Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

e-Niro - Levertijden en bestellingen

Ga naar de oplossing Opgelost door yvdhaak,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijn Niro EV Dynamic Plusline met HK, gekocht in April, mocht deze om wat voor reden geleverd worden in januari 2023 dan blijft de subsidie wel van toepassing, hierover contact met  RVO en bevestiging gekregen 

• 2 weken later...
Geplaatst
Op 30-7-2022 om 12:59, zei eizo1965:

Vandaag ook bericht van de dealer dat m'n Niro EV Dynamic Plus Line (grey; met HK audiosysteem) 11 oktober bij dealer zou zijn. Ik heb 12 april gekocht.

Uitgesteld tot eind november.........

Geplaatst
17 uur geleden, zei ObiWanKanobi:

Uitgesteld naar 09/12, 15/04 besteld (DPL met HUD).😞

Gisterenmiddag bij de dealer geweest. DynamicPlusLine met HUD staat nog steeds in order. De losdatum is verschoven van eind september naar medio december a.s. Auto besteld begin maart 2022.

Op het binnenterrein stond eenzelfde DynamicPlusLine met HK!

Geplaatst

Eind mei heeft voor mij de leasemaatschapij een Niro EV DynamicPlus line in de kleur Snow White Pearle besteld. De voorlopige leverdatum was op week 46 gezet.
In Juni telefoontje over Harman Kardon leverproblemen gekregen van de dealer. Ik ga voor geluid en niet voor een extra metertje in beeld. Dus de langere levertijd geaccepteerd. Maar toen gaf de dealer al aan dat wk46 een fictieve week was en dat de definitieve leverweek niet gegeven kon worden niet met óf zonder HK. 

Laatst even een bezoekje aan de dealer gebracht om te vragen of ze al meer duidelijkheid hadden, maar helaas. De leverdatum is verwijderd en de auto staat nu in backorder. Toen ik vroeg wat dat betekende, was het antwoord: "Er zijn onderdelen niet op voorraad en daardoor is de productie uitgesteld."Ik hoef daarom dit jaar geen nieuwe Niro meer te verwachten.

Kortom nog een paar maanden na afloop van oude leasecontract doordieselen, ben alleen bang dat mijn 5jaar oude diesel wel in bijtelling gaat oplopen daardoor.

Geplaatst
1 hour ago, Baske said:

Eind mei heeft voor mij de leasemaatschapij een Niro EV DynamicPlus line in de kleur Snow White Pearle besteld. De voorlopige leverdatum was op week 46 gezet.
In Juni telefoontje over Harman Kardon leverproblemen gekregen van de dealer. Ik ga voor geluid en niet voor een extra metertje in beeld. Dus de langere levertijd geaccepteerd. Maar toen gaf de dealer al aan dat wk46 een fictieve week was en dat de definitieve leverweek niet gegeven kon worden niet met óf zonder HK. 

Laatst even een bezoekje aan de dealer gebracht om te vragen of ze al meer duidelijkheid hadden, maar helaas. De leverdatum is verwijderd en de auto staat nu in backorder. Toen ik vroeg wat dat betekende, was het antwoord: "Er zijn onderdelen niet op voorraad en daardoor is de productie uitgesteld."Ik hoef daarom dit jaar geen nieuwe Niro meer te verwachten.

Kortom nog een paar maanden na afloop van oude leasecontract doordieselen, ben alleen bang dat mijn 5jaar oude diesel wel in bijtelling gaat oplopen daardoor.

Das balen zeg. Als ik dat zo hoor dan worden alle leveringen doorgeschoven.

Wij hebben begin maart besteld, levering zou toen september zijn. Dus begin september gebeld en toen stond er niets in het systeem (en op zijn vroegst november). Werd vorige week gebeld met de mededeling dat februari wordt op zijn vroegst…..

Geplaatst

Ik heb van de week een print screen gekregen van de dealer. 
staat nog in order en daarbij een los datum van 20-11. 
gaat om de DPL met HUD. 

we gaan het meemaken. 
ondertussen begin ik te twijfelen om voor een model y RWD te gaan…. Die nu niet zoveel in prijs verschilt dan de Niro. 

Geplaatst
6 uur geleden, zei pe-el2:

ondertussen begin ik te twijfelen om voor een model y RWD te gaan…. Die nu niet zoveel in prijs verschilt dan de Niro. 

Goh, das toch wel een héél andere auto! Wel opvallend dan, zo’n keuze.

Of het je de Niro EV alleen voor de prijs gekozen?

Geplaatst

Hallo , nieuw hier omdat dit mijn 1e Kia wordt.

Begin mei besteld bij Kia Zwolle tijdens experience

Niro EV Dyn Pl zwart met HK.

ook gebeld in mei voor HUD ipv HK, niet gedaan.

