Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wel apart dan als het in NL standaard gaat worden. Meestal lopen wij achter.

je ziet het bijvoorbeeld met de opendak en parkeeersensoren voor. deze zijn in andere landen standard of als fabriek optie te bestellen

Geplaatst

Kan zijn dat led verlichting nu in meer landen standaard gaat worden.

• 1 maand later...
Geplaatst
Op 16-7-2017 om 11:53, Asqr9 zei:

Gisteren ledlampen ingebouwd en uitgebreid getest, ze pasten maar net met de originele stofkappen,

de kappen schuren bij het monteren tegen de koelribben maar dit is minimaal.

De lichtopbrengst is goed en ik verblind er niemand mee (met het afstelwieltje in stand 1.)

De warmte een aantal malen gecheckt, om te zien of er niets gaat smelten (stofkap, bedrading) maar het ziet er goed uit.

De set komt met een ballast , die was misschien niet noodzakelijk maar er is plek genoeg voor.

Verder kun je het koelelement omdraaien om het inbouwen makkelijker te maken, ik heb hem zo gelaten.

De foto's op de site zijn wat verwarrend maar het gaat om de versie met 1 enkele rij leds.

Dimlicht en grootlicht is bij de Niro 1 lamp, een mechanisme zorgt voor de omschakeling, dit mechanisme komt overigens niet in

gedrang door dat de lamp tegen de kap ligt.

Ik had er ook universele stofkappen bijbesteld, maar waren niet nodig en bovendien zijn deze niet vast te zetten.

https://www.autoledplaza.nl/12380037/hb3-9005-phillips-led-dimlicht-set-4000lm-6500k

Bijna een jaar plezier gehad van de lampen van AutoLedplaza...  Helaas is één van de voorschakelapparaatjes gesneuveld. Dit is niet te zien (zit in een gel-laag gegoten) maar er komt een brandlucht uit. 
Autoledplaza heeft op mijn eerste mail nog geantwoord of ik een foto kon mailen van het desbetreffende apparaat, maar daarna is het sinds 24 oktober stil gebleven.
Dus nu maar een setje besteld in het middenoosten...  

Geplaatst

Dat is balen René. Ik heb sinds 1 augustus vorig jaar hetzelfde setje, maar tot nu toe nog geen problemen. Wat heb je er nu in zitten?

Geplaatst
2 uren geleden, ReneM zei:

Mijn middenoosten setje zit er nu bijna 2 jaar en ruim 15000 km in. (ca €20). Setje reserve ligt in de kast.

• 2 weken later...
Geplaatst
Op 13-11-2018 om 20:53, ReneM zei:

Bijna een jaar plezier gehad van de lampen van AutoLedplaza...  Helaas is één van de voorschakelapparaatjes gesneuveld. Dit is niet te zien (zit in een gel-laag gegoten) maar er komt een brandlucht uit. 
Autoledplaza heeft op mijn eerste mail nog geantwoord of ik een foto kon mailen van het desbetreffende apparaat, maar daarna is het sinds 24 oktober stil gebleven.

Deze lampen nu ruim een jaar in gebruik in de Picanto (van een andere leverancier). Goed licht,  tevreden en geen problemen. Helaas heb jij pech en dat is inderdaad balen, maar dat ligt meer aan de leverancier dan aan de lampen.  Er kan altijd wel iets een keertje stuk gaan, maar het gaat er dan om hoe de leverancier dit oplost.

Geplaatst (aangepast)
23 minuten geleden, ReneM zei:

Leverancier is net als het voorschakelapparaat; hij doet het niet meer...:no:

De site van autoledplaza is wel in de lucht. Wil hij niet meewerken aan je Europees recht op garantie?

Voordeel van China spul: belachelijk goedkoop maar vaak matige garantie, echter voor een fractie van het geld koop je gewoon 2 setjes (altijd reserve in huis).

aangepast door HenkM
Geplaatst
8 uren geleden, surfingjohn zei:

Waar heb jij jouw setje besteld? En hoe zit het met de montage (2 linkerhanden:mad:)

Mijn setje komt van aliexpress. Montage is simpel maar het aanpassen van de deksels is wat werk. Gat boren met grote gatenzaag en een rubber dome over de deksel lijmen zodat de lampen genoeg ruimte hebben voor de ventilator.

Geplaatst
9 uren geleden, HenkM zei:

Mijn setje komt van aliexpress. Montage is simpel maar het aanpassen van de deksels is wat werk. Gat boren met grote gatenzaag en een rubber dome over de deksel lijmen zodat de lampen genoeg ruimte hebben voor de ventilator.

Ik haak helaas af, de linkerhanden:mad:!!!!

