Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Alleen dus wel bij Eneco laadpalen. Bij niet Eneco betaal je meer:

Vaste prijs per kWh

• €3,- per maand.
• Transactie kosten: Eneco laadpunt gratis, laden op een niet-Eneco laadpunt €0,61 (incl. BTW) per sessie.
• Laden op een Eneco laadpunt €0,22 (incl. BTW) per kWh. Laden op een niet-Eneco laadpunt €0,36 (incl. BTW) per kWh (m.u.v. snelladers).
• Kies uit een laadpas of laadsleutelhanger (druppel).
• Gratis verzending.

Geplaatst (aangepast)

Tja, en hoe weet ik nu welke paal van wie is. Aan de hand van deze site zie ik dus dat ze van EVBox zijn.
Tuurlijk kan je daar terecht met een ENECO pas alleen wat betaal je dan??
Ik vind het best een leuk uitzoekwerk (en gelukkig heb ik nog een kleine maand) maar niet echt motiverend om starters over de streep te trekken.
Update:
En als ik dan weer via deze link kijk zie ik dat de paal van ENGIE is met een tarief van € 0,31 / kWh.

aangepast door Michel_1970
  • Like 1
Geplaatst (aangepast)

Ik heb de paal aangevraagd bij Eneco mobility, daar zit dan meteen een pas bij.

Overigens, waar hierboven gesteld wordt dat je (om per maand het abo 'eruit te krijgen') 80 of 90 KWh moet afnemen: dat zijn dus 500 tot 600 km per maand  buitenshuis laden.

Da's voor mij dan waarschijnlijk niet nodig/nuttig.;-)

aangepast door Peter-036
typo
  • 2 weken later...
Geplaatst

Inmiddels de laadpassen van ANWB en Shell-Recharge in de knip, de rfid tag van plugsurfing hangt aan m'n sleutel, maar ik krijg m'n creditcard er niet aan gekoppeld?? Ik heb van hun helpdesk al wat tips gekregen, maar tot nog toe niet de 'winnende'.

Vanavond de Soul aan de granny-loader, en morgen onderweg zien wat 't wordt.

Misschien vanmorgen nog even kijken of (met tenminste 1 van die pasjes) het aanmelden/laden lukt.

Geplaatst
6 uur geleden, Peter-036 zei:

Inmiddels de laadpassen van ANWB en Shell-Recharge in de knip, de rfid tag van plugsurfing hangt aan m'n sleutel, maar ik krijg m'n creditcard er niet aan gekoppeld?? Ik heb van hun helpdesk al wat tips gekregen, maar tot nog toe niet de 'winnende'.

Vanavond de Soul aan de granny-loader, en morgen onderweg zien wat 't wordt.

Misschien vanmorgen nog even kijken of (met tenminste 1 van die pasjes) het aanmelden/laden lukt.

Ik heb pas nog een nieuwe kaart van Plugsurfing aangevraagd en gekregen. Geen enkel probleem om m’n creditcard eraan te koppelen. In mijn geval zelfs een ‘virtuele’ kaart van bunq; scheelt weer in de kosten :-)

Die gaat van mijn aparte auto-rekening af, wel zo makkelijk :cool:

Wat voor creditcard heb je? Een gewone, die door ICS is uitgegeven, of althans te koppelen is met een ICS-app?

Geplaatst

Ja, een gewone Visa van ICS, en als ik alles netjes in de daarvoor bestemde vakjes typ, en op de knop onderaan druk, slaat hij kennelijk niets op, want ik kom niets verder. Voorlopig heb ik zeker 1, en waarschijnlijk 2 werkende kaartjes (de shell recharge gaf een storing op de EV paal bij het v d Valk hotel) de ANWB/Eneco-mobility kaart werkte naar behoren bij een Allego paal en bij de EV box bij v d Valk.

Ik maak me daar voorlopig niet heel druk om.

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik blijf dit toch wel het meest bizarre en ongrijpbare deel vinden van elektrisch rijden. Met 1 bankpas kun je overal benzine tanken tegen het tarief dat duidelijk vermeld op de paal staat.. Alleen voor elektriciteit moet ik kijken welk pasje of abonnement ik heb voor welke paal voor welk tarief. Elke andere markt gaat hierdoor kapot of wordt gedwongen tot een standaard. 

Maargoed, heb de krabbel gezet voor een e-niro dus we zijn ook de klos :taz:

• Like 1
Geplaatst

Ik ben het roerend met je eens. Ik vermoed dat dit nog wel wordt gestandaardiseerd op het moment dat er genoeg laadpalen zijn. Net als met je telefoon abonnement zou je laadpas voor heel Europa dezelfde tarieven moeten hebben.   

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...