Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Zoef40,

Veel veilige kilometers met deze mooie aanwinst.

Je zult hier zeker geen spijt van krijgen.

Mooie kleur overigens. :-). :-)

• Like 2
Geplaatst
12 minuten geleden zei zoef40:

Zo, Ik heb mijn C'eed van juni 2012 ingeruild voor een Niro Executive Line van juli 2016. Tijd voor een meer relaxte manier van rijden gezien mijn leeftijd...Aankomende zaterdag ga ik hem halen. Proefrit was dermate goed bevallen i.c.m. een mooie prijs, dat ik dit niet kon laten liggen :tt1:. Tijdens die proefrit van meer dan 100km (bebouwde kom, provinciale wegen en snelweg), waarbij ik zowel de sport-stand als Eco-stand heb gebruikt, kwam ik op een verbruik van 5 ltr/100km uit. Dat vind ik heel netjes voor zo'n zware bak i.c.m. de banden die er om liggen. Dit gaat goed komen!

MooiMan !

Stikjaloers !

Onze forum auto :-))

https://www.kiaclub.nl/topic/19886-testdrive-kia-niro-16gdi-hybrid-executiveline-23-09-2016/

• Like 2
Geplaatst

:adanku:  Jaja, deze kleur valt onder "50 shades of Grey" :tt2:. Ik was ermee bekend dat dit een auto was die door KIA NL is gebruikt voor testdrives door de verschillende bladen etc. Maar dat maakt mij niet veel uit zolang die 7 jaar van kracht zijn en de auto netjes wordt opgeleverd. Dat weten ze bij Wolters. Ik sta daar bekend om mijn kritische blik :wink:. Ik heb een Amerikaanse review gezien (klik HIER), waarin ze het erover hadden dat de motorkap/achterklep en deuren allemaal van aluminium zijn gemaakt. Ik kan daar nérgens iets over terug vinden, maar als dat waar is dan is dat wel beter dan staal i.v.m. roestvorming. Ik ga dat zeker nog vragen. Kan me niet voorstellen dat dat alleen voor de Amerikaanse markt is. Vindt het wel een misser dat KIA NL heeft gemeend de voorste parkeersensoren weg te laten voor de NL markt. Dit is bij i.i.g. de UK en US versie wél aanwezig. Klein minpuntje m.i....

• Like 1
Geplaatst

16 januari besteld, vandaag afgehaald :-).

• Like 3
Geplaatst

Gefeliciteerd Henk, Nu begint het echte genieten, en alle knopjes uitproberen ;)

Geplaatst

Thanks, vanuit de Sportage voelde ik me al meteen thuis in de Niro (ook al tijdens de proefrit).

Het aantal knopjes valt eigenlijk best wel mee. Het aantal instellingen echter is op een heel ander nivo qua personalisering.

De automatische transmissie is ook van een ander niveau als wat ik ooit (heel lang geleden) heb gehad, de 3 traps automaat in een Renault 18 deed het echt heel erg fatsoenlijk. In combinatie met de CC is de bak van de Niro een toppertje. Hier in het Heuvelland gaat het nogal eens bergaf. De automaat i.c.m. de CC schakelt gewoon terug om meer af te remmen op de motor terwijl in het verleden ik de automaat "op hand" terug moest schakelen.

Wat ook opvalt is dat wanneer ik bij de CC de snelheid verlaag (knopje omlaag vasthouden) de bak terugschakelt om de snelheid asap aan te passen.

De respons bij inschakelen van de CC bij een bepaalde snelheid is echter trager als bij de Sportage. Bij de Sportage kon ik direct bij indrukken van "Set" het gas loslaten. Bij de Niro moet ik even wachten voordat ik mijn voet van het gas afhaal, anders loopt de snelheid terug.

Is dit een nadeel? Weet ik niet maar het is gewoon een kwestie van wennen.

Het verbruik na 110 km is volgens de BC 1 op 24. Dit is incl. heuvels maar excl. snelweg. Het kreng blijft volhouden dat ik pas na 800 km hoef te tanken :-).

Qua geluid van het audiosysteem kom ik vanaf een Sportage met Infinity speakers. De eerste auto (na 10 eerdere) waar ik geen aanpassingen heb gedaan aan de luidsprekers.

Bij terugrijden van de dealer naar huis dacht ik acceptabel maar niet echt happy. Thuis gekomen heb ik wat met de instellingen van de equalizer gefreubeld en voila, een beduidend acceptabeler spectrum. Een meer punchie bas mis ik misschien maar waarschijnlijk te weinig om hier erg veel energie in te duwen.

