Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

e-Niro - Levertijden en bestellingen

Ga naar de oplossing Opgelost door yvdhaak,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
8 uur geleden, zei neho:

Gefeliciteerd met je aanwinst. Wat betreft de parkeersensoren: op het middenconsole zit aan de rechterkant een knop waarmee je de parkeersensoren in kunt schakelen. Bij achteruit inschakelen worden de parkeersensoren automatisch ingeschakeld. 
Hoe is de rijervaring?

Zal dat zo eens checken…

rijervaring is heerlijk! Zoveel rustig. Uiteraard ook in sport stand leuk haha. Heb trouwens bij een review gelezen (en wat de dealer zei) dat de airco veel energie verbruikt. Dus als het niet nodig is gewoon dakje open en airco uit. Scheelt een hoop kilometers. Ik ga dat eens bijhouden. 

Al met al heerlijke auto!

• Like 1
Geplaatst
Op 21-5-2022 om 07:42, zei binky11:

Heb trouwens bij een review gelezen (en wat de dealer zei) dat de airco veel energie verbruikt.

Dat is niet mijn ervaring, de airco doet zo'n 340-500Wh en de boordelectronica ook rond de 300, dus als je rijdt en 15-17kWh/100 rijdt (snelweg) en daarna de AC uitzet kom in volgens de GOM 10 km verder bijvoorbeeld, dus dat is zeer weinig. De auto heb ik nu 99dkm.

• Thanks 1
Geplaatst

Vandaag van Kia Lease te horen gekregen dat ze een aflever werwachting hebben van week 24... Vind t allemaal nogal lang duren nu, dan zijn we 5,5 maand verder, voor een auto die uit productie gaat... 

Geplaatst

De hele markt en wereldeconomie staat onder druk, plus omdat het model uitlopend is zal de productie ook wel afgebouwd worden. Dus dan is het lang wachten, maar niet echt verassend.

Geplaatst (aangepast)
2 minuten geleden, zei gjcvro:

De hele markt en wereldeconomie staat onder druk, plus omdat het model uitlopend is zal de productie ook wel afgebouwd worden. Dus dan is het lang wachten, maar niet echt verassend.

Als het jou niet verbaasd dan zou het Kia ook niet moeten verbazen en zouden zr geen onrealistische leverdata moeten doorgeven. 

En al helemaal niet mij "tijdig informeren" dat de levering van week 20 niet gaat lukken... in week 21. 

aangepast door Gremsems
Geplaatst

Hier het bericht van de dealer ontvangen dat de levering van onze e-Niro Dynamic Plus Line vertraging gaat oplopen omdat er leveringsproblemen zijn bij Harman  Kardon.

We kregen 2 keuzes * wachten op HK audiosysteem zonder indicatie leverdatum of * kiezen voor standaard audio installatie en dan krijgen we een head up display. We moeten de keuze maandag as. doorgeven.

Meer mensen dit bericht ontvangen?

Geplaatst
11 minuten geleden, zei Kaj:

Hier het bericht van de dealer ontvangen dat de levering van onze e-Niro Dynamic Plus Line vertraging gaat oplopen omdat er leveringsproblemen zijn bij Harman  Kardon.

We kregen 2 keuzes * wachten op HK audiosysteem zonder indicatie leverdatum of * kiezen voor standaard audio installatie en dan krijgen we een head up display. We moeten de keuze maandag as. doorgeven.

Ik heb net een nieuwe eNiro dynamic line(huidige model). Standaard audio is dik in orde… ik zou dan voor HUD gaan. 

Geplaatst
25 minutes ago, Kaj said:

Nee, sowieso na onze bestelling begin maart nog helemaal niets gehoord van de dealer

• Confused 1
Geplaatst

Mijn Kia e Niro kan ik maandag over een week ophalen. Was besteld op 3 januari. Zal een heel andere ervaring zijn dan de vertrouwde benzine auto, nooit meer tanken, alleen nog opladen.

Geplaatst
Op 26-5-2022 om 10:28, zei Kaj:

Net ook een telefoontje gehad van de dealer hierover, onze niro staat gepland voor week 41.
Ik vind het een magere oplossing.. HK geluidssysteem of HUD, kan het mis hebben maar denk dat de HK flink duurder uitvalt dan een HUD...

