Ga naar inhoud

e-Niro - Levertijden en bestellingen


Sigmasailor
Ga naar de oplossing Opgelost door yvdhaak,

Aanbevolen Berichten

12 uur geleden, zei Hippe lip:

Ook dat is een aparte redenering, want als het een optie is hoeft dat nix aan je bijtelling te doen: gewoon een kwestie van niet kiezen, toch?

Ja klopt, en ik kies altijd alle opties bij welke auto ik dan ook bestel. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het:

 

-Plekken in de "cockpit" waar een knopje had kunnen zitten maar dat die er niet zit omdat je die optie niet hebt

-Er achter komen dat een bepaalde optie die je niet besteld hebt toch wel erg handig was geweest.

 

Ik kies dan ook altijd een auto in een lagere categorie dan ik mag leasen omdat ik liever veel luxe heb ipv een grote auto waar ik 90% van de tijd alleen in zit met minder luxe. Vandaar ook mijn keuze voor de e-niro en niet de EV6 bijvoorbeeld.

 

Noem het een rare tik, maar als je toch mag kiezen, waarom zou je het niet doen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Eerste berichtje dus 👋, maar ook ik heb begin dit jaar een e-niro besteld (dynamic plus in gravity blue). Huidige verwachte leverdatum is eind april, maar vooralsnog is de auto niet geproduceerd. Ik vermoed dat er één boot is met alle laatste huidig model e-niro's, dus dat iedereen op dezelfde boot aan het wachten is. Nou weet ik niet hoe lang een boot over de reis doet (en dat vast afhangen van wind en stroming) maar al gauw 3/4 weken?

Gegeven dat er nog geen productienummer van de auto is, wordt eind april wel steeds onwaarschijnlijker. Of is er iemand die al meer heeft gehoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ook met WP. Kenteken zal ook niet te veel verschillen denk ik..😉 Maar even oppassen dat we niet naast elkaar parkeren.

 

Het was eerst half mei en toen werd het eind april...Maar dan zouden ze nu wel zo langzamerhand gemaakt moeten zijn.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb wat meer eigen onderzoek gedaan:

Auto's zijn al wel geproduceerd en verwachte aankomstdag is 11 mei. 

Als ik onderstaand overzicht volg (uit de foto) dan komen de auto's op 11 mei aan in antwerpen (de morning conductor komt op 11 mei aan in antwerpen). Dan moeten ze daarna nog naar de dealers toe (binnen 4 weken). dus ergens half mei tot begin juni is realistisch...

Screenshot 2022-03-24 at 13.46.01.png

aangepast door casq
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


De dealer gaf aan dat in hun systeem de verwachte ontvangstdatum 11 mei is. Dit is normaal gezien de datum waarop de auto in de haven aankomt.  
ook was het chassisnummer inmiddels bekend en weet je daardoor dat de auto geproduceerd is (dat was twee weken geleden nog niet het geval). Als je die twee combineert dan is de meest logische uitkomst dat de auto’s met de morning conductor meegaan.

wellicht dat andere auto’s op een andere boot staan, maar daar heb ik niets van gehoord.

 

van Antwerpen naar de dealer duurt vervolgens 1-4 weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inmiddels weet ik niet meer zeker op welke boot ze staan (of op meerdere boten wellicht), maar de morning conductor is terug naar pyeongtaek en staat niet maar als schip wat aankomt in Antwerpen.

De morning lady nog wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden, zei casq:

Nope:

https://www.eukor.com/schedule-search (en dan als vertrek pyeongtaek selecteren).

Dealer gaf wel aan dat ze meestal in Antwerpen aankomen.

De Grand Uranus is onderweg. Dobbert momenteel bij Portugal in de richting van Rotterdam, waar hij zaterdag aan moet komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


56 minuten geleden, zei Andre078:

Hierbij nog de gegevens van de Grand Uranus.EF941AFB-C038-4074-8878-5B74D14AEDF8.thumb.png.cc85e1a161e90fb626f7627b122658da.png

Klopt en had ik ook gezien. Waarom het voor mij een kleine kans is dat (in ieder geval mijn) de auto’s hier op staan:

- op 27 februari (dag van vertrek) scheen mijn auto nog niet gemaakt te zijn

- verwachte aankomst dag haven volgens dealer is 11 mei.

