Jump to content
Ron Penguin

LED koplampen Niro

Recommended Posts

Het is inderdaad logischer te veronderstellen dat vanwege de ribbels in de kraag, de kraag OM de lampunit moet.

Dat is bij mij dus niet mogelijk omdat rechts een bevestigingspunt van de lampunit iets van 2mm van de rand zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk, ik bedoel autoLEDplaza. ik heb https://www.autoledplaza.nl/12380037/hb3-9005-phillips-led-dimlicht-set-4000lm-6500k lampen erin zitten, zelfde als Asqr9.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 18-9-2017 om 22:21 zei PeterSelie:

In het forum item "Xenon......" heb ik 2 foto's geplaatst van de door mij gemonteerde kappen. Dit zijn 90 mm kappen welke aan buitenzijde zitten. De ribbels zitten aan binnenzijde hals en zorgen ervoor dat het 100% afsluit. Je moet geen kolenschoppen van handen hebben, maar als het zit is het perfekt.

Bedankt. Was even zoeken maar ik heb je foto's gevonden op:

Het lijkt dat de rubber dop van jouw rechter lamp net als bij mij nauwelijks over de rand van de lampunit valt.

 

Samenvatting:

2 rijders met de originele dust cap

1 rijder met de rubberdop gelijmd op rand dust cap

1 rijder met rubberdop om de rand lamphuis

 

Ik heb tijdelijk de rubberdop even IN het rechterlamphuis maar zoek nu even verder naar een andere oplossing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ron Penguin

Bij het bestellen van mijn Niro heb ik naar de LED koplampen gevraagd. Men was hier niet bekend mee, en ik wacht al een week op een antwoord of men het al dan niet kan plaatsen.

Weet jij een Kia-dealer die hier wel bekend mee is?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei ReneM:

@Ron Penguin

Bij het bestellen van mijn Niro heb ik naar de LED koplampen gevraagd. Men was hier niet bekend mee, en ik wacht al een week op een antwoord of men het al dan niet kan plaatsen.

Weet jij een Kia-dealer die hier wel bekend mee is?

Mijn dealer levert het ook niet. Het is geen formeel product. Volgens mij heeft @Specialmade het via de dealer geregeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuten geleden zei Ron Penguin:

Mijn dealer levert het ook niet. Het is geen formeel product. Volgens mij heeft @Specialmade het via de dealer geregeld.

Ik heb deze LED lampen idd via mijn dealer maar elke dealer kan deze bestellen bij Zandbergen. zie eerste pagina. Dit was bij mij om te testen of er geen foutmeldingen zouden komen bij het gebruik van deze soort lampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie antwoord.

Morgen toch nog contact met Kia Schiedam, dan zal ik de naam Zandbergen doorgeven!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update...

Dealer wil geen LED-lampen plaatsen als het niet van Kia zelf komt.
Dus ga ik het zelf doen als de auto binnen is.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb (weliswaar in een andere auto) voor het eerst een set met Philips Luxeon Lumineds LED lampen gebruikt van 4000 lumen (6500k). Zeer tevreden. Veel helder wit licht en prima lichtbeeld. Set kostte compleet 109,- (met gratis verzending bij xenonlamp.nl).

Deze LED lampen hebben een passieve koeling (geen ventilator) en de koelribben kunnen worden omgedraaid zodat de lampen minder diep worden. Wellicht passen deze lampen wel goed in de Niro. Heb zelf een Niro met standaard Xenon dus ga/kan het niet proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De goedkoopste oplossing:

Investering 22 euro.

lampen via dx.com zie dit draadje pag 1 HenkM

Verder hoef je niets te kopen, maar heb je wel een verfafbrander nodig.

Demonteer het deksel van de lampenkap. Verwijder de O ring en verwarm het deksel met de verfafbrander aan de binnenkant waar je de kunststof wilt oprekken. Zie foto. De kunststof gaat glimmen als deze zacht wordt. Druk het deksel dan op iets ronds, bijvoorbeeld de kogel van de trekhaak.

Verwarm opnieuw en nogmaals over de kogel, totdat de juiste bolling bereikt is. Afkoelen met een beetje water. Vergeet de O ring niet.

Originele halogeen lampen zijn 60 W, 1700 lumen en 3200K.

DX lamp 36 W 3600 lumen en 6000 K

Dat is 40% minder stroom en 118% meer licht.

 

 

 

 

IMG_3571.JPG

IMG_3573.JPG

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk. Knap stukje huisvlijt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 uur geleden zei ReneM:

Update...

Dealer wil geen LED-lampen plaatsen als het niet van Kia zelf komt.
Dus ga ik het zelf doen als de auto binnen is.

 

Dat was bij mijn dealer hetzelfde. LED lampen die ik heb passen er gewoon in, hoef dus niet de deksel aan te passen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

50 minuten geleden zei Ron Penguin:

Dat was bij mijn dealer hetzelfde. LED lampen die ik heb passen er gewoon in, hoef dus niet de deksel aan te passen.

