Sigmasailor Geplaatst 22 Maart, 2019 Geplaatst 22 Maart, 2019 (aangepast) Mooi plekje voor tips voor handige uitbreidingen op de e-Niro, bij deze de eerste. Omdat ik grote fan van Apple Carplay ben, heb ik een (Brodit) universele Iphone houder voor mijn telefoon in laten bouwen. Het was even zoeken, maar samen met de dealer een mooi plekje gevonden. Je kunt je pols mooi laten steunen op de console waardoor bedienen trefzeker gaat. Doordat de telefoon vast verbonden is via de BT wordt hij opgeladen en werkt Carplay prima. Uiteraard kan je nu ook vanuit de Kia je telefoon bedienen. Ik gebruik nu sinds een half jaar Waze: werkt gewoon prima; het scherm op de telefoon geeft aanvullende info op het hoofdscherm: 22 Maart, 2019 aangepast door Sigmasailor 1 Quote
jwv Geplaatst 22 Maart, 2019 Geplaatst 22 Maart, 2019 Zoek we goed uit! Mij viel wel op dat Waze anders werkt als ie via CarPlay is aangesloten. Normaal kon ik altijd bij routes een plattegrondje zien, maar aangesloten kan ie enkel een beschrijving geven? Niet handig om dan met 1 blik te zien of ie inderdaad een jou bekende binnendoor route voorstelt. Quote
Sigmasailor Geplaatst 22 Maart, 2019 Topic Starter Geplaatst 22 Maart, 2019 Op het scherm van de auto kan je toch gewoon het kaartje laten zien? Ik gebruik meestal alleen de instructies, dus nooit opgevallen. Quote
Hippe lip Geplaatst 22 Maart, 2019 Geplaatst 22 Maart, 2019 Ah, mooi topic. Net wat ik nodig heb. Want ik wil erg graag weten of iemand al heeft geprobeerd of de dakdragers van de Lidl op de Niro passen. Ik gebruik die dingen al een paar jaar (gunsig in prijs en stevig genoeg) en ze lijken zo op afstand de zelfde bevestiging te hebben als de originele dragers. Quote
Edwin S Geplaatst 26 Maart, 2019 Geplaatst 26 Maart, 2019 @Siqmasailor Kan je ook paar foto's uploaden van hoe het vast zit aan je midden consolle ? Ik wil hem ook zo monteren als mij E-Niro binnen is. Dank je Edwin Quote
Sigmasailor Geplaatst 26 Maart, 2019 Topic Starter Geplaatst 26 Maart, 2019 (aangepast) Op de eerste foto kan je nog net zien dat het gewoon op (door) het plastic vastgeschroefd zit. Ik maak van de week wel een betere foto. Die gaatjes zie je dus bij demontage. Bij deze voor ik vergeet. Ze hebben een standaard Brodit clip wat aangepast (zie je normaal niets van). 26 Maart, 2019 aangepast door Sigmasailor Quote
Rob18 Geplaatst 26 Maart, 2019 Geplaatst 26 Maart, 2019 Ik moet eerlijk gezegd aan vroeger denken als ik dit zie. Tikkeltje zonde van het dashboard. Een telefoon heeft toch Bluetooth en kan je alles bedienen met de stuurwielknoppen? Quote
Sigmasailor Geplaatst 26 Maart, 2019 Topic Starter Geplaatst 26 Maart, 2019 (aangepast) Tsja, maar Carplay moet helaas nog via een draadje, vandaar. Als je naar de eerdere foto's kijkt valt het wel mee hoor. Je ziet er helemaal niets van. Ik zie het nu zelf ook voor het eerst omdat je er echt helemaal achter moet zien te komen (je hoofd past daar niet eens). Ik schroef het nog wel eens los en Dremel dan die verbogen stripjes er netjes uit. Mooi klusje voor het komende weekend. 26 Maart, 2019 aangepast door Sigmasailor Quote
