Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
1 uur geleden zei Kevo:

Hierbij de folder die ik nog had liggen. LED op de Sense. Besteld in oktober 2017. Bochtverlichting zit er niet op hoor:

LED.png

Goeie zaak!

Nog xenon aanbieden is niet meer van deze tijd.

Geplaatst

Bij mijn Kia Niro Business Edition zitten deze lampen er in.

Ze geven matig en geelig licht.

Volgens dealer zitten er bi-xenon lampen in, maar volgens mij is dit toch gewoon Halogeen?

Denk dat ik er ook een setje LED ga inzetten.

3417FBBE-B873-4056-A07F-DB64D79305D9.jpeg

Geplaatst

Ik heb recent een Niro aangeschaft maar wilde een betere koplamp verlichting dan de standaard halogeen lampjes. Ik ben een uitgebreide zoektocht voor after sale oplossingen met Xenon en LED vervangingslampen gestart.  Dit bleek geen eenvoudige zaak, er wordt zeer veel aangeboden en de ene leverancier claimt nog betere materialen dan de ander terwijl er (helaas) erg veel rommel tussen blijkt te zitten en specificaties gewoon maar uit de duim gezogen lijken te zijn.

Ik ben ik uiteindelijk uitgekomen bij een set LED lampen van een innovatieve Nederlandse leverancier Hilox. Het top-model hier is de XTR black LED set. Niet de goedkoopste maar de specificaties hiervan leken mij prima (en ik heb voldoende technische achtergrond om de specificaties naar waarde te schatten). Ook de recensies waren allen lovend.

Dus toch de stap maar gewaagd, als ik dan toch investeer in betere verlichting, dan ook maar gelijk inzetten op een oplossing die echt goed lijkt (en bij niet goed ook een "geld terug garantie" heeft).

En zoals gehoopt; de vervanging van de halogeen lampjes door deze LED's verliep zeer soepel. Stof kap van de koplamp losdraaien, de halogeen lamp losdraaien en de aansluiting loshalen was zo gedaan. De LED (voor de Niro was de HB3 uitvoering nodig welke voor zowel dim- als grootlicht in één lamp zorgt) heeft een losse "driver" (klein kastje) welke met  een stevige, waterdichte en afgeschermde kabel aan de LED lamp vastzit en die op zijn beurt weer een aansluiting op zit waar de stroomkabel van de auto perfect inpast. Dat kastje was zonder problemen in de lege ruimte van de koplamp unit weg te stoppen. De LED paste ook perfect in de fitting waar de halogeenlamp zat. En de stofkap kon zonder problemen weer geplaatst worden. Tot zover dus een fluitje van een cent (half uurtje maar de meeste tijd ging nog zitten in goed kijken of het wel echt zo makkelijk kon :-)).

Dan het resultaat: GEWELDIG!!! Ten eerste (ook belangrijk), geen storingen of foutmeldingen in de auto (ik had een apart meegeleverde can-bus module niet nodig). Maar het ging om het licht. Dat is echt een hele stoot meer dan de standaard lampen. Er wordt 3,5* meer licht geclaimd. Ik kan het niet meten maar zo op het oog kan het best kloppen. Echt een veel beter zicht. En ook heel belangrijk, het lichtbeeld (hoe hoog schijnt het licht, verblindt het niet,  is het profiel van de lichtbundel goed) ziet er exact zo uit als de halogeenlamp. Dit was ook de verwachting omdat de gebruikte ledjes fysiek zo klein zijn  dat ze op exact dezelfde locatie en met dezelfde vorm als de gloeidraad van de oorspronkelijke halogeenlamp licht uitstralen.

Kortom, ben je op zoek naar een goede LED vervanging van je halogeen koplamp die zonder gedoe echt waarmaakt wat geclaimd wordt? Kijk dan zeker naar deze leverancier en dit model LED lamp. Ik kan niet anders zeggen dat dat het voor mij een volledig succes is!!

Geplaatst
Op 02/03/2018 om 17:41 zei Dik voor Mekaar:

Ik heb recent een Niro aangeschaft maar wilde een betere koplamp verlichting dan de standaard halogeen lampjes. Ik ben een uitgebreide zoektocht voor after sale oplossingen met Xenon en LED vervangingslampen gestart.  Dit bleek geen eenvoudige zaak, er wordt zeer veel aangeboden en de ene leverancier claimt nog betere materialen dan de ander terwijl er (helaas) erg veel rommel tussen blijkt te zitten en specificaties gewoon maar uit de duim gezogen lijken te zijn.

Ik ben ik uiteindelijk uitgekomen bij een set LED lampen van een innovatieve Nederlandse leverancier Hilox. Het top-model hier is de XTR black LED set. Niet de goedkoopste maar de specificaties hiervan leken mij prima (en ik heb voldoende technische achtergrond om de specificaties naar waarde te schatten). Ook de recensies waren allen lovend.

Dus toch de stap maar gewaagd, als ik dan toch investeer in betere verlichting, dan ook maar gelijk inzetten op een oplossing die echt goed lijkt (en bij niet goed ook een "geld terug garantie" heeft).

