LED koplampen Niro
3 3

58 berichten in deze discussie

Aanbevolen berichten

Op 30 september 2016 schreef Specialmade:

Led lampen_2.jpg

Ik kan nu met zekerheid melden dat het monteren van de ledlampen bij de Kia Niro geen problemen opleveren.

Het zijn H7 Ledlampen van 3000 lumen en een kleurtemperatuur 6500 Kelvin. Deze lampen geven echt een bak

helder wit licht wat zeker niet onderdoet voor Xenon.

Anders is het bij de Sportage 4 waar wel storingen voorkomen. Dit is al met veel proberen en allerlei opties

geprobeerd om dit op te lossen echter tot nu toe helaas nog niet gelukt. Ook de Kia C'eed rijders zullen een

ander alternatief moeten zoeken omdat deze lampen niet in de houder passen.

De Kia dealer kan deze lampen leveren.

Prijs moet je bij de dealer vragen maar reken op +/- € 190,00.

-----------------------------------------

Ik ben wel benieuwd hoe ze bevallen na een 3 maanden? Nog steeds probleemloos en naar tevredenheid?

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Ron,

Sorry ik had je bericht niet gezien maar werd erop gewezen door een ander Kia lid.

De lampen bevallen uitermate goed. Geen enkele storing gehad dus alles werkt naar

tevredenheid. Echt een bak helder wit licht wat heel goed samengaat met de led DRL.

Ik wil nooit iets anders meer.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb geen haast, was alleen benieuwd hoe het nu was. Het staat bij mij nog steeds op het lijstje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-12-2016 om 19:08 zei Ron Penguin:

Heb geen haast, was alleen benieuwd hoe het nu was. Het staat bij mij nog steeds op het lijstje.

Op 24-12-2016 om 19:08 zei Ron Penguin:

Hallo Ron, heb je het al geprobeerd?

Ik ben er zelf ook benieuwd naar...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Denk dat ik het combineer met de eerste servicebeurt. Vind het lastig om zelf de goede led-lampen te vinden. Niet qua aansluiting maar om te bepalen of ze goed zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

190 euro???!?!?!?! Hahaha.. via Ebay koop je dit voor 30-40 euro als je goed zoekt. Heb ze namelijk ook in mijn RX8 gezet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

kans is groot dat die geen type goedkeuring hebben. Weet je het merk daarvan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die zijn meestal merkloos. Komt bijna altijd uit 1 grote fabriek. Alleen verschil met of zonder omvormer ervoor. Ik heb ze in de rx8 zonder omvormer en heeft perfect licht. Waarom zou je keurmerk willen? Lichtbeeld is afhankelijk van lens en lampafstelling. 

http://m.ebay.com/sch/i.html?_nkw=H7+led&isNewKw=1&isRefine=true&mfs=GOCLK&acimp=0&sqp=h7+led&_pgn=1

Mocht je foto's willen laat t dan even weten. Stuur ik je enkele of kan ze hier uploaden. Moet ik ff zoeken. 

Zie hier: http://forum.rx8nl.com/cgi-bin/mwf/topic_show.pl?tid=3173

Het is ff zoeken maar de LEDs en inbouwstukje staan halverwege pagina 1. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En altijd die met de koelribjes nemen. Het alu deel wordt best wel warm. Niet heet maar moet wel warmte kwijt kunnen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisteren ledlampen ingebouwd en uitgebreid getest, ze pasten maar net met de originele stofkappen,

de kappen schuren bij het monteren tegen de koelribben maar dit is minimaal.

De lichtopbrengst is goed en ik verblind er niemand mee (met het afstelwieltje in stand 1.)

De warmte een aantal malen gecheckt, om te zien of er niets gaat smelten (stofkap, bedrading) maar het ziet er goed uit.

De set komt met een ballast , die was misschien niet noodzakelijk maar er is plek genoeg voor.

Verder kun je het koelelement omdraaien om het inbouwen makkelijker te maken, ik heb hem zo gelaten.

De foto's op de site zijn wat verwarrend maar het gaat om de versie met 1 enkele rij leds.

Dimlicht en grootlicht is bij de Niro 1 lamp, een mechanisme zorgt voor de omschakeling, dit mechanisme komt overigens niet in

gedrang door dat de lamp tegen de kap ligt.

Ik had er ook universele stofkappen bijbesteld, maar waren niet nodig en bovendien zijn deze niet vast te zetten.

https://www.autoledplaza.nl/12380037/hb3-9005-phillips-led-dimlicht-set-4000lm-6500k

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-7-2017 om 11:53 zei Asqr9:

Gisteren ledlampen ingebouwd en uitgebreid getest, ze pasten maar net met de originele stofkappen,

de kappen schuren bij het monteren tegen de koelribben maar dit is minimaal.

De lichtopbrengst is goed en ik verblind er niemand mee (met het afstelwieltje in stand 1.)

De warmte een aantal malen gecheckt, om te zien of er niets gaat smelten (stofkap, bedrading) maar het ziet er goed uit.

De set komt met een ballast , die was misschien niet noodzakelijk maar er is plek genoeg voor.

Verder kun je het koelelement omdraaien om het inbouwen makkelijker te maken, ik heb hem zo gelaten.

De foto's op de site zijn wat verwarrend maar het gaat om de versie met 1 enkele rij leds.

Dimlicht en grootlicht is bij de Niro 1 lamp, een mechanisme zorgt voor de omschakeling, dit mechanisme komt overigens niet in

gedrang door dat de lamp tegen de kap ligt.