Gilan11 Geplaatst 26 Maart, 2019 Geplaatst 26 Maart, 2019 Hoi allen, Mijn pa is de afgelopen weken rond gaan kijken voor een nieuwe leasewagen en de keuze is gevallen op de e-Niro. Het wordt nog even geduld hebben, maar dan heb je ook wat. Zo'n elektrische bak is best een leuk vooruitzicht als je bijna je rijbewijs hebt :) Afgelopen weekend zijn we met het hele gezin gaan proefrijden en er was toch nog wel een belangrijk puntje waarvan ik benieuwd ben of jullie deze ervaring delen. Mijn moeder en broertje (van 16, dus geen kleine jongen meer) zaten achterin en vonden de hoofdsteunen niet fijn. Ze staan erg ver naar achteren waardoor ze eigenlijk geen steun in de nek bieden tenzij je helemaal onderuitgezakt in de stoel gaat zitten. Dit woog echter niet op tegen alle voordelen van de e-Niro en ik ben er wel van overtuigd dat zoiets ergonomisch prima op te lossen is. Ik heb een beetje rond zitten neuzen en kwam al snel op iets als dit als oplossing. Een andere optie zou zijn om hoofdsteunen op maat te maken als het echt een probleem blijkt te zijn. Hebben jullie hier toevallig ervaring mee en/of tips voor? Quote
Rob18 Geplaatst 26 Maart, 2019 Geplaatst 26 Maart, 2019 2 uur geleden, Sigmasailor zei: Tsja, maar Carplay moet helaas nog via een draadje, vandaar. Als je naar de eerdere foto's kijkt valt het wel mee hoor. Je ziet er helemaal niets van. Ik zie het nu zelf ook voor het eerst omdat je er echt helemaal achter moet zien te komen (je hoofd past daar niet eens). Ik schroef het nog wel eens los en Dremel dan die verbogen stripjes er netjes uit. Mooi klusje voor het komende weekend. Als de telefoon met een USB kabel is verbonden voor, in mijn geval, Androidauto leg ik die in het middenvak. Je hoeft er verder niets mee te doen, alles werkt via het touchscreen van de display. Quote
Edwin S Geplaatst 27 Maart, 2019 Geplaatst 27 Maart, 2019 Dank je voor de extra foto. Ik ben het met je eens dat het veel handiger is om je telefoon in een houder te hebben. Kan je evt waze en Kia navigatie naast elkaar draaien bv Ik twijfel tussen deze oplossing of van Kuda. Heb nog even tijd om te kiezen Quote
stevedem Geplaatst 19 April, 2019 Geplaatst 19 April, 2019 Op 26-3-2019 om 20:25, Sigmasailor zei: Op de eerste foto kan je nog net zien dat het gewoon op (door) het plastic vastgeschroefd zit. Ik maak van de week wel een betere foto. Die gaatjes zie je dus bij demontage. Bij deze voor ik vergeet. Ze hebben een standaard Brodit clip wat aangepast (zie je normaal niets van). Brodit had toch altijd van die mooie montage beugels die je tussen panelen van je dash klemde ? Of zijn die er nog niet voor de e-niro ? Ik vind dit nou echt een beetje beun de haas achtig eruit ziet.... Quote
Sigmasailor Geplaatst 19 April, 2019 Topic Starter Geplaatst 19 April, 2019 Hebben ze eerst geprobeerd, ik heb het hele dashboard los zien liggen. Er was geen ruimte voor de normale Brodit bevestiging. Omdat dit in een donker plekje zit en allemaal zwart is zie je er helemaal niets van. Quote
casper Geplaatst 20 April, 2019 Geplaatst 20 April, 2019 23 uur geleden, stevedem zei: Brodit had toch altijd van die mooie montage beugels die je tussen panelen van je dash klemde ? Of zijn die er nog niet voor de e-niro ? Ik vind dit nou echt een beetje beun de haas achtig eruit ziet.... Voor de Hybride Niro hebben ze deze. Quote