En zoals gehoopt; de vervanging van de halogeen lampjes door deze LED's verliep zeer soepel. Stof kap van de koplamp losdraaien, de halogeen lamp losdraaien en de aansluiting loshalen was zo gedaan. De LED (voor de Niro was de HB3 uitvoering nodig welke voor zowel dim- als grootlicht in één lamp zorgt) heeft een losse "driver" (klein kastje) welke met  een stevige, waterdichte en afgeschermde kabel aan de LED lamp vastzit en die op zijn beurt weer een aansluiting op zit waar de stroomkabel van de auto perfect inpast. Dat kastje was zonder problemen in de lege ruimte van de koplamp unit weg te stoppen. De LED paste ook perfect in de fitting waar de halogeenlamp zat. En de stofkap kon zonder problemen weer geplaatst worden. Tot zover dus een fluitje van een cent (half uurtje maar de meeste tijd ging nog zitten in goed kijken of het wel echt zo makkelijk kon :-)).

Dan het resultaat: GEWELDIG!!! Ten eerste (ook belangrijk), geen storingen of foutmeldingen in de auto (ik had een apart meegeleverde can-bus module niet nodig). Maar het ging om het licht. Dat is echt een hele stoot meer dan de standaard lampen. Er wordt 3,5* meer licht geclaimd. Ik kan het niet meten maar zo op het oog kan het best kloppen. Echt een veel beter zicht. En ook heel belangrijk, het lichtbeeld (hoe hoog schijnt het licht, verblindt het niet,  is het profiel van de lichtbundel goed) ziet er exact zo uit als de halogeenlamp. Dit was ook de verwachting omdat de gebruikte ledjes fysiek zo klein zijn  dat ze op exact dezelfde locatie en met dezelfde vorm als de gloeidraad van de oorspronkelijke halogeenlamp licht uitstralen.

Kortom, ben je op zoek naar een goede LED vervanging van je halogeen koplamp die zonder gedoe echt waarmaakt wat geclaimd wordt? Kijk dan zeker naar deze leverancier en dit model LED lamp. Ik kan niet anders zeggen dat dat het voor mij een volledig succes is!!

Ik zie dat deze voorzien zijn van een ventilator...?

IC Chip & intelligent cooling system

Het is zeer belangrijk dat de Lumileds niet te heet worden, daarom is er een intelligente IC chip geplaatst die de warmte en stroom perfect reguleert.
Zelfs als de Maglev Fan het laat afweten zorgt deze chip ervoor dat de led niet te warm wordt, zodat je nooit zonder verlichting onderweg bent.

k ben ook op zoek naar een vervanging, maar ben er nog niet helemaal uit.
Lampen moeten lang mee gaan.

Ze moeten dus niet te heet worden
De ventilator moet het net zo lang volhouden als de lamp.
Deze fabrikant houdt er rekening dat de ventilator het laat afweten of niet toereikend is. 

Een lust of een last? Time will tell.

Geplaatst

Even een aanvulling op mijn LED koplampen verhaal hierboven met antwoorden op de diverse reacties:

- Foto's: zie hieronder. De kleur van de LED past perfect bij die van de bestaande (LED) dag rijverlichting. En een mooi egaal en scherp afgetekend lichtbeeld.

- Prijs: Inderdaad hoog, €179,= is best een uitgave maar daar staat beter zicht (veiligheid) tegenover. En lange levensduur waardoor je binnen 7 jaar ca. 4 set's gewone halogeen vervangers uitspaart (á ca. €30 per setje). En zo gezien valt het dan wel weer mee.

- Ventilator: Tja, als je de lamp klein wilt houden (waarmee deze zonder gedoe in een bestaande lamp unit past) én veel licht wilt hebben én de temperatuur van de LED's laag wilt houden (lange levensduur) dan moet je dus een ventilator accepteren. Maar juist een Maglev ventilator is met zijn zwevende (lagerloze) fan bij uitstek het type om een lange levensduur te garanderen. En de geruststelling van een regelchip welke ook de temperatuur bewaakt is niet direct een "bewijs" dat de leverancier zelf al twijfelt aan de levensduur van de ventilator, wel dat deze leverancier de bedenkingen van klanten kent en daarop een antwoord wil geven. Niet iedereen zal zomaar weten wat een Maglev ventilator betekent.

LED koplamp Niro.jpg

Lichtbeeld KED koplamp Niro.jpg

LED koplamp Niro 2.jpg

Geplaatst

Ik heb er geen foto van maar herken het lichtbeeld van de LED-lampen die ik heb:  https://www.autoledplaza.nl/12380037/hb3-9005-phillips-led-dimlicht-set-4000lm-6500k

Die zijn € 100,-  . Deze zijn zonder ventilator, maar tot op heden geen centje pijn qua warmte. Heb ze er sinds 1 augustus 2017 inzitten.

