ProCeed
2018->heden
Alles over de Kia ProCeed vind je hier
152 topics in dit forum
-
- 6 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hoi, Was even benieuwd, heb nu kleine week nieuwe telefoon met USB-C. Nu heb ik paar keer telefoon geplugged aan USB-C poort in auto voorin, echter reageert hij helemaal niet(laad alleen op) maar krijg geen melding voor Apple Carplay of iets dergelijks. Werkt Apple Carplay alleen bij de normale USB met lightning? Want bij mijn iPhone 14 heb ik nooit problemen gehad.
Laatste antwoord door Rick O, -
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
Goedemiddag allemaal. We hebben nu onze Kia Proceed 2021 ongeveer 2 jaar. Nu het volgende: We zijn al +/- 1,5 jaar bezig met een probleem aan de auto. - stuur staat een beetje naar links uit het midden. - bij rechtdoor trekt de auto naar rechts. Dealer Kia Kerres heeft al met smoesjes geprobeerd dat het aan ons ligt. - banden niet op de juiste bandenspanning - dat het aan de weg kon liggen Kerres heeft uiteindelijk de auto elders laten uitlijnen. Rapport gezien alle waardes waren erna ook weer netjes. Toch blijft het probleem. Weet iemand misschien waar het nog aan kan liggen????
Laatste antwoord door CrutzZz, -
- 0 antwoorden
- 621 weergaven
Hello, I have ordered a Proceed GT-PlusLine which I believe will come with 225/40 R18 tyres. I have seen online that the handbook mentions that no chains/socks whatsoever can be used in this tyre dimension. If that is true how can a car with winter tyres in that dimension travel in Europe during the winter, especially in Austria? Does anyone have actual experience with this? The KIA Webshop sells snowchains for this dimension under the KIA Proceed. This sounds counterintuitive. (https://webshop.kia.nl/accessoires/winterwielen/0/BZCH110&modelid=141/) The Konig/Pewag configurators recommend outside only mounted snow chains (e.g. König K-SUMMIT K2…
Laatste antwoord door Kon, -
Kantelen zijspiegel
door YmmiT- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo, Sinds een week in het bezit van een mooie proceed GT uit 2020. Weet een van jullie of de auto een optie heeft waarbij de rechterspiegel kantelt bij het achteruit rijden. Superhandige optie die ik in vorige auto's altijd gebruikte om dat stoeprandje niet te raken of mooi recht te parkeren.
Laatste antwoord door YmmiT, -
Hallo allemaal, Wij zijn sinds kort de trotse bezitters van een Kia Ceed III gt-line. Ik zou deze graag willen chiptunen voor net wat meer vermogen. Echter zit er nog 2 jaar Kia garantie op. Weet iemand of ik dit gewoon kan laten doen of dat dan mij Kia garantie vervalt? Met vriendelijke groet
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 1 volger
- 103 antwoorden
- 24,6k weergaven
Afgelopen week heeft mijn proceed GTPlusline van februari 2020 zijn 15.000 km beurt gehad. Buiten een parkeersensor aan de voorkant die los zat had ik geen klachten. Volgens de meneer van de receptie was er ook een software en navigatie update uitgevoerd. Ik had van te voren een foto van het “info versie/update” scherm gemaakt en die was nog precies hetzelfde als na de “update”. Ik ben benieuwd of iemand al standaard een hogere versie heeft of heeft ontvangen tijdens een beurt. Niet dat ik nu perse op die update zit te wachten maar volgens een Duits forum toont de nieuwste versie in het radio widget standaard het station logo. Dat vind ik dus wel interessant in pl…
Laatste antwoord door pdakkerman, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 906 weergaven
Hallo allemaal, sinds vanmorgen kreeg ik een foutmelding in mijn dashboard te zien. “Check waarschuwingssysteem voor dodehoekbotsing” weet iemand wat het kan zijn. En of ik het 1,2,3 zelf kan oplossen Bedankt. https://i.postimg.cc/0yVbCv6Y/8-F52-C910-D947-49-BC-A8-AB-1-D36582-AB0-D7.jpg
Laatste antwoord door CrutzZz, -
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik rijd nu al enige tijd in een prachtige Proceed en ben er ontzettend blij mee. Alleen het verbruik valt me zo ontzettend tegen. Ik moet zeker om de 400-450 KM al tanken! Het verbruik is Rond de 1 op 10/11. Ik vind dit erg fors. Ik rijd gewoon normaal met lange en korte afstanden gecombineerd. Ben benieuwd wat het verbruik is van mijn mede Proceed rijders?