Sigmasailor Geplaatst 20 April, 2019 Topic Starter Geplaatst 20 April, 2019 Ik vind de plek waar de mijne hangt echt veel handiger. Je hoeft niet in de lucht je phone te bedienen, je pols ligt op de middenconsole waardoor bedienen mooi trefzeker wordt. Quote
Niro79 Geplaatst 21 April, 2019 Geplaatst 21 April, 2019 12 uur geleden, Sigmasailor zei: Ik vind de plek waar de mijne hangt echt veel handiger. Je hoeft niet in de lucht je phone te bedienen, je pols ligt op de middenconsole waardoor bedienen mooi trefzeker wordt. Tja... nadeel is dat je met je hoofd naar beneden moet kijken..als je wat wil zien op je telefoon, dan heb ik hem liever wat hoger hangen. En je middenconsole vernield door er in te schroeven.. Quote
HenryV Geplaatst 21 April, 2019 Geplaatst 21 April, 2019 Ik ben nu misschien roomser dan de paus maar ik begrijp niet dat iemand nog zijn telefoon zou willen bedienen tijdens het rijden. Je moet toch weer heen en weer focussen en wat mij betreft kan ik alles wat ik zou willen op de unit zelf doen, zeker met Android Auto. Ik maak onderweg genoeg keren mee dat ik mensen naar beneden zie kijken en daardoor afgeleid zijn. 1 Quote
casper Geplaatst 21 April, 2019 Geplaatst 21 April, 2019 24 minuten geleden, HenryV zei: Ik ben nu misschien roomser dan de paus maar ik begrijp niet dat iemand nog zijn telefoon zou willen bedienen tijdens het rijden. Je moet toch weer heen en weer focussen en wat mij betreft kan ik alles wat ik zou willen op de unit zelf doen, zeker met Android Auto. Ik maak onderweg genoeg keren mee dat ik mensen naar beneden zie kijken en daardoor afgeleid zijn. Meeeens. Ik vind het voornamelijk handig om hem in de houder te plaatsen en het scherm te zien. Vooral bij google maps kan je hem als 2e scherm gebruiken. En dan is het prettig als hij naast het scherm zit van de auto. Soms moet ik de telefoon unlocken als spotify niet start. Is meer een bug. Maar zo zie je maar dat je toch af en toe de telefoon nodig hebt. Quote
Rienco Geplaatst 23 April, 2019 Geplaatst 23 April, 2019 Ik heb mijn E-Niro (Executive, Gravity blue zoals zo velen) nu exact een week en ben er meer dan tevreden mee! Ik had dan ook een youngtimer en ging er direct 20 jaar op vooruit... Het enige wat ik er aan "gepimpt" heb zijn de chrome stroom- en rempedaal. Deze heb ik niet bij de dealer gehaald, maar via E-Bay, op aanraden van iemand uit dit forum. Voor 15 euro krijg je de officiële accessoires. Het is een klik systeem dus het installeren was in 2 minuten gebeurd. Een stuk goedkoper dan bij de dealer dus, en officieel "genuine" Kia pedalen. Ik ben op zoek naar een stel solide dakdragers. Heeft iemand een idee of deze ergens goedkoper te krijgen zijn? Die via de dealer vind ik nogal aan de prijs. 2 Quote
Hippe lip Geplaatst 23 April, 2019 Geplaatst 23 April, 2019 @Rienco Heb je al op ‘dakdragers’ gezocht hier op het forum? Ik meen dat er hier al wel over gesproken was. Van eBay, als ik me niet vergis. Quote
