Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank voor de tip van Simpel. Daar ga ik ook naar kijken als ik de Ceed krijg in augustus. Simpel mifi routertje er bij en klaar.

Geplaatst

Om mijn post te verduidelijken, ik heb mijn abo bij Vodafoon met een normale sim kaart voor mijn telefoon, daaraan gekoppeld en data sim voor mijn mifi in de auto, die gebruikt gewoon de data van mijn abo, maar ik kan ze gewoon gelijktijdig gebruiken.

De data sim kost 5 euro per maand.

• Like 2
  • 2 weken later...
Geplaatst

Misschien een domme vraag (heb de e-Niro nog niet, staat geplanned voor oktober), maar waarvoor gebruiken jullie de wifi hotspot? Of eigenlijk waar gebruikt de e-Niro die voor?

Geplaatst
5 minuten geleden, RudyO zei:

Misschien een domme vraag (heb de e-Niro nog niet, staat geplanned voor oktober), maar waarvoor gebruiken jullie de wifi hotspot? Of eigenlijk waar gebruikt de e-Niro die voor?

Voor de TomTom Live services. Dus gedetailleerde verkeersinfo, flitsers maar ook info over parkeergarages (vrij/vol en tarieven) en laadpalen (ik meen soms ook inclusief status van laadpaal, maar ik kom praktisch nooit bij een snellader).

Geplaatst

Hebben jullie (die dat hebben) de mifi in de auto constant aan staan, dus ook als de auto geparkeerd staat? Ik heb geen idee hoeveel stroom dat trekt, dus of je de accu ermee leegtrekt.

In het dashcamdraadje las ik al dat iemand de dashcam op de constante plus had aangesloten en geen last had van een leeggelopen accu. Dan kan die mifi er wellicht ook bij. Kan me niet voorstellen dat die zo heel veel gebruikt, toch?

Geplaatst

Als je de mifi router aansluit op de USB in het opbergvak van de midden armsteun dan gaat die toch uit als de auto uit is en de sleutel niet in de auto is? En dan nog... als het vinkje aan staat dat de 12v accu wordt bijgeladen vanuit de grote accu, dan gaat het wel loslopen. Voordat de mifi router de 64kWh accu heeft leeg getrokken... ;)

Geplaatst (aangepast)

Vraagje,

Zit er in de ceed hatchback(2019) in de middenbak ook een usb waar je de mifi router in kan doen? En dan niet de usb poort waar ik mijn telefoon in moet doen voor android auto.

Ik zit bij tmobile en blijkbaar bieden die door 1x 15 euro te betalen gratis een mb verdeler aan.

aangepast door tijdjes123
  • 2 weken later...
Geplaatst

Gisteren kreeg ik mijn WiFi-stick van Amazon; een Huawei E8372 LTE Wingle. Voor nog geen 48 euro en gratis verzending.

XS4ALL levert aan klanten een gratis SIM-kaartje voor 500MB internet per maand. Het mooie daaraan is dat je nooit extra kosten hebt. Is je 500MB op, dan stopt-ie niet, maar gaat alleen je data rate omlaag. Nou, ik denk ten eerste niet dat de Kia over die 500MB heen zal gaan (andere gebruikers zijn er nog niet in de auto) en dan nog heeft de e-Niro genoeg aan die lage data rate. Perfect dus!

De stick past precies in de USB-aansluiting onder de armsteun; er hoeft geen draadje tussen.

Nu heb ik dus altijd live data voor mijn Nav.

IMG_6357.thumb.JPG.28b2cc7deb7372a1888d606fbfd9eab1.JPG

IMG_6358.thumb.JPG.3ffbd388247f5a6ec760f3b9e5951f64.JPG

• Like 1
Geplaatst

1 hour ago, Hippe lip said:

Gisteren kreeg ik mijn WiFi-stick van Amazon; een Huawei E8372 LTE Wingle. Voor nog geen 48 euro en gratis verzending.

XS4ALL levert aan klanten een gratis SIM-kaartje voor 500MB internet per maand. Het mooie daaraan is dat je nooit extra kosten hebt. Is je 500MB op, dan stopt-ie niet, maar gaat alleen je data rate omlaag. Nou, ik denk ten eerste niet dat de Kia over die 500MB heen zal gaan (andere gebruikers zijn er nog niet in de auto) en dan nog heeft de e-Niro genoeg aan die lage data rate. Perfect dus!

De stick past precies in de USB-aansluiting onder de armsteun; er hoeft geen draadje tussen.

Nu heb ik dus altijd live data voor mijn Nav.

imageproxy.php?img=&key=c1e56ca5e55c5a0aimageproxy.php?img=&key=c1e56ca5e55c5a0a

Slim! Ik was zelfs van plan om een goedkope android telefoon (dingen kosten ook geen knoop) te kopen en daar ook zo'n sim in te stoppen, heb ik ook altijd Waze bij de hand zonder dat ik mijn telefoon telkens in hoef te prikken. Wellicht dat zoiets ook werkt idd.

Geplaatst
1 uur terug, tijdjes123 zei:

Wat kost het ongeveer qua data elke maand? als je er elke dag 80km mee rijdt?

Geen idee. Ik heb het er ook pas een dag in zitten, zoals je kunt lezen....

Geplaatst
47 minuten geleden, DeSelve zei:

Slim! Ik was zelfs van plan om een goedkope android telefoon (dingen kosten ook geen knoop) te kopen en daar ook zo'n sim in te stoppen, heb ik ook altijd Waze bij de hand zonder dat ik mijn telefoon telkens in hoef te prikken. Wellicht dat zoiets ook werkt idd.

Nou, dit is idd de makkelijkste en goedkoopste manier om onderweg altijd online te zijn. Ook als er iemand anders zoals mijn vrouw met de auto rijdt.

Maar Waze heb je daarmee natuurlijk niet. En als je die wilt met je aparte Androidtelefoon, dan moet die dus altijd met een kabeltje aangesloten zijn, anders heb je geen Waze (Android Auto). En dat betekent dat je dan geen handsfree van je eigen telefoon hebt. Dat lijkt dus niet zo'n handige oplossing.

Geplaatst

Ik had verwacht dat Android Auto ook ondersteuning heeft voor Waze? (op IOS in ieder geval wel).

Daarnaast hoop ik dat de radio meer dan 1 Bluetooth verbinding ondersteund?! Zelfs de Twingo van mijn vrouw kan met 5 telefoons tegelijk verbinden :)

Geplaatst
1 uur terug, DeSelve zei:

Ik had verwacht dat Android Auto ook ondersteuning heeft voor Waze? (op IOS in ieder geval wel).

Daarnaast hoop ik dat de radio meer dan 1 Bluetooth verbinding ondersteund?! Zelfs de Twingo van mijn vrouw kan met 5 telefoons tegelijk verbinden :)

Ja, Android Auto ondersteunt Waze zeker, net als bij iOS. Maar zodra je een telefoon met een kabeltje koppelt aan de e-Niro, wordt Bluetooth uitgeschakeld en houdt die mogelijkheid dus op....

Geplaatst
25 minuten geleden, Raymond GT-Line zei:

Ik maak gewoon gebruik van de app Carspot Ready, die start de hotspot van je telefoon automatisch bij verbinding met Bluetooth.

http://www.carspotwifi.com/

Das leuk voor Androidgebruikers, maar Apple-adepten kunnen dat niet...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...