Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
1 uur terug, Hippe lip zei:

@kevort Is bovenaan het scharnier van het klepje te zien dat er een klein beetje vanaf geschuurd (of zo) is? Dat is nl de oplossing hiervoor.

Ik zou niet zo snel gaan slijpen of vijlen....     

Met doekje schoonmaken en wat teflon spray erop. 

Geplaatst

Toch is dit wat een paar garages al hebben gedaan. En dat schoonmaken en insmeren/spuiten met wat dan ook is al bewezen dat dit maar tijdelijk helpt. Zo blijf je aan de gang. Noem het maar een constructiefoutje. Kan gebeuren. En deat stukkie eraf schuren/vijlen is gelukkig niet zo ernstig, wel erg praktisch.

Geplaatst

Vandaag is bij mij ook door de Kia dealer het klepje aangepast. Ze hadden hier een officiële melding vanuit Kia Nederland voor, hoe dit aan te passen, en dat dit is toegestaan. Betreft dus een algemene constructiefout.

• Like 1
Geplaatst

Bij mij was het klepje ook vrij snel lastig tot niet meer te openen. Tijdens een beurt is het eerst volgesmeerd met vet, maar na een week hielp dat niet al meer. Toen bij een andere dealer geinformeerd, die meldde dat het een bekend probleem was, met een fix. Afspraak gemaakt en in 20 min. gefikst.  Ik heb niet al te veel details, maar ik begreep dat het te maken had met het verleggen van een kabel. Ik verwacht dat die (soms?) te strak tegen het scharnier kan duwen, waardoor deze te zwaar loopt.

Rijd overigens al 22000 km met plezier in de E-Niro.

• Like 1
Geplaatst
2 uur geleden, Lennie74 zei:

Bij mij was het klepje ook vrij snel lastig tot niet meer te openen. Tijdens een beurt is het eerst volgesmeerd met vet, maar na een week hielp dat niet al meer. Toen bij een andere dealer geinformeerd, die meldde dat het een bekend probleem was, met een fix. Afspraak gemaakt en in 20 min. gefikst.  Ik heb niet al te veel details, maar ik begreep dat het te maken had met het verleggen van een kabel. Ik verwacht dat die (soms?) te strak tegen het scharnier kan duwen, waardoor deze te zwaar loopt.

Hee, da’s weer een nieuw inzicht! Het zou heel goed kunnen dat daar iets langs loopt dat de soepele werking van het scharnier belemmert. Ik ga er eens naar kijken.

Maar als het idd een kabel is die er te strak langs loopt, dan zou dat afvijlen/schuren ook maar tijdelijk helpen, is mijn inschatting. Enfin, eerst maar eens nader bestuderen. 

Geplaatst
Op 1-12-2019 om 11:08, Lennie74 zei:

Rijd overigens al 22000 km met plezier in de E-Niro.

Inderdaad weer ander euvel............mis alleen de link met de koudere temperatuur. De meeste mensen hebben hier last van sinds de temperatuur gedaald is. Wat is er dan met de betreffende kabel gebeurd ???

Geplaatst
16 uur geleden, King Niro zei:

Inderdaad weer ander euvel............mis alleen de link met de koudere temperatuur. De meeste mensen hebben hier last van sinds de temperatuur gedaald is. Wat is er dan met de betreffende kabel gebeurd ???

De meeste materialen krimpen als ze kouder worden. Heel gewoon verschijnsel....

• Haha 1
Geplaatst
Op 4-12-2019 om 10:30, Hippe lip zei:

De meeste materialen krimpen als ze kouder worden. Heel gewoon verschijnsel....

Dat zegt mijn vrouw nou ook altijd als het koud is :D

• Like 1
  • Haha 2
Geplaatst
1 uur terug, Marcello75 zei:

Dat zegt mijn vrouw nou ook altijd als het koud is :D

Terwijl zij toch zou moeten weten dat het omgekeerde ook voorkomt...