King Niro Geplaatst 24 April, 2019 Geplaatst 24 April, 2019 20 uur geleden, Rienco zei: Het enige wat ik er aan "gepimpt" heb zijn de chrome stroom- en rempedaal. Deze heb ik niet bij de dealer gehaald, maar via E-Bay, op aanraden van iemand uit dit forum. Voor 15 euro krijg je de officiële accessoires. Het is een klik systeem dus het installeren was in 2 minuten gebeurd. Een stuk goedkoper dan bij de dealer dus, en officieel "genuine" Kia pedalen. Dank voor de tip. ! Quote
Rienco Geplaatst 28 Juni, 2019 Geplaatst 28 Juni, 2019 Op 23-4-2019 om 22:56, Hippe lip zei: @Rienco Heb je al op ‘dakdragers’ gezocht hier op het forum? Ik meen dat er hier al wel over gesproken was. Van eBay, als ik me niet vergis. Zeker, in dit topic is over Lidl dakdragers gesproken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind de dragers van Kia nogal aan de prijs (ik meen iets van 250,-). Op 24-4-2019 om 18:41, King Niro zei: Dank voor de tip. ! Graag gedaan Quote
Hippe lip Geplaatst 28 Juni, 2019 Geplaatst 28 Juni, 2019 (aangepast) 2 uur geleden, Rienco zei: Zeker, in dit topic is over Lidl dakdragers gesproken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind de dragers van Kia nogal aan de prijs (ik meen iets van 250,-). Graag gedaan Hmm, hier gaat iets mis. Ik heb idd een tijd geleden een vraag gesteld over de dakdragers van de Lidl. Inmiddels weet ik dat die niet passen. Erg jammer, want die zijn leuk geprijsd. Ik heb ze een aantal jaren op mijn vorige auto gebruikt, maar ze passen helaas niet door de dichte vorm van de dakrails op de e-Niro. Inmiddels heb ik andere dakdragers besteld: Hapro Cronos Aero 3 Aluminium (31112) bij haprodakkoffers.nl voor 151 euro. Dat zijn 'aerodynamische' dakdragers; een beetje in de vorm (doorsnede) van een vleugel, zodat ze niet alleen minder weerstand hebben maar vooral ook minder geruis (zouden moeten) geven. Ben er zeer content mee. Misschien niet de goedkoopste, maar in dit geval vind ik dat niet erg. Ik zou het wel vervelend vinden als ik lading met een goedkoop setje vervoer en ze begeven het als je een keertje plotseling hard moet remmen, of ze knikken door en je hebt een deuk in je dak. Goedkoop is duurkoop. 28 Juni, 2019 aangepast door Hippe lip Quote
Fralamjo Geplaatst 29 Juni, 2019 Geplaatst 29 Juni, 2019 @Gilan11 De hoofdsteunen op de voorstoelen kunnen versteld worden zodat ze meer naar voren komen, helaas kan dat bij de achterste niet. Dan is zo'n oplossing die jij gevonden hebt idd wel een goede, en als ik Google op hoofdsteunkussen dan zie ik dat ze er in vele verschillende maten, vormen en uitvoeringen zijn. Succes met het wachten en tegen die tijd heb je wel je rbw Quote
Hippe lip Geplaatst 2 Juli, 2019 Geplaatst 2 Juli, 2019 Op 26-3-2019 om 22:18, Gilan11 zei: Ik heb een beetje rond zitten neuzen en kwam al snel op iets als dit als oplossing. Een andere optie zou zijn om hoofdsteunen op maat te maken als het echt een probleem blijkt te zijn. Hebben jullie hier toevallig ervaring mee en/of tips voor? Mijn vrouw vond de hoofdsteunen achterin ook drie keer nix. En net toen kwam jouw berichtje langs. Vanmiddag moest ik daar toch in de buurt zijn en heb die dingen er eerst gepast en goed bevonden, en er toen meteen twee gekocht. Dank voor de tip dus, @Gilan11! Ze zijn bij dat adresje trouwens nog een stuk goedkoper dan bij de meeste andere leveranciers ook.... Ziet er best netjes uit, vind ik. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.