Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

e-Niro - Levertijden en bestellingen

Ga naar de oplossing Opgelost door yvdhaak,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik krijg net te horen dat mijn dyn+ line van half september naar half november gaat. (Mogelijk nog langer)  Besteld op 13-04.

Ik heb wel de head-up geaccepteerd om de levering te versnellen, maar blijkbaar maakt dat dus geen bal uit. 

Beetje jammer dit.

Geplaatst (aangepast)
1 uur geleden, zei Prednas:

Levertijd van mijn dynamicPlusLine met HK is eind oktober geworden 😩. Maar kan zomaar nog verder uitlopen. Begin maart besteld. Pfff.  

Hier hetzelfde verhaal, maar over HK of HUD heb ik de dealer niet gehoord.

aangepast door Loopfanaat
typefout
Geplaatst

Kia E Niro Dynamic Plusline met HK audio besteld op 24 april, is nu verscheept. Bij koop werd gezegd levering in september, wordt nu oktober. Kon auto ook eerder geleverd krijgen als ik afzag van Harman Kardon. Dat wilde ik niet. Leveringstermijn valt wel mee gezien de huidige leveringsperikelen bij andere automerken zoals Peugeot en VW.

Geplaatst
32 minuten geleden, zei Kianist:

Kia E Niro Dynamic Plusline met HK audio besteld op 24 april, is nu verscheept. Bij koop werd gezegd levering in september, wordt nu oktober. Kon auto ook eerder geleverd krijgen als ik afzag van Harman Kardon. Dat wilde ik niet. Leveringstermijn valt wel mee gezien de huidige leveringsperikelen bij andere automerken zoals Peugeot en VW.

Gekozen voor de HUD en levering half november… bestelling was bevestigd op 14/4. Dus maakte blijkbaar qua levertijd weinig uit.

Geplaatst

Ik heb mijn executive line in maart besteld en zo als het nu staat wordt hij eind oktober bij de dealer afgeleverd, maar de datum is al een paar keer veranderd, dus ik wacht maar rustig af.

Geplaatst (aangepast)

Voor geïnteresseerden:

Ja, Kia verhoogt de prijzen en daar kun je op afgeven (doet gelukkig lang niet iedereen), maar Kia is echt niet de enige. Dus je kunt weglopen bij Kia, maar dan hoop ik niet dat je illusie hebt dat je elders beter uit bent. Dat je je aankoop heroverweegt kan ik me dan wel weer voorstellen…

https://www.destentor.nl/auto/duurder-tijdens-levertijd-prijzen-nieuwe-autos-blijven-maar-stijgen~ad19d019/

aangepast door Hippe lip
  • Like 1
Geplaatst

Mijn Niro EV Dynamic Plusline met HK, gekocht in mei, staat nu bij de dealer. Wel 2000€ duurder geworden en nu dus buiten SEPP regeling. Totaal extra kosten 2000 + 3350 is dus 5350€. Ik ga gebruik maken van mijn 10 dagen bedenktijd. 

Geplaatst
1 uur geleden, zei Prednas:

Bij mij nog steeds eind oktober. Begin maart besteld met HK.

28 april 2022 besteld en nog steeds geen leverinsinfo.😴

Geplaatst (aangepast)

Begin maart jl. DynamicPlusline besteld. HK laten vervangen door HUD. Tot op heden geen info over VIN-nr of productie. Volgens de dealer staat auto in order (en dat al een flink aantal weken).

aangepast door Hanjoo
Geplaatst (aangepast)

Er zit zo te lezen niet echt transparantie in de leveringen vs besteldatum.

ik heb 13 april de auto besteld. Er werd verteld half september. Vorige week kreeg ik te horen dat het half november wordt. 

ik heb wel de HUD geaccepteerd ipv HK. Ik lees nu dus dat de HK auto’s alsnog sneller geleverd worden dan de auto’s met HUD. En dat terwijl er werd gezegd “om vertragingen te voorkomen “ 

nu lees ik dat de auto van Johan er dus al is ? En dat in mei besteld ? 

gaat het hier allemaal om “koop” of “private lease” ? wellicht dat de auto’s van private lease al wel veel eerder zijn besteld. 

maargoed….overal zijn vertragingen en ik had ook liever mijn auto gisteren al gehad. Helemaal omdat de prijs van diesel nu hoger is als benzine  😨

aangepast door pe-el2
Geplaatst
33 minutes ago, pe-el2 said:

Er zit zo te lezen niet echt transparantie in de leveringen vs besteldatum.

ik heb 13 april de auto besteld. Er werd verteld half september. Vorige week kreeg ik te horen dat het half november wordt. 

ik heb wel de HUD geaccepteerd ipv HK. Ik lees nu dus dat de HK auto’s alsnog sneller geleverd worden dan de auto’s met HUD. En dat terwijl er werd gezegd “om vertragingen te voorkomen “ 

nu lees ik dat de auto van Johan er dus al is ? En dat in mei besteld ? 

gaat het hier allemaal om “koop” of “private lease” ? wellicht dat de auto’s van private lease al wel veel eerder zijn besteld. 

maargoed….overal zijn vertragingen en ik had ook liever mijn auto gisteren al gehad. Helemaal omdat de prijs van diesel nu hoger is als benzine  😨

Bijna zelfde verhaal hier, ik heb de Dynamic Plusline besteld begin maart. In mei een belletje gehad met het verzoek om de HUD te kiezen om de levering in september te houden. Gistermorgen maar eens gebeld want van de dealer hoor ik zelf niets. Bleek dat in het systeem nu helemaal geen leverdatum meer staat en dat de dealer verwacht dat de levering niet dit jaar zal lukken. Maar wanneer dan wel, niemand die het weet….

Geplaatst
Op 27-8-2022 om 14:33, zei johan1962:

Mijn Niro EV Dynamic Plusline met HK, gekocht in mei, staat nu bij de dealer. Wel 2000€ duurder geworden en nu dus buiten SEPP regeling. Totaal extra kosten 2000 + 3350 is dus 5350€. Ik ga gebruik maken van mijn 10 dagen bedenktijd. 

Maar die SEPP-regeling geldt toch alsnog gewoon? Valt toch onder de coulance van de overheid? 

Geplaatst

Ik heb in januari het oude model besteld en dat is in goed overleg in april omgezet naar het nieuwe model (Niro EV Dynamic Plus met HUD). Ik heb eergisteren de dealer in Zwolle gebeld, omdat ik mij wel zorgen maakte over de prijsverhoging, maar hij gaf aan dat de prijsverhoging niet gold in mijn geval, omdat ik de auto in de 4e maand had besteld. Vanaf de 5e maand krijgen klanten wel te maken met een prijsverhoging van 2 a 3 duizend euro; iets met kopersbescherming (?). 

2 Weken geleden is mijn levertijd verplaatst naar week 45. 

Geplaatst

Mijne was gekocht 15 mei. Dus maand 5. Daarnaast stond in mijn koopcontract dat er prijsverhogingen zouden kunnen komen. Dus kon ik redelijkerwijs van prijsverhoging uitgaan. Met deze gegevens en een prijs stijging van 2000 euro wordt de mogelijke coulange van SEPP wel heel erg trikkie. Je weet hoe onze overheid omgaat met voordeeltjes van  particulieren. Vandaar mijn beslissing. Het zou KIA Nld sieren als zij het risico willen dragen als ze er zo zeker van zijn dat iedereen  de SEPP gewoon krijgt. Dat doen ze ook niet dus zijn ze in mijn ogen ook niet echt overtuigd van hun gelijk. Kortom voor mij redenen om de auto te annuleren. 

Geplaatst
17 uur geleden, zei johan1962:

Mijne was gekocht 15 mei. Dus maand 5. Daarnaast stond in mijn koopcontract dat er prijsverhogingen zouden kunnen komen. Dus kon ik redelijkerwijs van prijsverhoging uitgaan. Met deze gegevens en een prijs stijging van 2000 euro wordt de mogelijke coulange van SEPP wel heel erg trikkie. Je weet hoe onze overheid omgaat met voordeeltjes van  particulieren. Vandaar mijn beslissing. Het zou KIA Nld sieren als zij het risico willen dragen als ze er zo zeker van zijn dat iedereen  de SEPP gewoon krijgt. Dat doen ze ook niet dus zijn ze in mijn ogen ook niet echt overtuigd van hun gelijk. Kortom voor mij redenen om de auto te annuleren. 

Ik begrijp je punt. Risico is erg groot ja. Ik ga eerst eens kijken of ik het zwart op wit kan krijgen. Kijk ik erna wel wat ik ga doen. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...