Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Onze bestelde ceed sw zou geleverd worden op 18/1.

Tot op heden nog steeds niet bij de dealer. Volgens hem zou hij nu reeds 2 weken in rotterdam staan met als status klaar voor transport. Heeft iemand een idee hoe lang het dan normaal nog duurt vooraleer hij bij de dealer in België is? Deze beweert daar geen zicht op te hebben en bij Kia België willen ze ons niet helpen en verwijzen ze steeds door naar de dealer.

We verlangen om er in rond te toeren en worden nu toch wat ongeduldig door de onwetendheid!

Mvg,

Rulen

Geplaatst

Mijn ervaring met de levertijdinformatie van de dealer is dat deze, ondanks het nieuwe systeem, nog steeds niet accuraat is. De werkelijke voortgang komt niet overeen met de voortgang die de dealers in het systeem kunnen zien. Ik heb verhalen van dealers gehoord over dat in het systeem stond dat een auto in Rotterdam was gelost, terwijl deze al voor de deur van de dealer stond. Ik ken het gevoel, maar er zit niets anders op dan geduldig te blijven wachten.

Geplaatst

Mijn ervaring met de levertijdinformatie van de dealer is dat deze, ondanks het nieuwe systeem, nog steeds niet accuraat is. De werkelijke voortgang komt niet overeen met de voortgang die de dealers in het systeem kunnen zien. Ik heb verhalen van dealers gehoord over dat in het systeem stond dat een auto in Rotterdam was gelost, terwijl deze al voor de deur van de dealer stond. Ik ken het gevoel, maar er zit niets anders op dan geduldig te blijven wachten.

ja helaas. Hadden dit met onze eerste kia ook voorgehad dat ze ons steeds naar kastje van muur stuurden en hadden gedacht dat dit toch geen 2e keer zou voorkomen, maar blijkbaar wel. Wel jammer dat je dan nergens iets kan opvolgen of opvragen en dat ook kia belgie zich er niets van aantrekt.

Vrijdag werden er bij onze dealer wel 2 identieke ceed sw's geleverd als de onze (optie + kleur). De onze zou wel eerder besteld geweest zijn.

Geplaatst

Als de auto met z'n chassisnummer als beschikbaar in voorraadsysteem van de importeur staat dan is je auto wel degelijk aangekomen in NL. Elke auto die de boot afrolt wordt gelijk met een barcode in gescand en aangemeld met evt. transportschade als opmerking. Je dealergroep zal wel een vast ingeroosterd transport hebben vanuit Rotterdam (gebruikelijk), als die toevallig de dag was dat jouw auto gelost werd dan moet je dus nog even geduld hebben. 

Geplaatst

Als de auto met z'n chassisnummer als beschikbaar in voorraadsysteem van de importeur staat dan is je auto wel degelijk aangekomen in NL. Elke auto die de boot afrolt wordt gelijk met een barcode in gescand en aangemeld met evt. transportschade als opmerking. Je dealergroep zal wel een vast ingeroosterd transport hebben vanuit Rotterdam (gebruikelijk), als die toevallig de dag was dat jouw auto gelost werd dan moet je dus nog even geduld hebben. 

Ja maar het vreemde is dat hij daar volgens hen al 2 weken staat, maar ze ons nooit meer info kunnen/willen geven. Volgens hen weten zij totaal niet wanneer er wagens bij hen geleverd worden. We weten dus ook niet of er al een chassisnummer is, gewoon omdat we geen informatie loskrijgen.

De andere 2 waren na ons aangekomen in Rotterdam (volgens dealer) maar zouden wel al bij dealer geleverd zijn vorige vrijdag.

Geplaatst

Vervelend. Staat de leverdatum op je koopcontract? 

er zal waarschijnlijk een te "verwachten" leverdatum opstaan dus dan zou de dealer speling hebben toch ?