Daarnaast geven ze met de wijziging ook aan dat de levering daardoor waarschijnlijk niet vertraagd word, ze geven dus geen garantie

deze week maar eens luisteren naar het verschil.

Geplaatst

Onze e-niro zou 25 mei afgeleverd worden bij de dealer… je raadt het al, daar is die niet aangekomen.

er wordt nu onderzocht waar de auto is… niet echt fijn

Geplaatst

Die van mij is ook vertraagd maar de dealer geeft aan dat hij nog steeds in de haven staat. Ik ben benieuwd wat jouw uitleg vanuit de dealer wordt.

Geplaatst
19 uur geleden, zei Ampeter:

Net ook een telefoontje gehad van de dealer hierover, onze niro staat gepland voor week 41.
Ik vind het een magere oplossing.. HK geluidssysteem of HUD, kan het mis hebben maar denk dat de HK flink duurder uitvalt dan een HUD...

Daarnaast geven ze met de wijziging ook aan dat de levering daardoor waarschijnlijk niet vertraagd word, ze geven dus geen garantie

deze week maar eens luisteren naar het verschil.

Hier ook net gebeld ivm Harman Kardon problemen. April besteld, levering blijft september/oktober.🤞🏼

Geplaatst

Ok, mag ik vragen welke uitvoering je hebt? kan me zo voorstellen dat ze de HK dan reserveren voor de executive modellen aangezien de HUD daar al standaard op zit en ze dus geen alternatief kunnen bieden....

Geplaatst
51 minuten geleden, zei Ampeter:

Ok, mag ik vragen welke uitvoering je hebt? kan me zo voorstellen dat ze de HK dan reserveren voor de executive modellen aangezien de HUD daar al standaard op zit en ze dus geen alternatief kunnen bieden....

DynamicPlusLine, Aurora black. 

54 minuten geleden, zei Ampeter:

Ook de DynamicPlusline… 

Geplaatst

Nieuw lid hier maar volg het topic een tijdje. In de laatste week van maart heb ik de Niro Hybrid besteld via zakelijke lease (DynamicPlusline) waar destijds een verwachting eind juli/begin augustus was afgegeven. 

Ook afgelopen zaterdag mail gekregen over de Harman-Kardon problemen en na aanhoren van de Sportage GT+ (zelfde 8 speakers) gekozen voor de HUD optie. De dealer kon geen garantie geven van de levertijd en verwachten wel dit jaar te leveren. 

Wel gaf de dealer aan dat de eerste bestelling van hun al een chassisnummer heeft gekregen. Dus al van de productielijn zo te horen🙂

Let wel dat de prijslijst op de Kia site ook is aangepast waarbij de Dynamicplus standaard HUD heeft en Executive/Launch Edition het Harman-Kardon systeem. 

Offtopic: Een snelle Google naar 'Harman Kardon Supply Issues' leert dat BMW de optie niet eens meer aanbied sinds eind 2021 vanwege leveringsproblemen en veel bestellingen van vorig jaar niet met het systeem zijn geleverd. 

Geplaatst
11 uur geleden, zei casq:

Onze e-niro zou 25 mei afgeleverd worden bij de dealer… je raadt het al, daar is die niet aangekomen.

er wordt nu onderzocht waar de auto is… niet echt fijn

Geplaatst

Heel vervelend, mijn auto zou 11 mei komen, maar stond toen nog in de haven van Rotterdam. De dealer wist niet wanneer hij bij de garage zou komen. Een week later was hij bij de grage. 

Geplaatst

Krijg dit net van de dealer:

[Langzaam aan wordt er het een en ander zichtbaar. Uw auto heeft inmiddels een chassisnummer. Echter staat de auto nog niet op de boot dus een verwachte leverdatum is nog niet te zeggen.

Auto is 2 april besteld

Geplaatst
5 minuten geleden, zei Tazdevl:

Krijg dit net van de dealer:

[Langzaam aan wordt er het een en ander zichtbaar. Uw auto heeft inmiddels een chassisnummer. Echter staat de auto nog niet op de boot dus een verwachte leverdatum is nog niet te zeggen.

Auto is 2 april besteld

Die van mij op 13/4. De eerste bestelling op 8/1 gedaan, maar oude model werd toen niet meer gemaakt. Dus dan maar wachten op de nieuwe uitvoering. Maar oh oh… Wat duurt dat wachten toch lang! 😅

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...