Laatste antwoord door marijn.hak, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 687 weergaven
Goedenavond, Iemand is vandaag tegen de voorkant van mijn auto aangereden. Kentekenplaat clipje is stuk dus het kenteken steekt iets uit. Echter heb ik op mijn Proceed ook aftermarket parkeersensoren voor. Nu zie ik aan beide kanten van het kenteken waar mijn aftermarket parkeersensoren zitten(die door kia zijn geinstalleerd) dat dit niet flush zit met de rest. De onderkant lijkt net iets naar binnen gedrukt. Weet iemand of dit op zijn/haar auto ook zo is bij de aftermarket sensoren? Ik kan het me haast niet voorstellen dat deze geraakt zijn want er zitten geen krassen oid.
Laatste antwoord door xtra40, -
Net als bij de Niro rijders heb ook ik kleine ergernissen bij de Proceed. Wellicht kunnen meerdere mensen hun ergernissen plaatsen en wellicht heeft iemand ergens een oplossing voor [emoji4] Dan zal ik zelf maar aftrappen: -Radio die pas uitgaat bij het openen van de deur ipv afzetten motor -Auto hold functie steeds handmatig moeten inschakelen -Ineens vage meldingen over tegenmoet komend verkeer met rem actie als gevolg -ACC vind ik teveel afstand houden bij 1 blokje. Kruipen steeds auto’s tussen -Niet kunnen kiezen voor DAB only bij de radio Dat zijn mijn grootste ergernissen na de eerste 5000km [emoji16] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Justdigit, -
KIA SPORTAGE LOGO
door Pierce- 0 antwoorden
- 460 weergaven
Weet iemand ook waar je de Kia Sportage logo kan kopen die op de Black Edition zit? Zie foto. Heb zelf nl de Design Edition bouwjaar 2018 zonder de logo op de achterklep.
Laatste antwoord door Pierce, -
Keuze stress 1 2
door MisterMinn- 46 antwoorden
- 5,6k weergaven
Goedemorgen Proceed-kenners en -fans, Laat ik me allereerst even netjes voorstellen. Ik ben MisterMinn, maar naar Rich luister ik over het algemeen beter! Ik ben 45 jaar oud en sta 'op het punt' om een Kia Proceed GT-line (plus) te bestellen. Ik start op 1 februari bij mijn nieuwe werkgever en na mijn maandje proeftijd mag ik mijn echte lease-auto bestellen. En de kans is 99,99% dat dit een Proceed GT-line / GT-line plus te bestellen, 'uiteraard' de automaat. Ik rijd momenteel een Peugeot 2008, eveneens een lease-auto, maar heb eigenlijk altijd Duitse auto's gereden, variërend van een Golf IV en VII (beide R-line uitgevoerd), een VW Passat, een Audi A3 sportsba…
Laatste antwoord door R. J., -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Goedendag, Dit is mijn eerste Kia. Tot nu toe helemaal tevreden. Bij vorige auto's vond ik altijd een instructie boekje digitaal. Nu lukt mij dat niet. Iemand een idee hoe ik daar aan kan komen? Via manuals van kia vind ik niet alles. Thx!
Laatste antwoord door Beije, -
Dakdragers
door peterwebbink- 0 antwoorden
- 478 weergaven
Zijn dakdragers beschikbaar voor een Proceed van eind 2022 (nieuwe model)? Er zit een panorama schuifdak in.
Laatste antwoord door peterwebbink, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 695 weergaven
Gisteren mocht ik dan eindelijk mijn auto ophalen. Na jaren terug naar Kia. Ik ben wat jaren afwezig geweest nadat ik mijn Ceed 2 inruilde en een tijdje vreemdging met Toyota en Ford. Een occasion afleveren kunnen ze wel daar, die ervaring heb ik bij andere merken de afgelopen jaren met 4 auto’s niet gehad. Daadwerkelijk gewaxt, gereinigd, afgetankt, papieren compleet, goodiebag, en hij wordt waar je bij staat als op een soort catwalk naar buiten gereden en gepresenteerd. De Focus ST Line ingeruild voor een Proceed GT Line. Wat een heerlijke auto. Bewust voor een handbak gekozen omdat ik slechte ervaringen heb met de automaat van de Focus en ik las al veel problem…
Laatste antwoord door Jheroen, -
- 3 antwoorden
- 7,3k weergaven
Sinds januari rijd ik in de Pro Ceed 1.5 T-GDI uit 2022. Mijn eerste Kia, zeer tevreden over de rijke uitrusting en de rijeigenschappen! Nu vroeg ik mij af of iemand het al voor elkaar heeft gekregen om Android auto draadloos te verbinden? Ik heb Android 12 op mijn telefoon, na veel pogingen is het niet gelukt.