Geplaatst

Vorige week eindelijk de eerste onderhoudsbeurt laten uitvoeren (ik rij niet zoveel kilometers). De dealer vertelde dat hij standaard een stukje van het scharnier af vijlde en ik meende dat hij zei dat dat op aangeven van de importeur was. Het werkt nu wel beter maar nog steeds niet echt soepel.

Geplaatst

Hopelijk loopt de 12V accu niet leeg door een slecht sluitend laadklepje.

Ik krijg wel een melding tijdens het rijden als die openstaat, maar niet als ik de auto op slot zet.

Geplaatst

Mijn dealer heeft inmiddels 20 van die klepjes besteld, staan echter in backorder, hij raad aan die nokjes boven- en onderop de armpjes van de scharnieren eraf te veilen.

• Like 1
  • 1 jaar later...
Geplaatst

interessant om te lezen. In het topic rijden in de sneeuw beschrijf ik een probleem met mijn laadklepje. Breuk zou volgens dealer, die importeur naspreekt, zijn ontstaan door te hard te trekken aan klepje bij openen. En dat standaard geen garantie wordt verleend. Beetje raar als ik lees dat er de nodige mensen zijn met stroeve klepjes en zelfs een soort "recall". Lijkt mij toch echt een probleem van de auto en niet de gebruiker en dus garantie.

Geplaatst

Scheuren in het klepje blijkbaar ook een bekend fenomeen in Finland als je het begin van dit filmpje ziet 

• 1 jaar later...
Geplaatst
7 uur geleden, zei Adrie Koorn:

Sinds een week of twee hier nu ook last van. Klepje gaat slechts een heeeel klein stukje open. 

@Adrie Koorn

Ga ermee naar de dealer. Daar weten ze precies wat ze ermee aan moeten. Het is maar een kleine en eenvoudige aanpassing en daarna heb je er geen last meer van.

Niet te lang mee wachten, want je riskeert een breuk in het klepje.

Geplaatst
15 uur geleden, zei Hippe lip:

@Adrie Koorn

Ga ermee naar de dealer. Daar weten ze precies wat ze ermee aan moeten. Het is maar een kleine en eenvoudige aanpassing en daarna heb je er geen last meer van.

Niet te lang mee wachten, want je riskeert een breuk in het klepje.

Nog 2 weken en dan is het hun probleem 😊 ik ben helemaal klaar met EV rijden. Ik ga over naar een Nieuwe xceed PHEV.

Geplaatst
Op 31-12-2022 om 13:30, zei Adrie Koorn:

Nog 2 weken en dan is het hun probleem 😊 ik ben helemaal klaar met EV rijden. Ik ga over naar een Nieuwe xceed PHEV.

@Adrie Koorn

Oh? Wat jammer! Waarom bevalt het niet? Heb je geen eigen oprit waardoor je altijd op straat moet opladen met een openbare paal? Dan kan ik me dat goed voorstellen, want ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet zo net weet ok ik EV was gaan rijden als ik niet met eigen laadpaal kon opladen.

En verder kan ik me niet voorstellen dat een EV je niet bevalt; zeker bij een e-Niro niet. Dat rijdt zó geweldig en heeft zo’n groot bereik dat ik eigenlijk nooit tekort kom.

• Like 1
Geplaatst
9 uur geleden, zei Hippe lip:

@Adrie Koorn

Oh? Wat jammer! Waarom bevalt het niet? Heb je geen eigen oprit waardoor je altijd op straat moet opladen met een openbare paal? Dan kan ik me dat goed voorstellen, want ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet zo net weet ok ik EV was gaan rijden als ik niet met eigen laadpaal kon opladen.

En verder kan ik me niet voorstellen dat een EV je niet bevalt; zeker bij een e-Niro niet. Dat rijdt zó geweldig en heeft zo’n groot bereik dat ik eigenlijk nooit tekort kom.

