Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bij de kilometerstand 45000 werd bij de dealer aangegeven dat bij de volgende beurt dus bij 60000 kilometer de remschijven moeten worden vervangen.

Dit is mijn 5 de nieuwe auto en bij de voorgaande auto's zijn nog nooit de schijven vervangen. dezen hadden 150000 op de teller staan en ook bij de dealer onderhouden.

Mijn vraag is hebben al meer mensen meegemaakt dat de schijven al bij 60000 versleten zijn.

En wat geeft de dealer dan als oorzaak.

Geplaatst

ik heb dit verhaal wel eens eerder gehoord is gewoon verkopen aan die gene die er toch geen verstand van heeft 

en als je dan vraagt waarom of wat de dikte dan nu is dan is het meestal opeens niet nodig 

• Like 1
Gast Warmentuuter
Geplaatst

zou natuurlijk kunnen dat de schijven aan de binnenkant ( komt het meeste voor )teveel roestvorming heeft.

Je slaat de spijker op zijn kop.

Door het nieuwe rijden gebruik je minder de remmen door anticiperend te rijden.

Voor gebruik je ze dan nog maar achter stukken minder en krijg je roest vorming op de achterschijven.

Af en toe eens lekker de rem gebruiken kan geen kwaad.

Doe eens een ritje ardennen, tanken in luxemburg en weer terug.

Roest weg.

Geplaatst

Bij AHZ zeker? Bij onze pico, ook bij de 45000 km beurt werd verteld dat de schijven nog goed waren....Ik ben nu gewaarschuwd want ik  denk dat de onze bij 60000 ook versleten zullen zijn.

Geplaatst

Inderdaad AHZ.

Roest aan de binnenkant van de schijven door het nieuwe rijden vind ik niet opgaan

Mijn vorige auto een Daihatsu Cuore, heeft in de 155000 km alleen  één keer nieuwe remblokken gehad.

Ook hier was het nieuwe rijden van toepassing.

Geplaatst

Inderdaad AHZ.

Roest aan de binnenkant van de schijven door het nieuwe rijden vind ik niet opgaan

Mijn vorige auto een Daihatsu Cuore, heeft in de 155000 km alleen  één keer nieuwe remblokken gehad.

Ook hier was het nieuwe rijden van toepassing.

dan ben je een uitzondering geweest met de Cuore , hoe vaak ik niet met een beurt of APK remschijven moet vervangen die gewoon aan de binnenkant nog 1 cm glimmend rem oppervlak hebben,

nou dat komt vaker voor dan je denkt.

Geplaatst

Mijn Pica is mijn eerste nieuwe auto,daarvoor allemaal auto´s gehad die ik (nagenoeg) heb opgereden,van een jaar tot 8 jaar.

Die 8 jaar was een Mercedes C klasse uit 1995,mijn vorige auto.

Toe ik hem kocht,zaten er nieuwe schijven op,na 4,5 jaar en 55.000 km verder,moesten er nieuwe blokjes en schijven op omdat de auto vreemd gedrag vertoonde bij het remmen ,hebben ze eerst ook nog achter de boel vervangen,terwijl het probleem voor zat ,of andersom,dat weet ik niet meer,3 jaar later en 35.000 km verder wederom.

Ik had toen wel een andere rijstijl dan nu,zeker in de Duitse bergen,je kon ze elke vakantie ruiken.

Voor de Mercedes betaalde ik de laatste keer iets van 150 euro,zeker niet meer (bij beun),dat is te overzien,(uiteraard) geen origineel,voor de Pica ben je bij de dealer het dubbele kwijt.

Zal wel veel werk zijn,want het materiaal kun je voor weinig aanschaffen.

Die 135.000 km van BM geeft mij hoop,helemaal omdat ik echt héél weinig rem,mijn route naar het werk is dusdanig dat dat kan.

Een keer flink remmen is misschien wel een goede tip voor mij.

Geplaatst

Bij de kilometerstand 45000 werd bij de dealer aangegeven dat bij de volgende beurt dus bij 60000 kilometer de remschijven moeten worden vervangen.

