Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bij mij staat winter modus nu aan. Het instructie boekje leert dat dit te maken heeft met de mate van accu (voor)verwarming. Deze modus aanzetten kost dus meer energie maar is nodig om normaal te kunnen laden naar ik aanneem.

Het instructieboekje is niet zo duidelijk over wanneer dit precies aan moet staan. Is het letterlijk gedurende het seizoen winter of is het onder een bepaalde buiten temperatuur?

Geplaatst

Wintermodus gaat pas iets doen beneden de -10 graden schijnt. Het zou de accu beschermen tegen de kou door deze op te warmen. 

Persoonlijk hoop ik da KIA de BMS aanpst dat deze eerder ingrijpt (wintermode) zodat je altijd goede laadsnelheden hebt bij de snellader. Nadeel is wel dat het meer energie kost. Ik zou het gewoon uitzetten. Bij te koude temperaturen (kouder dan -10 dus) gaat deze automatisch aan. Tenminste... zo heb ik het begrepen... 

Geplaatst

Bij ij staat de wintermodus aan. Geen idee bij welke temperatuur dit effect heeft.

Dit schijnt beter te zijn voor de accu, tijdens het rijden en tijdens het laden, ten koste van iets actieradius. Ik heb in de afgelopen maand nog niet één keer ook maar enigzins het einde van mijn rijbereik in zicht gehad, dus ik laat het maar gewoon aanstaan.

• 2 maanden later...
Geplaatst
2 uur geleden, Henk Jan Baard zei:

Begrijp ik dan goed dat je winter modus net zo goed aan kunt laten staan, als deze toch pas echt iets doet vanaf -10 graden?

Jep dat kan ja gebeurt hier 1x in de 2 jaar dus..je kan hem ook uit laten staan 

• 6 maanden later...
  • 1 maand later...
Geplaatst

Is er intussen iemand die echt weet hoe die wintermodus werkt? Hij lijkt de rijprestatie te verbeteren, maar de actieradius aanzienlijk te verminderen. Terwijl je juist met de actieradius in de winter problemen hebt. Ik heb dus de neining als ik volgende week naar Duitsland ga de wintermodus uit te zetten?

Geplaatst

Wintermodus kost wel wat energie bij een temperatuur onder -10 graden, wat ten koste gaat van je actieradius maar je verliest minder energie omdat je accu wordt opgewarmd.

Zou je onder -10 graden wintermodus uit hebben staan dan gaat je actieradius nog meer onderuit.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...