• Like 1
Geplaatst
20 uur geleden zei Ron Penguin:

Ik heb er geen foto van maar herken het lichtbeeld van de LED-lampen die ik heb:  https://www.autoledplaza.nl/12380037/hb3-9005-phillips-led-dimlicht-set-4000lm-6500k

Die zijn € 100,-  . Deze zijn zonder ventilator, maar tot op heden geen centje pijn qua warmte. Heb ze er sinds 1 augustus 2017 inzitten.

Hierbij dezelfde ervaring. Heb deze LED lampen ruim een jaar geleden ingebouwd in een Kia Picanto en dezelfde set LED lampen maar dan  in duplo uitvoering in een Peugeot 107. Deze hebben een passieve koeling (geen ventilator maar een koelvin) en werken sindsdien feilloos. 

Geplaatst
23 uur geleden zei Ron Penguin:

Deze heb ik er nu ook in zitten. Vorige waren 3000 Lm en deze 4000 Lm. Nog beter licht. Geen enkel probleem met de montage en zonder aanpassing van de koelvin, gewoon met de originele kappen geplaatst. 

• Like 1
Geplaatst

Deze HB3 9005 LED set  van Philips levert alleen dimlicht zoals de benaming aangeeft?

Hoe wordt het grootlicht in dit geval geleverd?

Geplaatst
19 minuten geleden zei SimonV:

Deze HB3 9005 LED set  van Philips levert alleen dimlicht zoals de benaming aangeeft?

Deze lampen werken zowel als dimlicht als grootlicht. Dit wordt door een “klep”. geregeld!

Geplaatst
13 uur geleden zei SimonV:

Deze LED lampen zijn er ook in een Hi-Lo uitvoering. Die hebben dubbele LED-tjes (4 voor dim en 4 voor grootlicht) in een behuizing en LED-tjes zitten op dezelfde plek als de beide gloeidraadjes van de standaard halogeenlampen. Zijn 10 Euri's duurder. Deze zijn dus voor auto's met H4 lampjes; niet dus voor de auto's als de Niro en Rio's met lenslampen. Deze werken als hierboven omschreven.

Geplaatst

Hallo 

Interessant deze discussie over ledverlichting.  Maar wat ik mij afvraag, de plaatjes van de hb3 ledlamp tonen volgens mij maar 1 vlak voor verlichting. Hoe werkt dat dan met dimlicht en grootlicht. Er zit toch maar een lamp in ? En dan heb ik het specifiek over de ledlamp van Hilox

Frits

Geplaatst
12 uur geleden zei NiroFrits:

Interessant deze discussie over ledverlichting.  Maar wat ik mij afvraag, de plaatjes van de hb3 ledlamp tonen volgens mij maar 1 vlak voor verlichting. Hoe werkt dat dan met dimlicht en grootlicht. Er zit toch maar een lamp in ? En dan heb ik het specifiek over de ledlamp van Hilox

Als er geen lens-koplampen in zitten met klepje voor dim-grootlicht maar "gewone" reflectoren dan gebruik je de Bi-lampjes. Deze hebben 2 led's onder elkaar (net zoals de gloeidraden van een H4 halogeenlamp die ook onder elkaar zitten). Deze LED's zitten in de LED lamp ook op exact dezelfde positie als de draadjes van die halogeenlamp en werken ook hetzelfde. Bij dimlicht brandt de bovenste LED waar een klein kapje voor zit zodat het onderste gedeelte van de lichtstraal wordt afgeschermd en de andere LED die iets lager zit en zonder kapje en gebruikt wordt voor het grootlicht.

Geplaatst

In de KIA Niro zitten lampen met een HB3 fitting. Die lamp heeft 1 gloeidraad welke voor zowel dimlicht als voor grootlicht gebruikt wordt. De omschakeling tussen dim- en grootlicht gebeurt mechanisch met een soort klepje dat elektrisch bediend wordt. Het zelfde licht voor 2 vormen van verlichting dus. De LED lampen met de HB3 fitting heeft dus ook LED's die die ene gloeidraad simuleren.

Bij andere fittingen (bv de bekende H4 fitting) heeft de lamp 2 aparte gloeidraden waarmee tussen dim- en grootlicht geschakeld wordt. Bij de LED's lampen met die fitting zitten dus ook 2 groepen LED's die beide gloeidraden simuleren.

• Like 1
Geplaatst

Ik heb nu ook de LED lampen van LEDplaza er ingezet. Philips Luxeon Zes LED’s.

Dezelfde als Ron Penguin en Derek en dan met 4.000 lumen. € 99,—

Nog geen 10 minuten werk.

Ik heb de platte deksels/stofkappen er op.

Niets vervangen, niets instellen.

Klik, klak, klaar.

Ze geven helder wit licht.

Overigens moet je het aantal lumen, bij mij 4.000,  bij alle lampen met een grote korrel zout nemen. Kjk maar eens op Youtube bij testen van LED lampen waarbij men de Lux meet en het lichtbeeld test.

Het lijkt er op dat grootlicht bij deze lamp wordt geactiveerd doordat de 2e serie van de LED,s nu gaat branden. Er zitten per lamp 4x3  LEDlampjes op. Bij dimlicht branden er 3 van de 6 lampjes aan iedere zijde.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...