Welke LED-lampen zijn dit? En waar heb je ze gekocht? Ik zit er ook over te denken om LED-lampen te installeren

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minuten geleden zei gvdijk23:

 

Welke LED-lampen zijn dit? En waar heb je ze gekocht? Ik zit er ook over te denken om LED-lampen te installeren

https://www.autoledplaza.nl/12380037/hb3-9005-phillips-led-dimlicht-set-4000lm-6500k

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist de lampen besteld via de link die jij gaf, Ron. Bedankt en ik ga hier nog achterlaten hoe moeilijk/gemakkelijk het ging!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden zei Ron Penguin:

Dit zijn dezelfde lampen met omkeerbaar passie koel element als ik gebruikt heb in een Peugeotje maar dan in enkele uitvoering (ik had H4-bi groot/dim). Zeer goede lampen met veel licht en ook prima lichtbeeld. Is zeker bij groot/dim in normale reflectoren niet altijd het geval. Ben benieuwd of die in de behuizing van de Niro passen zonder modificatie van de dop.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 uur geleden zei Derrek:

Dit zijn dezelfde lampen met omkeerbaar passie koel element als ik gebruikt heb in een Peugeotje maar dan in enkele uitvoering (ik had H4-bi groot/dim). Zeer goede lampen met veel licht en ook prima lichtbeeld. Is zeker bij groot/dim in normale reflectoren niet altijd het geval. Ben benieuwd of die in de behuizing van de Niro passen zonder modificatie van de dop.

Ja dus, dat had ik al vermeld. Daarvoor hoef je de passieve koeling niet eens om te draaien, die kan je laten zoals het is. Enige wat je moet doen is de LED's verdraaien zodat deze in dezelfde stand komen te staan als bij de originele halogeenlampen. Dit om het juiste lichtbeeld te krijgen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist de lampen gemonteerd. 
Erg mooi en sowieso past de kleur nu ook bij de led-strips en de dagrijverlichting.

Het was niet nodig om de koelringen om te draaien. Alles past precies. 
Vanavond nog eens goed kijken of ze niet te hoog staan. Heb voor nu maar even de instelling op '1' gezet, op het dashboard.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 12-10-2017 om 13:27 zei ad7je:

De goedkoopste oplossing:

Investering 22 euro.

lampen via dx.com zie dit draadje pag 1 HenkM

Verder hoef je niets te kopen, maar heb je wel een verfafbrander nodig.

Demonteer het deksel van de lampenkap. Verwijder de O ring en verwarm het deksel met de verfafbrander aan de binnenkant waar je de kunststof wilt oprekken. Zie foto. De kunststof gaat glimmen als deze zacht wordt. Druk het deksel dan op iets ronds, bijvoorbeeld de kogel van de trekhaak.

Verwarm opnieuw en nogmaals over de kogel, totdat de juiste bolling bereikt is. Afkoelen met een beetje water. Vergeet de O ring niet.

Originele halogeen lampen zijn 60 W, 1700 lumen en 3200K.

DX lamp 36 W 3600 lumen en 6000 K

Dat is 40% minder stroom en 118% meer licht.

 

 

 

 

IMG_3571.JPG

IMG_3573.JPG

Die lampen lijken gekoeld te worden met een ventilatortje. Geeft dat geen problemen met de kapjes zo? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is genoeg ruimte tussen de ventilator en de opgerekte kap. Had deze lampen al een tijdje thuis liggen en heb ze een paar weken geleden op deze manier geïnstalleerd. Inmiddels ca. 3x keer in donker ritten mee gemaakt. Veel licht. Wel hoor je, als je uitgestapt bent en de lampen nog even blijven branden, buiten de ventilatortjes. In de auto als je rijdt hoor je ze niet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dat setje gemonteerd, er zitten bij mij geen ventilatortjes bij en ik hoor ook niks zoemen...
We hebben het toch over LEDverlichting he? Dat wordt toch nooit zo warm, dat je het met ventilatortjes moet koelen?

Even gekeken; je hebt inderdaad kleine ventilators achter op de lamp!!
Dat is dan idd het verschil met het type wat ik er nu in heb, en daarom passen die zonder aanpassing van het afsluitdeksel...

 

Edited by ReneM
aanvulling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het in ieder geval over dit setje: http://www.dx.com/p/mz-9005-h10-hb3-72w-7200lm-cob-led-car-headlight-bulbs-pair-458453#.WYotCravNeo

En daar staat dit bij: Refined heatsink streamlines heat away from the LED 13000RPM TurboCool fan,Shoots cold air directly through an aerodynamic vent to evenly cool every component

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 16-7-2017 om 11:53 zei Asqr9:

Dimlicht en grootlicht is bij de Niro 1 lamp, een mechanisme zorgt voor de omschakeling

Dankje, ik was al op zoek naar hoe het werkte. Ik ken eigenlijk alleen systemen met dubbele lampen (1 voor dim en 1 voor grootlicht)

Of met 1 lamp en 2 spiralen en een spiegeltje. Ik zag maar 1 lamp, en in de doos met reservelampjes zat alleen een lamp met enkele spiraal.

Was even het spoor bijster.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 16-10-2017 om 10:51 zei ReneM:


We hebben het toch over LEDverlichting he? Dat wordt toch nooit zo warm, dat je het met ventilatortjes moet koelen?

