Picanto 2
2011->2017
Alles over de Kia Picanto 2 vind je hier
1237 topics in dit forum
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
http://www.kia.co.uk/new-cars/range/compact-cars/new-picanto/accessories-3door.aspx 3-deurs modellen http://www.kia.co.uk/new-cars/range/compact-cars/new-picanto/accessories-5door.aspx 5-deurs modellen BaBaCC
Laatste antwoord door Miszblond, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
heeft iemand toevallig nog ene reservewiel liggen met een krik erbij voor de kia picanto uit 2008? ik zoek er nog 1 wie o wi ekan me blij maken graag horen wij van u. met vriendelijek groet uit arnhem
Laatste antwoord door r.vanrookhuizen, -
Nieuwe Picanto! 1 2
door jutter- 25 antwoorden
- 4k weergaven
Vandaag was het zover, ik kon vanmiddag mijn nieuwe Picanto ophalen! Alles keurig afgeleverd en dik tevreden! Rijd heerlijk, ik vind hem zelfs redelijk pittig. Mijn vorige auto, een Opel Corsa Sport 1.4 vind ik trager ik het optrekken dan de Picanto. Affijn, ik ben blij en dik tevreden!
Laatste antwoord door jutter, -
Koppeling picanto 2011 3 deurs 1.0 airco 1 2
door Gast Marcvane86- 31 antwoorden
- 11,2k weergaven
Hoi allemaal, Het volgende probleem in mn nieuwe auto is weer opgedoken. Kan nu het koppelingspedaal ongeveer 6 cm bewegen voordat de koppeling zijn werk gaat doen. Niet echt fijn dus heb 3300 km gereden en sta nu dus alweer stil want schakelen wil ie niet zo graag meer. Waarschijnlijk ontkoppeld ie dus niet helemaal meer. Morgen ochtend de pico bij de dealer binnen rijden en ga niet meer weg voordat we eens heel serieus gepraat hebben over terug geven auto en restitutie van mijn geld. Ben de pico op het moment helemaal zat. Eerst hele vervelende rammels in dashboard zijn die weg, dan je lv raammechaniek niet goed laat je dit repareren zitten er weer rammels in de …
Laatste antwoord door bigmac, -
- 0 antwoorden
- 948 weergaven
Als ik de keuze voor de verwarming op de voorruit hebt , en daarop laat staan, gaat na het starten van de Picanto de blower altijd weer op de hoogste stand blazen, ook al heb je de auto uitgezet terwijl de blower op een lagere stand stond. Is hier wat aan te doen, dat je niet telkens de blower weer terug moet draaien. Onthoudt deze de instelling niet? Tweede opmerking: Is er wat aan te doen dat de deuren niet automatisch op slot springen zodra je wegrijdt, gr.alfons
Laatste antwoord door fonzie, -
Geachte ........., Weet iemand wanneer de Picanto op LPG in Nederland verkrijgbaar is? M.vr.gr.
Laatste antwoord door Crum, -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo allemaal, sinds twee weken ben ik eigenaar van de nieuwe picanto met 1.2 motor en airco, verder base. Ik heb nu de autoradio die deze week bij de aldi te koop was, met bluetooth voor handsfree bellen, ingebouwd. Verloop kabeltje gemaakt, € 60,00 voor de originele vindt ik wel erg duur, en geplaatst.Werkt erg goed. Nu wil ik dus de twee ontbrekende speakers in de achterdeuren plaatsen. De aansluiting tot in de deurstijlen achter zijn aanwezig. Mijn vraag is, hoe verwijder ik het raamkrukje, om de portierbekleding te kunnen verwijderen? En is het bekend dat er in de voorportieren ook tweeters geplaatst kunnen worden?
Laatste antwoord door Picanto2011, -
- 19 antwoorden
- 8,1k weergaven
Even een gedachten kronkel/brainstorming: Feit: De daglichtrijlampen zijn altijd aan of je kiest bewust voor de andere verlichting. Wat is de invloed van deze verlichting á 21watt per zijde = 42 watt totaal op het benzine verbruik? Is het dan lonend om vervangende LED verlichting hiervoor te plaatsen? Wie heeft daar een zinnig antwoord op? Ben
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hebben meer Picantorijders dit gemerkt? Dat halverwege het intrappen van het koppelingspedaal een 'knak' hoorbaar en voelbaar is?
