eNiroFan Geplaatst 6 Februari, 2019 Geplaatst 6 Februari, 2019 Bij mij staat winter modus nu aan. Het instructie boekje leert dat dit te maken heeft met de mate van accu (voor)verwarming. Deze modus aanzetten kost dus meer energie maar is nodig om normaal te kunnen laden naar ik aanneem. Het instructieboekje is niet zo duidelijk over wanneer dit precies aan moet staan. Is het letterlijk gedurende het seizoen winter of is het onder een bepaalde buiten temperatuur? Quote
korsowito Geplaatst 6 Februari, 2019 Geplaatst 6 Februari, 2019 Wintermodus gaat pas iets doen beneden de -10 graden schijnt. Het zou de accu beschermen tegen de kou door deze op te warmen. Persoonlijk hoop ik da KIA de BMS aanpst dat deze eerder ingrijpt (wintermode) zodat je altijd goede laadsnelheden hebt bij de snellader. Nadeel is wel dat het meer energie kost. Ik zou het gewoon uitzetten. Bij te koude temperaturen (kouder dan -10 dus) gaat deze automatisch aan. Tenminste... zo heb ik het begrepen... Quote
Geronimo81 Geplaatst 6 Februari, 2019 Geplaatst 6 Februari, 2019 Bij ij staat de wintermodus aan. Geen idee bij welke temperatuur dit effect heeft. Dit schijnt beter te zijn voor de accu, tijdens het rijden en tijdens het laden, ten koste van iets actieradius. Ik heb in de afgelopen maand nog niet één keer ook maar enigzins het einde van mijn rijbereik in zicht gehad, dus ik laat het maar gewoon aanstaan. Quote
Henk Jan Baard Geplaatst 23 April, 2019 Geplaatst 23 April, 2019 Begrijp ik dan goed dat je winter modus net zo goed aan kunt laten staan, als deze toch pas echt iets doet vanaf -10 graden? Quote
Niro79 Geplaatst 23 April, 2019 Geplaatst 23 April, 2019 2 uur geleden, Henk Jan Baard zei: Begrijp ik dan goed dat je winter modus net zo goed aan kunt laten staan, als deze toch pas echt iets doet vanaf -10 graden? Jep dat kan ja gebeurt hier 1x in de 2 jaar dus..je kan hem ook uit laten staan Quote
OutOfControl Geplaatst 31 Oktober, 2019 Geplaatst 31 Oktober, 2019 Is het handig om wintermodus aan te zetten voor de gezondheid van de accu ook al is het geen -10? Hebben jullie de wintermodus aan of uit staan? Quote
Sigmasailor Geplaatst 31 Oktober, 2019 Geplaatst 31 Oktober, 2019 Bij mij staat hij uit; tegen de tijd dat we -10 gaan halen (zit er waarschijnlijk voorlopig niet meer in) zie ik wel weer. Quote
Hippe lip Geplaatst 31 Oktober, 2019 Geplaatst 31 Oktober, 2019 Bij mij staat-ie permanent aan. Waarom zou je ‘m uitzetten? 1 Quote
mailers Geplaatst 12 December, 2019 Geplaatst 12 December, 2019 Is er intussen iemand die echt weet hoe die wintermodus werkt? Hij lijkt de rijprestatie te verbeteren, maar de actieradius aanzienlijk te verminderen. Terwijl je juist met de actieradius in de winter problemen hebt. Ik heb dus de neining als ik volgende week naar Duitsland ga de wintermodus uit te zetten? Quote
8.3 Geplaatst 12 December, 2019 Geplaatst 12 December, 2019 Wintermodus kost wel wat energie bij een temperatuur onder -10 graden, wat ten koste gaat van je actieradius maar je verliest minder energie omdat je accu wordt opgewarmd. Zou je onder -10 graden wintermodus uit hebben staan dan gaat je actieradius nog meer onderuit. Quote
jwv Geplaatst 12 December, 2019 Geplaatst 12 December, 2019 Maar heeft wintermodus niet alleen zin als je onderweg moet snelladen? Anders is het weggegooide energie. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.