Picanto 2
2011->2017
Alles over de Kia Picanto 2 vind je hier
1237 topics in dit forum
-
- 16 antwoorden
- 4,3k weergaven
Ook mijn Picanto is qua geluid niet veel beter dan eeen transistor radio. De fader werkt niet of nauwelijks, geluid is achter dan veel te zacht en vervormd. Powerbass..... zucht... Bij max. volume is het gewoon slecht. Het valt mij ook op dat het geluidsniveau bij gebruik USB stick bijna gehalveerd is. Ook CD speler speelt zachter dan radio. Ga hier binnenkort mee naar m'n overigens erg prettige dealer!! Er staat hier al een voorbeeld hoe je de speaker kappen voor in het dashboard los kunt krijgen zodat je nieuwe speakers kunt monteren. Weet iemand ook wat voor speakers er achter in de deuren zitten? OOk diameter 10 cm?
-
hallo allemaal op het forum ik zoek een lakstift voor de nieuwe picanto titanium silver metallic wie weet waar ik die kan kopen en wat ze kosten
Laatste antwoord door Eddy1971, -
verwarmde spiegels
door josua- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo weet er iemand of er verwarmde buitenspiegels te krijgen zijn voor een picanto bwj. 2006 gr. Jos
Laatste antwoord door josua, -
HIFI Picanto 2011
door rikskee- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo, Ik heb een Kia Picanto com-ex-style en wil echt iets doen aan me geluidsinstallatie want dit is echt uh netjes gezegd k*t.. Ik ben bij de garage geweest en heb gevragen of er een subwoofer aansluiting zit achterop me radio maar die zit er dus blijbaar niet dus ben ik gaan vragen voor een paneel ofzo of iets wat ik kan doen om een andere radio er in te kunne douwe, maar die zijn best prijzig en er zit nog geen start-knop gat in:'( dus mijn vraag: is er een mogelijkheid dat ik zonder mijn radio te vervangen een subwoofer te kunnen installeren? Hij hoeft geen 2000W te zijn ofzo maar gewoon dat het iets beter klinkt. Ook zou ik graag iets te weten komen met de m…
Laatste antwoord door picanto3, -
- 36 antwoorden
- 14,3k weergaven
Ik rijd regelmatig 2-3 uur op de snelweg. Enkele keren per jaar 1200 km achter elkaar. Zijn er mensen die dit met de Picanto doen? Veel vrienden van mij hebben zoiets van heuh zo'n kleintje, jij rijd toch veel afstanden? Nu vind ik de auto wel volwassen, het sturen valt me erg tegen maar went misschien/hopelijk? dus ik denk dat het wel kan. Ervaringen horen zou fijn zijn!
-
- 6 antwoorden
- 4,4k weergaven
Bij het begin remde de auto zeer goed. Maar ineens voelt het remmen slap aan. Als ik op een stoplicht af kom rijden, en ik begin voorzichtig te remmen dan zakt het pedaal steeds dieper. Dus hoe langzamer je gaat, hoe dieper het pedaal. Als je dan even doortrapt hang je wel meteen in de gordels. Ik ben hiermee van de week naar de dealer geweest, en kon niets vinden. Wel hebben ze wat lucht uit het systeem gehaald, maar dit maakt geen verschil. Bij het starten voel je ook het pedaal zakken, dit schijnt te komen doordat de vacuumklep open gaat. Dit heb ik in de showroom ook even gevoel bij een nieuwe. Alleen de monteur heeft niet met me auto gereden, alleen getest op de remb…
Laatste antwoord door pica3deur, -
- 22 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo, Bij gebrek aan een clubmeeting morgen naar de TEST dag. Gaan er veel PICANTO,s heen? Ronald
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 9 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik had al langer een vermoeden dat m'n vrouw het niet zo nauw neemt met haar huwelijksbelofte. De gebruikelijke tekenen: telefoontjes van mensen die plots ophangen als ik opneem, plots heel veel uitgaan "met vriendinnen", toen ik vroeg wie die vriendinnen dan wel niet waren zei ze altijd "mensen van m'n werk, je kent ze toch niet". Afijn, dus ik besloot om op uitkijk te gaan staan voor haar taxi, maar ze kwam altijd de oprijlaan inlopen, terwijl ik wel een auto hoorde. Alsof ze om de hoek uitstapte. Waarom? Is er geen taxi? Toen ik een keer haar mobieltje pakte om te kijken hoe laat het is werd ze helemaal gek en zei dat ik 'm nooit meer aan mocht raken, en vroeg ze waa…
Laatste antwoord door r.vanrookhuizen, -
- 9 antwoorden
- 2,1k weergaven
WEET iemand hoe je de stadlicht lampjes voor(uit de koplampen) eruit krijgt.?. Dingen zitten vast en de handleiding brengt mij niet verder. Ik wil ze vervangen. Ronald
-
- 8 antwoorden
- 2,9k weergaven
Er zitten hier bovengemiddeld veel mensen met een nieuwe auto, vandaar mijn vraag. Genoeg vergelijkingssites etc. Echter je hebt ook de BOVAG autoverzekering die je bij de dealer kunt afsluiten, volgens mij heet ie ook wel de KIApolis, een merkverzekering. Voordelen zijn dan bv 3 jaar nieuwwaarde en geen no claim terugval als je binnen twee jaar schade hebt door een ander (bv parkeerschade maar je weet niet wie) en geen eigen risico. Geen idee nog van de premie, maar op zich mooie voorwaarden voor als je een nieuwe auto hebt, dan weet je zeker dat je die kleine kras (hopelijk niet nodig!) goed kan laten repareren zonder extra kosten. Heeft iemand deze?
