4UtReG, -
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik heb een vraagje mbt tot de cc. Ik moet na elke keer na dat ik de auto uitgezet heb dus cc met de knop mode opnieuw aan zetten. Is dit bij jullie ook het geval? Ik kan in het boekje niet vinden over een permanente stand van de cc. Betreft een my21 gt-plusline hand geschakeld.
Laatste antwoord door Remco proceed, -
- 1 antwoord
- 3,8k weergaven
Hallo allemaal, Inmiddels heb ik 72.000km op de klok gedraait, maar dit niet zonder problemen. Sterker nog, de lijst wordt alleen maar langer en ik ben benieuwd of hier meerdere mensen last van hebben. De auto staat nu bij de dealer voor de zoveelste keer maar ze kunnen de problemen niet vinden of oplossen (In iedergeval de ergste) * Zodra ik op de ACC rijdt, gebeurt het wel eens (Eigenlijk altijd) zodra je een auto in wilt halen dat de automaat van de 7 naar 4 en zo op en neer begint te schakelen, hij weet dan niet meer welke versnelling hij moet nemen, ook vind ik dat de diesel veel te snel terug wil schakelen en anderzijds veel te traag is. Op momenten komt e…
Laatste antwoord door Robbels, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een Kia Proceed gt. Ik heb de auto gekocht van een autoschade bedrijf, waarvan de eigenaar zelf prive in de Proceed reed. Wat me tijdens de proefrit niet echt opviel maar wat nu wel begint op te vallen is het gekraak in de dakhemel. Nu heb ik hier her en der al eens meer over gelezen maar kan niet echt iets van een oplossing vinden. Het enige wat zou helpen is de hele dakhemel er uit en dan opnieuw hemel er in met extra isolatie. De auto is van juni 2020 en rijdt verder heerlijk maar dat kraken vooral als het buiten wat kouder is begint met toch wel te iriteren. Hebben hier meer mensen last van en eventueel een oplossing voor g…
Laatste antwoord door Hootch, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Heren (en dames?), Deze week heb ik na een kleine twee maanden wachten mijn proceed op mogen halen. Veel heb ik al in kunnen stellen naar mijn eigen smaak op basis van alle info hier op het forum. Wel heb ik nog een aanvullende vraag waar ik het antwoord nog niet van voorbij heb zien komen. Is het mogelijk om het volume van het geluid, dat afgaat als waarschuwing voor een flitser/flitspaal, aan te passen? Bij voorbaat dank.
Laatste antwoord door Kruis289, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Ik heb een vraagje . Ik heb een Kia proceed van 2012 . En zoek nu sleutels met afstandsbediening . Was net in de garage werd me even verteld dat ze €250 euro p stuk zijn . Viel bijna van mijn stoel toen ik dat hoorde . Waar krijg ik betaalbare ?
UVO app
door pdakkerman- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Sinds kort een nieuwe telefoon met Android11 (OnePlus9) Maar krijg geen meldingen meer van de UVO app binnen. Ik zie ze wel als ik in de App kijk. Iemand hier ervaring mee / oplossing Instellingen in de telefoon lijken goed te staan.
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Dag allen, Sinds een paar weken ben ik eigenaar van een Proceed (MY21). De UVO app werkt prima, alleen lukt het mij niet om een bestemming naar de navigatie van de auto te sturen. In de app wordt aangegeven dat de bestemming succesvol verzonden is (en waar ik hem zou moeten kunnen vinden in het navigatiemenu van de auto). Alleen kan ik hem vervolgens dus niet vinden in de auto. Hebben meer mensen hier last van en/of een oplossing of tips?
- 9 antwoorden
- 3,4k weergaven
Gister nieuwe telefoon (OnePlus9) in gebruik genomen. Nu al een beetje aan het spelen en net draadloos laden getest. Maar dit werkt nog niet helemaal. Draadloos laden in de instellingen van mijn auto aangezet. Op de telefoon hoeft dit niet. de telefoon op verschillende manieren in zijn bedje gelegd, met en zonder hoesje, rubber matje eruit. Maar gaat niet laden. Ook licht het lampje niet op bij het Qi logo. Iemand ideeën? Of ervaring met draadloos laden. Maar zie ik iets over het hoofd.
Laatste antwoord door Bernd, -
- 0 antwoorden
- 725 weergaven
Goedemiddag, Gisteren mijn kia ceed sw 2020 in ontvangst mogen nemen. Kan iemand mij verstellen waar ik de locatie van de MAP en boost pressure sensor kan vinden. Het betreft een smartstream G motor. Alvast bedankt,
Laatste antwoord door KIABeek, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die hun Proceed hebben laten verlagen, Merk je verschil in rijgedrag? welk merk en waar heb je dit laten doen? Ik heb wel plannen maar wil mij hier eerst voor gaan oriënteren.
Laatste antwoord door Jeroensw, -
- 6 antwoorden
- 1,2k weergaven
Heeft iemand een foto van zijn afneembare Trekhaak? Ik weet namelijk niet welk type er onderkomt(optie originele kia afneembare haak 13polig aangevinkt). Ik zag dat Thule de euroclick heeft maar past deze in het gat van de trekhaak? Auto wordt week pas 18 geleverd.
Laatste antwoord door OwN4UtReG, -
- 58 antwoorden
- 11,1k weergaven
En eindelijk heb ik ook mijn Proceed in bezit. Een van de weinige diesels volgens mij. Gekozen voor deluxe White omdat dat na een zwarte auto weer eens wat anders is en ivm de zwarte accenten en achterlichten vond ik hem wel heel erg mooi. Tot nu tot ongeveer 250km gereden. Met van alles wat. Snelweg, secundair, stad en veel file's (in Arnhem). De automaat is heerlijk, schakelt voelt door zonder dat je het merkt. Sport stand en manueel nog niet getest, eerst op het gemakje inrijden. Autonoom rijden.... WOW. Hier kan ik wel aan wennen. De eerste test was direct een scherpe bocht op de snelweg. Dat ging erg goed en gaf me veel vertrouwen. Mijn vro…
- 9 antwoorden
- 5,8k weergaven
Zou iemand mij kunnen helpen aan een digitale versie van de handleiding van de auto en de navigatie en dergelijke. Op internet heb in niets kunnen vinden tot nu toe.
Laatste antwoord door KHdV, -
- 1 volger
- 12 antwoorden
- 2,5k weergaven
Mogge iedereen, Sinds 2 dagen de eigenaar van een mooie proceed 2020. Uvo app etc alles werkt naar behoren, maar android car blijft niet aan te klikken op mijn unit. kan iemand mij vertellen of ik aan bepaalde eisen moet voldoen om dit werkend te krijgen, want ik kom er even niet uit. Alvast bedankt. gr, Maurice
Laatste antwoord door Wutroe, -
- 0 antwoorden
- 757 weergaven
Ik heb vaak de eerste keer geen verbinding bij het bellen via het multimedia systeem. Bij OK drukken verbindt het dan uiteindelijk toch en krijg ik de persoon aan de lijn. Nog mensen die deze bug hebben? Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk
Laatste antwoord door Carfreak,