BvE Geplaatst 29 December, 2017 Geplaatst 29 December, 2017 1 uur geleden zei Olaf de Niro: Dag allemaal, ik heb dus ook een vaste trekhaak van GDW die zwiebert. Ik had gewoon bij de aankoop van mijn nieuwe Niro een vaste trekhaak besteld. Ik dacht dat deze uit de accessoirelijst van KIA zou komen maar de dealer monteerde een GDW-trekhaak. Dankzij dit forum werd ik van het probleem van deze trekhaken in combinatie met een fietsendrager geattendeerd. Ik meteen terug naar de dealer en deze herkende het probleem en gaf aan dat GDW inmiddels de opvulstukken verstevigd heeft en dat ik die verbeterde versie ook onder mijn auto had. Maar ook gaf hij aan dat ze zelf ook benieuwd waren hoe die verbeterde versie zich zou houden met een fietsendrager. Afgesproken werd dat ik langs zou komen met de fietsendrager gemonteerd met 2 fietsen erop. Dat heb ik gisteren dus gedaan, voor het eerst. Ik heb een Thule fietsendrager die geschikt is voor electrische fietsen en zelf al een kilo of 25 weegt. Deze gemonteerd op de trekhaak en erop gaan staan. Zonder de fietsen erop was al duidelijk te zien dat de trekhaak niet stevig vastzat, er zat erg veel speling in. En dit betrof de verbeterde versie! Met de fietsen erop naar de dealer gereden. Deze constateerde dat er inderdaad teveel speling in zat en gaat de trekhaak vervangen voor een originele KIA-trekhaak. Dit moet binnen een paar weken geregeld zijn. Ik zal de afloop in het nieuw jaar vermelden. Met deze trekhaak durf ik echt niet de snelweg op met 2 fietsen erop, laat staan om hiermee met vakantie te gaan met een volle auto met bepakking. Fijn dat dit forum bestaat! Prettige jaarwisseling allemaal. Moet dat dan wel het merk Mobis zijn !!!!!!! Quote
Derrek Geplaatst 29 December, 2017 Geplaatst 29 December, 2017 2 uur geleden zei Olaf de Niro: Deze constateerde dat er inderdaad teveel speling in zat en gaat de trekhaak vervangen voor een originele KIA-trekhaak. Dit moet binnen een paar weken geregeld zijn. Ik zal de afloop in het nieuw jaar vermelden. Met deze trekhaak durf ik echt niet de snelweg op met 2 fietsen erop, laat staan om hiermee met vakantie te gaan met een volle auto met bepakking. Fijn dat dit forum bestaat! Prettige jaarwisseling allemaal. Het bewijs dat de zogenaamd "verbeterde" trekhaken van GDW (en Brinck) nog altijd niet deugen. Ervan uitgaande dat je dealer zijn woord houdt en je de enige echte originele Hyunday/Kia trekhaak krijgt, de Vobis, dan heb jij een goede dealer! En straks een perfecte trekhaak. Quote
Roland2017 Geplaatst 29 December, 2017 Geplaatst 29 December, 2017 Oeps, en ik maar denken dat het met de "verbeterde" GDW trekhaak het probleem opgelost was. Niet dus! Ik ga eind april met caravan van bijna 1300 kilo aan de haak op vakantie. Ik denk dat ik maar een gesprek aan gaat met m'n dealer. Kijken hoe zij hier mee om gaat? Dank voor de tip BvE! Quote
Ron Penguin Geplaatst 30 December, 2017 Geplaatst 30 December, 2017 17 uur geleden zei Roland2017: Oeps, en ik maar denken dat het met de "verbeterde" GDW trekhaak het probleem opgelost was. Niet dus! Ik ga eind april met caravan van bijna 1300 kilo aan de haak op vakantie. Ik denk dat ik maar een gesprek aan gaat met m'n dealer. Kijken hoe zij hier mee om gaat? Dank voor de tip BvE! Probleem is vooral met de fietsendrager, de krachten met een caravan zijn anders en heb je er geen last van. Quote
Derrek Geplaatst 30 December, 2017 Geplaatst 30 December, 2017 3 uur geleden zei Ron Penguin: Probleem is vooral met de fietsendrager, de krachten met een caravan zijn anders en heb je er geen last van. Dat klopt wel, maar bedenk als je er nu niets aan doet dan kun je ook later nooit meer met een fietsdrager op weg tenzij je de trekhaak op eigen kosten laat vervangen door een goede trekhaak. Je mag toch verwachten dat je in Nederland met een trekhaak een fietsdrager kunt vervoeren, zeker voor die prijs die Kia ervoor rekent. Deze GDW en Brink trekhaken voldoen niet een de conformiteitsvereiste zoals beschreven in het Burgerlijk Wetboek (art. 7:17). Een trekhaak hoort daarvoor star op de auto gemonteerd te zijn en niet verend. Quote