Laatste antwoord door Scooby, -
Het stuur
door Gast velour100- 24 antwoorden
- 10,1k weergaven
Beste allemaal, Dik een maand heb ik nu de nieuwe Picanto in bezit met bijna 2900 kilometer op de teller. Ik heb een vraag over het stuur of het sturen in de auto. Soms voel ik bij het rijden, meestal als ik rustig rij, als ik stuur een klein tikje. Zou dit de stuurbekrachtiging kunnen zijn, die dan aan of in grijpt? Moet ik dit melden bij de garage? Ik begrijp dat er nog maar weinig ervaring is met de nieuwe Picanto.. Dus dat is een nadeel van een nieuw model, hoewel, ik neem aan dat men niet het stuurhuis opnieuw heeft bedacht. Maar goed.. wie herkent dit? Groeten, Gerwin
Laatste antwoord door Mies_22, -
- 7 antwoorden
- 13,6k weergaven
Ik vroeg me af wanneer het reservelampje van de brandstofmeter gaat branden. bij onze andere auto geef hij de reservetank aan met een rood streepje op de brandstofmeter en er gaat een lampje branden,ik heb dit bij mijn picanto nog niet gezien. hij is van mei 2011. bvd
-
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Voor de geinteresseerden onder ons: Morgenmiddag vanaf 17u30 in Autowereld op RTL 7 een "test" met de Picanto.
-
- 15 antwoorden
- 11,8k weergaven
Hallo, Volgens de brochure van de Kia Picanto wordt er geen reserve wiel maar een mobiliteitskit/rubber bij geleverd. Echter bij oplevering nieuwe Kia zat er wel een reserve wiel ( thuisbrenger) in. Hebben meer Picanto's dit BANDEN & WIELEN Bandenmaat 165/60 R14 s s - s 175/50 R15 - - s - Sierdeksels s s - s Lichtmetalen velgen - - s - Mobiliteitskit Compressor & vloeibaar rubber s s s s
Laatste antwoord door hart, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Heb nieuwe speakertjes gehaal, hoger wattage, meer power en 2-weg. Maar nu komt de vraag. Wie weet wat de kleurcodering is van de luidsprekers. Of te wel welke kleur sluit ik aan op de plus en welke op de minpool van mn nieuwe speakertjes.
Laatste antwoord door SoulPiloot, -
12 volt permanent
door peer8- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik gebruik mijn Picanto als camper, jawel. Maar ik maak mij zorgen om de accu. Soms sta ik dagen stil (in de zon aan de kust van Spanje) en dan loopt de accu toch een tikkie leeg en ben ik bang stroom te verbruiken. Ik kan natuurlijk elke dag 10 minuten de motor laten lopen, maar dat vind ik ook weer zoiets. Dus heb ik een zonnepaneel aangeschaft. Die gaat in de sigarettenaansteker en dan laad het. Echter, de sleutel moet in het contact blijven anders gaat de stroom eraf, en dan wordt er niet meer geladen. Waar kan ik een permanente 12 volt kabel vinden die op ongeveer 8A is gezekerd? Deze aansluiting moet dus stroom hebben zonder dat de sleutel in het contact zit. Lin…
-
- 10 antwoorden
- 2,2k weergaven
Goedendag allen, bij deze zou ik graag een paar vraagjes willen stellen over enkele asseccoires aangezien ik deze nog nergens op een drie deurs heb gezien. 1- heeft iemand al de instaplijsten voor een drie deurs gezien (of in zijn bezit)? Ik heb ze nl wel besteld maar ook in de folder staan ze nog vermeld als 4 stuks (voor de 5 deurs)... Ik ga er vanuit dat het voor de 3 deurs dus 2 stuks zijn, die tevens een heel stuk langer zullen moeten zijn dan die van de 5 deurs. 2- Ook had ik naar dakdragers (met Thule opvouwbare koffer) gekeken maar daar kon de dealer mijn nog niets over vertellen of die op een 3 deurs passen? Lijkt mijn nl van niet...iemand? 3- er zitten s…
-
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo alle picanto rijders, Ja ik ben nieuw hier, sinds twee weken de picanto aan het rijden. Ik moet zeggen dat me een aantal zaken in het forum bekend voorkomen. Radio te weinig toon verschillen, bas, mid en high Fader naar achter werkt niet goed, dit gaat in onze Ceed wel allemaal goed. Verbruik is echt niet 1:20 wat wel aangegeven wordt. Ben nog benieuwd hoe het van de winter met de kachel gaat en eventuele vlekken op de bekleding. Alles bij elkaar kun je zo wel zien hoe ze de picanto goedkoop kunnen houden. Maar goed daar hebben we voor gekozen, dus NIET klagen of wel. Maar ik heb nog een vraagje, in het instructieboekje kan ik niet alle symbolen vand e inge…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
