Jump to content

e-Niro - Levertijden en bestellingen

Sigmasailor
Go to solution Solved by yvdhaak,

Recommended Posts

Ik kreeg gisteren goed nieuws, mijn op 11-03-2022 bestelde NIRO EV EL in mineral blue verwachten ze op 2 december bij de dealer hij heeft ondertussen een VIN nummer dus wat rest is een zee reis. Bij de dealer moeten ze dan nog wat dingen monteren o.a. sierlijsten en diverse verlichting in de auto, dus ik verwacht nog dit jaar te rijden.

Voor mij is er dus licht aan het einde van de tunnel, ik hoop dat er meer zijn, we wachten maar rustig af.

20/4 DPL cityscape green besteld via de LM. LM geeft aan levering tussen 1 en 12 nov. Dealer weet te melden dat VIN beschikbaar is en dat de auto in Korea staat.

Iemand hier een idee wanneer de volgende boot vanuit Korea deze kant op komt?

3 uur geleden, zei JWS:

Ik kreeg gisteren goed nieuws, mijn op 11-03-2022 bestelde NIRO EV EL in mineral blue verwachten ze op 2 december bij de dealer hij heeft ondertussen een VIN nummer dus wat rest is een zee reis. Bij de dealer moeten ze dan nog wat dingen monteren o.a. sierlijsten en diverse verlichting in de auto, dus ik verwacht nog dit jaar te rijden.

Voor mij is er dus licht aan het einde van de tunnel, ik hoop dat er meer zijn, we wachten maar rustig af.

Mooi te horen dat er nu toch niro's uitgeleverd gaan worden 👌🏻. Zelf moet ik nog wachten op eind december (planning). Voor mij DPL pearl White met HK. 

1 uur geleden, zei Kaiii:

20/4 DPL cityscape green besteld via de LM. LM geeft aan levering tussen 1 en 12 nov. Dealer weet te melden dat VIN beschikbaar is en dat de auto in Korea staat.

Iemand hier een idee wanneer de volgende boot vanuit Korea deze kant op komt?

Staan er 2 op Eurkor, voor aankomst half november in Antwerpen en Rotterdam.

6 minuten geleden, zei Plaatje123:

Hoe kan je dat zien @ObiWanKanobi? Kun je ook zien of er Pearl White DPL op staan?

Op de site van Eurkor. Je leert heel wat op dit forum! De auto’s uit de Kia fabriek worden via de haven van Peyongtaek vervoerd via Vehicle schepen, deze 2 dus. Maar welke auto’s erop staan dat kun je nergens terugvinden helaas. Alleen de dealer kan jouw die info geven.  

CB0E237D-04FF-4F44-8521-BFF72F9A5CB6.jpeg

44 minutes ago, ObiWanKanobi said:

Staan er 2 op Eurkor, voor aankomst half november in Antwerpen en Rotterdam.

2 minutes ago, ObiWanKanobi said:

Op de site van Eurkor. Je leert heel wat op dit forum! De auto’s uit de Kia fabriek worden via de haven van Peyongtaek vervoerd via Vehicle schepen, deze 2 dus. Maar welke auto’s erop staan dat kun je nergens terugvinden helaas. Alleen de dealer kan jouw die info geven.  

CB0E237D-04FF-4F44-8521-BFF72F9A5CB6.jpeg

Super, dankjewel!

Afgaande op de data die de LM heeft doorgegeven zal ie dan waarschijnlijk op een van deze 2 boten moeten zitten.

Ik ben ergens achter gekomen mbt prijslijsten van Kia Niro EV.
Mijn offerte was gedaan op basis van de prijslijst van februari 2022. Ik had nog een geprinte versie, daarin stond geen aparte vermelding mbt de mogelijke tussentijdse prijsverhoging.

Deze offerte is naar de leasemaatschappij gegaan hierop is mijn leaseprijs bepaald en ben ik akkoord gegaan. Later kreeg ik van de dealer te horen dat de prijzen verhoogd gingen worden. Ik had toen al aangegeven dat ik dit wel van de leasemaatschappij zou horen of mijn maandbedrag omhoog zou gaan. Maar hier blijft het gelukkig stil.

Net nog eens gekeken hoe dit nu zit, maar ik had alleen de geprinte versie, dus ik probeer via de Kia site de "oude" prijslijst van februari te downloaden en hier hebben ze blijkbaar al passage mbt de verhoging staan. Maar in mijn geprinte versie niet. Nu staat op de achterkant van de prijslijst een code. En nu lijkt het er op dat er 2 versies van de februari prijslijst zijn (misschien wel meer).
Mijn geprinte versie: ZK601DEEV090MRT22 en de versie op de kia site: ZK601DEEV090MEI22.