Geplaatst
Op 23-11-2018 om 23:50, HenkM zei:

Het voordeel van de Autoledplaza set is dat het inclusief voorschakelapparaat in de koplamp-unit past, dus eenvoudige inbouw met hergebruik van de standaard deksels en er goede LEDs gebruikt zijn (Philips Lumiled). Maar dan moet Autoledplaza wel normale garantie van 2 jaar bieden zoals wettelijk verplicht is...

@Rene: Je kunt per aangetekende brief garantie eisen.

Ik heb vanaf juni gedurende  12000 km dezelfde set in gebruik, vingers gekruist

Geplaatst (aangepast)
4 uren geleden, SimonV zei:

Het voordeel van de Autoledplaza set is dat het inclusief voorschakelapparaat in de koplamp-unit past

Deze sets zijn passief gekoeld. Indertijd twijfelde ik of er met deze sets voldoende ruimte overbleef om voldoende koeling te hebben. Daarom heb ik gekozen voor een set met actieve koeling i.c.m. het vergroten van het volume m.b.v. een dome.

In mijn motor zit nu een set met actieve koeling waarbij de ruimte zeer beperkt is, ik ben benieuwd wat hier de levensduur van gaat zijn. Mocht het dimlicht hier (te snel) sneuvelen wissel ik met het groot licht lampje en ga ik opnieuw na denken :innocent:

aangepast door HenkM
Geplaatst
4 uren geleden, SimonV zei:

@Rene: Je kunt per aangetekende brief garantie eisen.

Ik probeer het eerst via facebook. Daarna denk ik maar eens richting den haag te rijden. Daar zit autoledplaza...

Geplaatst (aangepast)
16 uren geleden, HenkM zei:

Deze sets zijn passief gekoeld. Indertijd twijfelde ik of er met deze sets voldoende ruimte overbleef om voldoende koeling te hebben. Daarom heb ik gekozen voor een set met actieve koeling i.c.m. het vergroten van het volume m.b.v. een dome.

In mijn motor zit nu een set met actieve koeling waarbij de ruimte zeer beperkt is, ik ben benieuwd wat hier de levensduur van gaat zijn. Mocht het dimlicht hier (te snel) sneuvelen wissel ik met het groot licht lampje en ga ik opnieuw na denken :innocent:

Actieve of passieve koeling maakt niet zoveel uit omdat de ruimte in de koplamp afgesloten is. Dat moet ook zo blijven voor bescherming van de reflector tegen het vocht.

De ventilator van de actieve koeling blaast de warme lucht immers niet naar buiten, maar binnen die afgesloten ruimte alleen maar in het rond. Er kan dus geen frisse lucht bij komen; een ventilator zelf koelt de lucht dus niet af. Actieve koeling is bedoeld om de warmte van de lamp zelf weg te voeren de ruimte in. Maar dan moet de warmte nog wel verder uit die ruimte afgevoerd kunnen worden.

Geforceerde koeling is nodig bij lampen die inwendig relatief veel warmte genereren. De kwalitatief betere LED-lampen genereren inwendig minder warmte en daarbij is een passief koelelement voldoende. 

Een andere reden dat ik niet voor geforceerde koeling zou kiezen is, behoudens dat geforceerde koelong meer ruimte in neemt en daarom kappen moeten worden aangepast, deze lampen tevens meer mechanisch bewegende componenten hebben (de ventilator) en daardoor theoretisch ook meer kans op defecten kan hebben. Dat René pech heeft kan een keer gebeuren,  maar bij een goede leverancier had dit helemaal geen probleem geweest. Bovendien, ga maar eens claimen als een Chinees lampje na een half jaartje defect gaat...

aangepast door Derrek
Geplaatst (aangepast)

er is wel verschil of er een lampje van 5 euro of 50 euro stuk gaat.

Na een half jaar die van 5 euro is jammer. die van 50 euro na een jaar (of 2) is vervelender.

aangepast door gjcvro
Geplaatst
4 uren geleden, gjcvro zei:

er is wel verschil of er een lampje van 5 euro of 50 euro stuk gaat.

Na een half jaar die van 5 euro is jammer. die van 50 euro na een jaar (of 2) is vervelender.

Zoals ik eerder al zei heb ik ze er al een jaar inzitten zonder problemen. En ben al 25.000 km verder, sla dan de prijs per km om dan valt het best mee. Kijk je naar de aanschafprijs van een Niro, waar heb je het dan nog over .....

Geplaatst

het was een set van 100,-  Ik wil best voor een nieuw onderdeel betalen, maar dat autoledplaza op geen enkele manier reageert, geeft gewoon geen vertrouwen. Terwijl ik juist wat meer had uitgegeven omdat het een gerenommeerd bedrijf leek. En dan kies ik maar voor goedkoop, terwijl ik dan ook wel denk dat er geen garantie zal zijn, maar dat zit gewoon in dat lage aankoopbedrag

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...