Laatste antwoord door SmurfenB, -
- 0 antwoorden
- 525 weergaven
Ik heb een vraag over de velgenmaat. Zou heel graag 19 inch onder de proceed willen zetten. Nu zie ik steeds 8,5j breed op foto’s op google. Heeft iemand hier ervaring mee om bijvoorbeeld 11j achter te zetten met getrokken banden?
Laatste antwoord door Lorenzoo, -
- 0 antwoorden
- 602 weergaven
Ik heb een pro ceed GT line 2017, weet iemand of het sportieve geluid van uitlaat uit kan of verminderd kan worden?
Laatste antwoord door Ruud Bosma, -
- 13 antwoorden
- 7k weergaven
Hallo, Even een vraag. Hoeveel kilometer komen jullie met de Verbruik Kia Proceed 1.5 T-GDI DCT7 op een tank? Als ik gewoon normaal rijdt. dus niet sport etc kom ik tussen de 400-450km op een tank. Ik vind dit wel erg weinig.
Laatste antwoord door pdakkerman, -
- 0 antwoorden
- 463 weergaven
Hej! Kia proceed gt line 1.4 2020 model met 10,25" headunit en jbl speakers(fabriek standaard). Headunit bevat de laatste softwareversie(van Mei '22). Auto slechts 20.000 km. Sinds een weekje heb ik het probleem dat geregeld het geluid helemaal verlies vooraan in de auto. Ik dacht aan een los contact, maar over een oneffenheid rijden of snel optrekken, veroorzaakt de issue nooit. Het gebeurd meestal zelfs bij gewoon constant rijden op een mooi wegdek. Soms gebeurd het maar 1x tijdens een rit van een uur en soms elke 5 minuten. Ik heb ook alle audio-gerelateerde instellingen naar standaard terug gezet. Ook het kleine reset knopje heb ik geprobeerd, maar helaas. …
Laatste antwoord door Sjelle, -
- 0 antwoorden
- 699 weergaven
Hallo, Ik rij sinds twee jaar een Proceed MY 2020 met het grote scherm. Nu heb ik sinds kort een andere telefoon van het werk en vanaf dat moment heb ik problemen met de verbinding tussen telefoon en auto. Het verbinden zelf is geen probleem, contacten inladen, berichten etc. ook niet. Maar tijdens het bellen gebeurt het eigenlijk altijd dat in de loop van het gesprek de telefoon van de bluetooth afgaat en de muziek in de auto weer begint te spelen, maw het gesprek loopt door, maar kan ik enkel nog via de telefoon zelf voeren. Als ik dan ophang en weer terugbel pakt ie gewoon weer op via de auto. Nou was mijn auto recent bij de dealer voor een beurt, daar het problee…
Laatste antwoord door ProceedJR, -
Jbl bass trilt
door tijdjes123- 0 antwoorden
- 960 weergaven
Sinds een paar dagen heb ik dat de bass heel erg trilt. De hoort het best erg. Ervaart iemand anders dit probleem ook? Het lijkt wel of die gescheurd is o.i.d. maar ik kan er volgens mij zelf niet bij om te kijken.
Laatste antwoord door tijdjes123, -
- 1 volger
- 43 antwoorden
- 12,8k weergaven
Nav wat opmerkingen in een ander topic maar een eigen topic over dit onderwerp. Ook ik ben mezelf al een paar keer tegengekomen met inpakken met een weekendje weg, naar ook met de boodschappen. De koffer Proceed is aan de achterzijde erg laag. Dus een klapkratje komt al snel tegen de achterklep en dan gaat mijn elektrische klep vaak weer open. In april hebben wij onze lange vakantie en dat wordt de grote uitdaging met 2 kinderen van 11 en 13. Wij hebben 4 grote weekendtassen gekocht. Voor ieder een. Deze tassen zet ik links in lengterichting. 2 onder en 2 erop. Rechts tegen de achterbank komen 2 klapkratjes op elkaar. Die zullen iets boven …
Laatste antwoord door Renzo4000, -
Snel steenslag
door Wutroe- 1 volger
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
Het valt mij op dat mijn Proceed al vrij veel steenslag heeft, en dat na ruim 11k aan kilometers. Ik rijd naar mijn idee normaal, ben geen bumperklever o.i.d.. In vergelijking met mijn vorige nieuwe auto's vind ik het best snel gaan, op zowel de voorbumper als motorkap zitten al meerdere plekjes. Hebben anderen hier ook last van? In mijn geval gaat het om Blue Flame metallic lak, al vraag ik me af of dat verschil maakt.
Laatste antwoord door ProceedJR, -
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Weet iemand waar ik deze Gen5W 8" versie voor mijn ProCeed (MY19) kan downloaden ? Kan dit namelijk niet in de Navigation Updater vinden.. thx, Marcel
Laatste antwoord door HanssieHanssie,