stripjes/ledslingertjes/sportuitlaat/antenne. O,ja, niet orgineel,maar ikke blij Ronald
Laatste antwoord door r.vanrookhuizen, -
- 61 antwoorden
- 21,2k weergaven
Hallo allemaal, Sinds een paar dagen heb ik een Kia Picanto 2011, een 1.0 motor. Nu heb ik een bestelling gedaan in een winkel in Zoetermeer voor lichtmetalen velgen. Ik heb voor 15inch velgen gekozen, want dan zijn ze iets groter dan er nu onder zit, namelijk 14inch. Maar nu begin ik te denken, kloppen de maten allemaal wel? Ik heb gekeken op sites over velgenmaten, maar ik snap daar echt helemaal niets van, dus ik hoop dat jullie mij kunnen zeggen of ik de juiste velgen gekocht heb. Hier is wat er omschreven word: VS Duplicate LF-367 DRIFT F35 15 inch met ET 38 en een breedte van 65J in de steek 4x100 is geschikt voor de KIA PICANTO (BA) vanaf april 2004 1.0 45kW 99…
Laatste antwoord door Specialmade, -
3 of 5 deurs vragen
door Anouk- 5 antwoorden
- 3,8k weergaven
Ik heb op zich voldoende aan een driedeurs versie. De ruimte voor lijkt dan groter, deur ook. Dat heeft voordelen (ruimte) en nadelen (grote deur, oppassen bij openen op parkeerplaats) en de gordel hangt verder naar achter. Een dealer zei dat deze dan extra trekt, je deze van ver naar achter moet pakken. Heb dat zelf nooit gemerkt vroeger bij een 3deurs versie. Hoe ervaren driedeurs rijders dit? De 5 deurs heeft een kleinere deur, misschien stoot je dan makkelijker tegen de rand??? Heb geen kinderen, wel een hondje. Die heeft een harnasje wat je met een verlengstuk in de gordel kan vastzetten. Nu vraag ik mij af: Kun je makkelijk vanuit de achterklep , als je de ba…
Laatste antwoord door elmerblues, -
belastingvrij?
door Anouk- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Ik zag net nieuwe Kia's en daarbij staat dat de belasting 56 per kwartaal is. Zowel de 1.0 als 1.2 is toch belastingvrij tot 2014?
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Vandaag de nieuwe Picanto 1,2 comfort style met mijn vrouw opgehaald, en zijn er helemaal blij mee. We hebben beide een iPhone 4, en kunnen gewoon gebeld worden, de naam van de beller verschijnt dan in de display. Maar nu willen we zelf handsfree bellen, met behulp van de spraakherkenning en de knopjes op het stuur. Dit krijgen we niet voor elkaar, heeft iemand hier ervaring mee? bvd Sander
Laatste antwoord door MauS, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Deze week werd ik geconfronteerd met een kapotte ruitenwisser(achter)dus op naar de garage. Bij de garage konden zij mij vertellen dat dit bekend was bij hun. De Importeur heeft de garage een brief gestuurd en medegedeeld dat het een terugroepaktie is. De schakelaar zal worden vernieuwd op kosten van KIA neem ik aan ze hebben een nieuwe schakelaar besteld omdat deze niet voorradig was in het magazijn. Ik heb mijn garage wel gezegd dat ik teleurgesteld ben dat deze terugroepaktie niet via de persoonlijkemail tussen mij en de garage is medegedeeld. Hierop zij men dat deze terugroepaktie niet behoord tot de verkeersveiligheid je zal maar in slechte weersomstandigheden hem …
Laatste antwoord door bigmac, -
Lv raammechaniek kapot aan nieuwe 3d picanto?
door Gast Marcvane86- 9 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo beste picanto rijders. Mijn nieuwe 3 deurs picanto maakt een raar krakend/ratelend geluid tijdens bedienen van linker portierraam. Vrijdag even langs dealer geweest en laten luisteren, gaf toe dat het een geluid extra maakte wat niet behoort. Nu is er een nieuw mechaniek besteld voor de zekerheid zodat de auto bij de afspraak ten alle tijde gelijk gemaakt kan worden. Zodra dit mechaniek binnen is gauw afspraak plannen. Zijn er meer mensen met een soort gelijk probleem? Groet Marc
Laatste antwoord door Picanto2011,