Allereerst is het comfort van mijn Niro geweldig. Daar ligt het niet aan. Het gaat mij om het laden, en ja ik heb een eigen oprit met een zappi v2 en zonnepanelen (12) 

punt 1 :  kosten, bij aanschaf was een kw/u € 0,20 nu is dat al € 0,40 en alles wat boven het prijsplafond komt wordt al gauw €0,70 . Ik rijd 20.000km p/j (prive) om over de kosten bij snelladers maar te zwijgen.

punt 2 : bereik, ja het bereik is 410 km bij 100% maar dat is onder ideale omstandigheden. Voorbeeld: vorige week naar Duitsland geweest. Auto gaf 410km aan bij vertrek. Enkele reis was 157 km in het stadje waar ik was stond 1 laadpaal bij een supermarkt waar je max. 1,5 uur mocht laden( hij stopte vanzelf) dit gedaan 11 kw erbij gekregen en weer terug naar huis. bij thuis komst stond hij op nog maar 10%. Met kromme tenen het laatste stuk gereden want het bereik liep wel heel hard terug. En ja de kachel aan, en het regende en er stond wind. Maar als je in een luxe auto als deze de kachel niet aan kan zetten omdat je dan geen goed bereik meer hebt 🤔

punt 3: laden onderweg, de aangegeven laadsnelheid heb ik slecht 2 keer gehaald, in Frankrijk bij een buitentemp. van 30 graden. Verder ben ik blij als ik de 50kw/u kan halen. Als ik onderweg laad( wat helaas ook regelmatig moet gebeuren) doe ik dat bij fastned of bij shell. Om er 20kw in te krijgen sta je al gauw 30 min te laden. Tevens is hoger dan 80% laden niet aan te raden want dan gaat de snelheid wel heel hard naar beneden. Ik ga meestal laden bij 20% en stop bij 70% en dus een effectief bereik van 50% of te wel 200km. en sinds een aantal keren grote problemen om het laden te starten bij Fastned. Ook dat komt de laadstress niet ten goede.

punt 3. Publieke palen. Wat 2 weken geleden de doorslag gaf was dat ik in een parkeergarage in Amstelveen was, 12 laadpalen, 2 beschikbaar, bij de eerste sloeg hij 3 keer in storing bij het opstarten, snel naar de andere ( in een veel te krappe laadplekken) en die gaf bij het aansluiten meteen aan dat de auto voledig was opgeladen. Wat tot gevolg had dat na mijn bezoek daar, ik alsnog naar een snellader moest om thuis te komen. 3 dagen later in Dronten, van de 8 laadpunten 4 bezet en de rest deed het niet.

al met al vind ik dat we (en ik zeker niet) nog lang niet klaar zijn om massaal EV te gaan rijden. En ik ben niet de enige, meerdere keren collega EV rijders gesproken die er ook zo over denken.

bij mij is de laadstress en het lange laden de hoofdrede om over te stappen naar een PHEV ( zodat ik toch mijn duur aangeschafte thuislader nog kan gebruiken😉)

P.S. mijn laadklepje is door de garage opnieuw afgesteld en werkt weer goed 😊

• Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Dank je, @Adrie Koorn voor deze uitgebreide uitleg (lees je dit nog?). Dank je wel dat je de moeite hebt genomen hiervoor! 👍

Het verhaal maakt me weer eens duidelijk hoe verschillend we allemaal zijn en hoe we daardoor heel verschillend tegen hetzelfde aankijken. Ik ga je punten geen van alle aanvechten, want het zijn duidelijk jouw punten, hoe jij erin staat en het ervaart. Ook niet vergelijken met hoe ik ze vind. Want dat is allemaal heel persoonlijk en dat wordt hiermee weer eens erg duidelijk.

Nogmaals dank voor dit leerzame stukje en het ga je goed met de nieuwe auto van je keuze❗

aangepast door Hippe lip
  • Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...