Laatste antwoord door betominice, -
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo, Ik wil in mijn nieuwe Picanto een buitentemperatuurmeter inbouwen. Daarvoor zal de draad met sensor via het dashboard naar buiten geleid moeten worden. Wie kan mij adviseren welke plek daarvoor het best geschikt is, zonder gaten te boren etc...? Groet, Patrick
Laatste antwoord door Preston, -
- 15 antwoorden
- 2,1k weergaven
En Wij gaan mee
- 8 antwoorden
- 2,9k weergaven
In de nieuwste Autovisie wint de Picanto het van de Up! en de Twingo. Op sommige punten is de VW beter maar overall vinden ze de Picanto leuker om te rijden en de Up! te duur. Daarom is de Picanto de winnaar. Toch leuk om te lezen dat ik een goede keuze heb gemaakt, de Up! was toen nog niet leverbaar.
Carkit Picanto
door wilsijts- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo, Ik heb een nieuwe Picanto met comfort en exterieur pakket. (zonder bleutooth radio dus) Ik wil hier mijn eigen carkit inbouwen. wie weet welke draad ik moet gebruiken om de radio te mutten bij een binnenkomend gesprek?
Laatste antwoord door wilsijts, -
De kogel is door de kerk.... mijn Pico en ik nemen afscheid van elkaar 1 2
door Gast Marcvane86- 32 antwoorden
- 5,8k weergaven
Hoi allemaal, Afgelopen woensdag heb ik de kogel door de kerk gejaagd, Pico gaat weg na 3 maanden en ruim 8000 km trouwe dienst. Terug naar de dealer waar hij vandaan komt. Ben met de auto op zich tevreden maar het verbruik van de kleine "zuinige" motor is me toch wat te gortig. Met zijn grotere sterke broer van de dealer reed ik namelijk behoorlijk zuiniger. Nou is het niet allemaal droevig nieuws, want ik heb ook weer een nieuwe auto besteld. En neej, ik ga jullie nog niet verlaten want ik heb gekocht: Eenzelfde Pico maar dan met de 1.2 motor uitvoering Zaterdag 26 November moet ie klaar staan, als ie tenminste 21 november echt van de boot rolt. Dus mensen als…
Laatste antwoord door MauS, -
iphone houder
door Skoenoe- 22 antwoorden
- 5,6k weergaven
In mijn vorige auto (geen kia) had ik een brodit houder met pass through, wat ideaal was. Je kan kon eenvoudig je iphone (zelfs met case) er inschuiven, en het ding werd opgeladen, plus je iphone muziek werd aan de autoradio doorgegeven. Die auto heb ik toen verkocht inclusief de brodit houder. Nu heeft mijn picanto wel een ipod/iphone aansluiting, maar ik heb nog geen handige iphone houder met pass through. Iemand een idee welke houder goed is? Mijn eisen: - geschikt voor iphone met een case - pass through - geschikt voor iphone 3GS - Niet al te groot: ik wil de houder op een stuk hout schroeven welke in de koffiehouder geplaatst wordt Nice to have: - geschikt vo…
Laatste antwoord door Smart, -
- 9 antwoorden
- 2k weergaven
Beste forumleden, Gisteren heb ik mijn witte Pica 1.1 e-Collection, serienummer 00/38 van 09-2009 ingeruild voor een eveneens witte nieuwe Pica 1.2 5-deurs met Comfort- en Exterior Pack. Na al een financiële werelddeal gesloten te hebben met de dealer qua inruilprijs, tevens nog de middenarmsteun van de dealer gekregen. Komende vrijdag, 20-01, wordt de auto al afgeleverd. Ben benieuwd en wordt dus al weer mijn derde Pica. Ik houd jullie op de hoogte van mijn ervaring. Groeten, BaBaCC
Laatste antwoord door BaBaCC, -
- 9 antwoorden
- 2,8k weergaven
Misschien ben ik beetje een zeikerd, maar de gordels van mijn picanto schieten niet echt terug bij het af doen, sterker nog, ik moet ze echt helpen. Als ik dat niet doe, dan is de kans groot dat ie beland tussen de deur. Ben ik de enige?
