Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sinds 1 week in bezit van de Niro. Ik heb een vaste trekhaak laten monteren voor mijn fietsendrager. 

Wat opvalt is de in mijn ogen lelijke oplossing van het monteren. De onderkant, ik meen dat dit difusser heet, is op een lelijke manier uitgezaagd. Nu zit er een groot gat. Zie foto’s.

Ik heb gekeken op dit forum, maar niet heel veel foto’s gezien van een gemonteerde trekhaak. Toevallig laatst eentje live gezien en die had een mooi klein gaatje waar precies te trekhaak doorheen past. Het lijkt dus ook anders te kunnen.

Mijn vraag is of het normaal is dat er zo een groot gapend gat hoort te zitten of dat dit ook anders zou moeten. Ik moet overigens nog terug naar de dealer, die had hier nog niet van gehoord

CF3C45EE-AEE7-457A-BE1F-AB8A653FEF6A.jpeg

48958562-EF67-413B-B277-5D6E8B4FD9FA.jpeg

Guest edsnijders
Posted

Bij de trekhaak afneembaar Kia nummer G5281ADE00 wordt er een stuk uitgehaald diepte 70mm en breedte 330mm.

Posted

Dank je voor je reactie. Ik heb een vaste trekhaak besteld, dus neem aan dat die er ook op zit.

Ik post een foto van een Niro met trekhaak die ik onlangs zag staan. Net klein gaatje gemaakt en geen groot gat van 30 bij 7. 

Ben benieuwd naar andere ervaringen.

3B596ABA-3057-4589-AC7A-432F924DBD55.jpeg

Posted

Veel verstand heb ik er niet van, maar zo te zien heb je een contactdoos die weggedraaid kan worden. (aan het oog trek je hem weer naar beneden,.)  Misschien is het gat daarom groter.

Posted

Hier ook een stuk van 330 x 7 cm eruit gezaagd.
Zelf zou ik het ook anders gedaan hebben maar zal wel  volgens de montage handleiding gedaan zijn.

Posted (edited)

Is volgens de handleiding uitgevoerd. Uiteraard kun je die uitsparing ook recht uitzagen maar de mate van afwerking op de foto is nu eenmaal een interpretatie van goed vakmanschap anno 2018...

Edited by Kevo
Guest Hop Sing
Posted

je vraagt je soms toch af zitten ze erin of hangen ze eronder 

Posted

Zojuist bij de dealer geweest. Het grote gat wordt veroorzaakt door de weg schuifbare stekker. Montage hiervoor is volgens KIA voorschriften gedaan. Ze bestellen een apart stekker gedeelte die verder naar voren geplaatst wordt en een nieuwe onderplaat zodat het weer een net geheel wordt. Deze oplossing werd na kort nadenken snel bedacht. Eens kijken hoe dat eruit gaat zien.  

Wat betreft het merk trekhaak. Dit zou een GDW moeten zijn.  Ik noemde het probleem van de bewegelijkheid en daar wist de medewerker van. Dat zat in de eerste modellen maar nu niet meer. Daar ga ik dan maar van uit, volgende week wordt er door mij getest.

Posted
Op 12-5-2018 om 20:01 zei Toonvkr:

Veel verstand heb ik er niet van, maar zo te zien heb je een contactdoos die weggedraaid kan worden. (aan het oog trek je hem weer naar beneden,.)  Misschien is het gat daarom groter.

Dan had ik er meer verstand van dan dat ik in eerste instantie dacht...........

• 2 weeks later...
Posted

In afwachting van mijn bestelde Niro alvast navraag gedaan bij een filiaal van Trekhaakcentrum. Zij vertellen met dat er slechts een ronde opening wordt gemaakt waar de haak in past en niet meer. Zou dus een nette oplossing moeten zijn zonder grote openingen of zaag- of knipsporen.

• 3 months later...
Posted

Ik heb deze week een Brink trekhaak onder mijn Niro laten monteren (met vaste kogel) voordat ik dit artikel had gelezen, maar ben blij dat de Kwikfit monteur in Ede "mee heeft gedacht", want deze vertelde mij expres het gat niet zo onnodig groot volgens de beschrijving had gemaakt, maar precies zo groot, zodat de haak er net in paste.........staat wel zo netjes, volgens hem.......

• 3 months later...
Posted
Op 21-9-2018 om 21:47, Kia de Niro zei:

Ik heb deze week een Brink trekhaak onder mijn Niro laten monteren (met vaste kogel) voordat ik dit artikel had gelezen, maar ben blij dat de Kwikfit monteur in Ede "mee heeft gedacht", want deze vertelde mij expres het gat niet zo onnodig groot volgens de beschrijving had gemaakt, maar precies zo groot, zodat de haak er net in paste.........staat wel zo netjes, volgens hem.......

IMG_1470.jpg

IMG_1469.jpg

Posted

Tijdje terug naar de garage terug geweest. Vanwege het gat, maar ook vanwege de zwabberende trekhaak.  Bleek dat ik ook een verkeerde heb gekregen. Een GWD. Monteur keek er naar en zei direct dat dit niet goed was. Hij zei letterlijk dat hij niet snapte dat ze deze er nog steeds onderzetten. Heb een ander merk gekregen, een bosal. Nu geen probleem meer en het gat is mooi ingezaagd. Snel geregeld door de dealer. Maar had natuurlijk direct goed moeten zijn.

20180928_161321.jpg

• 7 months later...
Posted

Ik heb een afneembare trekhaak laten monteren. Niets is uitgezaagd!! Past perfect en je ziet er niets van als hij er af is. Ook de stekker draai je naar boven en is dus ook niet te zien. Bij de dealer laten monteren voor circa euro 800.