Dit is mijn 5 de nieuwe auto en bij de voorgaande auto's zijn nog nooit de schijven vervangen. dezen hadden 150000 op de teller staan en ook bij de dealer onderhouden.

Mijn vraag is hebben al meer mensen meegemaakt dat de schijven al bij 60000 versleten zijn.

En wat geeft de dealer dan als oorzaak.

Bij mij waren ze bij de 45000 al versleten, ligt er maar net aan hoe hard je rijdt en of je gewent ben laat te remmen in het dagelijks verkeer. Het enige wat ik apart vond is dat m'n blokken én schijven tegelijk versleten waren maar als je een keer een nieuw setje schrijven van een Picanto in je handen hebt gehad dan weet je genoeg.

Geplaatst

Bij mij waren ze bij de 45000 al versleten, ligt er maar net aan hoe hard je rijdt en of je gewent ben laat te remmen in het dagelijks verkeer. Het enige wat ik apart vond is dat m'n blokken én schijven tegelijk versleten waren maar als je een keer een nieuw setje schrijven van een Picanto in je handen hebt gehad dan weet je genoeg.

Dat is toch best snel om zowel de remblokken als de remschijven te moeten vervangen bij 45.000 km.

Als je veel in de stad rijdt en veel moet remmen dan zou het kunnen.

ps: ik laat de schijven van de Picanto er lekker opliggen en ga er echt niet mee in mijn handen zitten. :-). :-)

Grtz.

Specialmade

• 3 weken later...
Geplaatst

Dat is toch best snel om zowel de remblokken als de remschijven te moeten vervangen bij 45.000 km.

Als je veel in de stad rijdt en veel moet remmen dan zou het kunnen.

ps: ik laat de schijven van de Picanto er lekker opliggen en ga er echt niet mee in mijn handen zitten. :-). :-)

Grtz.

Specialmade

Wat flauw zeg, heb je geen schoteltje nodig bij je koffie? :wink:

Geplaatst

De Kiadealer (kleine beurt vandaag) is van mening dat er een stukje (roestrand aan de buitenkant) van mijn remschijf afgedraaid moet worden, omdat de remblokken daar vast zouden kunnen gaan klemmen. Ik heb dat afgewezen.

Ruitenwissers wilden ze ook vervangen, maar dat doe ik zelf wel.

Geplaatst

heb vandaag een Picanto uit 2006 onderhande gehad met 75.000km maar de achterschijven totaal verroest aan de binnenkant , dus afkeur apk en nieuwe incl. blokken gemonteerd.

Geplaatst

Mijn Picanto heeft achter geen schijfremmen. Toevallig dat ik net vorig weekend een foto van de remschijf heb gemaakt. De dealer heeft me gewezen waar het probleem zich zou kunnen voordoen, maar ik wacht nog een paar maanden tot de volgende (grote) beurt. Die wordt bij een wat vriendelijker geprijsde garage uitgevoerd dan.

Geplaatst

Mijn vorige Picanto (2006) nooit problemen gehad met de schijfremmen, wel 2x achter remklauw binnenwerk gereviseerd en 3x een nieuwe remklauw... Allemaal wegens lekkerij... Bij inruil stond die op 217.000 km.

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi , Ik ben nog niet zo lang hier op dit forum, maar wel vaak als assistent van een prof  ( chef monteur/apk keurmeester ) met auto's bezig  en wat me opvalt is dat verhaal over roest aan de binnenkant van je remschijf, te mal voor woorden is want door het indrukken van je rempedaal drukken zowel het binnenblok als het buitenblok tegen je schijf aan, voorwaarde dat je glijdeel goed schoon is. Wel zie je bij auto's die buitenstaan en zelden worden gebruikt roestvorming op de schijven . Verder las ik iets over afdraaien van remschijven waar een roestrand op zit, dat kan je dus super eenvoudig zelf oplossen, een haakse slijptol of gewoon je boormachine met een staalborstel of afbraamschijf gebruiken, daarna goed met lucht reinigen.