35 watt betekent bij Led dat circa 15% wordt omgezet in warmte, dat is dus niet veel. Echter, Led verlichting is veel gevoeliger voor warmte dan halogeen of een gloeilamp. De warmte die wordt geproduceerd moet dus wel worden afgevoerd, doorgaans zitten er daarom koelribben op de led lampen. Warmte ontwikkeling verkort de levensduur van een Led lamp behoorlijk.  

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Jepe63
      Weet iemand een goede site voor LED lampen , ben op zoek naar de achterste richtingsaanwijzers , had navraag gedaan bij LedPerf.nl en zij verzekerde me dat deze hetzelfde waren voor de My20 als de My19 , NIET DUS
      Ik heb de lamp bekeken , zitten 2 gloeidraden in , die van LedPerf is maar één contact dus komt nooit goed.Ben volop aan't horen daar maar ik sta op het punt om ze terug te sturen.
      Heb het zwaarste model gekozen en vind het bijzonder jammer dat op een wagen van 48000€ de achterste richtingsaanwijzers gewone lampen zijn ipv LED , volgend de dealer zouden enkel deze en het achtuitrijlicht gewone lampen zijn.
      Ik heb echter het vermoeden dat mijn binnenverlichting ook geen LED is , maar dit ga ik vanavond nakijken.....wordt vervolgd
    • By KiaNirodriver
      Hallo allen,
      Ik ben serieus aan het kijken naar de aanschaf van een nieuwe Kia Niro DynamicLine.
      Kan iemand mij iets vertellen over de kwaliteit van het bluetooth audiosysteem, en dan met name het onderdeel "Handsfree telefonie"?
       - Werkt dit goed?
       - Kan ik vanaf het scherm in de auto gemakkelijk (via sneltoetsen) voorkeuzenummers kiezen?
       - Hoe is de verbindingskwaliteit/geluidskwaliteit?
       - Wordt de contactenlijst van mijn Samsung-telefoon (Galaxy S10) gewoon ingeladen?
      Dit zijn zo wat vragen die ik heb i.v.m. het handsfree gebruik van mijn telefoon onderweg.
      Alles dat te maken heeft met "typen" doe ik niet onder het rijden (mag natuurlijk ook niet), ik spreek alleen via de telefoon 
      Zou iemand mij iets meer kunnen vertellen?
      Alvast bedankt!
    • By Gsm
      Vanmorgen wilde ik weg gaan maar spiegels bleven ingeklapt staan en deuren gingen niet open helemaal niets meer.
      Met de sleutel kon ik er in maar niets ging er aan en starten ook niet.
      Ik heb hem nog niet zolang en dit nog nooit meegemaakt dus of ANWB bellen of de dealer, Niro is van 2019 dus nog garantie.
      En dus heb ik de dealer gebeld en die wist gelijk de oplossing : batterij reset knop indrukken en klaar
      De zeer kleine batterij die voor starten etc is blijkt leeg te zijn en die wordt met de reset knop even iets geladen door de grote accu.
      Gelijk even gereden en langs de dealer gegaan en die zei mij dat dit vaak voorkomt bij showroom auto´s en zo snel wordt opgelost.
      Vraag me wel af hoe groot die batterij is en hoeveel km je moet rijden om die op te laden ?
      En hoe je die kan opladen met een accu lader want dat zal de dealer toch ook doen met de auto´s in de showroom.
      Ik heb wel een filmpje gezien hoe je kan starten met een booster maar nog niet hoe je kan laden met een acculader.
    • By Derrek
      Weet iemand met welk type koudemiddel het aircosysteem gevuld is in de Kia Niro van 2016?
      Goed airco onderhoud is mijns inziens belangrijk voor een langdurig probleemloos gebruik zeker als je beseft dat het in de airco aanwezige koudemiddel langzaam maar zeker weglekt (ongeveer 10% per jaar)  waardoor de koelcapaciteit steeds verder afneemt en op den duur helemaal niet meer koelt. Niet ondenkbaar is dat dan de aircopomp defect raakt met vrijwel altijd hoge reparatiekosten tot gevolg. Dit is waarschijnlijk de belangrijkste reden dat veel airco’s in auto’s niet goed werken of niet goed meer koelen.
      Echter ik kan nergens vinden wat de voorschriften bij Kia zijn voor airco-onderhoud en ik vind dat vreemd..
      Het airco onderhoud bij Kia bestaat uit 3 opties waarvan optie “A” en optie “B” niet meer is dan met een spuitbuis het airco-systeem uitwendig ontdoen van vuil en schimmels. Zo’n spuitbus kun je ook zelf kopen.
      Alleen optie “C” is echt onderhoud van het systeem zelf waarbij het nog aanwezige koudemiddel (dat in gebruik afneemt/bij de aandrijfas weglekt) uit het systeem wordt gehaald en geheel wordt vervangen door vers koudemiddel.
      Vandaar mijn vraag.
    • By Canecorso Milan
      Mijn zuinigste rit volgens de boordcomputer 
       

×
×
  • Create New...