Dus mocht je een geschil hebben mbt de prijs. Kijk op de offerte waar je akkoord mee bent gegaan op basis van welke prijslijst deze is gedaan.

Weer 2 weken later.....de sprongen worden wel steeds kleiner...ik hoor dus meerdere dat de auto's op Q1 gezet zijn.  Dat heb ik dus niet. Als het echt 24-12 zal zijn dan stel ik het een week uit. Dan heb ik in ieder geval een auto uit 2023. 

Loopfanaat, 01/03/2022, Valkenswaard, DPL, Zwart, x, eind november, x
Hanjoo, 04/03/2022, Houten, DPL, InterStellar Gray, HUD, november, x geproduceerd, VIN beschikbaar
Prednas, 10/03/2022, Rotterdam, DPL, Snow White Pearle, HK, onbekend
JWS, 11/03/22 Almere Executivline Mineral Blue half december
Plaatje123, 02/04/2022, Alkmaar, DPL. Snow White Pearl, HUD, eind november, nog geen VIN 
EricEV, 07/03/2022, Rotterdam, DPL, Interstellar Grey, HUD, onbekend, x, ook nog geen VIN
Piet65, 07/04/2022, Waddinxveen, DL, Blauw Metallic, x, x, 15/09/2022, 
Gleb, 11/04/2022, Amsterdam, EL, Aurora Black, x, 03/01/2023, x, leverdatum: is al 3x verzet.
Pe-el2, 13/04/2022, Arnhem, DPL, Cityscape Green, HUD, 24/12/2022, x
Eizo1065, 14/04/2022,  Zoetermeer DPL , InterStella Grey. HK, eind november
Pacopep, 14/04/2022, ?, DPL,, nu levering 12 januari 2023, x
Obi-wan, 15/04/2022, Rotterdam, DPL, Aurora Black, HUD, 09/12/2022, x

GerZ, 23/04/2022, Rotterdam, DL, InterStellar Grey, x, x, 29/09/2022, 
Hermes, 24/04/2022, Voorburg DPL, HK, metallic White, Order bij fabriek, x
GWensink, 28/04/2022, Zwolle, DPL, Snow White, HUD, Week 45, , Leverdatum wordt niet gehaald.

aldvors, 03/05/2022, Velserbroek, DPL, Cityscape Green, HUD, onbekend, x
Marcel112, 10/05/2022, Zwolle, DPL, Aurora Black, HK, Mid November, x, Hij is gemaakt en staat op de boot
Slordervos, 24/05/2022, Hellevoetsluis, DL, Steel gray, x, 22 september
Marie, eind mei, Oss, DPL, wit, 15-12-2022, x
Baske, 31/05/2022, Helmond, DPL, Snow White Pearle, HK, onbekend, x, Bij bestelling was de geplande leverweek 46, maar deze is later naar onbekend gezet
J.RGM, kleur Mineral Blue, DL, volgens leasemaatschappij levering oktober 2023
Marcoonline,06/10/22, Onbekend, DPL, Mineral Blue, 06/2023, uitgaande van leasemaatschappij

Hallo allemaal, 

Hebben jullie al meer gehoord over nieuwe prijsverhogingen? Ik kreeg te horen dat "zo goed als zeker" in december een nieuwe verhoging komt. Benieuwd of andere dealers dat ook zeggen, vandaar de vraag. 

Groet!

1 uur terug, zei Hak:

Hallo allemaal, 

Hebben jullie al meer gehoord over nieuwe prijsverhogingen? Ik kreeg te horen dat "zo goed als zeker" in december een nieuwe verhoging komt. Benieuwd of andere dealers dat ook zeggen, vandaar de vraag. 

Groet!

Dat zei mijn dealer vanmiddag ook. Met welk bedrag zei hij dan weer niet. 

Voor mij maakt het ook niet uit, maar voor de mensen die vanaf mei een bestelling hebben geplaatst wel! 

Ik hoorde via via dat het om 1000 euro zou gaan, maar dat is dus van horen zeggen...

13 hours ago, pe-el2 said:

Dat zei mijn dealer vanmiddag ook. Met welk bedrag zei hij dan weer niet. 