Dus nog voor de 1e 3000 euro verhoging, maar half aug gebeld dat ik toch een vehoging zou krijgen, als coulance geen 3000 maar 1667. En ook gevraagd hoe het zat met de SEPP regeling, mar dit zou geen probleem zijn omdat overheid naar de oorspronkelijke aanschafwaarde. Nou als ik jullie verhalen lees begin ik hem toch te knijpen nu..

ook gekozen voor de dynpl omdat ik onder de subsidie grens wilde blijven.

begin sept gebeld wat de status was en dynpl was aan de beurt voor prod, en de mijne zat bij de batch... thats it..

Geplaatst
Op 14-9-2022 om 17:53, zei Hippe lip:

Goh, das toch wel een héél andere auto! Wel opvallend dan, zo’n keuze.

Of het je de Niro EV alleen voor de prijs gekozen?

Ja dat klopt. Ik heb er gisteren mee gereden, maar hou het toch bij de Kia. 
We blijven gewoon wachten en ik vraag regelmatig een print screen van de status van de dealer. (Kia Arnhem)

Geplaatst

Goedemiddag.

Ik heb een nieuwe Niro besteld volgens de dealer wordt deze geleverd eind oktober geleverd. 

Mijn vraag is worden alle kia modellen in Pyongtaek gemaakt want volgens mij is er ook een fabriek in Slovenië.

Er zullen vast ook meer boten zijn dan de morning lynn. Als iemand hier meer over weet dan hoor ik het graag

Geplaatst
Op 15-9-2022 om 11:46, zei marcel112:

Hallo , nieuw hier omdat dit mijn 1e Kia wordt.

Begin mei besteld bij Kia Zwolle tijdens experience

Niro EV Dyn Pl zwart met HK.

ook gebeld in mei voor HUD ipv HK, niet gedaan.

Dus nog voor de 1e 3000 euro verhoging, maar half aug gebeld dat ik toch een vehoging zou krijgen, als coulance geen 3000 maar 1667. En ook gevraagd hoe het zat met de SEPP regeling, mar dit zou geen probleem zijn omdat overheid naar de oorspronkelijke aanschafwaarde. Nou als ik jullie verhalen lees begin ik hem toch te knijpen nu..

ook gekozen voor de dynpl omdat ik onder de subsidie grens wilde blijven.

begin sept gebeld wat de status was en dynpl was aan de beurt voor prod, en de mijne zat bij de batch... thats it..

Dealer Zwolle.

edit: inmiddels dealer gesproken en  de SEPP is absoluut gegarandeerd. Volgens RVO is dit afgegeven op de aanschaf prijs op je koop contract en daar staat een datum op. Zou dus goed moeten gaan

Op 15-9-2022 om 11:46, zei marcel112:

Geplaatst
11 uur geleden, zei marcel112:

edit: inmiddels dealer gesproken en  de SEPP is absoluut gegarandeerd. Volgens RVO is dit afgegeven op de aanschaf prijs op je koop contract en daar staat een datum op. Zou dus goed moeten gaan

Als de dealer het zo zeker weet wil hij vast het risico (zwart op wit) wel overnemen? Ben benieuwd of hij dat doet. Mijn info rechtstreeks van RvO (staat ergens hierboven) is wat anders. Als je akkoord gaat met de verhoging, dat ga je doen, en je gaat daardoor over de grens heen heb je pech.

• Like 1
  • Sad 1
Geplaatst
3 uur geleden, zei Sigmasailor:

Als de dealer het zo zeker weet wil hij vast het risico (zwart op wit) wel overnemen? Ben benieuwd of hij dat doet. Mijn info rechtstreeks van RvO (staat ergens hierboven) is wat anders. Als je akkoord gaat met de verhoging, dat ga je doen, en je gaat daardoor over de grens heen heb je pech.

Dat zou wel heel zuur zijn. Volgens Kia Zwolle hanteren ze de originele koopovereenkomst. Ik kan ook niet andere klanten vragen van Zwolle. Wat ik te horen kreeg is dat er pas 1 op de productie gepland staat van de dyna plus en dat is die van ons

Geplaatst (aangepast)

Ik breng alleen het nieuws. Bij deze nogmaals (quote/unquote) de mail van RvO (vooral de laatste alinea is toch wat zorgelijk; wil Kia/de dealer denk ik niet weten):

Geachte heer/mevrouw ,

Om voor subsidie in aanmerking te komen mag de catalogusprijs niet hoger zijn dan €45.000, inclusief af-fabriek-opties. Deze catalogusprijs wordt geregistreerd in het kentekenregister bij de RDW. U moet er bij het sluiten van de overeenkomst dus aan denken dat de auto beneden deze prijs blijft.

