Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste E-soul rijders,

Ik heb van de week de UVO connect app op mijn mobiel moeten updaten (de app was kennelijk geen update van de vorige versie, want ik had opeens twee UVO apps op mijn telefoon....) en met deze nieuwe update geeft de app aan dat mijn bereik 502 km is geworden. 

Normaliter is het bereik 451km en in de winter is het minder. Maar nu geeft de Kia 502km aan! Heeft dat met de buitentemperatuur te maken (zo warm is het nou ook weer niet geweest)? Of heeft de nieuwe UVO app het één en ander getweakt aan de auto??

Heeft iemand enig idee? Heeft iemand ooit wel 502km bereik gezien met de Kia E-Soul?

Ik ben benieuwd.

Alvast bedankt,

G

IMG_B9A4A5FFF975-1.jpeg

Geplaatst

Ik heb dit niet, wel vreemd.

28 minuten geleden, motorfanatic zei:

Denk toch, dat het te maken heeft met de temperatuur! Ik heb een elektr. fiets, die ook nu , veel beter presteert, dan in het voorjaar!

Screenshot_20210710_090223_com.kia.uvo.eu.ux20.jpg

Geplaatst (aangepast)

Een toename van 11% lijkt me vrij veel om alleen aan temperatuur toe te schrijven.

Printscreen lukt me even niet, maar ik heb bij 78% batterij nog 373 km.

Nu heb ik de auto pas een dag, (gebruikt gekocht) dus het verbruik zal nog wel aan mijn rijstijl aangepast daan worden.

Overigens wel heel blij met deze witte 'koets':smile:!

aangepast door Peter-036
  • 11 maanden later...
Geplaatst
Op 9-7-2021 om 23:56, zei Zarpax:

Beste E-soul rijders,

Ik heb van de week de UVO connect app op mijn mobiel moeten updaten (de app was kennelijk geen update van de vorige versie, want ik had opeens twee UVO apps op mijn telefoon....) en met deze nieuwe update geeft de app aan dat mijn bereik 502 km is geworden. 

Normaliter is het bereik 451km en in de winter is het minder. Maar nu geeft de Kia 502km aan! Heeft dat met de buitentemperatuur te maken (zo warm is het nou ook weer niet geweest)? Of heeft de nieuwe UVO app het één en ander getweakt aan de auto??

Heeft iemand enig idee? Heeft iemand ooit wel 502km bereik gezien met de Kia E-Soul?

Ik ben benieuwd.

Alvast bedankt,

G

IMG_B9A4A5FFF975-1.jpeg

IK heb de E-Soul al bijna twee jaar en ik en nog dik tevreden over de auto. Ik heb nog nooit de fast charger gebruikt en dat is misschien maar goed ook, want door snelladen kan de accu sneller degraderen. Met mijn accu heb ik geen problemen en inderdaad lijkt het zo te zijn dat de E-Soul het maximum bereik van het aantal kilometers dat je kan rijden op volle accu, aanpast aan je rijgedrag.

De afgelopen weken rijd ik heel veel op en neer van Den Haag naar Zoetermeer (stukje snelweg) en 1x in de week van Zoetermeer naar Heemskerk (70km) en ik merk dat ik dan met gemak 500km kan rijden. Dat is dus een echte 10% meer bereik dan fabrieksopgave!!! Probeer dat maar met een ander merk ev auto te doen.
image.thumb.png.595bbe3c4c4aaac920091d0f80062c5f.png
Met betrekking tot mijn rijgedrag: ik rij zoveel mogelijk met cruise control op 100km/u en in de stad op 53 km/u. Standje eco+. Met de warme dagen zet ik af en toe de airco aan. Ook ga ik af en toe de auto in Sport zetten om GTI'tjes eruit te racen bij een stoplicht....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...