Ik had er ook universele stofkappen bijbesteld, maar waren niet nodig en bovendien zijn deze niet vast te zetten.

https://www.autoledplaza.nl/12380037/hb3-9005-phillips-led-dimlicht-set-4000lm-6500k

Vandaag dezelfde lampen ontvangen en geplaatst. Moest de LEDS iets verdraaien om ze in dezelfde stand te zetten als de originele HID-lampen, maar dat is eenvoudig te doen. Uiteindelijk ook de koelelementen gelaten zoals ze geleverd werden, je hebt dan net genoeg ruimte zoals Asqr9 zegt. Mooi helder licht van 6500K , nog niet in het donker gezien, maar ziet er veel belovend uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is nu het grote voordeel van deze Led lampen ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei BvE:

helder wit licht, past qua looks veel beter bij de dagrijverlichting, en 4000 lumen, dus meer lichtopbrengst.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Ron Penguin:

helder wit licht, past qua looks veel beter bij de dagrijverlichting, en 4000 lumen, dus meer lichtopbrengst.

Ok bedankt :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-8-2017 om 20:30 zei BvE:

En ze gaan ook vele malen langer mee dan halogeen en  HID (High Intensity Discharge).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ten opzichte van de Xenon lampen die nu in mijn Niro zitten zie ik nog geen groot verschil, ook rekeningen houden met het prijsverschil !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ledverlichting is ook iets wat ik serieus overweeg.

6500K zit dacht ik dicht tegen het blauwe aanzit (heb zelf ooit 6000K Xenon gehad dat leek pefect wit). Ik weet niet of het het verschil tussen 6500K en 6000K erg groot is.

Is iemand tegengekomen wat de kleurtemperatuur van de DRL is? Dan kan ik de kleurtemperatuur precies op elkaar afstemming.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

Ten opzichte van de Xenon lampen die nu in mijn Niro zitten zie ik nog geen groot verschil, ook rekeningen houden met het prijsverschil !

Klopt BvE, als je er Xenon in hebt zitten heeft het geen zin om deze door LED te vervangen. De licht opbrengst is vergelijkbaar.

Zelf heb ik deze (LED DX.COM) er in zitten, nauwelijks duurder dan halogeentjes. Opbrengst vergelijkbaar met de Xenons in de SP3.

Stofkap wel iets moeten aanpassen (middengedeelte er uit en rubber dop er overheen gelijmd).

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb ze nu ook :tt1:

Zit nog met een afwerkingspuntje. Inderdaad die dop aan de achterkant van de koplamp. Die lijkt net niet te passen. De rubberdop bij de leds valt er zo af omdat ze houvast hebben op een randje van 2mm ofzo.

Als ik googel op "Dust cap kia" dan zie ik heel veel doppen voorbij komen die voldoende diepte hebben. Helaas worden zelden de maten hierbij vermeld.

Denk dat ik maar eens bij de dealer ga vragen of ze eentje met dezelfde diameter hebben die dieper is en/of ik mag kijken hoe die van bijvoorbeeld de Sportage is.

Of heeft iemand een kant en klare oplossing voor een vervanger van de oem dust cap?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb ze bij Autoplaza gekocht, die passen gewoon met de kap dicht. Weet niet waar jij ze vandaan hebt ....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ze van Zandbergen.

Wat bedoel je met "de kap dicht"?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook ik heb ze van Zandbergen.

Je moet de 90mm hebben. Sluiten perfect af. €17,50

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Nir00tje:

Ik heb ze van Zandbergen.

Wat bedoel je met "de kap dicht"?

De originele dop aan de achterkant. Ik kan deze gewoon sluiten. Dus heb geen alternatief nodig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mmm lijkt wel of ik de enige ben met pasproblemen :|

Om het even visueel te maken: ik heb dus ongeveer onderstaande. De binnendiameter van de kraag is ongeveer 95mm.

Vanwege de bevestigingspunten van de koplampunit past de kraag er niet om. Het mooiste zou zijn een dop die er IN past. Dan moet ik inderdaad iets van 88 a 90mm hebben.

Zit hij er bij jullie er IN of OM?

@Ron Penguin

Heb al gezocht op autoplaza, er is ook een autoLEDplaza maar nog niet gevonden wat jij hebt.

Edit: nou wordt ie mooi. De monteur had links de kraag van dop OM de lampunit gedaan. Nu zie ik in een shop een plaatje waar de kraag IN de lampunit zit :wink:

2X 95mm Rubber House Seal Cap Dust Cover s-l500.jpg

kraag in lampunit.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Nir00tje:

Mmm lijkt wel of ik de enige ben met pasproblemen :|

Om het even visueel te maken: ik heb dus ongeveer onderstaande. De binnendiameter van de kraag is ongeveer 95mm.

Vanwege de bevestigingspunten van de koplampunit past de kraag er niet om. Het mooiste zou zijn een dop die er IN past. Dan moet ik inderdaad iets van 88 a 90mm hebben.

Zit hij er bij jullie er IN of OM?

@Ron Penguin

Heb al gezocht op autoplaza, er is ook een autoLEDplaza maar nog niet gevonden wat jij hebt.

Edit: nou wordt ie mooi. De monteur had links de kraag van dop OM de lampunit gedaan. Nu zie ik in een shop een plaatje waar de kraag IN de lampunit zit :wink:

2X 95mm Rubber House Seal Cap Dust Cover s-l500.jpg

kraag in lampunit.jpg

In het forum item "Xenon......" heb ik 2 foto's geplaatst van de door mij gemonteerde kappen. Dit zijn 90 mm kappen welke aan buitenzijde zitten. De ribbels zitten aan binnenzijde hals en zorgen ervoor dat het 100% afsluit. Je moet geen kolenschoppen van handen hebben, maar als het zit is het perfekt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
3 3