Tijdens het "inrichten" van de Niro bleek dat door de hoeveelheid aan opbergvakjes het geen enkel probleem was de uit de Sportage verwijderde spulletjes thuis te brengen. De vakken in de deuren zijn dan wel behoorlijk kleiner maar dat wordt meer dan voldoende gecompenseerd door de vakken in het kofferruim. Wat tegenviel was dat de bijrijder stoel een bagagenetje heeft maar de bestuurder stoel niet!!! Balen want hier had ik in de Sportage de spuitbus ruitontdooier en een paraplu in.

Qua rijden is niets mis met de Niro maar ik ben wat dat betreft te snel tevreden. Op 2 wielen ben ik happy, op 4 pas ik me aan. De Niro voelt iig wat strakker als de Sportage (2014). Mogelijk door een lager zwaartepunt. Het voelt erg safe en voorspelbaar. Mogelijk dat ik na een noodstop of uitwijkmanoeuvre een andere mening heb maar vooralsnog heb ik de auto hier (gelukkig) te kort voor.

• Like 6
Geplaatst

Als Lexus CT200H rijder ben ik al vanaf dag 1 gecharmeerd van de Niro en dus ook aandachtig lezer op dit forum.

Vandaag maar eens langs de Kia dealer in Houten geweest.

Mede door de mooie inruilprijs is de keuze is gevallen op een zilveren ExecutiveLine.

Over 2 weken kan ik 'm al ophalen

Verstuurd vanaf mijn XT1635-02 met Tapatalk

• Like 7
Geplaatst

Gefeliciteerd Ronald. Dus uiteindelijk toch de overstap gedaan. Is toch een heel andere auto, maar denk niet dat je er spijt van zult hebben. Heb zelf wel is gereden in de Lexus, vriend van mij heeft er één. Zeker geen verkeerde auto, maar doe mij de Niro maar.

• Like 1
Geplaatst
Gefeliciteerd Ronald. Dus uiteindelijk toch de overstap gedaan. Is toch een heel andere auto, maar denk niet dat je er spijt van zult hebben. Heb zelf wel is gereden in de Lexus, vriend van mij heeft er één. Zeker geen verkeerde auto, maar doe mij de Niro maar.

Ron,

Dank je wel ! Ja, inderdaad uiteindelijk toch de overstap gemaakt. Met heel veel plezier in de Lexus gereden, gebruikte materialen en afwerking staan bij Lexus op bijzonder hoog niveau. Daar kunnen weinig andere merken aan tippen.
Nu toch gekozen voor de auto die me vanaf dag 1 al bezig houdt .
Rijdt prima, voorzien van bizar veel opties, hogere instap, ruim, een 'stille' 6 traps automaat ipv toch wel luidruchtige CVT, en mits je de kunst van het Hybrid rijden door hebt zuinig.

Ik ging niet naar de dealer met het idee een andere auto aan te schaffen, was gewoon nieuwsgierig hoe de Niro zou rijden. Na terugkeer van de uitgebreide proefrit kreeg ik echter een hele mooie inruilprijs voor de Lexus die ik niet kon weerstaan.

Verstuurd vanaf mijn XT1635-02 met Tapatalk

• Like 2
Geplaatst

Nu eerst even boodschapjes doen!

En dan eens kijken wat een KIA NIRO van 7 maanden nog oplever ;(

Geplaatst

Wat?... heb ik wat gemist?
Waarom afecheid van je Niro nemen?

Geplaatst
41 minuten geleden zei Wimis on:

Nu eerst even boodschapjes doen!

En dan eens kijken wat een KIA NIRO van 7 maanden nog oplever ;(

Waarom ??????

Geplaatst

Balen  Wim. Mss kunnen ze hem voor je verkopen, levert mss meer op dan inkopen.

Geplaatst

Gem. verbruik nu op 1:19,54 km/l.  Ik wil boven de 20 !:dup:

Asbak vol ?

:no:

Wimis gaat scheiden.............. :weather42:

Geplaatst

Sterkte kerel, hoop dat alles veder goed gaat .

• Like 1
Geplaatst

Hier in het Heuvelland rijdt een Niro 1:22 heuvel op en af :-)

• Like 1
Geplaatst
59 minuten geleden zei HenkM:

Hier in het Heuvelland rijdt een Niro 1:22 heuvel op en af :-)

Ja Henk, ik ook op het vlakke stuk, 1:22 nog wat/of meer.
Maar de 'andere' rechtervoet dus niet :no:

We gaan lekker verder met de Niro van andere :Y

Sorry van, dit het moest er even uit!

Geplaatst

@wimis on
Wat vervelend joh..
Veel sterkte!

Geplaatst

@ Wimis, zag ik niet aankomen, sterkte.

Gast Vitara 2
Geplaatst

Man wat een K#t bericht....

Heel veel sterke.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...