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Wachtende op mijn picanto 1.2 alle packs lees ik natuurlijk dit forum en speur internet af naar revieuws! Ik kwam dit stukje tegen. "Dat Kia vooruitstrevend wil zijn met de Picanto bewijst ook de optielijst. Keyless entry, een start-/stopknop, verwarmbaar stuurwiel(!), knie-airbag en de eerder genoemde LED-verlichting in de koplampen zijn unieke features in zijn klasse. De lijst met uitrusting omvat daarnaast ook een Bluetooth-carkit, climate control, USB/iPod-aansluiting en automatische verlichting met follow-me-home functie." verwarmbaar stuurwiel? kom ik niet tegen in een optie lijst de follow me home verlichting ook niet?? Is dit een buitenlandse optie of zie ik…
cruise control
door Skoenoe- 6 antwoorden
- 4,1k weergaven
Afgelopen woensdag heb ik mijn picantootje opgehaald. Het karretje rijdt fijn, maar ik mis toch wel cruise control. Heeft iemand toevallig voordelig ergens laten inbouwen, of blijft het bij de 649 euries vd dealer?
Laatste antwoord door Skoenoe, -
- 17 antwoorden
- 4,9k weergaven
Op mijn reeds gekochte Picanto heb ik een comfort pack zitten. In de beschrijving bij de dealer (op het bord) staat veel meer dan eigenlijk in het comfort pack zit, geloof ik. Mijn auto is uitgerust met: - ABS - Actieve hoofdsteunen voor - Anti-diefstal alarm - BAS - Bestuurderstoel in hoogte verstelbaar - Buitenspiegels van binnenuit verstelbaar en verwamd - Centrale portiervergrendeling met afstandsbediening - Dakconsole met zonnebril houder - Derde remlicht achter - EBD - Elektrisch bedienbare ramen voor en achter - Gordijnairbags voor en achter - Ipod aansluiting - Achterspoiler - Airconditioning - Aux aansluiting - Bekerhouders voor - Boordcompute…
Laatste antwoord door Gio, -
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Autoweeks duurtest van de Kia Picanto!
Laatste antwoord door Smart, -
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hoi, Heeft iemand een oplossing om alsnog de buitenspiegels te voorzien van elektrische verwarming. Nu in deze tijd is dat op onze "base" uitvoering toch wel een gemis. Tijdens aanschaf in mei geen moment bij stil gestaan. Onze vorige "Rio" had het wel. Picanto2011
Laatste antwoord door Picanto2011, -
Hallo iedereen Ik heb een vraagje. In het linker portier zit een knopje voor het openen en vergrendelen van de portieren. Alleen in het donker zie ik maar 1 kant van dat knopje verlicht (de zijde om de deur te vergrendelen) Lastig, want dan moet ik op de tast de deur ontgrendelen, wanneer ik op iemand wacht met draaiende motor. Horen beide zijden van dat knopje verlicht te zijn? Ook de knopjes voor het verstellen van de spiegels en voor het blokkeren van de automatische ruiten zijn niet verlicht in het donker, hoort dat zo?
Laatste antwoord door phoenix2149, -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Zag net op de kia site de nieuwe prijslijst voor de Picanto. De accessoires pakketten zijn aanzienlijk goedkoper geworden. Exterieur en style beide 200 euro per stuk goedkoper! Beide pakketten heten ook anders nm plus en super pack. Comfort pakket blijft dezelfde prijs en naam. Toen ik in november bij 3 kia dealers vroeg of de Picanto duurder/goedkoper zouden worden in 2012 werd mij door alle 3 verteld dat de totale prijs gemiddeld met 300euro zou stijgen. Nou het is dus 400euro goedkoper en nu ook nog een actie met 5deurs voor 200euro i.p.v. 500euro dus met alle 3 de pakketten en 5deurs is het zelfs 700euro goedkoper! Lekkere verkooppraatjes waren dat dus van de ki…
Laatste antwoord door phoenix2149, -
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik heb sinds september een nieuwe picanto 1.0 comfort Ruik in de auto zo nu en dan een roetlucht. Lijkt er op dat dit voorkomt als de auto koud is en je te veel gas geeft. 2 maal bij de garage gemeld. Zij roken toen niets Wie o wie kent het probleem? Gr Paul
Laatste antwoord door bigmac,