Specialmade Geplaatst 30 December, 2017 Geplaatst 30 December, 2017 2 uur geleden zei Derrek: Dat klopt wel, maar bedenk als je er nu niets aan doet dan kun je ook later nooit meer met een fietsdrager op weg tenzij je de trekhaak op eigen kosten laat vervangen door een goede trekhaak. Je mag toch verwachten dat je in Nederland met een trekhaak een fietsdrager kunt vervoeren, zeker voor die prijs die Kia ervoor rekent. Deze GDW en Brink trekhaken voldoen niet een de conformiteitsvereiste zoals beschreven in het Burgerlijk Wetboek (art. 7:17). Een trekhaak hoort daarvoor star op de auto gemonteerd te zijn en niet verend. Daar heb je een . Quote
Derrek Geplaatst 3 Januari, 2018 Geplaatst 3 Januari, 2018 Er is een actiemodel van de Kia Niro, de DynamicLine Travel Connect, waarbij een afneembare trekhaak bij geleverd wordt. Zou dat een originele Vobis trekhaak zijn? Quote
dropje Geplaatst 15 Januari, 2018 Geplaatst 15 Januari, 2018 Op 3-1-2018 om 11:43 zei Derrek: Er is een actiemodel van de Kia Niro, de DynamicLine Travel Connect, waarbij een afneembare trekhaak bij geleverd wordt. Zou dat een originele Vobis trekhaak zijn? Dat hoop ik dan wel, zou wel een beetje "bijzonder" zijn als KIA willens en wetens een aktie heeft en daar massaal een ondeugdelijke trekhaak op monteert. Dat model/uitvoering spreekt ons wel aan, kwa uitvoering en opties in verhouding tot prijs. Quote
Derrek Geplaatst 15 Januari, 2018 Geplaatst 15 Januari, 2018 1 uur geleden zei dropje: Dat hoop ik dan wel, zou wel een beetje "bijzonder" zijn als KIA willens en wetens een aktie heeft en daar massaal een ondeugdelijke trekhaak op monteert. Ik hoor het graag. Indien dit inderdaad een Vobis trekhaak is dan is het een interessante aktie. Aan het bijbehorende abonnement voor de connect service zou ik geen geld aan besteden en afzeggen. Quote
Derrek Geplaatst 18 Januari, 2018 Geplaatst 18 Januari, 2018 De originele Kia Niro Mobis trekhaak is gewoon te bestellen bij de Kia Webshop: hier. Quote
Olaf de Niro Geplaatst 27 Januari, 2018 Geplaatst 27 Januari, 2018 Precies die trekhaak heb ik gisteren gemonteerd gekregen van mijn kia-dealer uit Nootdorp. Ben er blij mee want nu kan ik eindelijk mijn fietsendrager gaan gebruiken. Voorheen was het echt een no-go. En dat betrof de eerder gemonteerde GDW-trekhaak, nota bene een verbeterde versie. Quote
Derrek Geplaatst 27 Januari, 2018 Geplaatst 27 Januari, 2018 2 uur geleden zei Olaf de Niro: Precies die trekhaak heb ik gisteren gemonteerd gekregen van mijn kia-dealer uit Nootdorp. Ben er blij mee want nu kan ik eindelijk mijn fietsendrager gaan gebruiken. Voorheen was het echt een no-go. En dat betrof de eerder gemonteerde GDW-trekhaak, nota bene een verbeterde versie. Gefeliciteerd! Een goede dealer dus. Deze Mobis trekhaak is inderdaad een wereld van verschil met die gdw en brink trekhaken voor het gebruik met een fietsdrager. Hier bljjkt ook dat degenen die met een "verbeterde" trekhaak zoetgehouden zijn niet weten wat ze missen. Quote
surfingjohn Geplaatst 7 Februari, 2018 Geplaatst 7 Februari, 2018 Benieuwd wat mijn dealer morgen gaat zeggen, ook een trekhaak onder de Niro zitten die tijdens het rijden achterover zakt, was mij trouwens toegezegd tijdens de verkoop dat dit niet zou gebeuren. Hoe kan je trouwens er achter komen welk merk trekhaak ze eronder gezet hebben, waarschijnlijk kan je dat alleen zien wanneer de auto op de brug staat? Quote
Derrek Geplaatst 7 Februari, 2018 Geplaatst 7 Februari, 2018 14 minuten geleden zei surfingjohn: Hoe kan je trouwens er achter komen welk merk trekhaak ze eronder gezet hebben, waarschijnlijk kan je dat alleen zien wanneer de auto op de brug staat? Als het goed is dan levert je dealer een klanten handleiding (en soms de installatie-handleiding) bij de auto. Daar vind je het merk. Heb je in de Kia map van je auto gekeken? Gezien het bewegen van de haak is het in ieder geval geen Mobis en ook geen Auto-Hak. Quote