Dit kan je bij je voorwielen super eenvoudig doen, auto op handrem op een bokje of goede krik , wiel eraf en motor starten , je ziet dan dat je wiel gaat draaien dus dat werkt simpel.

Nog even over veel remmen inde stad, dat is echt niet zo slecht, maar wat mensen  vaak  vergeten is hun hoeven van de rem te halen als je stil staat, dan kan de warmte geen kant op en heb je dus meer slijtage/verglazing

Geplaatst

heb vandaag een Picanto uit 2006 onderhande gehad met 75.000km maar de achterschijven totaal verroest aan de binnenkant , dus afkeur apk en nieuwe incl. blokken gemonteerd.

Roest is natuurlijk vaak zonder probleem te verwijderen, want dit zit meest op het deel van de schijf waar de remblokken niet aandrukken en zijn veelal het gevolg van lang stilstaan. Ik weet wel dat veel garages en vooral de snelle jongens direct overgaan tot vervangen wat de klant onnodig veel geld kost en veel grondstoffen.

De eisen zijn eigenlijk best simpel

Remschijven De dikte van de remschijf kan per model verschillen. Tussen een geventileerde remschijf en een reguliere remschijf mag verschil zitten. Soms staat de minimum dikte op de remschijf vermeld. Indien dit niet het geval is kunt u informeren naar de minimale dikte voor uw auto. U kunt dan de dikte meten met een schuifmaat of liniaal. Indien er gevaar bestaat op het breken van de remschijf kan dit een punt van afkeur zijn.

Roest Roest op de remschijven is gedeeltelijk toegestaan. Hij mag niet meer dan 50% roest bevatten op het deel waar het remblok aandrukt op de remschijf. Remblokken Bijna versleten remblokken of remschoenen is toegestaan. Hiervan wordt wel aantekening gemaakt op het keuringsrapport. Indien sprake is van ijzer op ijzer zal de auto hierop afgekeurd worden.

Remslangen De remslangen dienen in goede staat te verkeren. Deze mogen geen scheuren of andere uitdrogingsverschijnselen hebben waarbij de bewapening of het canvas zichtbaar is. De remslangen lopen vanaf de remklauw, achter het wiel, naar de auto. Soms bevindt zich ook bij de achterbrug een slang

• 1 maand later...
Geplaatst

Mijn Picanto staat nu voor de 90k-beurt bij de garage. Mijn schijven gaan nog zo'n 3000km mee verwacht men.

Dat had ik wel verwacht, want bij het wisselen van de wielen was me al opgevallen dat de schijven en blokken aan de dunne kant oogden.

Maar vervangen ga ik zelf doen; Kia vraagt daar ruim €300 voor!

En aangezien dit een slijtdeel is zit er toch geen garantie op...

• Like 1
  • 1 jaar later...
Geplaatst

Ik heb zojuist (zelf) de remschijven en de remblokken vóór bij een Peugeot 107 (=Toyota fabricage) vervangen bij 50000 km. Maar dat is een automaat en dan gebruik je de remmen meer dan bij een handgeschakelde auto. Het hangt heel erg van je rijstijl af hoe lang dat mee gaat.

Het is zelf redelijke eenvoudig te controleren. Eén wiel er even af en dan de dikte van de schijf en de remblokken opmeten met een schuifmaat en je weet alles!

Nieuw is de dikte van de remschijf bij een Picanto 18 mm. en de minimale dikte staat soms op de remschijf.Anders de minimale even vragen bij Kia of anders bij Kwikfit of zo.

Een beetje roest op een remschijf is niet zo van belang; het gaat om de remvlakken en die worden door de remblokken vanzelf schoongepolijst tijdens het remmen (ik neem hierbij aan dat je soms remt).

Geplaatst

Ik rij ook alleen maar kleine stukjes en met bijna 60000 op de teller zijn mijn remblokken net op de helft ??
Maar misschien toch even zelf wieltje er afhalen en gewoon na meten
De remblokken nieuw zijn bij Kia van af nieuw al niet zo dik dus meten is ook weten of ze ook echt vervangen moeten worden of dat dit een leugen is van de dealer die gewoon omzet wil draaien

Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...