Voor mij maakt het ook niet uit, maar voor de mensen die vanaf mei een bestelling hebben geplaatst wel! 

Ik hoorde via via dat het om 1000 euro zou gaan, maar dat is dus van horen zeggen...

Ik keek net toevallig even op de prijslijst op de KIA website. Als je die bekijkt zie je nu 2 prijzen:

1) Prijzen voor aflevering t/m 30 november

2) Prjizen voor aflevering na 30 november.

Na 30 november betaal je 1000 euro meer. Dat gaat weer een hoop gezeur opleveren want als je een Dynamic Line hebt besteld met een andere kleur dan kom je boven het SEPP subsidie plafond van 45.000 euro…. 

2 uur geleden, zei EricEV:

Ik keek net toevallig even op de prijslijst op de KIA website. Als je die bekijkt zie je nu 2 prijzen:

Na 30 november betaal je 1000 euro meer. Dat gaat weer een hoop gezeur opleveren want als je een Dynamic Line hebt besteld met een andere kleur dan kom je boven het SEPP subsidie plafond van 45.000 euro…. 

Ik zie het staan inderdaad. 

Je moet echter bij de fiscale waarde kijken. En dan blijft de dynamic line met metallic lak onder de 45k voor de sepp grens. 

Ze hebben er nu ook een edition line aan toegevoegd. Voor dat geld wil je liever die hebben ipv de dynamic line.

2 uur geleden, zei EricEV:

Heb van de RVO zwart op wit dat ze daar dus geen probleem van maken. Alleen moet je het koopcontract kunnen laten zien met oude prijs en willen ze een verklaring van de dealer waarom de prijs hoger is. 

Alleen betekent het inderdaad dat nieuwe kopers alleen nog het instapmodel kunnen kiezen als ze het subsidiegeld nodig hebben voor de aanschaf. 

11 minuten geleden, zei pe-el2:

Ik zie het staan inderdaad. 

Je moet echter bij de fiscale waarde kijken. En dan blijft de dynamic line met metallic lak onder de 45k voor de sepp grens. 

Ze hebben er nu ook een edition line aan toegevoegd. Voor dat geld wil je liever die hebben ipv de dynamic line.

Slimme toevoeging inderdaad, die edition. 

9 uur geleden, zei marcel112:
10 uur geleden, zei Hak:
Slimme toevoeging inderdaad, die edition. 

Dan ging ik wel voor een andere auto... Slim van Kia. Prijzen zichzelf uit de markt

Dat is ieder voor zich natuurlijk. Maar het blijft lastig om voor dezelfde prijs-kwaliteit iets goedkopers te vinden. Denk niet dat ze bij Kia willen verhogen, maar vanwege de economie (lees: bizarre inflatie) niet anders kunnen. 

Jongens jongens (en meisjes ook trouwens😜), al dat gedoe over wanneer besteld en hoe lang de levertijd is en ook ‘ik heb ‘m veel eerder besteld maar hij komt veel later dan de jouwe’. Je weet waarschijnlijk niet half waarvan die levertijd allemaal afhankelijk is. Dat kunnen specifieke onderdelen zijn, dat kan met de kleur te maken hebben (worden vast in batches gemaakt) en de combinatie van die twee zal ook wel eens mee kunnen spelen (onderdeel niet meer beschikbaar, net als jouw kleur gemaakt wordt).
Maar wat zeker ook meespeelt is dat dealers een productieslot gereserveerd kunnen hebben. Het is maar de vraag of je weet of er voor jouw bestelling gebruik is gemaakt van zo’n productieslot. En als dat zo is en het is een reservering van vele maanden daarvóór, dan heb je mazzel omdat jouw auto dan relatief snel geleverd wordt.

Maar de rode draad is dat je dat allemaal niet weet. En daarom heeft al dat vergelijken ook bijzonder weinig zin, lijkt me. Je weet het gewoon niet.

• Like 5

Op 14-10-2022 om 11:09, zei pe-el2:

Weer 2 weken later.....de sprongen worden wel steeds kleiner...ik hoor dus meerdere dat de auto's op Q1 gezet zijn.  Dat heb ik dus niet. Als het echt 24-12 zal zijn dan stel ik het een week uit. Dan heb ik in ieder geval een auto uit 2023. 