Er zijn op dit moment relatief lange levertijden van elektrische auto’s. Hierdoor kan het voorkomen dat de fabrikant of importeur de catalogusprijs verhoogt, na het sluiten van de koopovereenkomst en vóór de registratie in het kentekenregister. En dat hierdoor de catalogusprijs in het kentekenregister boven de €45.000 uitkomt. Voor de beoordeling van deze voorwaarde controleren wij de catalogusprijs van de (individuele) auto aan de hand van het kenteken in het kentekenregister (RDW). Wij kunnen dit enkel op deze objectieve wijze controleren bij de vaststelling (vervolg-aanvraag) op basis van een kenteken.

Wij zijn coulant (meegaand) als blijkt dat de prijsverhoging niet al was voorzien bij het sluiten van de overeenkomst door u als koper en de dealer. U moet dit wel melden en kunnen aantonen wanneer u het kenteken aan ons doorgeeft, op het moment dat de auto op uw naam staat.

Zie ook: Veelgestelde vragen SEPP (rvo.nl)

Om in aanmerking te komen voor deze coulance moet u wel kunnen aantonen dat de prijswijziging niet aan u is doorberekend/voorzien (en dus buiten uw invloedsfeer om is ontstaan) en u daar akkoord mee bent gegaan. Als de prijs in de overeenkomst dus boven de €45.000 komt te liggen (incl. die prijswijziging) en u/de klant is daarmee akkoord gegaan, dan komt uw aanvraag niet in aanmerking voor de SEPP-subsidieregeling en/of coulance hiertoe.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

L.....

Adviseur Stimuleringsregelingen Elektrisch Vervoer

.................................................................
Rijksdienst voor Ondernemend Nederland

Hanzelaan 310 | 8017 JK | Zwolle

Postbus 10073 | 8000 GB| Zwolle

Unquote

aangepast door Sigmasailor
Geplaatst
19 minuten geleden, zei Sigmasailor:

Ik breng alleen het nieuws. Bij deze nogmaals (quote/unquote) de mail van RvO (vooral de laatste alinea is toch wat zorgelijk; wil Kia/de dealer denk ik niet weten):

Geachte heer/mevrouw ,

Om voor subsidie in aanmerking te komen mag de catalogusprijs niet hoger zijn dan €45.000, inclusief af-fabriek-opties. Deze catalogusprijs wordt geregistreerd in het kentekenregister bij de RDW. U moet er bij het sluiten van de overeenkomst dus aan denken dat de auto beneden deze prijs blijft.

Er zijn op dit moment relatief lange levertijden van elektrische auto’s. Hierdoor kan het voorkomen dat de fabrikant of importeur de catalogusprijs verhoogt, na het sluiten van de koopovereenkomst en vóór de registratie in het kentekenregister. En dat hierdoor de catalogusprijs in het kentekenregister boven de €45.000 uitkomt. Voor de beoordeling van deze voorwaarde controleren wij de catalogusprijs van de (individuele) auto aan de hand van het kenteken in het kentekenregister (RDW). Wij kunnen dit enkel op deze objectieve wijze controleren bij de vaststelling (vervolg-aanvraag) op basis van een kenteken.

Wij zijn coulant (meegaand) als blijkt dat de prijsverhoging niet al was voorzien bij het sluiten van de overeenkomst door u als koper en de dealer. U moet dit wel melden en kunnen aantonen wanneer u het kenteken aan ons doorgeeft, op het moment dat de auto op uw naam staat.

Zie ook: Veelgestelde vragen SEPP (rvo.nl)

Om in aanmerking te komen voor deze coulance moet u wel kunnen aantonen dat de prijswijziging niet aan u is doorberekend/voorzien (en dus buiten uw invloedsfeer om is ontstaan) en u daar akkoord mee bent gegaan. Als de prijs in de overeenkomst dus boven de €45.000 komt te liggen (incl. die prijswijziging) en u/de klant is daarmee akkoord gegaan, dan komt uw aanvraag niet in aanmerking voor de SEPP-subsidieregeling en/of coulance hiertoe.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

L.....

Adviseur Stimuleringsregelingen Elektrisch Vervoer

.................................................................
Rijksdienst voor Ondernemend Nederland

Hanzelaan 310 | 8017 JK | Zwolle

Postbus 10073 | 8000 GB| Zwolle

Unquote

ik denk dat dit stukje het meeste waarde heeft?

of is dat wishfull thinking

Geplaatst

beetje off topic misschien maar, hoe hebben jullie de laadpas geregeld?  ik zou door kia worden gebeld voor het monteren van een laadpaal( al 2 maanden niks over gehoord). Heb dus zelf een paal besteld en installatie wordt gedaan zodra ik weet wanneer de auto komt. Maar ik ga dus voornamelijk thuis laden, zonnepanelen. Maar hoe als ik onderweg ben( eventueel vakantie) Ik ben op zoek naar pas zonder abbo en liefst wel met een app..