 

maar… als het wel waar is 🥳

aangepast door casq
Link naar reactie
Delen op andere sites


Toch maar even bij de dealer nagevraagd wat de status is van de eNiro die in febr. is besteld. Krijg reactie dat hij geproduceerd is maar dat boot en transport nog steeds drama is maar dat hij hem nog wel in Mei verwacht geleverd te krijgen. Hij geeft aan geen status te kunnen zien tussen fabriek en Rotterdam. Afwachten dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hij geeft aan dat hij geproduceerd is dus dan ga ik er van uit dat hij klaar is en daar staat tot er een boot\transport is. Ik ga er ook verder gaan mails over sturen voorlopig, kan er toch niks aan veranderen. Stuur nog wel een mail naar de verkoper over een week of 2-3 of hij meer weet. Krijg altijd vrij snel reactie van hem, fijne man.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Wel vaag dat de ene dealer zegt Antwerpen en de andere Rotterdam.

Er is. nu overigens weer eens chip bijgekomen dat op de 11e aankomt in antwerpen..(en pas 12 april vertrekt).

 

Kortom, en tegen mijn eerdere hoop in, geen peil op te trekken...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Naar aanleiding van mijn bestelling van de nieuwe NIRO EV en het niet meer kunnen bestellen van de optie warmtepomp heb ik KIA Nederland een mailtje gestuurd met de vraag wat hun beweegredenen zijn om die optie te schrappen.

Hun antwoord: De reden hiervoor is dat de gemiddelde van de praktijk actieradius toename (in de winter) van de voorgaande e-NIRO naar onze mening de extra prijs niet vertegenwoordigd.

Op mijn in dezelfde mail gestelde vraag waarom ze de keus niet bij de klant laten kreeg ik geen antwoord.

Ik blijf blij met met mijn bestelling en ik ben heel benieuwd wat het actieradius verschil de komende winter zal zijn, zonder warmtepomp, hopende dat de levering inderdaad in augustus / september zal zijn.

 

 

 

 

 

 

aangepast door JWS
Link naar reactie
Delen op andere sites


9 uur geleden, zei JWS:

Naar aanleiding van mijn bestelling van de nieuwe NIRO EV en het niet meer kunnen bestellen van de optie warmtepomp heb ik KIA Nederland een mailtje gestuurd met de vraag wat hun beweegredenen zijn om die optie te schrappen.

Hun antwoord: De reden hiervoor is dat de gemiddelde van de praktijk actieradius toename (in de winter) van de voorgaande e-NIRO naar onze mening de extra prijs niet vertegenwoordigd.

Op mijn in dezelfde mail gestelde vraag waarom ze de keus niet bij de klant laten kreeg ik geen antwoord.

Ik blijf blij met met mijn bestelling en ik ben heel benieuwd wat het actieradius verschil de komende winter zal zijn, zonder warmtepomp, hopende dat de levering inderdaad in augustus / september zal zijn.

 

 

 

 

 

 

Ik begreep dat in België de wp een optie is van 1500€ maar standaard op hun versie van de executive zit die daarmee op -50k komt

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 uur geleden, zei JWS:

Hun antwoord: De reden hiervoor is dat de gemiddelde van de praktijk actieradius toename (in de winter) van de voorgaande e-NIRO naar onze mening de extra prijs niet vertegenwoordigd.

Dan meten ze met twee maten. De EV6 wordt namelijk wél met warmtepomp geleverd. Waarom zou het daar de meerprijs wél waard zijn? Dat ding gebruikt echt niet zó veel meer dat het daar opeens de moeite waard zou zijn. Dat verbruik lijkt me nauwelijks meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...