surfingjohn Geplaatst 8 Februari, 2018 Geplaatst 8 Februari, 2018 Vanmiddag bij de dealer geweest, inderdaad de vaste trekhaak buigt door, zij gaan nu met Kia Nederland overleggen wat te doen. Quote
PeterD Geplaatst 17 Februari, 2018 Geplaatst 17 Februari, 2018 En, is er nog iets uit het overleg gekomen? Quote
surfingjohn Geplaatst 17 Februari, 2018 Geplaatst 17 Februari, 2018 Ga volgende week maar eens bellen met de dealer, nog niets gehoord. Quote
PeterD Geplaatst 17 Februari, 2018 Geplaatst 17 Februari, 2018 Maandag reed ik achter een Niro met fietsen achterop. Ik haalde hem in omdat ik dacht dat rek en fietsen eraf zouden vallen. Dinsdag mijn eigen rek op de Niro gezet met twee fietsen en geconstateerd dat dat ook vreselijk wiebelde en dat ik daar niet mee durfde te rijden. Meteen de dealer gebeld die beloofde het te onderzoeken en mij terug te bellen. Woensdag kreeg ik bericht dat het hersteld gaat worden en een afspraak voor eind van de maand gemaakt. Tot nog toe ben ik dus tevreden met hun snelle actie. Nu nog even afwachten welke trekhaak ik als vervanginging ga krijgen. Quote
Derrek Geplaatst 18 Februari, 2018 Geplaatst 18 Februari, 2018 10 uur geleden zei PeterD: Tot nog toe ben ik dus tevreden met hun snelle actie. Nu nog even afwachten welke trekhaak ik als vervanginging ga krijgen. Zou niet afwachten. Is het wel zeker dat je een andere trekhaak gemonteerd krijgt? Het is ook mogelijk dat de dealer onder "herstellen" het monteren van de "verbeterde" tussenstukken bedoelt maar dan kom je van de regen in de drup want ook dan zwiebert de haak nog steeds zoals je nu weet. Quote
Derrek Geplaatst 19 Februari, 2018 Geplaatst 19 Februari, 2018 16 uur geleden zei PeterD: Tja, en dan ga ik weer terug. Ik hoop dat je dan wel blijft (glim)lachen Quote
PeterD Geplaatst 19 Februari, 2018 Geplaatst 19 Februari, 2018 @Derrek: Ja hoor, geen enkel probleem. Quote
Hen E Geplaatst 20 Februari, 2018 Geplaatst 20 Februari, 2018 Ik ben nieuw hier, maar al maanden aan het meelezen. Inmiddels een Kia Niro besteld maar moet zeker nog wachten tot half april. Bij 3 dealers geweest en slechts een kende het trekhaak probleem ( of wilde er iets over zeggen), was ook op de hoogte van de modificatie. Ik wilde dus een vaste trekhaak maar dan wel van Mobis en niet een ander merk want daar betaal ik niet voor. Tijdens het gesprek zou hij toch maar even in het magazijn navraag gaan doen maar de vaste is dus een GWD en niet leverbaar van Mobis. Mobis is een afneembare en de kogel zit ook hoger vanaf het wegdek dan de vaste en afneembare van GWD. Kia levert volgens deze Dealer (nog) geen vaste Mobis trekhaken. Er zijn door Kia 3 soorten trekhaken leverbaar. Afneembare van Mobis (silver) met aansluitset ~950 euro. Afneembare van waarschijnlijk GWD (zwart) met aansluitset ~759 euro. Vaste van GWD (zwart) met aansluitset ~625 euro. Ik heb de Mobis trekhaak onder een Kia Niro connect travel gezien en deze was silver van kleur. De zwarte zijn blijkbaar de GWD met passtukken. Quote
surfingjohn Geplaatst 20 Februari, 2018 Geplaatst 20 Februari, 2018 Donderdagmorgen ga ik naar de dealer, wazig verhaal over een Bosal kogel die vervangen gaat worden. Ze laten me maar eerst zien hoe de huidige vaste trekhaak doorbuigt en hoe ze dat getest hebben 2 weken terug. Dan mogen ze me vertellen wat er nu vervangen gaat worden, alleen de kogel? of vindt er een modificatie plaats? of komt er toch een hele nieuwe trekhaak onder? Zo te lezen wat Hen E verteld, bestaat dus de Mobis vaste trekhaak niet? Quote
surfingjohn Geplaatst 20 Februari, 2018 Geplaatst 20 Februari, 2018 (aangepast) 3 uur geleden zei surfingjohn: 20 Februari, 2018 aangepast door surfingjohn dubbele post Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.