Dacht zelf aan deze : https://laadpastop10.nl/chargecard/9/Ecotap

of zijn er al gebruikers die een beter idee / ervaring hebben

Geplaatst (aangepast)

Shell recharge werkt vrijwel overal, en de ANWB werkt samen met Eneco E-Mobility, en die pas werkt ook op heel veel plaatsen.

Beiden zonder abo, hooguit aanmaak/verzendkosten.

aangepast door Peter-036
teveel
  • Like 1
Geplaatst
Shell recharge werkt vrijwel overal, en de ANWB werkt samen met Eneco E-Mobility, en die pas werkt ook op heel veel plaatsen.
Beiden zonder abo, hooguit aanmaak/verzendkosten.
Ook in het buitenland? Frankrijk, italie Kroatië ?

Verstuurd vanaf mijn M2102K1AC met Tapatalk

Geplaatst
9 uur geleden, zei marcel112:

ik denk dat dit stukje het meeste waarde heeft?

of is dat wishfull thinking

Ik hoop natuurlijk dat je gelijk hebt; dat wil je graag begrijpen (en voor het gemak leest de dealer het ook zo). Ik lees in de laatste alinea toch echt wat anders (rijmt niet echt met je alinea in je quote).  Op mij is het niet van toepassing (heb oud contract met vaste prijs); ik heb het dus laten rusten. Ik zou zeggen vraag het bij de bron (binnen een paar dagen antwoord) en deel dat in dit topic.

Ik denk dat ze de eerste alinea alleen toepassen als je onder de 45k afrekent en de catalogus waarde bij RDW toch boven de 45k wordt. Als je meer dan 45k afrekent ben je akkoord met de aanpassing en krijg je geen subsidie.

Proof me wrong! Ik hoop dat dat lukt.

Geplaatst
4 minuten geleden, zei Sigmasailor:

Ik hoop natuurlijk dat je gelijk hebt; dat wil je graag begrijpen (en voor het gemak leest de dealer het ook zo). Ik lees in de laatste alinea toch echt wat anders (rijmt niet echt met je alinea in je quote).  Op mij is het niet van toepassing (heb oud contract met vaste prijs); ik heb het dus laten rusten. Ik zou zeggen vraag het bij de bron (binnen een paar dagen antwoord) en deel dat in dit topic.

Ik denk dat ze de eerste alinea alleen toepassen als je onder de 45k afrekent en de catalogus waarde bij RDW toch boven de 45k wordt. Als je meer dan 45k afrekent ben je akkoord met de aanpassing en krijg je geen subsidie.

Proof me wrong! Ik hoop dat dat lukt.

Ok,

ik ga nu zeker bellen en/of mailen naar RVO. Als het waar is wat je zegt ga ik hier zeker Kia Zwolle mee om de oren slaan, ik heb heel duidelijk gevraagd of dit mijn SEPP subsidie in gevaar brengt. Dit was zeker niet zo.

En als dit wel zo is, dan ga ik serieus nadenken om hem alsnog proberen te annuleren en bijv de xc40 te kopen.

het gaat met de luxe uitvoering en waar ik op uit kom is dacht ik nog geen 2k. Dat is nog steeds veel geld, maar daar heb je dan denk ik wel degelijk ook een andere auto voor.

Ik kom op het antwoord van de RVO terug. bedankt zo ver

Geplaatst (aangepast)

Zoals gezegd zou ik hier het antwoord van RVO melden. Hieronder staat het antwoord maar dan weet ik nog niet niks eigenlijk. Blijft vaag

Hartelijk dank voor uw bericht van 18 september 2022. Hierin vraagt u de prijs van mijn auto is verhoogd, heb ik nog wel recht op subsidie. Graag reageer ik op uw bericht.

Wijzigingen
U kunt in uw e-Loket wijzigingen doorgeven, via de knop: Stuur een bericht. 
Het RVO beoordeelt de wijziging en u ontvangt hierover een bericht.
In het geval van een prijsstijging van de auto hebben wij de originele overeenkomst en een verklaring van de dealer nodig, waarin staat waardoor de prijsstijging tot stand is gekomen.
Als het contract vernieuwd is hebben wij het nieuwe contract ook nodig met een korte uitleg over de situatie.
Lukt het niet via de knop: Stuur een bericht, dan kunt u ook een e-mail sturen naar sepp@rvo.nl o.v.v. uw dossier nummer, uw volledige naam, e-mail adres en telefoonnummer.
aangepast door marcel112
Geplaatst

Ik zie hier sowieso maar weinig foto’s of berichten van mensen met het nieuwe model van de EV Niro. Zijn er echt nog maar zo weinig tot bijna niks geleverd? Heel benieuwd hoe de nieuwe modellen bevallen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...