Loopfanaat, 01/03/2022, Valkenswaard, DPL, Zwart, x, eind november, x
Hanjoo, 04/03/2022, Houten, DPL, InterStellar Gray, HUD, november, x geproduceerd, VIN beschikbaar
Prednas, 10/03/2022, Rotterdam, DPL, Snow White Pearle, HK, onbekend
JWS, 11/03/22 Almere Executivline Mineral Blue half december
Plaatje123, 02/04/2022, Alkmaar, DPL. Snow White Pearl, HUD, eind november, nog geen VIN 
EricEV, 07/03/2022, Rotterdam, DPL, Interstellar Grey, HUD, onbekend, x, ook nog geen VIN
Piet65, 07/04/2022, Waddinxveen, DL, Blauw Metallic, x, x, 15/09/2022, 
Gleb, 11/04/2022, Amsterdam, EL, Aurora Black, x, 03/01/2023, x, leverdatum: is al 3x verzet.
Pe-el2, 13/04/2022, Arnhem, DPL, Cityscape Green, HUD, 24/12/2022, x
Eizo1065, 14/04/2022,  Zoetermeer DPL , InterStella Grey. HK, eind november
Pacopep, 14/04/2022, ?, DPL,, nu levering 12 januari 2023, x
Obi-wan, 15/04/2022, Rotterdam, DPL, Aurora Black, HUD, 09/12/2022, x

GerZ, 23/04/2022, Rotterdam, DL, InterStellar Grey, x, x, 29/09/2022, 
Hermes, 24/04/2022, Voorburg DPL, HK, metallic White, Order bij fabriek, x
GWensink, 28/04/2022, Zwolle, DPL, Snow White, HUD, Week 45, , Leverdatum wordt niet gehaald.

aldvors, 03/05/2022, Velserbroek, DPL, Cityscape Green, HUD, onbekend, x
Marcel112, 10/05/2022, Zwolle, DPL, Aurora Black, HK, Mid November, x, Hij is gemaakt en staat op de boot
Slordervos, 24/05/2022, Hellevoetsluis, DL, Steel gray, x, 22 september
Marie, eind mei, Oss, DPL, wit, 15-12-2022, x
Baske, 31/05/2022, Helmond, DPL, Snow White Pearle, HK, onbekend, x, Bij bestelling was de geplande leverweek 46, maar deze is later naar onbekend gezet
J.RGM, kleur Mineral Blue, DL, volgens leasemaatschappij levering oktober 2023
Marcoonline,06/10/22, Onbekend, DPL, Mineral Blue, 06/2023, uitgaande van leasemaatschappij

Vandaag ook nog contact gehad, toch ben ik even benieuwd want ik hoorde vandaag pas over deze prijsstijging.

Op 27 maart 2022 heb ik getekend voor een dpl mineral blue. (Staat op verwacht in december) In mijn contract staat:

”eventuele prijs- en uitvoeringswijzigingen zijn voorbehouden”

Van de dealer kreeg ik mondeling door dat dit alleen gaat gelden voor mensen die voor april/mei hebben getekend. Ik heb niks zwart op wit, weten jullie of het contract van april/mei anders is dan de mijne (maart), oftewel staat daar nog concreter in dat de prijsstijgingen doorberekend worden?

9 uur geleden, zei Jlamme:

Vandaag ook nog contact gehad, toch ben ik even benieuwd want ik hoorde vandaag pas over deze prijsstijging.

Op 27 maart 2022 heb ik getekend voor een dpl mineral blue. (Staat op verwacht in december) In mijn contract staat:

”eventuele prijs- en uitvoeringswijzigingen zijn voorbehouden”

Van de dealer kreeg ik mondeling door dat dit alleen gaat gelden voor mensen die voor april/mei hebben getekend. Ik heb niks zwart op wit, weten jullie of het contract van april/mei anders is dan de mijne (maart), oftewel staat daar nog concreter in dat de prijsstijgingen doorberekend worden?

Prijsstijging geldt alleen voor diegenen die hun auto na 31 april hebben gekocht. Toen zijn de Kia prijslijsten aangepast en is een opmerking toegevoegd dat er tijdelijk sprake is van niet vaste prijzen. 

2 uur geleden, zei Plaatje123:

Prijsstijging geldt alleen voor diegenen die hun auto na 31 april hebben gekocht. Toen zijn de Kia prijslijsten aangepast en is een opmerking toegevoegd dat er tijdelijk sprake is van niet vaste prijzen. 

Potverdorie.. heb zo'n  'kikker in kokend water'- gevoel..  Ik zit dan bijna op de 48.000,- voor een DLP (incl trekhaak)