Geplaatst

mijn Belgische dealer vertelde mij dat het ongeveer 2 weken duurt tussen aankomst in Rotterdam en aankomst bij de dealer.

Ik weet echter dat er tal van redenen kunnen zijn voor vertraging... (inbouwen van opties, kleine herstellingen, geen plaats op de vrachtwagen, ...)

Geplaatst

mijn Belgische dealer vertelde mij dat het ongeveer 2 weken duurt tussen aankomst in Rotterdam en aankomst bij de dealer.

Ik weet echter dat er tal van redenen kunnen zijn voor vertraging... (inbouwen van opties, kleine herstellingen, geen plaats op de vrachtwagen, ...)

Dan zou de onze in ieder geval snel geleverd worden als dit klopt. Maar dan moet info van onze dealer ook wel kloppen. Zouden ze elke week uitleveren aan de dealers?

Dealer rekende zichzelf in en zij bij tekenen contract: ik zet er standaard 6 maanden op maar tegen 18/1 heb je hem zeker.

Wij moeten binnenkort naar keuring met onze huidige wagen en weten dat we veel kosten zullen hebben terwijl deze toch overgelaten wordt... Vandaar dat we wat zenuwachtig zijn hieromtrent

Geplaatst

Dealer rekende zichzelf in en zij bij tekenen contract: ik zet er standaard 6 maanden op maar tegen 18/1 heb je hem zeker.

Een mondelinge afspraak is ook rechtsgeldig. Als de verkoper heeft toegezegd dat je hem zeker hebt op 18-1 dan zou ik eisen dat de koop ontbonden wordt of dat ze je inruiler innemen en voor vervangend vervoer zorgen. Je hebt wel degelijk een poot om op te staan, je zal het alleen af moeten dwingen...

• Like 1
Geplaatst

Een mondelinge afspraak is ook rechtsgeldig. Als de verkoper heeft toegezegd dat je hem zeker hebt op 18-1 dan zou ik eisen dat de koop ontbonden wordt of dat ze je inruiler innemen en voor vervangend vervoer zorgen. Je hebt wel degelijk een poot om op te staan, je zal het alleen af moeten dwingen...

Ok, bedankt voor de info.

Ik heb de dealer opgebeld en hij vraagt nu nog respijt tot vrijdag. Hopen dat hij tegen dan binnenkomt. Vind het wel raar dat hij nu plots wel moeite zou kunnen doen om hem tegen vrijdag binnen te hebben, ofwel worden we weer aan het lijntje gehouden. Aangezien hij steeds beweert niet te weten wanneer er leveringen zijn.

Geplaatst

Bij mijn wete wordt de Kia Ceed in Slowakije gemaak; dr ligt daro geen zee, dussuh.... dan komtie met de trein of transport truck. Vreemd dan dat de dealer zegt dattie dan in Rdam (Europoort?) staat.  Kan ook zijn dat r transportschade aan is en dan duurt t langer, repa-tijd. Bij de dealer/importeur kan je om n logboek aanvragen vanaf begin produktie.....tenminste... dat heb ik meegemaak bij Renault. Of de Koreane zo scheutig zijn...... Vraag naar Mr Lee of Mr Park.... zo hete ze daro allemaal, geloof ik na een paar dage Olympisch schaatse kijke. :chinese:

http://www.anwb.nl/auto/tests/autotests/autotest/KIA/CEE%27D/1550

Geplaatst

Bij kia kunnen ze dit blijkbaar niet opvolgen. Vandaag nog geen nieuws, morgen 14/2 en dealer vroeg respijt tot dan dus heel benieuwd of we morgen een telefoontje krijgen!

Geplaatst

Gisteren terug opgebeld met dealer en rarara, hij is binnen sinds dinsdag! Maar blijkbaar niet nodig om ons te verwittigen.

Morgen zullen ze ons blijkbaar opbellen om de rest af te spreken. Dit weekend keken ze voor trekhaak.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...