SmurfenB Geplaatst 18 Februari, 2022 Geplaatst 18 Februari, 2022 10 minuten geleden, zei Spades: Heeft een typegoedkeuring niet ook een houdbaarheidsdatum om te voorkomen dat fabrikanten daarmee nooit aan nieuwe richtlijnen zouden hoevel voldoen? Lijkt mij wel. Typegoekeuringen (voertuigen of onderdelen van voertuigen) vervallen continue. Zie de utileg en overzichten op de webpagina van het RDW: Typegoedkeuren voertuigen: "Bij het in werking stellen van strengere voorschriften, kan het certificaat de geldigheid verliezen. U moet dan bij de RDW een aanvulling op uw certificaat aanvragen. Dit moet ook als u technische wijzigingen aanbrengt. In onderstaande documenten kunt u de vervaldata voor typegoedkeuringen raadplegen." Quote
Rdjsb Geplaatst 19 Februari, 2022 Geplaatst 19 Februari, 2022 Op 17-2-2022 om 17:53, zei yvdhaak: Waaraan kun je dat afleiden in het VIN nummer? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Het 10e karakter in de VIN is het modeljaar. Een N is my22. Quote
yvdhaak Geplaatst 19 Februari, 2022 Geplaatst 19 Februari, 2022 Het 10e karakter in de VIN is het modeljaar. Een N is my22.Ah, ok. Dat is hier het geval inderdaad. Quote
Rubke81 Geplaatst 21 Februari, 2022 Geplaatst 21 Februari, 2022 Op 16-2-2022 om 08:18, zei Hippe lip: Dan ben ik toch erg benieuwd wanneer die specs en prijzen loskomen. Zijn er ook in andere landen nog geen specs bekend? Als er hier in NL namelijk nog een grote voorraad is, kan ik me voorstellen dat ze bestellingen van het nieuwe model nog even tegenhouden… Prijzen en specs zijn inmiddels bekend. Accu en laadsnelheid lijken op het eerste gezicht niet veranderd. https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/nl/nl/assets/contents/utility/price-list/Kia-Netherlands-nieuwe-Niro-EV-prijslijst.pdf Quote
Hippe lip Geplaatst 21 Februari, 2022 Geplaatst 21 Februari, 2022 (aangepast) Wel opvallend dat hier gesproken wordt van een 64,8 kWh accu. Zit hier een andere accutechniek in de de e-Niro’s tot nu toe? En dan nog wat belangrijks: er lijkt geen warmtepomp meer in te zitten! Héél vreemd. Ik kan ‘m tenminste nergens vinden bij de specs of de opties. Ze zullen dat ding toch niet weggelaten hebben, hoop ik? 21 Februari, 2022 aangepast door Hippe lip Quote
Rubke81 Geplaatst 21 Februari, 2022 Geplaatst 21 Februari, 2022 (aangepast) 13 minuten geleden, zei Hippe lip: Wel opvallend dat hier gesproken wordt van een 64,8 kWh accu. Zit hier een andere accutechniek in de de e-Niro’s tot nu toe? Ja ik zie nu ook dat het aantal pk’s hoger is. Dus er zullen links en rechts wel wat veranderingen zijn. 21 Februari, 2022 aangepast door Rubke81 Quote
gjcvro Geplaatst 21 Februari, 2022 Geplaatst 21 Februari, 2022 12 minuten geleden, zei Hippe lip: Wel opvallend dat hier gesproken wordt van een 64,8 kWh accu. Zit hier een andere accutechniek in de de e-Niro’s tot nu toe? En dan nog wat belangrijks: er lijkt geen warmtepomp meer in te zitten! Héél vreemd. Ik kan ‘m tenminste nergens vinden bij de specs of de opties. Ze zullen dat ding toch niet weggelaten hebben, hoop ik? Misschien voor nederland, of dat hij nog komt als optie, net als met de huidige. Quote
Leon van Haren Geplaatst 22 Februari, 2022 Geplaatst 22 Februari, 2022 Yes! Vandaag de bevestiging van de fabriek gehad via de dealer dat mijn bestelde e-Niro gemaakt gaat worden en in Mei afgeleverd gaat worden bij de dealer!! Nu op zoek naar een laadpaal/wallbox. 1 Quote
Hippe lip Geplaatst 23 Februari, 2022 Geplaatst 23 Februari, 2022 @Leon van Haren Dat zal dan het nieuwe model gaan worden. Kreeg je nog nieuwe opties om te kiezen? Zo kan je bij de duurste uitvoering kiezen om de C-stijl (achter de achterdeur) in een grijze tint te krijgen. Quote
Leon van Haren Geplaatst 23 Februari, 2022 Geplaatst 23 Februari, 2022 17 minuten geleden, zei Hippe lip: @Leon van Haren Dat zal dan het nieuwe model gaan worden. Kreeg je nog nieuwe opties om te kiezen? Zo kan je bij de duurste uitvoering kiezen om de C-stijl (achter de achterdeur) in een grijze tint te krijgen. nee het zal het huidige E-niro model zijn, deze stond al even in bestelling is nu op mijn naam gezet, zal 1 van de laatste zijn die gemaakt gaat worden denk ik zo. Nieuwe model zal pas later in het jaar te leveren zijn. Toen ik mijn auto bestelde waren de prijzen nog niet eens bekend van de nieuwe Niro EV. Quote
Hippe lip Geplaatst 24 Februari, 2022 Geplaatst 24 Februari, 2022 Dan ben ik benieuwd om hier te horen wanneer de eerste exemplaren van het nieuwe model besteld zijn. 1 Quote
Pieter68 Geplaatst 2 Maart, 2022 Geplaatst 2 Maart, 2022 Op 23-2-2022 om 09:49, zei Leon van Haren: nee het zal het huidige E-niro model zijn, deze stond al even in bestelling is nu op mijn naam gezet, zal 1 van de laatste zijn die gemaakt gaat worden denk ik zo. Nieuwe model zal pas later in het jaar te leveren zijn. Toen ik mijn auto bestelde waren de prijzen nog niet eens bekend van de nieuwe Niro EV. Leon, wanneer heb jij besteld? Ik eerste week januari 2022. Ik ben benieuwd wanneer die van mij geleverd gaat worden. Vaak wordt er vanuit de fabriek in badges geleverd. Quote
Andre078 Geplaatst 2 Maart, 2022 Geplaatst 2 Maart, 2022 Ik heb ook besteld in de eerste week van januari. Aflevering stond op week 17 en is aangepast naar week 15 (eerste week april). 1 Quote
Rubke81 Geplaatst 2 Maart, 2022 Geplaatst 2 Maart, 2022 Hier ook 1e week januari besteld maar levering pas week 19. Vreemd zo’n verschil. Quote
Andre078 Geplaatst 2 Maart, 2022 Geplaatst 2 Maart, 2022 25 minuten geleden, zei Rubke81: Hier ook 1e week januari besteld maar levering pas week 19. Vreemd zo’n verschil. Inderdaad vreemd. Misschien te maken met uitrusting of kleur. 1 Quote
Rubke81 Geplaatst 2 Maart, 2022 Geplaatst 2 Maart, 2022 Ik heb een DynamicPlus in het blauw en met warmtepomp. En jij? Quote
Gremsems Geplaatst 2 Maart, 2022 Geplaatst 2 Maart, 2022 4 uur geleden, zei Rubke81: Ik heb een DynamicPlus in het blauw en met warmtepomp. En jij? Ik kreeg in januari vd dealer week 22 te horen... Eerste week van januari besteld. DynaPlus, grijs met warmtepomp. Quote
Andre078 Geplaatst 2 Maart, 2022 Geplaatst 2 Maart, 2022 5 uur geleden, zei Rubke81: Ik heb een DynamicPlus in het blauw en met warmtepomp. En jij? Ook DynamicPlus in het blauw, maar dan zonder warmtepomp. Quote
Andre078 Geplaatst 3 Maart, 2022 Geplaatst 3 Maart, 2022 2 uur geleden, zei gjcvro: da's geen blauw Huhhh…groen dan? Quote
Leon van Haren Geplaatst 3 Maart, 2022 Geplaatst 3 Maart, 2022 De auto die ik krijg stond al in bestelling als voorraad, clear white dynamicline, is nu op mijn naam gezet voor de klant en niet als voorraad. Zou waarschijnlijk anders niet gemaakt worden. Ben benieuwd of de oorlog nog nadelig effect gaat hebben op de levering Quote
Andre078 Geplaatst 4 Maart, 2022 Geplaatst 4 Maart, 2022 9 uur geleden, zei gjcvro: Nee, bijna zwart. Haha…dat is helemaal waar. Pas in de zon zie je wat blauwe glinsters. 2 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.